Zobacz pełną wersję : Przebuby jakie wybrać.
Cześć, mam do Was kilka pytań. Po pierwsze chciałem zapytać się jakie przeguby zewnętrzne zakładacie do swoich Hond. Co polecicie a co odradzacie ?
Jeśli chodzi o przeguby to mam pecha, przez 3 lata zdążyłem wymienić 3 przeguby zewnętrzne i czeka mnie teraz czwarta wymiana...
Najpierw kupiłem przegub firmy Pascal rozpieprzył się po 15 tys, potem kupiłem drugi raz Pascal i do niego osobno smar molibdenowy, póki co jeździ już z 20 tys.
Następnie przy wymianie sworzni zaszalałem i kupiłem NKN na drugą stronę ale oddałem półoś do mechanika żeby mi zmienił ten przegub bo nie mogłem go zbić i niestety coś mi rozwalił i znowu muszę wymienić przegub NKN na jakiś inny i teraz nie wiem już jaki bo mam dość tego tematu.
Drugie pytanie mam takie czy mając przed sobą nowy przegub i naciskając palcem na zaznaczonych miejscach może być drobny luz tego kółka tzn może się to tak o ruszać góra-dół, czy jest to już jakaś wada fabryczna ?
http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/86579807_1_644x461_przegub-napedowy-bez-abs-czechowice-dziedzice_zpsqe4am3ir.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/86579807_1_644x461_przegub-napedowy-bez-abs-czechowice-dziedzice_zpsqe4am3ir.jpg.html)
I ostatnie pytanie czy w nowym przegubie zewnętrznym wbitym na półoś może występować luz próbując obrócić przegubem prawo - lewo ?
Te element zaznaczony musi być ruchomy, bo inaczej kół nie skrecisz.
A luzu po założeniu raczej nie powinno być.
Ja mogę polecić markę Driveshaft parts. Założyłem kiedyś do vti bo nic innego nie było.. Wytrzymał nie jedno lotnisko.
Ja latam od jakis 50-60kkm na NKNach i nic sie nie dzieje. Nic lepszego jak wlasnie te nie bylo dostepnego, procz OEMu oczywiscie i jestem zadowolony :)
A ciekawe co było montowane jako OEM.
A ciekawe co było montowane jako OEM.
Od kogos slyszalem ze wlasnie NKN ale nie wiem
Tam co pokazales to poprostu przegub pracuje, nowego tam paluchem nie ruszyc, wyklepany tam dostaje poprostu luzu (wycieraja sie plaszczyzny) i stuka,
I ostatnie pytanie czy w nowym przegubie zewnętrznym wbitym na półoś może występować luz próbując obrócić przegubem prawo - lewo ? Nie powinno byc raczej luzu, jedynie bys mogl wyczuc jak sie porusza polos, ale to zawsze jest luz na wewnetrznym, jak masz na patyku sam zewnetrzny to nie powinno byc wogole luzu- mozliwe poprostu ze masz wyrobiony wieloklin na patyku i tam masz poprostu luz, bo nie zazebiaja sie zeby dobrze..
Co do marki to nie wiem,
ja mam najtansze za 70 zl inarazie daja rade(kolo 20 zrobilem)
Dzięki za info Panowie :)
Najlepsze przeguby firmy Lobro, są zakładane na pierwszy montaż w kilku markach, nie wiem jak w Hondzie. Osobiście niedawno wymieniałem przegub i kupiłem Metelli.
ja zrobiłem 15 tyś. na pascalu i zero problemów, dzisiaj obejrzałem osłonę - nawet malutkiego pęknięcia nie ma
Ciekawe jak się mają przeguby firmy Japan Line po 95zł dostępne na JDM Shop.. :D
Ja kupiłem niedawno oem używkę będę zakładać jakoś pod koniec miesiąca dam znać ile na nim pośmigam :D
Najlepsze przeguby firmy Lobro, są zakładane na pierwszy montaż w kilku markach, nie wiem jak w Hondzie. Osobiście niedawno wymieniałem przegub i kupiłem Metelli.
U mnie za Lobro krzyknęli 300zł za sztukę, to trochę przesada moim zdaniem. Kiedyś kupowałem HDK ale nie widzę już ich w ofercie, NKN jest za 225zl z neta ale nie wiem czy nie podróbka. Jakie jeszcze polecacie bo mi prawy zaczął strzelać?
Mowie wam że polecam Driveshaft parts. Miałem we VTI. Kosztował 200 zł. To do waszych będzie jeszcze transzy.
GSP mam u siebie juz długi czas i 0 problemów z nimi
Jedynie to co polecam do nich kupic jakieś lepsze oslony bo te co dają w zestawie są twarde...
Japan Line to jest ogólnie stworzona nazwa całego asortymentu pewnej hurtowni. Czyli pakują produkt X do pudełka Japan Line, osobiście kupowałem kiedyś rolki do rozrządu tej firmy i w środku były GMB i GATES więc jakościowo super. NKN i Driveshaft part dają radę. PASCAL to jest niestety porażka. Oczywiście zależy jak kto jeżdzi. A najważniejszy jest smar noi osłona, żeby nie była za plastikowa:)
U mnie za Lobro krzyknęli 300zł za sztukę, to trochę przesada moim zdaniem. Kiedyś kupowałem HDK ale nie widzę już ich w ofercie, NKN jest za 225zl z neta ale nie wiem czy nie podróbka. Jakie jeszcze polecacie bo mi prawy zaczął strzelać?
Za jakość trzeba płacić, za to reklamacji mało na LOBRO.
Japan Line to jest ogólnie stworzona nazwa całego asortymentu pewnej hurtowni. Czyli pakują produkt X do pudełka Japan Line, osobiście kupowałem kiedyś rolki do rozrządu tej firmy i w środku były GMB i GATES więc jakościowo super. NKN i Driveshaft part dają radę. PASCAL to jest niestety porażka. Oczywiście zależy jak kto jeżdzi. A najważniejszy jest smar noi osłona, żeby nie była za plastikowa:)
GATES a GMB to różnica przynajmniej jednej klasy.
GATES a GMB to różnica przynajmniej jednej klasy.[/QUOTE]
Chyba w nazwie bo sprawność mają tą samą
GATES a GMB to różnica przynajmniej jednej klasy.
Chyba w nazwie bo sprawność mają tą samą[/QUOTE]
No nie tylko w nazwie, bo różnica jest jeszcze w jakości i cenie.
ale gadacie glupoty , nieraz w opakowaniach gmb spotkasz gates i na odwrot,
Ktos wspominal o przegubal GSP- to jest turecka firma i np. przeguby firmy Maxgear sa od nich brane z innym grawerem , np. metelli, Ruville tez maja towar od GSP,
wiec niekiedy sie nie spuszczajcie ze kupiliscie cos drozszego to napewno jest lepsze,
] najwazniejszy jest dobry montaz tzn- ladne wyczyszczenie wieloklinu na osce + dokladne wlozenie smaru+ bardzo szczelne zapiecie opasek na oslonie.
ja tam się nie spuszczam, handluje tym towarem od 10 lat i nie spotkałem się żeby w Gatesie było GMB i odwrotnie, więc pojęcie jako takie mam ale z mądrzejszymi nie polemizuję :) pozdrawiam
ja tam się nie spuszczam, handluje tym towarem od 10 lat i nie spotkałem się żeby w Gatesie było GMB i odwrotnie, więc pojęcie jako takie mam ale z mądrzejszymi nie polemizuję :) pozdrawiam
O to też mi chodzi, mam styczność i z GMB i z GATES i nie spotkałem się żeby było jedno w drugim i odwrotnie.
A co powiecie o przegubach Spidan ? To chyba jedyne dostępne u mnie w mieście z droższych. Mam je za 240 zł, albo te Pascale na które już patrzeć nie mogę za 90 zł.
SPIDAN na pewno lepszy niż PASCAL, ale poszukaj JAPAN LINE lub EURODRIVESHAFT bo za 200 zł to kupisz dwie sztuki! SPIDANA maja w inter carsie , chyba z konia spadli z tą ceną:|)
SPIDANA maja w inter carsie byłem dzisiaj w IC to mi powiedział za Spidana 350 zł..., a poza nim mają tylko Pascala za 120 zł a u mnie w mieście Pascal 90 :P Także mam tylko taki wybór i jak nic innego nie znajdę to Spidana kupię .
byłem dzisiaj w IC to mi powiedział za Spidana 350 zł..., a poza nim mają tylko Pascala za 120 zł a u mnie w mieście Pascal 90 :P Także mam tylko taki wybór i jak nic innego nie znajdę to Spidana kupię .
Pracuję w Inter Cars 6 lat i powiem Tobie, że spośród wszystkich w tym wątku poleciłbym wyłącznie Spidan. Ani jeden nam jeszcze nie wrócił, przez 6 lat mojej pracy. Inne przeguby wracają często, przeważnie w dwóch częściach, po tygodniu, dwóch, trzech.
Przegub to nie filtr powietrza, to się wymienia góra 2-3 razy podczas całego życia auta.
SPIDAN na pewno lepszy niż PASCAL, ale poszukaj JAPAN LINE lub EURODRIVESHAFT bo za 200 zł to kupisz dwie sztuki! SPIDANA maja w inter carsie , chyba z konia spadli z tą ceną:|)
Nie polecam EURODRIVESHAFT, miałem 2szt. i żaden nie wytrzymał więcej niż pół roku.
No widzicie, ilu forumowiczów tyle opinii, ale jak kolega z IC poleca i sprawdzone to może fakt że warto. Ja z Eurodriveshaft mam do czynienia i nie narzekam.
Z własnego doświadczenia polecam Spidan,y:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.