PDA

Zobacz pełną wersję : co tak rzęzi w silniku ??



skubiszek
03-03-15, 15:58
Panowie, auto miało "niby" ustawione zawory ale jakoś w to nie wierze słuchając tego dźwięku. Co może być spier..daszone?
Jest to słyszalne jak dodaje gazu i jak trzymam obroty, szczególnie mocno słyszalne pod koniec filmiku
Pomijam szum łożysk alternatora

https://www.youtube.com/watch?v=vt0UF2hMSNQ&index=3&list=UUS2avZCd8VLL8IjX4LDYq9Q


Podpowiedzcie.

Chce w sobotę zrzucić pokrywę zaworów i sprawdzić.

Endrju1
03-03-15, 16:25
Strzelam ze zawory do regulacji, albo luz na prowadnicach zaworów. No chyba że coś innego się rozpada.

skubiszek
03-03-15, 16:58
aż dziwne, auto mamy od nowości, już tak kiedyś było, wymieniał niby coś mechanik przy skrzyni biegów ale ..ja to dało jak widać. Teraz powiedziałem, że jako, że znam się na tych tematach trochę to zobaczę zawory

MichałCK
03-03-15, 18:22
Weź coś zrób z odmą pokrywy zaworów bo masz strasznie jak by zmiażdżony ten wężyk :D
Co do rzężenia to na pewno coś za zaworkami :D ten filmik był nagrywany na rozgrzanym silniku?

matirex
03-03-15, 18:56
u mnie były podobne dźwięki, podczas takiego w miarę lekkiego gazowania przy około 3 tys obr
przy zmianie oleju wyleciały kawałeczki metalu w kolorze miedzi, zagadka sie wyjaśniła
luz na panewce i tak stukało
mechanicy mówili ze to zawór któryś klepie

skubiszek
03-03-15, 19:25
wężyk sprawdzę, na wolnych obrotach tego nie ma i od roku ten dźwięk jest... z autem mam dość mały kontakt bo to auto rodziców, ja jeżdże Accordem VII gen ale posłuchałem ostatnio silnika w Civicu i się przeraziłem. Oczywiście dźwięk nagrany na silniku zagrzanym.

skubiszek
08-03-15, 12:46
zawory wyregulowane, doznałem szoku gdyż wylotowe miały juz luz ok 0,4, ładnie wyregulowałem, silnik się wyciszył, przestał drżeć jednak odgłos mimo, że ucich to pozostał.

Do wymiany mam jeszcze łożysko alternatora i będę szukał dalej. Dodatkowo kiedyś jakiś debil wlał do silnika motodoktora czy coś silnik ma kolor purpurowy i ma full szlamu w sobie - jest oblepiony jakby smołą. Częściowo to wyczyściłem ale aż tak do końca się nie da tego oczyścić.

Bartko
09-03-15, 07:50
Motul Motor Cleaner (czy jakoś tak) może pomóc. Całkiem ładnie czyści silnik ze "smoły". Jak w swoim poprzednim dieslu go zastosowałem, to co wyleciało... myślałem, że się zrzygam. ;)

skubiszek
09-03-15, 22:42
o widzisz, szukałem czegoś w ten deseń

górę czyściłem benzyną ekstrakcyjną i delikatną szmatką i trochę zeszło...zobaczymy co dalej


to chyba produkt motul engine clean ?

HEG8
09-03-15, 23:14
Na panewki przyszedł czas, niestety...

Bartko
10-03-15, 09:28
to chyba produkt motul engine clean ?dokładnie

skubiszek
11-03-15, 10:46
na panewki czas... ale why? autem jeździ mama, bardzo spokojnie, olej zmieniany, filtr zmieniany regularnie co 10-12 tys. km

Marecki
11-03-15, 13:52
Bardzo spokojna jazda mamy. Hmmm. Domyslam sie, ze zmiana biegow nastepuje przy okolo 1500-2000 rpm. Mam racje?
Jesli tak, to panewki maja prawo sie obrocic[emoji6]

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

cosmo-pl
11-03-15, 20:19
Może oleju nie zmieniali, tylko dolewali moto-doktora, albo lali olej kiepski lub lewy ;) Purpurowy olej, to obstawiam MoS2 raczej. Zwal miskę i sprawdź panewki - to Ci pozostało. Warto też ocenić sam wałek, bo może zawory ustawiłeś, ale jak były duże luzy, to się coś tam wypracowało. Ciężko powiedzieć na odległość ;) Jaki olej jest w ogóle znany?

Ogólnie nie wolno wierzyć mechanikom - swój olej, swoje graty i sprawdzać, czy na pewno wlewają to co im się zawiezie, bo potem takie komedie. Ja też mam od nowości D14A8 i szkoda mi go sprzedać, ale silnik wygląda jak nowy. Prawda jest taka, że od zawsze lany swój olej, dobrej jakości syntetyk. Nie spodziewam się problemów z silnikiem przez następne 300 000 km ;)

skubiszek
11-03-15, 23:19
ale widzisz raz był zmieniany olej przez mechanika.... sprawdzałem po i był czysty...ogólnie auto jeździło na castrolu magnatec... cały czas zalewany jest obecnie fuchs albo motul 5w40, silnik go nie łyka, dolewka po 12-15 tys 100-200 min i sam zmieniam dla spokojności ducha

Marecki
12-03-15, 01:19
Bardzo spokojna jazda mamy. Hmmm. Domyslam sie, ze zmiana biegow nastepuje przy okolo 1500-2000 rpm. Mam racje?
Jesli tak, to panewki maja prawo sie obrocic[emoji6]

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
A co z moim pytaniem?
Technika jazdy ma bardzo duzy wplyw na slinik w tym wypadku.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

cosmo-pl
12-03-15, 10:23
ale widzisz raz był zmieniany olej przez mechanika.... sprawdzałem po i był czysty...ogólnie auto jeździło na castrolu magnatec... cały czas zalewany jest obecnie fuchs albo motul 5w40, silnik go nie łyka, dolewka po 12-15 tys 100-200 min i sam zmieniam dla spokojności ducha

No to zostaje Ci ktoś ogarnięty i stetoskop, bo przez youtuba, to tylko się będą mnożyć hipotezy. Może weź po tej regulacji jeszcze wrzuć filmik, to się coś bardziej wyjaśni, bo na tym pierwszym, to było ich klepanie słychać tak naprawdę.

skubiszek
12-03-15, 11:41
nie no tak biegów nie zmienia jeśli chodzi o to, jeździ spokojnie ale nie muli - trasa 100-110 km/h biegi zmienia przy 2.5-3 tys obrotów. Będę musiał nagrać jeszcze jeden filmik