Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lambda sterująca



djhubertusss
02-03-15, 14:55
Witam. Mam taki mały problem, który wyszedł dopiero teraz jak wymieniałem reduktor i wtryski LPG. Po wymianie oczywiście strojenie wszystkiego ale szło pod górkę bo sonda stygła. Po przegazowaniu i rozgrzaniu jej autokalibracja przeszła bez problemu. Kolega co mi to robił mówił że sonda stygnie i grzałka nie wyrabia. Sprawdzić ją tak jak manual opisuje czy w inny sposób? Od jakich silników szukać używki 4 żyłowej sondy?

Bartko
03-03-15, 09:21
Z tego co wiem sonda jest podgrzewana tylko przed uruchomieniem silnika. Później ogrzewają ją spaliny.
Nie warto szukać używanej. Kup sobie uniwersalną sondę (4-przewodową) ale nową. Wtyczkę sobie przylutuj z tej co posiadasz i zaizoluj dobrze dwoma warstwami termokurczów. Posłuży do końca życia silnika.
Sonda po 200k km jest już nieco "spowolniona" i dlatego nie warto używanej kupować.
Można to porównać do kupowania używanych klocków hamulcowych, z tym, że sondy nie ocenisz na oko, a tylko oscyloskopem.

Zarezerwuj sobie nieco więcej czasu na odkręcenie obecnej sondy. Może się przydać palnik do podgrzania.

djhubertusss
03-03-15, 13:05
A jeszcze jedno czy sondy 4- ro żyłowe w d serii są zamienne z sobą?

Bartko
04-03-15, 09:29
Raczej tak.

djhubertusss
04-03-15, 13:51
Bo żadnego błędu mi nie generuje a już naczytałem się jak to jest z tymi uniwersalnymi sondami. Pali mi tyle ile powinien a tylko w korkach i na światłach jak stoję i mam powłanczane wszystko tzn radio światła halogeny przednie dmuchawę ogrzewanie szyby to deko wariuje mi sonda i przez to obroty troszkę skaczą jakieś minimalne wartości na zegarze ale troszkę czuć jak trzęsie autem

Bartko
05-03-15, 08:40
Sonda uniwersalna to ta sama sonda co dedykowana. Różnica jest tylko taka, że ta pierwsza nie ma wtyczki a dedykowana ma wtyczkę i płacisz za to 100 zł.
Generalnie są dwa typy sond: napięciowe i oporowe. My mamy napięciowe, a więc cyrkonowe jeśli dobrze pamiętam.

Żeby ECU zgłosił błąd to sonda musi być już albo martwa albo prawie martwa.
Dla komputera nie ma różnicy czy sonda jest już "zmęczona" i powoli reaguje czy nówka sztuka z natychmiastową reakcją.


wariuje mi sondaco przez to rozumiesz? Sonda lambda nie odpowiada za regulację obrotów na biegu jałowym.

djhubertusss
05-03-15, 14:48
chodziło mi o to że stygnie i przez to wydłuża mi czasy wtrysków gazowych