PDA

Zobacz pełną wersję : swap ile koszuje ?? tak naprawdę



tabbo
13-07-08, 12:12
Zawsze się zastanawiałem ile tak naprawdę kosztuje swap. wiem , że dla tych którzy wylożyli kupe kasy na silnik to temat raczej niewygodny niemniej chciałbym wiedzieć ile to naprawdę kosztuje. Dajmy np silnik k20 z allegro za 6700zł czy b16a2 za 3-6 tyś. Jakie są dodatkowe koszta? Przecież nikt chyba nie wciska nie robiąc mini remontu?

Cairo
13-07-08, 12:27
Koszty przy swapie Dserii na Bserię to:
silnik - ok 6tys pln
montaż - ok 1500pln
przegląd (oleje, filtry, rozrząd) - 1000pln
wydech - od 400 do 1500pln

Przy swapie na Kserię całkowite koszty to ok 25tys

havok
13-07-08, 12:27
k20 za 6 tysięcy to albo ten 160hp z Civica Si VII gen wersja USA, albo sam silnik bez skrzyni i osprzętu.
Do ceny silnika dolicz osprzęt, mocowania, wsadzenie tego do auta.
Ceny miałeś chociażby tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=23357
Niektórzy wsadzają nie robiąc remontu. Ceny takowego też były tu gdzieś podawane i w B-serii były w wysokości koło 1000-1500 pln.

woPo
13-07-08, 12:42
Ostatnio znajomy robił SWAP w Prelude V gen. z F20A4 (2.0 135 KM) na H22A7 (2.2 185 KM VTEC).
Komplet na SWAPa, silnik, wiązka, komp itp. 5000 zł + nowy rozrząd 500 zł + robocizna 1500 zł w sumie równo 7000 zł.

Cairo
13-07-08, 12:43
Tylko H22 do Civica już tak tanio wyjdzie.

woPo
13-07-08, 15:18
Wiadomo, natrualnie że wyjdzie drożej, mówię tylko jak było w tamtym przypadku, że silnik nie mniej "kultowy" jak B16 do Civica a da się zrobić za mniej niż 10 tys zł ;)

Pati
13-07-08, 15:54
jak potrafisz sam wszystko i masz farta to i za 5000 wsadzisz b16 do cifa...

bartiH22A
13-07-08, 21:38
Ja do EG8 swapowałem D16Z6 (swap oczywiście nie seria + klima, - 3500zł ) montaż u dobrego mechanika - 330zł, wiązka we własnym zakresie.

arturoleksik
13-07-08, 21:49
Ostatnio wsadziłem B18C4 do EG4, silnik 5000, przekładke zrobiliśmy sami, ale elektryka kosztowała mnie 300, plus wymiana płynów, uszczelek pod deklem, miską olejową, rozrząd, wyszło jakieś 700, więc jak na razie około 6000, do tego jeszcze dolot i wydech trzeba doliczyć

QowaX
13-07-08, 23:26
policz swap b18 do ed budy

bydle
14-07-08, 09:11
Skoro swap jest w granicach 10-12 tys, nie bardziej oplacalne jest kucie silnika i wlozenie turbo? Mowie rzecz jasna o takich silnikach jak np D16Z6...

bartiH22A
14-07-08, 10:12
Skoro swap jest w granicach 10-12 tys, nie bardziej oplacalne jest kucie silnika i wlozenie turbo? Mowie rzecz jasna o takich silnikach jak np D16Z6...

jak masz już taki silnik pod maską to połowa sukcesu jak go nie ma to swap na B serie wydaje sie tańszy i bardziej prosty, ale zdażają sie okazje. Ostatnio ktoś sprzedawal kompletne turbo do D serii za 2800, dawało to ok. 190km. Wszystko zależy z kąd? z kim? jak? i gdzie?

bydle
14-07-08, 11:15
Tzn. moim zdaniem sensownym swapem jest swap na h22a i tylko taki wchodzil by w gre gdyz daje on wiecej mocy, tanszy do kupienia ( niz b seria ) , wiekszy litrarz, a dalsze kwestie modow wydaje mi sie ( ale tylko wydaje ) ze beda oscylowac w podonych kwotach gdyby modzic dalej B serie a H ma lepsza wyjsciowa...jak nie mam racji poprawcie mnie i przekonajcie ze lepiej na B :)

ygor
14-07-08, 11:20
Tzn. moim zdaniem sensownym swapem jest swap na h22a i tylko taki wchodzil by w gre gdyz daje on wiecej mocy, tanszy do kupienia ( niz b seria ) , wiekszy litrarz, a dalsze kwestie modow wydaje mi sie ( ale tylko wydaje ) ze beda oscylowac w podonych kwotach gdyby modzic dalej B serie a H ma lepsza wyjsciowa...jak nie mam racji poprawcie mnie i przekonajcie ze lepiej na B :)

W zakupie tanszy ale o ile mi wiadomo drozszy w montazu - inaczej jezdzilo by pelno h22 w civiacach a nie raptem kilka - podobnie jak z k-seria

bydle
14-07-08, 11:25
no domyslam sie ze nie tak latwo wsadzic h22a w civic'a...w sumie to sam teraz przechodze przez etap czy zrobic w moim mini-me i kuc go czy zrobic swapa na h22a czy na b serie...ale nie moge znalesc odpowiedniego rozwiazania...

waw
19-07-08, 21:40
mozna sprobowac F20B (bluetop)z usa sciagnac. cena niezla przy obecnej cenie dolca. od razu jest skrzynia ze szpera. reszta roboty to cos jak H22A, bo mocowania sa bodaj te same.

bydle
20-07-08, 13:37
ale seria F to juz nie H

Tomasz
21-07-08, 17:29
a jak to wyglada przy d15b2 na b16a2 lub b18 w budzie eg4 ? tez nie ma wiekszych problemow?

i przy okazji .. wie ktos czy , gdzie , i w za ile ktos by sie podjol swampa w poznaniu??

waw
21-07-08, 20:45
ale seria F to juz nie H

F20B=Accord SiR-T, 98-02Years, 197 Horsepower, 144 Torque, DOHC VTEC 1997ccm JDM

bardziej rozwojowy niz H i zawsze unikat ;)

bydle
21-07-08, 21:41
No okej zgodze sie ale jest jeszcze kwestia dostepnosci czesci do unikatow

waw
22-07-08, 01:06
silniki hondy sie nie psuja ;)

osprzet podejdzie od H series. czapka bodaj jak w vtecu, dol to hybryda..z czesciami nie powinno byc zle. ale racje przyznac musze - pionierstwo oprocz chwaly, moze byc okupione trudami. w kadym razie, pomysl nie jest glupi, a motorek mozna szarpnac z minimalnym przebiegiem. kwestia transportu, cla i oplacalnosci. choc przy okazji sciagania jakiegos auta, mozna wsadzic takie cudo, jako czesc zamienna i powinno sie udac bez cla... wychodzi wtedy.. milutko. a dolar spada ;)

RISE
09-08-08, 13:18
interesuje mnie co moge wrzucić zamiast D14A3 i jaki będzie koszt tego mniej więcej...czy ktoś może mi podpowiedzieć ?

Cairo
09-08-08, 13:26
Zależy od tego ile masz kasy.
Możesz wrzucić d16z6, d16y2, d16y8- koszty ok 3-4tys pln moc 125KM

B16A2 - 7tys + ew. wydech 1000pln (160KM)
B18C4 - 7,5tys + ew. wydech 169KM plus lepszy dół niż w b16

do podanych cen warto doliczyć sobie koszty przeglądu czyli wymiana, olejów, rozrządu, filtrów, świec itp.
no i oczywiście ok 1000-1500pln odzysk za stare części.(silnik, skrzynia)

RISE
09-08-08, 14:18
Czyli licząc ten tańszy swap na jakiegoś Y to wyjdzie mnie ok 5 tysiaków ?

Konrad84
09-08-08, 14:20
za d14a3 to chyba 1000 będzie ciężko odzyskać w szybkim tempie. Chyba żeby to przetrzymać jakiś czas ...

no z budżetem 5 tys. za d16y8 to mądry swap.

elkorasso
20-11-08, 21:20
A czy obecny ukl wydechowy (d16y7) nie pasowałby gdybym wlozyl h. Bo mam komplet supersprinta i szkoda by mi go było

Aquarius
20-11-08, 21:58
Ja wlasnie przerabiam temat ej9 na b18c4 ... najgorsze sa nieprzewidziane problemy w stylu : nie łatwa dostępność łap do silnika..trzeba sie troche naszukac..a juz widze ze tylna łapę poza ASO jest mega cięzko... co do wydechu to to róznie bywa...w okolicach Poznania można za ok 350zl mieć 2.25cala ze zwyklej cienkosciennej rury.

elkorasso
21-11-08, 07:40
ale ciekawi mnie czy wystarczy kolektor zmienic czy trzeba cały ukl

vandal
21-11-08, 10:48
kolektor masz ze swapem ... resztę wymieniasz

elkorasso
21-11-08, 16:43
a to dlaczego nie moze pozostac tamten ukl??

Infi
21-11-08, 17:46
bo go ogranicza i jest robiony pod 2 razy slabszy silnik?

Hondata
21-11-08, 19:56
bo go ogranicza i jest robiony pod 2 razy slabszy silnik?
No to oczywista sprawa...
No ale czy da rade zostawic "stary" uklad wydechowy tymczasowo...?? Czy przypasuje??
Np.uklad wydechowy z D15B7 spasuje przy swap-ie na B16/b18...??

bartiH22A
22-11-08, 07:38
jak najbardziej, tylko dopasowanie flaszy pozostaje...

elkorasso
22-11-08, 09:01
ale z tym co mam byla by mozliwosc poruszania sie wogole czy tak wybitnie nie pasuje ze trzeba go odrazu zmienic?? mam d16y7

Pati
22-11-08, 09:16
da rade jezdzic. jakkolwiek srednica jest za mała i silnik bedzie zatkany.

elkorasso
22-11-08, 09:17
A jesli jestesmy przy zmianach to co jeszcze trzeba wymienic poza swapem ??

Pati
22-11-08, 09:18
kierownice, progi na jakies fantazyjne, spoiler na tył...

elkorasso
22-11-08, 09:20
No fajnie:D a cos z kwesti napedowych??typu polosie albo inne takie bajerki??

Pati
22-11-08, 09:46
polosie zakladasz pasujące do silnika jaki siedzi.
jakies jeszcze pytania poza oczywistymi?

elkorasso
22-11-08, 11:32
wiesz to co dla ciebie jest oczywiste dla mnie moze byc wielka zagadka;)

Pati
22-11-08, 11:36
napisz konkretne pytanie, to dostaniesz konkretna odpowiedz. jak pytasz jakie jeszcze bajerki se mozna wymienic przy swapie to dostaniesz taka bajerancka odpowiedz...

elkorasso
22-11-08, 11:45
No poprostu myslałem nad swapem na H i nie wiem co mnie czeka. wiesz włoze silnik a tu sie okaze ze połowa czesci nie pasi a tak to juz bym sie przygotował:D

Pati
22-11-08, 12:03
od myslenia do realizacji to jeszcze daleko...
temat swapowania na H byl juz walkowany - poszperaj troche w tamtym temacie, spisz sobie czesci, poszperaj za ich cenami, zadzwon do jakiegos warsztatu i zapytaj ile wezma za usluge i tyle. zadna filozofia.

Bzyk_
22-11-08, 12:15
Się podepnę. Co warto przewalić z MB6 do EG4 oprócz swapa ?

adam_k
22-11-08, 18:30
hamulce, stabilizator przedni, chyba jeszcze klima pasuje, kierownica skorzana, nie wiem jak z abs, ale tez powinien podejsc.

kubaty
23-11-08, 07:11
1 pytanie ile kasy masz przeznaczone na swap?

Romi
23-11-08, 10:25
podepne sie pod temat, mam 800pln co moge za to wsadzic do eg4?

havok
23-11-08, 10:28
d15b7? Zawsze to 10-15 koni :D

Konrad84
23-11-08, 10:58
podepne sie pod temat, mam 800pln co moge za to wsadzic do eg4?

na allegro są turbiny elektryczne na dolot. Koszt to chyba 350 zł więc jeszcze na pokrowce i folie na szyby zostaje.

WaSSIL
24-11-08, 12:49
Panowie przy swapie z d15z6 na b18c4 wystarczy wydech 2" ?? Mam cały z kwasówki robiony profi i nie chciałbym już z nim nic robić więcej...

Hondata
24-11-08, 15:31
Panowie przy swapie z d15z6 na b18c4 wystarczy wydech 2" ?? Mam cały z kwasówki robiony profi i nie chciałbym już z nim nic robić więcej...
Raczej nie bardzo...Zdaje sie ze minimum to 2.25"...

Infi
24-11-08, 16:02
a oryginal b18c4 iile ma?

Romi
25-11-08, 17:44
b18c4 52mm, ale wiesz na innych forach czytuje sugestie ze do silnika np x14xe(opel tigra) to min. 2.5' wiec nie sugeruj sie tym co inzynierowie wyliczyli do b18;)

kenny
26-11-08, 01:00
b18c4 52mm

wewn, czy zewn?

ArtK
26-11-08, 11:46
Wydech 1.8 VTI b18c4 na większości długości ma średnicę wewnętrzną 45 mm i zewnętrzną 48 mm.
Wydech ten ma w niektórych miejscach zgrubienia do 46 mm wewnętrznej i 50 mm zewnętrznej.
Mierzone niedawno suwmiarką

kenny
26-11-08, 12:51
Artk, trochę dziwne te Twoje pomiary bo ja mierzyłem niedawno średnicę wydechy w VTI 5gen i jest tam ok 49mm wewn i 52mm zewn, a to mniejsza pojemność jest niż B18. Jesteś pewien, że to był wydech od VTI 5d?

ArtK
26-11-08, 19:29
Wydech był zrzucony z 6 gen B18C4 VTI ściągniętej z UK (przez Ralfa z Kobyłki).
Być może 1.6 VTI ma większą średnice niż 1.8 VTI ?

Ps. Pisze oczywiście o średnicy za katalizatorem.

taz666
27-11-08, 09:48
Podepnę się pod temat. Pytanie jest proste. Czy ktoś ma dostępne SWAP-y B18C6 i jak się cenowo mają do B18C4? Nie widziałem jak na razie żeby ktoś oferował takie SWAP-y. Domyślam się że jest to o wiele rzadszy niż B16A2 czy B18C4 więc interesuje mnie jaka jest różnica w cenie.

BurnOuT
27-11-08, 10:16
swap B18C6 10000pln minimum, bardzo rzadki towar

MaTeUsZ_V212
28-11-08, 20:25
Widziałem kiedyś za 12600pln. Bardzo cięzko go dostać.

ppm702
29-11-08, 10:21
podobny efekt jak C6 można mieć z C4 ale drożej wyjdzie

taz666
29-11-08, 22:55
podobny efekt jak C6 można mieć z C4 ale drożej wyjdzie

Fakt, ale C6 z tego co mi się wydaje ma lepszy potencjał jeśli chodzi o dalsze przeróbki. Może niech wypowie się Romi, coś mi mówi że ten silnik nie jest mu obcy... :rolleyes:

Pati
30-11-08, 14:13
w C6 wał jest lepszy bo fabrycznie doważony, oraz glowica po fabrycznej obróbce. reszta jesli nie jest taka sama, to sie wymienia.

pako7
09-05-09, 10:47
u mnie cena swapa z D15B7 wyszła:
swap D16Z6 komplet 2200pln
remont silnika koszt 1290pln
mechanika we własnym zakresie.

i wnioski:
Żebym wiedział jaki jest stan silnika to bym dołożył 1000 i kupił B-serie bo miałem w idealnym stanie. :D
choć nie narzekam na ten obecny 143km i 164 NM i od wymiany do wymiany oleju żadnej dolewki z max Zejdzie do płowy lub nawet nie.
pozdro!!!

damianlapszys
09-05-09, 21:08
Panowie ale to co wy mowicie to nie wszystko. Wiem to po sobie. Mialem D14a2. Zrobilem swapa na D16Z6 ( tylko D16z6 ze wzgledow finansowych). Zglosilem sie do kuznimocy.pl ktora miesci sie w barlinku (25km od Gorzowa Wlkp). No i wtedy zaczely sie wydatki. 2600zl swap+1000 zl montaz+500 oleje i rozrzad+ po wszystkim okazalo sie ze sprzeglo jest do wymiany czyli 600+ 200 wymiana sprzegla+ 350 zl skrzynia bo 2 dni po swapie a 1 dzien po wymianie sprzegla rozleciala sie
+ 150 wymiana skrzyni + 100 przegłób bo 2 dni po wymianie skrzyni rozlecial sie tak jak skrzynia. A najlepsze jest w tym to ze wydalem na swapa D16Z6 w sumie 5500zl a moj kochany silnik jak sie okazalo bierze 1 litr oleju na 1 tys kilometrow wiec czeka mnie teraz jego remont czyli kolejne 2000zl.

artek0903
09-05-09, 21:19
poprostu ktos ci wcisnal zajezdzonego swapa i tyle, mnie kompletny silnik d16z6 w super stanie + przekladka wynioslo 2tys... o rozrzadzie i olejach nie mowie bo to kazdy sobie potrafi chyba policzyc

taz666
10-05-09, 23:36
poprostu ktos ci wcisnal zajezdzonego swapa i tyle, mnie kompletny silnik d16z6 w super stanie + przekladka wynioslo 2tys... o rozrzadzie i olejach nie mowie bo to kazdy sobie potrafi chyba policzyc

Dokładnie, jeśli to ktoś z forum wcisnął Ci takiego parcha to zareklamuj go odpowiednio w temacie " feedback". Ja bym się w****ił...

sane
11-05-09, 18:53
Mnie swap wyszedł następująco:
-D16Z9 (komplet) w dobrym stanie ze znaną mi przeszłością, od kumpla - 2000 zł
-mechanika i elektryka - ja + 2 kumpli we własnym zakresie
-olej, osłony przegubów, płyny - ok. 300 zł

więcej kosztów nie było, czyli miałem szczęście...
Tego, że musiałem wymienić świece i czeka mnie rozrząd nie liczę, bo w poprzednim silniku też bym musiał...

bartek3
19-05-09, 15:33
Panowie na co w miare najtanszym kosztem zrobic swap na jakas D seriie np:d16z5/z6albo d16a9,co wyjdzie naj taniej a bedzie w miare jakos jezdzic.Chce to włozyc do civica 99sedan.Jakie koszty mniej wiecej.

sane
19-05-09, 16:40
W D16A9 się nie pchaj, bo to stary silnik i ciężko kupić na OBD1.
Ty masz sedana z 99 roku, więc zapewne masz już OBD2 i w Twoim przypadku szukałbym D16Y8 lub D16W4.

Suruwa
19-05-09, 16:44
koledzy, powiedzcie nie orientujecie się ile może kosztować mini me do 6gena. D14 ?

*dodam też, że pytam o cenę robocizny a nie o sens jego robienia (bo to już postanowione :))

artek0903
19-05-09, 17:41
generalnie chyba tyle mniej wiecej co wymiana uszczelki pod glowica tak logicznie myslac ale moze byc i wiecej, wszystko zalezy gdzie i kto ;)

BealteMazi
19-05-09, 18:47
a taki swapik z d14a2 na b18c4 kompletny silnik z robocizna itp tak zebypozniej wsiasc i pojechac ile to by kosztowalo :>?? prosil bym podac cenyw najgorszym przypadku tzn ze silnik bym drogo znalazl i drogiego mechanika i w najlepszym przypadku czyli silnik po pieniądzach i mechanika ?

Misiekemeryt160
19-05-09, 18:48
8 000- 10 000 zł.... pozatym przewiń temat do tyłu.

woPo
19-05-09, 22:09
Panowie ale to co wy mowicie to nie wszystko. Wiem to po sobie. Mialem D14a2. Zrobilem swapa na D16Z6 ( tylko D16z6 ze wzgledow finansowych). Zglosilem sie do kuznimocy.pl ktora miesci sie w barlinku (25km od Gorzowa Wlkp). No i wtedy zaczely sie wydatki. 2600zl swap+1000 zl montaz+500 oleje i rozrzad+ po wszystkim okazalo sie ze sprzeglo jest do wymiany czyli 600+ 200 wymiana sprzegla+ 350 zl skrzynia bo 2 dni po swapie a 1 dzien po wymianie sprzegla rozleciala sie
+ 150 wymiana skrzyni + 100 przegłób bo 2 dni po wymianie skrzyni rozlecial sie tak jak skrzynia. A najlepsze jest w tym to ze wydalem na swapa D16Z6 w sumie 5500zl a moj kochany silnik jak sie okazalo bierze 1 litr oleju na 1 tys kilometrow wiec czeka mnie teraz jego remont czyli kolejne 2000zl.

A skąd miałeś silnik, od nich?
Bo to aż nie możliwe, wystarczy wejść na forum prelude i zobaczyć w feedbacku pod pseudonimem "MŁODY" jakie są komentarze co do jego roboty. Osobiście znam człowieka i wiem, że robi wszystko dobrze i części też zawsze ma w bardzo przyzwoitych cenach, kumplowi wkładał H22 do Prelude, mija rok czasu i nic w nim nie robi, po za wymianą oleju i normalnymi rzeczami. Braliśmy też od niego kupę części i zawsze wszystko było git. Z tego co się orientuję "woytas" SWAPował ostatnio u nich swoje jajo i chyba też nie narzekał.

Bono
19-05-09, 22:44
whoytas i teraz niedawno chaoz. Auta smigaja i nic sie nie dzieje. Zreszta tez brałem od nich rozne duperele i zawsze tip-top...

bartek3
20-05-09, 20:28
a co myslicie d14z2 ze swapowac d15z6??

skolopendra
20-05-09, 22:07
d14z2 ze swapowac d15z6??

można ,tylko po co?

sadam
20-05-09, 23:34
można ,tylko po co?
jesli konczy sie d14 a chce sie jezdzic jeszcze taniej ;)

gruby
21-05-09, 17:25
a co myślicie o d14a4>d16z6/y2/y8 który najlepszy a ogólnie to budżet to 4k da rade chyba

gruby1983
21-05-09, 17:29
Y8 sprawdzone w moim przypadku w budzie V gena. Swap silnika 2500-3000 i robocizna 1000-1500 wszystko zależy u kogo się silnik znajdzie i kto będzie wkładał. JA z mechaniką nie uderzam nigdzie indziej niż do Tygryska :) tak samo po silniki :) Ta pewność spokojne sumienie i atrakcyjność cen są bezcenne.

Misiekemeryt160
22-05-09, 19:41
u mnie tak Swap D16Z6 w bude EJ2

silnik 1200zł(kompletny z osprzetem)
nowy rozrząd z pompą 240zł
olej motul 6100 130zł
robocizna własna 0zł(+poświęcony czas)

Krist
23-05-09, 11:38
Gdzie takie tanie d16z6 z osprzętem można dostac?

gruby1983
23-05-09, 15:46
Wystarczy trafić :) Mi się udało kupić Całego civic 99/00 VI gen Hameryka z d16y8 pod maską świeżynka przebied 30 tys mil po dachowaniu za 2 tys pln. po sprzedaży gratów z auta wyszło że silnik był gratis a jeszcze tysiak dostałem za d15b7 :)

Misiekemeryt160
23-05-09, 16:41
Gdzie takie tanie d16z6 z osprzętem można dostac?

szukaj po szrotach na jakiś wisokach gdzie sprzedawca sie nie zna i potraktuje Cię jak za silnik do astry.

w skałdzie za 1200zł miałem

-słupek
-kolektory kompletne ze wszytskimi czujnikami i sondami
-wiazka silnikowa
-komp P28

angielkamiała przebieg 60 000 mil z silnika nigdzie nie leciało i chmurki tez nie raczył puszczac...

adasiek_
25-05-09, 12:12
pytanie z ciekawosci. jak finansowo wychodzi sciagniecie z UK angielki z b18c4 i przelozenie engine+hamulcy do ej2 a nastepnie pozbycie sie pozostlosci (i czy jest w ogole popyt na czesci do 5D). przy zalozeniu ze cala operacja odbywalaby sie w warsztacie, ze wzgledu na brak mozliwosci technicznych na przekladke silnika. wiem ze pare osob tak juz robilo, moze ktos sie wypowie.

jorge5
25-05-09, 12:47
to ja tez sie podepne. Czy robil ktos moze swap silnika K20 do sporta EP2 ??? Czy jest to wykonalne czy szkoda zachodu?

johnyfive
25-05-09, 13:15
Ja chce na dniach kupic D16 do swojego EG3 , mam kilka pytan do was...
1. Moze ktoś mi napisac co mi bedzie potrzebne do takiego SWAPu ? ( chodzi mi o wszytkie czesci ) poniewaz nie wiem co mam kupic oprócz silnika :)
2. Jak ze skrzynia ? moze zostac od D13 czy ja rozerwie :p
3. Czy półoski pasuja czy trzeba od D16 ?
4 Jak wyglada sprawa pompki paliwa ?? da rade ja zamontowac , czy trezba zbiornik od eg4 ?

Jezeli ktoś ma wszystkie czesci na przekładke do EG3 , to prosze priv. bo zalezy mi na czasie :) Pozdrawiam.

Kras
25-05-09, 13:40
to ja tez sie podepne. Czy robil ktos moze swap silnika K20 do sporta EP2 ??? Czy jest to wykonalne czy szkoda zachodu?

K20 to nikt Ci nie sprzeda na szrocie w cenie "do Astry". Takze liczac, ze za silnik/skrzynie trzeba bedzie wylozyc okolice 10k to juz duzo bardziej oplaca sie kupic prawdziwego CTR.

jorge5
25-05-09, 14:47
@Kras: pewnie i lepiej tylko nie zawsze sie ma dostepne od reki 50K. Silnik kosztuje ok 9000 pytanie czy da sie go jakos sensownie wlozyc w bude EP2 czy bedzie rzezba. EP2 bezynowka silnik ma chyba troche w innym miejscu, diesel ma tak samo.

Kras
25-05-09, 14:56
Dlatego mowie, ze to sie nie oplaca. Jesli bys chcial wsadzac silnik, ktorego w tej budzie nie bylo to moze. Ale tak, gdzie masz dostepny gotowy z fabryki produkt, z lepszym zawiasem, hamulcami, usztywniona buda, usportowionym wnetrzem to po prostu nie ma sensu. Zaczniesz zbierac czesci, wyjda po drodze jakies *******y i sie okaze, ze koszty finalne wyjda bardzo blisko CTRa. A masz wydumke, z ktorej w zyciu nie odzyskasz wlozonej kasy.

Czy sie da? Oczywiscie, ze tak. Chociaz p&p nie bedzie...ale nie takie swapy zna historia:cool:

***Marco***
25-05-09, 15:03
a jak jest z lapami miedzy D seria a B serią w EG?

Skiper29
25-05-09, 15:17
Witam wszystkich starszych i nowszych bywalców!!!
Mam takie pytanie!!
Posiadam dwie hondy Civic z silnikiem 75 koni czyli zwykłe jajko 1.3
Jedną mam w rozbiorce i chciałbym włożyć do niej silnik od motoru!! Który mi leży w garażu!!
Czy ktoś się orientuje jak to najlepiej zrobić i jak zamontować silnik??? A może jest ktoś taki co się tym zajmuje!!! I ewentualnie koszta??
Pozdrawiam!!!

kenny
26-05-09, 10:20
Teoretycznie można jest tylko małe "ale". Po co chcesz tam wsadzać silnik od motocykla? Jak sobie wyobrażasz przeniesienie napędu? Rozumiem gdyby budować sportowe auto na ramie rurowej i wsadzić silnik na tył od jakiejś hayki, ale nie do budy civica :eek:

sane
26-05-09, 12:27
Od razu zrób sobie dziury w podłodze jak Fred Flinstone, bo jakiś wsteczny musisz mieć :D

BUBA
26-05-09, 22:13
:cool:
mocne...:D

ja to byłem bliski realizacji projektu silnika moto ale w gokarcie, a nie w samochodzie :confused:

danielox
10-06-09, 20:51
Pozwolę sobie trochę odkopać temat.
Mój silniczek to D16W4 (VTEC 125 KM Seria) - aktualnie pewnie ma ok 140 KM.
Stoję przed dylematem : Generalny remont (ceny pewnie ok 3500 tyś) - czy SWAP na ?
I tu jest pytanie remont czy SWAP na "coś" . Budżet to ok 4-5 tyś.
Wiem że po generalce, mam spokój z silnikiem, i "wiem co mam pod maską" - w przypadku SWAP zawsze loteria ? - a na pewno nie chcę włożyć innego silnika i znowu lać olej co 1 tyś km... :(

Osiągnąć chciałbym ok 160-170 KM (z tego co mam silniczka, za bardzo tego nie wycisnę)

E2rd
10-06-09, 21:30
Pozwolę sobie trochę odkopać temat.
Mój silniczek to D16W4 (VTEC 125 KM Seria) - aktualnie pewnie ma ok 140 KM.
Stoję przed dylematem : Generalny remont (ceny pewnie ok 3500 tyś) - czy SWAP na ?
I tu jest pytanie remont czy SWAP na "coś" . Budżet to ok 4-5 tyś.
Wiem że po generalce, mam spokój z silnikiem, i "wiem co mam pod maską" - w przypadku SWAP zawsze loteria ? - a na pewno nie chcę włożyć innego silnika i znowu lać olej co 1 tyś km... :(

Osiągnąć chciałbym ok 160-170 KM (z tego co mam silniczka, za bardzo tego nie wycisnę)

To jak masz już 5000PLN, pozbieraj troche i będzie B16a2 w komplecie 160 kucy, a jak dobrze poszukasz to i B18c4 i 169 kucy. A jak obawiasz się o stan, jedź do sprawdzonego dostawcy silników, który da Ci gwarancję na rozruch. W razie czego taka osoba wymieni silnik, bo ma do nich dostęp i dba o opinię - nie jest to jednorazowy strzał ze sprzedażą.
Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony.

danielox
10-06-09, 21:35
"Dozbieraj trochę" - to pewnie do 8 tyś ? , a to prawie połowa więcej.
170 kucy brzmi zachęcająco, ale... sam stan silnika (mimo, że od sprawdzonego sprzedawcy, to zawsze będzie gorzej niż taki po remoncie ? )..
I jeszcze jedno... rok temu wsadziłem sekwencję, po SWAPIE, już mogę się z nią pożegnać ? (albo jechać do gazownika i coś z tym pogrzebać do nowego silnika ?)
A jakieś MiniMe + remont ?

E2rd
10-06-09, 21:47
Akurat w Twoim przypadku SWAP B18C4 do Anglika będzie prosty i nie musisz szukać łap które kosztują. Jeżeli weźmiesz B18c4 tak naprawdę zapłacisz tylko za komplet swapa i wstawienie+elektryka, odpadają Ci pierdołki które kosztują. Jak kupisz SWAPa u dobego sprzedawcy dostaniesz komplet do montażu, bo ten silnik wyjmowany jest właśnie z Angielki. Na kwestię gazu nic nie poradzę - Twój wybór chcesz jeździć i mieć frajdę z Bserii czy oszczędzać i na gazie jeździć Dserią (nie neguję gazu - sam miałem w D16Y7)

danielox
10-06-09, 21:55
Akurat w Twoim przypadku SWAP B18C4 do Anglika będzie prosty i nie musisz szukać łap które kosztują. Jeżeli weźmiesz B18c4 tak naprawdę zapłacisz tylko za komplet swapa i wstawienie+elektryka, odpadają Ci pierdołki które kosztują. Jak kupisz SWAPa u dobego sprzedawcy dostaniesz komplet do montażu, bo ten silnik wyjmowany jest właśnie z Angielki. Na kwestię gazu nic nie poradzę - Twój wybór chcesz jeździć i mieć frajdę z Bserii czy oszczędzać i na gazie jeździć Dserią (nie neguję gazu - sam miałem w D16Y7)

Mając na myśli "komplet swapa" to oczywiście ze skrzynią ?
Czyli sumując komplet na SWAP to ok 6 tyś (patrząc tak na allegro) + ok 1800 za przekładkę ? , razem zamykam się w 8 tyś ?

Pati
11-06-09, 10:06
taka teoria.
pamietaj jeszcze ze swoj stary silnik mozesz sprzedac i troche grosza wycofasz.

kenny
11-06-09, 10:09
Znacie kogoś kto zmieścił się w założonym budżecie?

danielox
11-06-09, 10:11
Znacie kogoś kto zmieścił się w założonym budżecie?

No właśnie bardzo często zawsze coś tam jeszcze dochodzi, i parę złotych dokładali extra :(
Ja to bym wolał się tym zaskoczyć, że na końcu to jeszcze coś zostanie :D

Misiekemeryt160
11-06-09, 10:20
Znacie kogoś kto zmieścił się w założonym budżecie?

ja się zmieściłem. przejsćie z B7 na Z6 miąło mie kosztować 1300zł i tyle własnie mi wyszło.

danielox
11-06-09, 10:24
No to gratuluje :) - oby jeździł jak najdłużej :)
Ale 8 tys a 1,3 tys to jest trochę inna skala - i zawsze większa szansa ,że coś się rozjedzie ...

Misiekemeryt160
11-06-09, 10:32
No to gratuluje :) - oby jeździł jak najdłużej :)
Ale 8 tys a 1,3 tys to jest trochę inna skala - i zawsze większa szansa ,że coś się rozjedzie ...

dokładnie tak jak napisałeś. swapują c na b serie to wg mnie tzreba miec 8000zł

Pati
11-06-09, 10:55
Kenny - jeśli budżet jest odpowiednio duży i elastyczny to oczywiscie się można zmieścić. ;)

tecno
11-06-09, 13:20
liczac samego swapa b18 w kupnie + rozrzad, plyny etc wychodzi sporo ponad 6k a czesto nawet 7k

danielox
11-06-09, 13:26
No właśnie ... czyli 8 tyś jest niewyjęte.
Dlatego raczej zrobię generalkę za te ok 3500 tyś, i będę mógł jeszcze spokojnie nim pośmigać.
Tym bardziej że dzięki sekwencji dużo za PB nie zapłacę.
A może za 2 lata albo zmienię autko, albo SWAP wtedy :D

sunnboy
11-06-09, 20:24
Dlatego raczej zrobię generalkę za te ok 3500 tyś, i będę mógł jeszcze spokojnie nim pośmigać.
z dobrze pomodzona D-seria i B serie mozesz pogonic;)

danielox
11-06-09, 20:27
z dobrze pomodzona D-seria i B serie mozesz pogonic;)

Niby i tak, ale podobno mój silnik (D16W4) - jest jakiś kiepskawy do modzenia :(
I podobno więcej niż te moje 140 KM to już nie wycisnę :(

sunnboy
11-06-09, 21:09
http://d-series.org/forums/
czytaj i jedziesz z modami:p

Misiekemeryt160
11-06-09, 21:39
http://d-series.org/forums/
czytaj i jedziesz z modami:p

Świetny link. Dzięki serdeczne.

danielox
11-06-09, 21:41
http://d-series.org/forums/
czytaj i jedziesz z modami:p

Dzięki za linka! Jest faktycznie trochę do poczytania, ale powtarza sie tam też to co u nas na forum.
Bardzo często Minime (zmiana głowicy D16Y8 albo D16Z6) , tylko tak szukam teraz, ile by to mogło mnie to wynieść na gotowe przy takim modzie przy moim silniku ... co jeszcze musiałbym zmieniać ?

Przy minime, sam silnik zostaje po staremu ? (tak więc remoncik i tak wypada zrobić ? )

I jeszcze jedno: wg HowTo o MiniMe : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=6930&highlight=mimime

Napisane jest tam:

Nie próbuj tego swapa na civicu VX, zawory mają za duże naczynia i sprężanie będzie przebiegało zbyt powoli.
Czy to oznacza, że posiadając 6gen, nie mam co się za to zabierać ?? :confused::confused:

Matti
08-09-09, 03:25
Witam serdecznie
Mam zamiar kupić Honde ej9 z silnikiem D14 i od razu wstawiać B16A2. Czy łapy silnika i elektronika jest p&p? na jakie niespodzianki się przygotować? jakie koszta biorąc pod uwagę ,ze wszystko mam zamiar zrobić sam?

Z góry dziękuję
Mateusz

vandal
08-09-09, 03:37
poczytaj jest o tym mnóstwo!!!!
w skrócie
wiązka kabinowa, silnika tylna łapa od ek4 + heble, wydech, płyny świece, paski :) :)

taz666
08-09-09, 15:00
poczytaj jest o tym mnóstwo!!!!
w skrócie
wiązka kabinowa, silnika tylna łapa od ek4 + heble, wydech, płyny świece, paski :) :)

A i tak zawsze wyskakuje coś nieprzewidzianego. Aby zminimalizować ryzyko musisz kupić naprawdę zdrowy egzemplarz Hondy, najlepiej poszukać na forum jakiegoś ładnego, doinwestowanego ale z silnikiem D-serii.

Matti
09-09-09, 00:38
poczytaj jest o tym mnóstwo!!!!
w skrócie
wiązka kabinowa, silnika tylna łapa od ek4 + heble, wydech, płyny świece, paski :) :)

Cały czas czytam i zbieram informacje :P


Szukam speca w w-wie i okolicach co zajmie się elektroniką :) co powiecie o JHM?

czy te łapy silnik bez problemu zamontuje? czy trzeba szykować sie na jakąś rzeźbę?

Heble zostawie na później.

Wydech. Czy jak kupie silnik od razu z pełnym wydechem to bedzie ok?

rozrząd swiecie paski i elementy eksplotacyjne to pewniak po zakupie silnika ;)

Z góry dziekuje za odpowiedzi :)

arekgr
09-09-09, 06:34
Wszyscy mówią, że z B7 na Z6 to "plug&play". Na sobie przekonałem się, że nie do końca tak nie jest. Łapa pompy wspomagania - do rozwiercania. Podpora kolektora ssącego - do rozwiercania. A tak poza tym, taki swap jest do ogarnięcia w jeden dzień, jak dwóch zręcznych chłopów się zabierze :D Bez wyciągania skrzyni oczywiście :)

Niedzial_
09-09-09, 08:58
eee, nie jest tak ciężko, ogarniałem w sobote, w 3 osoby (robiłem to pierwszy raz), ogarnęliśmystronę mechaniczną swapa w 9 godzin, (założenie całego osprzętu do D16, przełożenie skrzyni itd.) problemy są ale małe, ale i tak uważam że D-serie wkłada się bardzo przyjemnie, najgorsza kwestia w VI genie to elektryka....

rosiniak99
13-09-09, 19:40
A co ze stroną prawną swapa, chodzi mi czy legalnie przejdę przegląd, czy będę mógł legalnie pogonić auto po swapie?
Sorki za OT

stormraider
13-09-09, 22:31
Przejdzie i bedziesz mogl pogonic.
Numerow silnika w dowodach juz nie ma, wiec teorytycznie mozesz tam miec nawet dwoch murzynow jako naped ;)
Tyle,ze jak tam murzynow wsadzisz to moze byc ciezko sprzedac.

artek0903
14-09-09, 09:05
pzregladu moze nie przejsc jesli diagnosta sie domysli ze cos z pojemnoscia moze nie grac ale jest to malo prawdopodobne:) no chyba ze do dowodu bedzie wszystko wbite

Tompro
14-09-09, 09:58
A od kiedy to diagnosta podnosi wogóle maske i po co? Z reguły sprawdzane są hamulce, zawieszenie, oświetlenie i ewentualnie analiza spalin czy głośność wydechu. Co ma diagnosta po otwarciu maski zobaczyć? Jak jakieś wycieki są oleju to są widoczne od dołu auta a nie od góry.

vandal
14-09-09, 10:17
Cały czas czytam i zbieram informacje :P


Szukam speca w w-wie i okolicach co zajmie się elektroniką co powiecie o JHM?

czy te łapy silnik bez problemu zamontuje? czy trzeba szykować sie na jakąś rzeźbę?

Heble zostawie na później.

Wydech. Czy jak kupie silnik od razu z pełnym wydechem to bedzie ok?

rozrząd swiecie paski i elementy eksplotacyjne to pewniak po zakupie silnika

Z góry dziekuje za odpowiedzi

Nie jestem z wawy ale z tego co wiem sa b.dobrzy :)
jest wiele warsztatów u ciebie poszukaj na forum sie ogłaszają :)
jeśli przekładasz z D14 na B18 czy tez na b16itp. to heble licz od razu bo to sie jeździć nie da pewnie :)

4mell
14-09-09, 12:40
Bardzo często Minime (zmiana głowicy D16Y8 albo D16Z6) , tylko tak szukam teraz, ile by to mogło mnie to wynieść na gotowe przy takim modzie przy moim silniku ... co jeszcze musiałbym zmieniać ?

Przy minime, sam silnik zostaje po staremu ? (tak więc remoncik i tak wypada zrobić ? )

I jeszcze jedno: wg HowTo o MiniMe : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=6930&highlight=mimime

Napisane jest tam:

Nie próbuj tego swapa na civicu VX, zawory mają za duże naczynia i sprężanie będzie przebiegało zbyt powoli.
Czy to oznacza, że posiadając 6gen, nie mam co się za to zabierać ?? :confused::confused:

wyjdzie Cie to 0 zł bo juz masz głowice z vtec, mini-me to nie do twojego silnika, w ramach modzenia możesz wyrzucić gas ;)

artek0903
14-09-09, 14:00
A od kiedy to diagnosta podnosi wogóle maske i po co? Z reguły sprawdzane są hamulce, zawieszenie, oświetlenie i ewentualnie analiza spalin czy głośność wydechu. Co ma diagnosta po otwarciu maski zobaczyć? Jak jakieś wycieki są oleju to są widoczne od dołu auta a nie od góry.

chociazby po to zeby sprawdzic VIN czy sie zgadza z tym co w dowodzie, jeszcze nie bylem na przegladzie zeby tego nie sprawdzali ;) a jak bedzie kumaty to sie zorientuje ze np to H22 troszke za duzo miejsca zajmuje jak na 1,3 ;)

Tompro
14-09-09, 14:12
No mi się nigdy nie zdarzyło, żeby diagnosta maske podnosił. Od VIN'u to myśle, że bardziej jest policja. Co do miejsca zajmowanego przez H22 to fakt, obecnie montuje to troche duży jest ;) Ale akurat tą kwestią to się nie ma co przejmować bo papiery bez problemu można wyprostować i mieć w nich legalnie H22 wbite w Civicu. Jak skończe swapa i zaczne jeździć to sam tak zrobie.

sane
14-09-09, 14:17
Ale akurat tą kwestią to się nie ma co przejmować bo papiery bez problemu można wyprostować i mieć w nich legalnie H22 wbite w Civicu. Jak skończe swapa i zaczne jeździć to sam tak zrobie.

No pewnie, żę się da. Mój znajomy ma w dowodzie "Lanos, pojemność 2.5" - wszystko legalnie...

***Marco***
14-09-09, 14:28
jeśli chodzi o swapa, tematem jest cena ale rozkminki sa rozne, wiec pytam sie: n z czym jest najwiecej klopotu przy swapie B18 z aerodecka do V G? jak pasuja półosie itp

chedder
14-09-09, 14:29
to vin nie jest na podszybiu ? ile kosztuje "tuning" dowodu rejestracyjnego ?

Tompro
14-09-09, 14:31
to vin nie jest na podszybiu ? ile kosztuje "tuning" dowodu rejestracyjnego ?

To zależy :D Ja chwilowo mam inny VIN na podszybiu niż na ścianie grodziowej i w dokumentach. A finalnie nie będę miał wcale numeru VIN na podszybiu.

A co do kosztów to będę wiedział dopiero po, bo do normalnych kosztów dochodzi jeszcze koszt rzeczoznawcy.


jeśli chodzi o swapa, tematem jest cena ale rozkminki sa rozne, wiec pytam sie: n z czym jest najwiecej klopotu przy swapie B18 z aerodecka do V G? jak pasuja półosie itp

No to wszystko pasuje. Pełno jest takich swapów już na forum.

artek0903
14-09-09, 14:33
vin jest w kilku miejscach, na podszybiu jest tylko taki pasek pzrymocowany do deski, taki 'prawdziwy' VIN wybity w nadwoziu (nie zadne naklejki itp) jest na scianie grodziowej (przynajmniej u mnie :D )

***Marco***
14-09-09, 14:43
Tompro, dzieki za odp. wiem ze to wszystko jest P&P, ale nie wiem czy jest cos takiego na cos trzeba uwarzac przerobic czy cos.o cos takiego mi chodziło. a co do winu nie mam na podszybiu, ale mam na grodzi :D a najlepsze jest to ze mam HB a VIN od sedana.....

Tompro
14-09-09, 14:47
Tompro, dzieki za odp. wiem ze to wszystko jest P&P, ale nie wiem czy jest cos takiego na cos trzeba uwarzac przerobic czy cos.o cos takiego mi chodziło. a co do winu nie mam na podszybiu, ale mam na grodzi :D a najlepsze jest to ze mam HB a VIN od sedana.....

Chyba oprócz tego, że jest immobilizer (w przypadku gdy zostawiasz oryginalnego kompa) no i wtedy przekładasz też wiązke kabinową to nie ma problemu.

Natomiast jak dajesz kompa z OBD1 to robisz tylko dodatkowo w nim obsługe IAB.

***Marco***
14-09-09, 14:52
Super, dzieki za szybka odp. ;)

Tompro
14-09-09, 14:56
Super, dzieki za szybka odp. ;)

Prosze bardzo :)
Żebyś nie pomylił, jako wiązke kabinową mam na myśli tą idącą do kabiny do kompa. Bo do OBD1 włączasz się w te kostki pod maską o ile masz D15B7/D16Z6. Jak w innych to by trzeba sprawdzić.

arturo
18-09-09, 09:36
witam przeglądałem tematy lecz nic nie znalazłem. A chciałbym sie dowiedzieć na jaki silnik był by rozsądny swap z d13b2 i w miarę tani ?? do 6tys.?

chedder
18-09-09, 09:51
d16 + mody

Tompro
18-09-09, 09:52
witam przeglądałem tematy lecz nic nie znalazłem. A chciałbym sie dowiedzieć na jaki silnik był by rozsądny swap z d13b2 i w miarę tani ?? do 6tys.?

Rozsądny w znaczeniu, że mało roboty to na żaden. Jak będziesz sam robił to możesz się pokusić o wrzucenie B serii np. B18C4, jak ktoś by to robił to tylko jakieś D16Z6 ci zostaje.

havok
18-09-09, 10:56
Arturo, nie kłam, że szukałeś, całe podforum masz o tym. Pierwszy z brzegu link od tematu, który wyskakuje po wpisaniu w szukajce słowa swap: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=53023

arturo
18-09-09, 13:04
ale mi konkretnie chodziło o swap z d13b2

a +/- ile by wyniósł swap y d13b2 na D16Z6 ??

Tompro
18-09-09, 13:26
ale mi konkretnie chodziło o swap z d13b2

a +/- ile by wyniósł swap y d13b2 na D16Z6 ??

Sam swap to myśle, że w 1,5k się zmieścisz z robocizną. Silnik i wszystko potrzebne do przekładki jest między 2,5k a 3,5k. Oprócz tego jakiś rozrząd, płyny itp. A jak kupisz tańszy swap to może się okazać, że remont też potrzebny.

chedder
18-09-09, 14:43
silnik + skrzynia + wiazka + eku + inne *******y (kompletny swap) -2,5k
do tego bak, robocizna (1,5k) i rozrzad olej itp.

arturo
18-09-09, 18:04
dzieki za info bo mniej wiecej bede miał przeznaczone na to 6k ;)

S1600
21-09-09, 11:04
no domyslam sie ze nie tak latwo wsadzic h22a w civic'a...w sumie to sam teraz przechodze przez etap czy zrobic w moim mini-me i kuc go czy zrobic swapa na h22a czy na b serie...ale nie moge znalesc odpowiedniego rozwiazania...

mam identyczny dylemat którego nie potrafie rozwiazac

Tompro
21-09-09, 11:22
Obecnie robie sam u siebie swapa na H22A więc dorzuce swoje 3 grosze w tym temacie. Jak ktoś nie ma zdolności manualnych i cierpliwości to lepiej wrzucić B serie, jest to dość prosta robota. Przy H niby wszystko się wpasuje ale jest sporo pierdółek do zrobienia na które leci masa czasu. Oczywiście można zrobić szybko, ale ja robie auto dla siebie, więc chce, żeby było zrobione raz a porządnie, no i w międzyczasie jeszcze normalna praca. W szczególności jest zabawa jak się chce zostawić klime w 5 gen.

Co do kucia D serii to też jest jakiś pomysł, ale przy założeniu, że się ją dmuchnie tak powyżej 200 KM, żeby to już jakoś jeździło.

S1600
21-09-09, 19:15
Co do kucia D serii to też jest jakiś pomysł, ale przy założeniu, że się ją dmuchnie tak powyżej 200 KM, żeby to już jakoś jeździło.

szczeże powiem że ja oczekiwałbym ównbiuteńkich 200KM z zakutego D16 Tylko nie mam zielonego pojęcia czy to jest juz hardcore czy nie i do jakiego momentu jest bezpioeczna granica do której moge sobie pozwolić w doładowaniu

MAm garaz spore zdolności manualne sam rozkrecam auto i skłądam spowrotem ... wiec swap nie jest dla mnei kłopotem tylko ustawienie tego uturbionego silnika zeby nie wybuchł po pierwszym odkręceniu powyżej 6tys.

kenny
22-09-09, 08:44
akurat przy swapie to zdolności manualno-mechaniczne to 30% sukcesu, reszta to elektryka

Pati
22-09-09, 11:44
jak chcesz mieć równe 200 koni to szkoda kasy na turbo i kucie, tylko sie wsadza Bserie ilekko dłubie.
popatrz na auta Burnouta i docenta - mają zakute i dmuchane D16. zobacz ile dmuchają i jakie mają wyniki z tego...

S1600
22-09-09, 20:26
a jakby kupic i lekko dmuchnąc B serie??
mi zalezy an turbie poprostu chcemiec tirbo

havok
22-09-09, 20:36
To idź kup Nissana. Poważnie. Zawsze to lepiej auto, które seryjnie było pomyślane jako z turbiną.

Pati
23-09-09, 10:49
to dmuchając Bserię +/- 0,5 bara masz 250+ koni.

sane
23-09-09, 11:43
To idź kup Nissana. Poważnie. Zawsze to lepiej auto, które seryjnie było pomyślane jako z turbiną.

i to chyba najlepsza rada w tym temacie ;)
oby tylko nie z CA18DET, bo one są konstrukcyjnie z*****e...

S1600
23-09-09, 12:28
Qmpel tez mi to powiedział co ma 200sxa :P ...

i on ma dokłądnie CA18DET ...

gruby1983
26-09-09, 08:45
Albo kupić nissana ze z*****ym silnikiem po taniości ze zdrową budą i odrazu swapik na skylinowski silniczek. W angli skyje w wetrsji nie GTR kupić można za śmieszny pieniądz. Wszystko zależy czego się oczekuje od auta.

kopatshu
21-10-09, 08:46
swoją drogą to ile da się wycisnąć z D16Z6 z zakuciem bez turbo a ile zakuwając B18C4??

woalex
24-10-09, 00:31
swoją drogą to ile da się wycisnąć z D16Z6 z zakuciem bez turbo a ile zakuwając B18C4??

:confused::confused::rolleyes: poprawcie mnie:eek: ale zakucie daje jakies konie:D

dimo
24-10-09, 08:50
Nie bardzo:D

Pati
24-10-09, 08:51
ale może :D

sprecyzuj pytanie

chedder
24-10-09, 11:01
:confused::confused::rolleyes: poprawcie mnie:eek: ale zakucie daje jakies konie:D


Nie bardzo:D

jezeli zalozysz doprezajace tloki to jak najbardziej. Ale zakuwanie samo w sobie to dopiero poczatek drogi.

dimo
24-10-09, 13:53
Dobra ale on nie pisal o doprezajach tłokach, ktore maja na celu podbicie stopnia sprezania.. tylko o kutych tlokach, ktore jesli maja byc pod turbo to raczej własnie doprezajace nie beda:D... zeby doprezyc nie trzeba przeciez kucizny z tego co wiem... z reguly daje sie kute graty pod turbo/kompresor (nie wiem czy robiac mozne N/A jest to konieczne)...
a jezeli da takie same tłoki (taki sam rozmiar) tylko kute to przeciez nie bedzie wiecej kuniuff...
rajt?

_arek_
24-10-09, 14:16
Pewnie chodzilo koledze ile mozna wycisnac z zilniczka zakutego a ile na serii przynajmniej ja tak zrozumielem...

chedder
24-10-09, 17:35
Dobra ale on nie pisal o doprezajach tłokach, ktore maja na celu podbicie stopnia sprezania.. tylko o kutych tlokach, ktore jesli maja byc pod turbo to raczej własnie doprezajace nie beda:D... zeby doprezyc nie trzeba przeciez kucizny z tego co wiem... z reguly daje sie kute graty pod turbo/kompresor (nie wiem czy robiac mozne N/A jest to konieczne)...
a jezeli da takie same tłoki (taki sam rozmiar) tylko kute to przeciez nie bedzie wiecej kuniuff...
rajt?


Dimo,
z calym szacunkiem ale jak wyobrazasz sobie podbicie kompresji do okolicy np. 12.5 w b18 ?
chcesz scinac 2,5 mm glowice ?

Kute graty zaklada sie w zaleznosci od potrzeb, i co najlepsze - nie sa uniwersalne tylko trzeba wybrac droge tuningu. Zakladamy odprezajace i idziemy w turbo/kompresor albo doprezamy i idziemy w w mocne N/A i wysoko krecimy (jak zrobimy glowice :P)

i rozmiar w znaczeniu obwod ? czy rozmiar w znaczeniu wyglad powierzchni tloka ? bo raczej kutych identycznych z OEM nie znajdziesz (jesli chodzi o ksztalt)

dimo
24-10-09, 18:20
Ty no ja nie powiedzialem zeby podbic przez "sciecie" glowy o 2,5mm.. i wiem ze poprzez tłoki mozna grubo podniesc stopien sprezania....

tyle ze on napisal ze kute tłoki i ile mozna z tego wyciagnac...

ale kute tłoki moga byc zarowno doprezajace (wowczas hurrra mamy w pyte kuni) ale moga tez byc odprezajace i wtedy jezdzac bez turbo/kompresora jest gorzej niz na serii...

"ile da się wycisnąć z D16Z6 z zakuciem bez turbo a ile zakuwając B18C4" (ja zrozumialem to tak jakby chcial zalozyc odprezajace jezdzic tak, a pozniej dopiero turbo).

Free
01-11-09, 13:44
Przewinęło się tutaj pytanie o swapowanie z d13b2 na coś mocniejszego. I tutaj moje pytania:

- czy na dolnym śląsku jest ktoś, kto ogarnia sprawę całościowo? (chodzi mi o to, u kogo można kupić swap i go od razu zamontować). Nie uśmiecha mi się jechać aż w okolice wawy by tam robić przekładkę np u tygryska. Ale jako, że jestem przezorny to wolałbym zrobić to u kogoś kto ma cały plac zawalony hondami. A nie, że kupie swapa na CKPL i później się okaże, że brakuje tego tego i tego i auto będzie stało rozebrane w warsztacie przez tydzień albo dwa... Krótko mówiąc. Jest gdzieś na dolnym śląsku taka osoba, która ściąga swapy oraz je montuje?

- zakładając, że swapowałbym na Dserię (d16z6/a9 lub coś podobnego w okolicy 125-130koni) ile trzeba mniej więcej wpakować później kasy by mieć trochę więcej niutków i koni w N/A, oraz jaki może być przyrost mocy na samych gratach (chodzi mi o części typu dolot, 4-2-1, wydech, kolektor ssący, kółka rozrządu).

artek0903
02-11-09, 16:35
EMG, we Wroclawiu bodajze

Free
02-11-09, 16:51
EMG, we Wroclawiu bodajze

emg robi tylko swapa. Nie zajmuje sie organizowaniem części. Trzeba do niego wszystko zawieźć.

MaTeUsZ_V212
02-11-09, 17:04
Nie wiem czy znajdziesz kogoś takiego w śląskim ale przecież możesz kupić swapa u kogoś znanego na forum i z dobą opinią ( jest duzo takich osób) i zrobic swapa w EMG.

emg
02-11-09, 22:05
Trzeba do niego wszystko zawieźć.

hm... nikt nie miał do tej pory z tym żadnego problemu :)

Free
02-11-09, 23:05
hm... nikt nie miał do tej pory z tym żadnego problemu :)

Ja sieboje, że kupie jakieś zarzygane olejem ścierwo :confused: Poza tym nigdy mi nie odpisałeś na PW jak to sie kształtuje cenowo. Jeśli można, to dalej jestem jak najbardziej zainteresowany :D

emg
03-11-09, 00:17
Ja sieboje, że kupie jakieś zarzygane olejem ścierwo

mam dobre środki do mycia.;)

Odpisałem, odpisałem na GW tyle, że wysypała się baza jakoś w międzyczasie i mogłeś nie zdążyć przeczytać


kup od sprawdzonego sprzedawcy i nie powinno być problemu, choć nigdy, nawet sprzedający nie ma 100% pewności co do stanu sprzedawanego silnika

MaTeUsZ_V212
03-11-09, 17:44
choć nigdy, nawet sprzedający nie ma 100% pewności co do stanu sprzedawanego silnika
Dokładnie tak jak piszesz, żaden sprzedawca nie da 100% pewności stanu auta. Najlepiej kupić całego anglika, to przynajmniej w jakimś stopniu będziesz znał stan- czy nie kopci, czy obroty nie falują itp.

Free
03-11-09, 18:40
Dokładnie tak jak piszesz, żaden sprzedawca nie da 100% pewności stanu auta. Najlepiej kupić całego anglika, to przynajmniej w jakimś stopniu będziesz znał stan- czy nie kopci, czy obroty nie falują itp.

Za dużo roboty by anglika kupować :D I za drogo :D Chciałbym c4, ale chyba będzie u mnie "tylko" vtec :rolleyes:

MaTeUsZ_V212
03-11-09, 22:03
ale chyba będzie u mnie "tylko" vtec
Vtec z b18? :D :D
Można tanio wyrwać anglika. Szkoda, że masz 1,3, bo ja właśnie przerabiam swapa na b18 z d13 i jest sporo zabawy, zwłaszcza z elektryką... :(

qbaneo
04-11-09, 10:55
A czym sie rózni b18c4 od zwykłego vteca?

Pati
04-11-09, 11:30
tym samym czym gołąb od zwłaszczy - ma jedną nóżkę bardziej :rolleyes:

kenny
04-11-09, 11:32
qbaneo, przeczytaj na wikipedii wyjaśnienie hasła "VTEC" i jeszcze raz zapytaj :)

smad
04-11-09, 12:22
Zwykły vtec to chyba masz na myśli D16Z6, czyli na jednym wałku, B18 ma dwa wałki rozrządu.
Szkoda kotka :rolleyes:

MaTeUsZ_V212
04-11-09, 14:03
A to są zwykłe vtec'ki i nie zwykłe? :D :D

qbaneo
04-11-09, 15:50
Smad dzięki za odpowiedz :)

Free
04-11-09, 16:33
A to są zwykłe vtec'ki i nie zwykłe? :D :D

zwykły to na przykład dla mnie ten najbardziej popularny - d16z6 :p

dzajant
04-11-09, 22:33
a nie zwykly? :D

smad
04-11-09, 23:08
W B18 i B16 inaczej działa vtec na wałku zaworów dolotowych niż na wylotowych. Można tu ugrać coś w górze samym regulowanym kółkiem :)

Pati
05-11-09, 06:43
inaczej czyli jak?

smad
05-11-09, 12:51
Jednak vtec na obu wałkach działa tak samo, a jedynie otwiera się dodatkowy kanał doprowadzający powietrze do cylindra przy wysokich obrotach. MÓJ BŁĄD - dokształciłem się ;)

emg
06-11-09, 09:09
chyba jednak jeszcze nie do końca :)

smad
06-11-09, 09:45
Napisz jakich jeszcze nie znam tajemnic B (i nie tylko ja) :) może się przesiądę :P

Pati
06-11-09, 10:10
książkę by można napisać...

Free
06-11-09, 14:05
chyba jednak jeszcze nie do końca :)

Doczekam się na tego maila z wyceną :D?

Co do Bserii to generalnie ma ona większy potencjał :D Tylko, że wszystko do niej droższe, z resztą większość B serii to dojechana już jest :mad:

kenny
06-11-09, 15:53
Tylko, że wszystko do niej droższe
szpery sa tańsze :P

Free
06-11-09, 19:04
Fakt, skrzynia ze szpra do Dserii to majatek :P

frytas
06-11-09, 19:23
panowie mam d15b3 mysle nad swapem tylko jeszcze nie wiem na co :) znajomy poleca h22 jednak teraz wyczytalem ze duzo z was wklada d16z9 moglby mi ktos orientacyjnie powiedziec jaki bedzie koszt swapu na d16z9?? czy warto? z gory dzieki za odp

kenny
06-11-09, 20:07
h22 a d16 to jak dzień i noc, i pod względem kasy i pod względem banana na twarzy jak już będzie po

co do kosztów wsadzenia D16 to poszukaj, ostatnio był podobny temat

Free
06-11-09, 20:29
nie wiem jak w przypadku d14b3 bo to nadal gaznik. Pompe i bak chyba tez musisz wymieniac tak jak w przypadku 1.3. No i jeszcze wiazki. Silnik z osprzetem (z6/z9) to okolo 2500-3000zl. Co do h22 to fajna sprawa i w sumie masz wiecej mocy a wkladasz w to mniej kasy jednak z tego co czytalem to to auto sie nadaje tylko na prosta przez ten silnik (duzo wazy i przod jest dociazany bardzo).

kenny
06-11-09, 21:15
nie wiem jak w przypadku d14b3 bo to nadal gaznik


panowie mam d15b3

:cool:

frytas
06-11-09, 21:27
widzialem ze angola z h22 mozna kupic juz za ok 3000k a d16z9 1500 w gore (komplet na swapa) ale kolejne pytanie jak to wyglada z np. poloskami etc czy pasuja jezeli nie to ew od czego mozna wlozyc? kenny nie moge znalezc tematu moglbys podeslac jakiegos linka? z gory dzieki za odpowiedz :)

Kostek_Junior
06-11-09, 23:00
Co do h22 to fajna sprawa i w sumie masz wiecej mocy a wkladasz w to mniej kasy jednak z tego co czytalem to to auto sie nadaje tylko na prosta przez ten silnik (duzo wazy i przod jest dociazany bardzo).

BZDURA!!! civic z H-serią skręca tak samo jak z D-serią czy B-serią

rosiniak99
12-11-09, 15:06
ale kolejne pytanie jak to wyglada z np. poloskami etc czy pasuja jezeli nie to ew od czego mozna wlozyc?
było o tym w tym temacie potrzebne custom łapy i półośki są aktualnie na alledrogo

TOMAT99
27-01-10, 22:28
Witam, jak myślicie, który SWAP będzie łatwiejszy/tańszy w civicu ej6 d16y7 : Na b16a2 czy b18c4 ? b16a2 powinien chyba bez problemu pasować bo takie wersje jeździły w tym nadwoziu...dobrze kombinuje?

havok
27-01-10, 22:58
Ten sam poziom trudności i kosztów montażu.

TOMAT99
28-01-10, 00:03
ale moze b16 bez przerabiania łap wejdzie chociaż:) na ktory lepiej sie zdecydowac?

wunat
28-01-10, 00:14
blagam, poczytaj.

DruidusMaximus
30-01-10, 19:26
Witam,

a przetestował ktoś w Polsce konfigurację: B18C(6)+Vortech?
Wiem, że jest B18C4+Vortech.

Ostatnio jakoś mi taki temat po głowie chodzi....


pozdrawiam,
Druid

azyl82
30-01-10, 20:41
Podepnę się pod temat i zapytam...Co byście doradzili? Otóż mam taki dylemat... Moje D15b7 potrzebuje remontu silnika. A ja nie mam chwilowo zbyt dużych funduszy wiec rozważam tylko takie dwa warianty! Zakładając że wszystko bym robił sam pod okiem wujka mechanika.

1.
Spaw na d16z6 pod warunkiem że znajdę igłe...(silnik,komp) 2500zł łatwe do ogarnięcia! dzień może dwa i gotowe!

lub

2.
Mini me doprężone tłokami D13 + pierścionki i uszczelniacze...(kompletna uzbrojona głowica,tłoki,pierścionki,uszczelniacze,komp,stroj enie) koszt??? ok.2300zł ??? dużo roboty!


Termin: uporać się z tym do lata:) więc już teraz muszę mieć jasność...obje opcje mają dla mnie swoje plusy i minusy wiec pytam was...

...Bartuś...
30-01-10, 22:09
Podepnę się pod temat i zapytam...Co byście doradzili? Otóż mam taki dylemat... Moje D15b7 potrzebuje remontu silnika. A ja nie mam chwilowo zbyt dużych funduszy wiec rozważam tylko takie dwa warianty! Zakładając że wszystko bym robił sam pod okiem wujka mechanika.

1.
Spaw na d16z6 pod warunkiem że znajdę igłe...(silnik,komp) 2500zł łatwe do ogarnięcia! dzień może dwa i gotowe!

lub

2.
Mini me doprężone tłokami D13 + pierścionki i uszczelniacze...(kompletna uzbrojona głowica,tłoki,pierścionki,uszczelniacze,komp,stroj enie) koszt??? ok.2300zł ??? dużo roboty!


Termin: uporać się z tym do lata:) więc już teraz muszę mieć jasność...obje opcje mają dla mnie swoje plusy i minusy wiec pytam was...


Musisz Sam zdecydować...Z jednej strony fanie Sobie samemu pomodzić przy silniku,z drugiej strony to już będzie kres możliwości D15...A D16 będzie nadal Stock także później możesz doprężać,odprężać i dmuchać...Znów swapować tym razem na B16/B18...

Osobiście jedyny powód dla którego został bym przy 1.5 to to iż jak startujesz na 1/4 to będziesz w klasie Mini :)

azyl82
31-01-10, 00:34
Musisz Sam zdecydować...Z jednej strony fanie Sobie samemu pomodzić przy silniku,z drugiej strony to już będzie kres możliwości D15...A D16 będzie nadal Stock także później możesz doprężać,odprężać i dmuchać...Znów swapować tym razem na B16/B18...

Osobiście jedyny powód dla którego został bym przy 1.5 to to iż jak startujesz na 1/4 to będziesz w klasie Mini :)

Ale ja się nie ścigam...dla mnie d16z6 ma taki plus że zrobię to sam bez wydawania na magików ...B seria odpada 5,5tyś silnik 1,5tyś przekładka dla B16a2 bo ostatnio się pytałem! 7,5tyś a może i 8 tyś to jak na mój rozum mija się z celem jak na auto cywilne... sprzedaje moją i dokładam te 8tyś i mam Integrę...która też jako dupowóz niema bytu:( No a co innego jak się robi jakiś projekcik jako drugie auto tylko na własne potrzeby:) ale na to mnie nie stać w tym momencie :(

havok
31-01-10, 11:24
Zaczynacie mnie denerwować pisząc "podepnę się pod temat" jednocześnie nie pisząc nic odnośnie tematu (który brzmi, przypomnę: ILE KOSZTUJE SWAP).
Są inne tematy, są też możliwości tworzenia nowych, nie ruszanych jeszcze tematów. To PO CO robić burdel w dziale, jak by nie było, technicznym??
Czujcie się ostrzeżeni, bo potem będzie już tylko kasowanie postów i automatycznie ostrzeżenia, choćby nie wiadomo jak cenne informacje (ale nie na temat) to były.

azyl82
31-01-10, 12:19
a to to niby co?


1.
Spaw na d16z6 pod warunkiem że znajdę igłe...(silnik,komp) 2500zł łatwe do ogarnięcia! dzień może dwa i gotowe!

lub

2.
Mini me doprężone tłokami D13 + pierścionki i uszczelniacze...(kompletna uzbrojona głowica,tłoki,pierścionki,uszczelniacze,komp,stroj enie) koszt??? ok.2300zł ??? dużo roboty!

Tompro
31-01-10, 13:19
a to to niby co?


1.
Spaw na d16z6 pod warunkiem że znajdę igłe...(silnik,komp) 2500zł łatwe do ogarnięcia! dzień może dwa i gotowe!

lub

2.
Mini me doprężone tłokami D13 + pierścionki i uszczelniacze...(kompletna uzbrojona głowica,tłoki,pierścionki,uszczelniacze,komp,stroj enie) koszt??? ok.2300zł ??? dużo roboty!


Koszty to możesz podawać po robocie a nie przed. Z reguły wychodzą większe niż założone na początku.

skolopendra
31-01-10, 13:41
Koszty to możesz podawać po robocie a nie przed. Z reguły wychodzą większe niż założone na początku.

dokładnie ,a często po robocie coś "wyjdzie" i koszty rosną

Misiekemeryt160
31-01-10, 14:45
.B seria odpada 5,5tyś silnik 1,5tyś przekładka gdzie tyle chcą za przekładke?? ja moge ci to włożyc za 1000

Konrad84
31-01-10, 14:54
w Warszawie to i tak dobra cena.

azyl82
31-01-10, 18:54
gdzie tyle chcą za przekładke?? ja moge ci to włożyc za 1000

5,5tyś pod warunkiem że oddasz swoje graty...to w sumie nie jest zła cena ale 1,5tyś za przekładkę to już sporo no cóż takie ceny w wawie...pytałem się dwa tygodnie temu i to bez rozrządu itp:) drogo:(

Misiekemeryt160
31-01-10, 19:21
no własnie w warszawie to trak jest. tutaj skąd jestem ja to jest inny świat. tutaj taka b seruie to by ci ludzi za nawet 700-800zł włożyli a jakbys dorzucił 100zł to by ci pozmieniali jakies duperele typu rozrząd filtry i takie tam.

Pozatym piszesz 5,5 koła za swap?? i oddac swoje graty jeszce ?? o ile 5,5 spoko to normalny koszt , ale oddac jeszce swoje grtay to mne cos dziwi.

azyl82
31-01-10, 21:49
no własnie w warszawie to trak jest. tutaj skąd jestem ja to jest inny świat. tutaj taka b seruie to by ci ludzi za nawet 700-800zł włożyli a jakbys dorzucił 100zł to by ci pozmieniali jakies duperele typu rozrząd filtry i takie tam.

Pozatym piszesz 5,5 koła za swap?? i oddac swoje graty jeszce ?? o ile 5,5 spoko to normalny koszt , ale oddac jeszce swoje grtay to mne cos dziwi.

za B16a2 spaw 6.5tyś...po negocjacjach 6... minus to co się odzyska z mojego auta czyli głowica z osprzętem i skrzynka jakieś 600zł

mi się wydaje że po B serie to trzeba samemu na wyspy pojechać jeśli chce się taniej...

Misiekemeryt160
31-01-10, 22:26
mi się wydaje że po b serie to trzeba samemu na wyspy pojechać jeśli chce się taniej...

nie tzreba... B16stke mozna kupic taniej.

...Bartuś...
31-01-10, 22:46
za B16a2 spaw 6.5tyś...po negocjacjach 6... minus to co się odzyska z mojego auta czyli głowica z osprzętem i skrzynka jakieś 600zł

mi się wydaje że po B serie to trzeba samemu na wyspy pojechać jeśli chce się taniej...

Użytkownik Polkar ma swapy B16 po 4800 i 5200zł nie wiem gdzie znalazłeś za 6500zł ktoś chciał Cię trochę w pociągnąć na hajs :eek:

A gwarantuje Ci też że sprzedawane swapy od tego użytkownika są w bdb stanie....

azyl82
01-02-10, 00:17
Użytkownik Polkar ma swapy B16 po 4800 i 5200zł nie wiem gdzie znalazłeś za 6500zł ktoś chciał Cię trochę w pociągnąć na hajs :eek:

A gwarantuje Ci też że sprzedawane swapy od tego użytkownika są w bdb stanie....

na forum znalazłem i zadzwoniłem:)

ja szukam już tylko d16z6...bo mi potrzebny silnik tani w eksploatacji...który sam sobie zrobię...Czekam teraz a odpowiedź od koleszki który szuka takiego dla mnie w angli jak znajdzie to napisze tu ile takie coś mnie kosztowało

rosiniak99
01-02-10, 09:04
a jak polecam Tygryska (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=1446) bo ceny ma niezłe i naprawdę sprawę profesjonalnie ogarnia ;)

Citysir
08-02-10, 17:37
może trochę odgrzebie ale chciałbym się dowiedziec co mnie czeka przy swapie z d15z1 EG4 na b16a2 chodzi mi o koszty i jakie graty oprócz silnika i skrzyni potrzebuje... byłbym wam bardzo wdzieczny

rosiniak99
09-02-10, 07:14
przeczytaj ten temat to tylko 23 strony czyli godzinka a jeżeli nie chce Ci się czytać to telefon w dłoń i zadzwoń to firm zajmujących się swapem i dowiesz się wszystkiego ;) http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=60714

bartkonator
28-06-10, 13:16
Witam, chce kupic b18c4 do ej9, wyczytałem że potrzebne są inne lapy, to rozumiem.
Częsc mechaniczną myśle ze bez problemowo ogarne razem z majstrem za uśmiech, także pozostaje tylko ta nieszczęsna elektryka, jak to wygląda z poziomem trudności, podpięcie paru wtyczek czy też jakieś strojenia itd. ? Oczywiście swapa szukam ze wszystkim co potrzebne, obawiam się że wiedza moja i majstra będzie niewystarczająca do tych kabelków :) I ostatnie pytanie czy ogarnie to jakiś zwykły śmiertelnik elektromajster?

pozdrawiam

kenny
28-06-10, 13:33
IMHO przy takim swapie to dobry elektryk to 3/4 roboty, bo z mechaniką to nie jest wiele roboty. Nie lepiej oddać auto gdzieś, gdzie już ktoś to robił?

bartkonator
28-06-10, 13:47
Oddać auto, to było ostatnią rzeczą którą chciałem robić, mieszkam w tarnobrzegu, do warszawy mam ponad 260km, jechać na 2 auta i poźniej wracać wiąże sie z ekstra kasą, żeby to było 100zł to bym nawet nie pytał o to czy trudno, czy są jakies komplikacje. Także wolałbym tutaj abyście wyrazili najpierw swoje sugestie itd. Oczywiście cenie wasze komentarze, i jak nie będzie innego wyjścia to wywale nastepne 1500zł na przełożenie.
Chciałem zrobić to jak najtańszym kosztem, zachowując ład i porządek.

Pozdrawiam,

bobibagno
28-06-10, 13:59
czy ogarnie to jakiś zwykły śmiertelnik elektromajster?


no u siebie jakos ogarnołem a nie mam z elektromechaniką nic wspólnego także myśle ze da rade:D

sane
28-06-10, 14:02
Dajcie spokój... to nie jest jakiś super skomplikowany swap, że trzeba mieć do tego jakieś niesamowite know-how...
Elektrykę ogarnie Ci każdy lepszy elektryk, który montuje alarmy czy coś takiego - ogarnie sam, a jak mu dasz schematy, to zajmie mu to parę godzin...

Nie ma sensu jechać z autem do wawy i czekać tygodniami aż Twoje auto znajdzie się na początku kolejki... do tego policzą Cię godne pieniądze (nie potępiam, bo wiadomo, że każdy chce zarobić)... Podsumowując - jak masz możliwość, to rób sam ;)

bartkonator
28-06-10, 14:09
O to mi lotto chłopaki, mam możliwości i dlatego tak głupio pytam, także na jesien ruszam ze swapem, dzięki za odpowiedź której oczekiwałem, majster jest prawie że familja, także bedziemy grzebać całymi dniami i nocami. :cool:

kenny
28-06-10, 14:42
Jeśli jesteś majstra pewien to rób. Po prostu widziałem już wiele "swapów" z poprutymi wiązkami, z na prędce skręcanymi kablami, które przyjeżdżały bo permanentnie świecił się check.

soldi
28-06-10, 15:14
jak jesteś zainteresowany samą elektryka, to oferuję takie usługi - wysyłasz mi wiązkę, ja odsyłam gotową

jeżeli chciałbyś więcej szczegółów to zapraszam na PW