Zobacz pełną wersję : Lambda sterująca
djhubertusss
02-03-15, 14:55
Witam. Mam taki mały problem, który wyszedł dopiero teraz jak wymieniałem reduktor i wtryski LPG. Po wymianie oczywiście strojenie wszystkiego ale szło pod górkę bo sonda stygła. Po przegazowaniu i rozgrzaniu jej autokalibracja przeszła bez problemu. Kolega co mi to robił mówił że sonda stygnie i grzałka nie wyrabia. Sprawdzić ją tak jak manual opisuje czy w inny sposób? Od jakich silników szukać używki 4 żyłowej sondy?
Z tego co wiem sonda jest podgrzewana tylko przed uruchomieniem silnika. Później ogrzewają ją spaliny.
Nie warto szukać używanej. Kup sobie uniwersalną sondę (4-przewodową) ale nową. Wtyczkę sobie przylutuj z tej co posiadasz i zaizoluj dobrze dwoma warstwami termokurczów. Posłuży do końca życia silnika.
Sonda po 200k km jest już nieco "spowolniona" i dlatego nie warto używanej kupować.
Można to porównać do kupowania używanych klocków hamulcowych, z tym, że sondy nie ocenisz na oko, a tylko oscyloskopem.
Zarezerwuj sobie nieco więcej czasu na odkręcenie obecnej sondy. Może się przydać palnik do podgrzania.
djhubertusss
03-03-15, 13:05
A jeszcze jedno czy sondy 4- ro żyłowe w d serii są zamienne z sobą?
djhubertusss
04-03-15, 13:51
Bo żadnego błędu mi nie generuje a już naczytałem się jak to jest z tymi uniwersalnymi sondami. Pali mi tyle ile powinien a tylko w korkach i na światłach jak stoję i mam powłanczane wszystko tzn radio światła halogeny przednie dmuchawę ogrzewanie szyby to deko wariuje mi sonda i przez to obroty troszkę skaczą jakieś minimalne wartości na zegarze ale troszkę czuć jak trzęsie autem
Sonda uniwersalna to ta sama sonda co dedykowana. Różnica jest tylko taka, że ta pierwsza nie ma wtyczki a dedykowana ma wtyczkę i płacisz za to 100 zł.
Generalnie są dwa typy sond: napięciowe i oporowe. My mamy napięciowe, a więc cyrkonowe jeśli dobrze pamiętam.
Żeby ECU zgłosił błąd to sonda musi być już albo martwa albo prawie martwa.
Dla komputera nie ma różnicy czy sonda jest już "zmęczona" i powoli reaguje czy nówka sztuka z natychmiastową reakcją.
wariuje mi sondaco przez to rozumiesz? Sonda lambda nie odpowiada za regulację obrotów na biegu jałowym.
djhubertusss
05-03-15, 14:48
chodziło mi o to że stygnie i przez to wydłuża mi czasy wtrysków gazowych
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.