PDA

Zobacz pełną wersję : d16z6 problem z uruchomieniem silnika



MYCHON
26-02-15, 22:51
Witam mam następujący problem dzisiaj po dłuższej przerwie odpaliłem moją Solkę z silnikiem D16Z6 odbyło się to bez większego problemu, auto odpalilo od pierwszego razu, lecz Po zgaszeniu i ponowniej próbie odpalenia nic się nie wydażyło , auto nie reagowało na kluczyk , objawy jakie załważyłem to czarna tablica przyżądów , pompa paliwa milczy jak również rozrusznik nie reaguje na klczyk.
Z rzeczy które sprawdziłem to napięcie na aku jest 12,7v , styki masy oczyszczone i przejżane, bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone, stacyjka wstępnie sprawdzona napięcie dochodzi po przekręceniu kluczyka pojawia sie napięcie na pozostałych stykach , co najdziwniejsze to oświetlenie zewnętrzne działa jak i cała elektryka wewnątrz auta na tablicy świecą się kontrolki od swiateł i kierunkowskazów jak i podświetlenie działa. Sprawdziłem wszystkie mi możliwe punkty ,które mogły by być przyczyną tego problemu i nic nie zdziałałem , i szukam dalej. Mam nadzieję że na tym forum znajdą się osoby które mogą mnie nakierować gdzie szukać tego problemu lub same już to przerabiały i pomogą mi. Liczę na Waszą pomoc.

Archi
27-02-15, 09:15
Może aku? Ja tak miałem ostatnio ze rano odpalil bez problemu, po 20km zgasiłem na pół minuty a potem odpalić się nie dało, z 15 min na kablach trzymałem i dopiero zaskoczył, kupno nowego aku u mnie rozwiązało ten problem :)

MYCHON
02-03-15, 18:25
Aku nowe więc odpada automatycznie ten powód, zabrałem się jeszcze raz na spokojnie za skontrolowanie wszystkich punktów na aucie i tak krok po kroku eliminując wszystkie moje podejrzenia dotarłem do przyczyny całego zajścia , po kontroli rozrusznika i zmierzeniu styku plusowego z masą silnika okazało że ma niepełne napięcie w granicach 5,7V i waha się one w górę i dół , co jednoznacznie wskazywało mi na słabe połączenie masowe buda silnik , i tak było wystarczyło wykręcić śrubę od kabla masowego na silniku i przeczyścić styk końcówki kabla z punktem masy silnika (co wcześniej już raz robiłem) i napięcie tym razem powróciło z pełna mocą i na stałe 12,6V , na tablicy zegarów zaświeciły kontrolki i silnik zastartował ponownie, z czego jestem bardzo zadowolony bo już bałem się poważniejszej awarii a tu tylko problem z masą . Temat uważam za zakończony.