PDA

Zobacz pełną wersję : Civic VII D14z6 - problem z odpaleniem



Seb@l
24-02-15, 08:42
Witam, problem polega na tym, że zmieniłem uszczelkę głowicy oraz rozrząd w civic-ku VII gen d14z6. Po złożeniu auto nie chce zapalić. Motor próbuje załapać ale nie moze, czasem prycha w ssący bądź wydechowy ;/ Rozrząd sprawdzany x razy jest według manuala, po podpięciu komputera wyskakuje błąd czujnika położenia wału GMP . Czujnik został podmieniony na nowy i nadal ten sam przypadek;/ dodam ze iskra jest na wszystkich cewkach, paliwko płynie .
Może ktoś pomoże w ustaleniu usterki czekam jeszcze na czujnik polożenia wałka ale nie wiem czy on cos pomoze;/

siwyp
25-02-15, 00:45
A koło pasowe to przykręciłeś?

Seb@l
25-02-15, 19:50
No tak a co by to miało niby mieć do znaczenia?

AndrzejTczew
25-02-15, 21:37
Czy po podpięciu nowego czujnika błąd znikł?

lajsta
26-02-15, 09:50
Nie zgubiłeś klina przy zdejmowaniu koła pasowego, tego malutkiego kawałka metalu, który unieruchamia koło pasowe na wale? Nr 15 na schemacie (http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=17304&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=2005&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4LS&nplblk=E__1600) Wtedy samo przykręcenie koła do wału nic nie da. Poza tym zwróć uwagę, że wał kręci się dwa razy podczas gdy wałek rozrządu jeden raz więc w szczególnie niesprzyjających warunkach i nieuwadze istnieje teoretyczna możliwość przekręcenia wału o jedno 360 stopni za mało. Ustaw rozrząd jeszcze raz na cechach, wykręć świecę 1 cylindra i sprawdź czy tłok jest u góry To Cię upewni, że rozrząd jest ustawiony prawidłowo. Jest jeszcze teoretyczna możliwość, że pasek mógł przeskoczyć w czasie dokręcania koła pasowego o kilka zębów ale to też w skrajnych przypadkach w zależności od metody dokręcania (kiedyś dokręcałem śrubę na kole pasowym ręcznie blokując wieniec zębaty na kole zamachowym i blokada mi się omsknęła przez co pasek przeskoczył o jeden ząb, ale wtedy silnik odpalił jednak było słychać, że coś jest nie tak).

Seb@l
26-02-15, 19:38
Panowie sytuacja opanowana, powodem był czujnik położenia wałka rozrządu który nie wiadomo czemu odmówił współpracy po rozpięciu go;/ (chyba złośliwość rzeczy martwych) i diagnostyka kompem wskazywała czujnik wału ze jest padnięty a okazało sie ze czujnik wałka rozrządu;/ najważniejsze ze auto chodzi a ten temat moze komuś pomoże w przyszłości w podobnej sytuacji.

MotoAutko_pl
02-03-15, 13:48
Nie spodziewałbym się ze to wałek rozrządu,tym bardziej jeżeli komputer nie wskazał takiego błędu. Poza tym jeżeli zaglądasz jeszcze do tego tematu to koniecznie daj znać ile kosztowała Cię naprawa,wymiana.

lajsta
04-03-15, 12:41
Przecież pisze, że to czujnik położenia wałka rozrządu a nie wałek rozrządu. A koszt to cena czujnika.