Zobacz pełną wersję : Wymiana przegubów zew. Nie można wyciągnąć z piasty!
Witam,
wczoraj miałem wymieniane sprężyny na Eibach Pro Kit i chciałem aby wymieniono mi przeguby zew. Sprężyny wymienione, ale z wymianą przegubów pojawił się spory problem.. mianowicie ie można wyciągnąć przegubu z piasty! Spryskiwali tam podobno odrdzewiaczami, czekali i.. dalej nic, teraz podobno aby wymienić przeguby muszą to dać na prase ale... łożysko koła pójdzie spać... więc musiałbym zakupić 2 szt. łożysk kół aby wymienić te nieszczęsne przeguby...
Co robić w takim przypadku?
A drugi problem jest taki że.. po wymianie sprężyn ściąga lekko w prawą stronę.. czy to normalne po wymianie sprężyn? Ustawiali geometrie kół, później jeszcze raz sprawdzali i dalej jest to samo.
Paluch_tcw
28-02-15, 17:08
Z przegubami naprawdę dziwna sprawa. Wymieniałem u siebie, dodatkowo wyciągałem całą półoś i wychodzą bez problemu przeguby..
Spryskiwali tam podobno odrdzewiaczami, czekali i.. dalej nic, teraz podobno aby wymienić przeguby muszą to dać na prase ale... łożysko koła pójdzie spać... więc musiałbym zakupić 2 szt. łożysk kół aby wymienić te nieszczęsne przeguby...
Faktycznie łożysko trzeba wyprasować a później wprasować. Jak ktoś to umiejętnie robi to łożysko nie ulegnie uszkodzeniu. Gdy robiłem swapa hamulców z FN2 w FN1 to żeby wymienić osłony tarcz hamulcowych na te z FN2, też trzeba było zdjąć piastę a tym samym wyprasować łożyska. Do chwili obecnej przejechały 60tyś. i jest OK, więc można.
A drugi problem jest taki że.. po wymianie sprężyn ściąga lekko w prawą stronę.. czy to normalne po wymianie sprężyn? Ustawiali geometrie kół, później jeszcze raz sprawdzali i dalej jest to samo.
Absolutnie nie powinno ściągać. Może coś ze sprężynami. Były nowe?
I rozumiem że nie będe musiał wymieniać łożysk ? Tylko gdzie ja znajdę takiego fachowca w okolicach Lublina, Zamościa bądź Chełma który będzie umiał to zrobić profesjonalnie.
Sprężyny były oczywiście nowe zakupione w InterCarsie, nie mam pojęcia dlaczego ściaga w prawo... Co tam może być źle zrobione ? Wina mechanika?
mateusz199
28-02-15, 20:18
wg. mnie ściągając/wyciągając przegub z piasty/zwrotnicy na prasie, łożysko się nie uszkodzi. Działasz siłą na przegub od strony śruby, którą jest skręcony z piasta, więc łożysko teoretycznie dociskasz. Wydaje mi sie, ze musiało zajść rdzą. Bez mocnego uderzenia młotem się nie obejdzie. :)
Z przegubami naprawdę dziwna sprawa. Wymieniałem u siebie, dodatkowo wyciągałem całą półoś i wychodzą bez problemu przeguby..
Jak poprzednik nie posmarował wielowypustów przy montażu to mogło zardzewieć połączenie piasta-wielowypust.
Wyjęcie półosi nie wymaga żadnych większych sił (jak nic nie skorodowało). Jedno solidne puknięcie młotkiem.
Natomiast jak jak rdza weszła to łożyska mogą polecieć przy wyjmowaniu - kwestia jak mocno się wielowypust zapiekł.
Co do ściągania - jaką geometrię ustawili ?
Samą zbieżność , czy kąty pochylenia kół też ?
Ściąga w prawo cały czas na jednej drodze czy wszędzie - bo może za ściąganie bierzesz to co jest u większości czyli : wrażliwość samochodu na pochylenie drogi ?
Tak, ustawili zbieżność i geometrie kół sprzętem GeoTest 60. Ściąga w prawo na wszystkich drogach, jechałem środkiem drogi która robiono rok temu i to samo... ściąga w prawo. Ciekawe co to może być? Mechanik coś źle zrobił?
A co do tych przegubów to pojadę we Wtorek bądź w Środę do moim zdaniem lepszych mechaników no i zobaczymy co powiedzą... Czy będzie trzeba łożyska czy nie...
Co do ściągania - nie wiem czy w Civicach jest coś takiego - tzn czy występuje tego typu problem.
Ale niektóre samochody wymagają ustawienia punktu "0" dla układu wspomagania. (po ustawianiu zbieżności)
Teoretycznie u nas coś takiego wykonuje się jedynie przy wymianie przekładni/silnika/układu ESP.
Dla ciekawych temat serwisówki "Zapamiętanie położenia neutralnego/usuwanie usterek wg kodów DTC czujnika skrętu EPS 31-01"
Niestety nie mam HDS-a aby sprawdzić czy można nim przeczytać aktualny kąt (wg komputera oczywiście) kół.
Tu możesz uderzyć do kolegi TRAFO czy znalazł tego typu opcję w HDS.
Co do ściągania - jaką geometrię ustawili ?
Samą zbieżność , czy kąty pochylenia kół też ?
W UFO, jedyny parametr jaki można w geometrii zawieszenia regulować ,to zbieżność kół osi przedniej.
W UFO, jedyny parametr jaki można w geometrii zawieszenia regulować ,to zbieżność kół osi przedniej.
Temat serwisówki "Geometria kół"
"Regulacja pochylenia przedniego koła
Pochylenie przedniego koła można regulować zamieniając jedną lub obie śruby amortyzatora na śruby regulacyjne o mniejszej średnicy.
Różnica średnic śruby regulacyjnej i otworu śruby amortyzatora pozwala na niewielką regulację.
[...]
UWAGA:
•Kąt pochylenia może być regulowany o 20' przez zamianę jednej śruby amortyzatora na śrubę regulacyjną.
Jeśli pomiar jest mniejszy niż +/- 50' (granice tolerancji), zastąpić górną śrubę amortyzatora śrubą regulacyjną.
Jeśli pomiar jest większy niż +/- 50' (granice tolerancji), zamienić górną i dolną śrubę amortyzatora na śruby regulacyjne.
Kąt pochylenia może być regulowany w granicach 1° 40' (granice tolerancji) przez zastąpienie dolnych i górnych śrub amortyzatora śrubami regulacyjnymi.
Regulacja to maksymalna różnica między prawą a lewą stroną zawarta w granicach 2° 20'.
"
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.