PDA

Zobacz pełną wersję : Pali olej uszczelniacze czy pierscienie



tgame
11-07-08, 21:52
Witam,

Widzialem ze tematów w tym stylu było naprawde wiele, ale wolalem sie upewnic w nowym temacie,czy da sie ocenic co powoduje spalanie oleju?? Po pierwsze mam dostep do glowicy sprawdzone uszcelniacze i sa dosc twarde. Po drugie chmurka dymku leciala tylko i wylacznie na wysokich obrotach, a jak samochod stal , nie bylo prawie wogole oleju w dymu tylko widzialem jak oplul mi kafelki w serwisie :D

piotrek-mi
12-07-08, 22:07
Ciężko powiedzieć. To, że są dość twarde to o niczym jeszcze nie świadczy. Dopóki nie rozbierzesz, zobaczysz, wymienisz to nic się nie dowiesz. Ja bym stawiał na pierścienie, ale to tylko moje skromne zdanie. U mnie też CZASEM zakopci przy odcince, ale nie mam zamiaru nic robić. Na 8'000km dolałem trochę wiecej niż pól litra i zupełnie się tym nie przejmuje. Jak zacznie kopcić przy spokojnej jeździe to wtedy możesz się martwić...
Jeśli masz już głowicę zdjętą to zrób ją od A do Z i zobacz co i jak. Jeśli nie pomoże to bedziesz wiedział co Cię czeka........

jawe
12-07-08, 23:12
mocno dmucha, jak odkręcisz korek od oleju? (przy włączonym silniku)

tgame
12-07-08, 23:19
teraz nic nie powiem, bo glowice dopiero co zdjolem :P, uszczelniacze zmianiam na 100%, ale nie wiem jak z pierscieniami, na dobre nie mam kasy, a na chinski shit szkoda kasy, zwlaszcza jak pierscienie sa ok i ewentulanie olejowy zawadza ;/Jak sprawdzalem kompreche to 14,15,14,14 - wiec bardzo dobra

jawe
12-07-08, 23:45
nie wstawiaj zamienników, kup orginały w ASO, przerabiałem zamienniki w mojeje poprzedniej Corollce, chodziły dobrze przez miesiąc. Kompresję masz dobrą, dlatego nie kopci Ci cały czas, tylko przy odcince, więc ja obstawiam uszczelniacze. Przypatrz się też prowadnicom zaworów (chyba tak to się nazywa), czy są proste.
Moja Honda ma podobne objawy, chmurka przy wyższych obrotach i dodatkowo dmucha z wlewu oleju cyklicznie i mocno... nie powiem, jak wygląda puszka na przepustnicy, olej wywalany przez odmę robi swoje :/
A tak z innej beczki, jakiego koloru ta chmurka była (niebieska, czarna)? Bo może to nie olej, tylko kwestia sprawności układu zapłonowego silnika?

tgame
13-07-08, 01:03
tak jaki pisalem widzialem to tylko na postoju jak to wyglada, podczas jazdy nie mialem okazji bo nikt moim samochodem nie jedzil , na luzie plul olejem z wydechu na najwyzszych obrotach. Jesli chodzi o odme do niczego nie idzie i wogole z niej nie kapie.

jawe
13-07-08, 01:40
to nie plucie olejem (choć może się tak zdawać), tylko skroplona woda z powietrza w układzie wydechowym wypłukuje sadzę :) Co do odmy, to nie mówię, że u Ciebie też musi olej wyrzucać... ale uszczelniacze wymień i wyreguluj porządnie zawory, później będziesz się martwić, jeśli nic się nie zmieni.
Pozdro

Mowad
13-07-08, 10:17
tak i znowu zdejmowal glowice i kupowal kolejna uszczelke...

Bodzlo
13-07-08, 11:39
Jeśli już brał olej to wymiana samych uszczelniaczy spowoduje że tak czy siak olej zacznie uciekać przez pierścienie bo wtedy to one będa słabszym miejscem więc lepiej zrobić uszczelniacze i pierściąnki

jawe
13-07-08, 11:40
kolejna uszczelka pod głowicę jest tańsza od kompletu pierścieni do tłoków (+ czasu i ilości pracy, jaką trzeba włożyć przy wymianie), co tym bardziej się doceni, gdy okaże się, że po wymianie uszczelniaczy (i ponownej regulacji zaworów) Civica przestała podpijać olej :)

rafalb33
13-07-08, 12:01
kolejna uszczelka pod głowicę jest tańsza od kompletu pierścieni do tłoków (+ czasu i ilości pracy, jaką trzeba włożyć przy wymianie), co tym bardziej się doceni, gdy okaże się, że po wymianie uszczelniaczy (i ponownej regulacji zaworów) Civica przestała podpijać olej :)
Nie jest tansza. Dobre pierscienie kupisz niewiele taniej lub w podobnej cenie. Uszczelka pod glowice dobra to tylko aso. A pierscienie rikkeny czy cti kupisz ponizej 200.

tgame
13-07-08, 12:02
do b18 pierscienie za 200 zł ?? Gdzie i jakiej jakosci??

jawe
13-07-08, 12:12
x

jawe
13-07-08, 12:13
Nie jest tansza. Dobre pierscienie kupisz niewiele taniej lub w podobnej cenie. Uszczelka pod glowice dobra to tylko aso. A pierscienie rikkeny czy cti kupisz ponizej 200.

No tak... dodać tylko trzeba uszczelkę pod misę olejową, pewnie nowy olej (choć większość ludzi stary wlewa) i koszt robocizny, której jest niemało przy takiej zabawie...
No i czy nie trzeba będzie planować głowicy, tudzież spolerować gładzi cylindrów - dość ważne, jeśli już tak dalego sięgają prace remontowe.

Owszem, nie będę się spierać, jeśli coś się dzieje z silnikiem (bierze olej), najlepszym rozwiązaniem jest remoncik, jednak w większości przypadków nie stać Cię na zrobienie sobie ot tak całego remontu, pozostaje więc stopniowe wykluczanie innych możliwości, przed ostatecznym dobraniem się do głowicy

janek
13-07-08, 14:42
witam ja po odkreceniu korka wlewu oleju przy zapalonym silniku zauwazylem ze dosc mocno dmucha i wywala olej co moze byc tego przyczyna

Lcfr
13-07-08, 14:55
kolejna uszczelka pod głowicę jest tańsza od kompletu pierścieni do tłoków (+ czasu i ilości pracy, jaką trzeba włożyć przy wymianie), co tym bardziej się doceni, gdy okaże się, że po wymianie uszczelniaczy (i ponownej regulacji zaworów) Civica przestała podpijać olej :)

w ilu auatch wymieniłeś TYLKO uszczelniacze i przestało brac??????
zmiana samaych uszczelniaczy daje tyle co NIC

jawe
13-07-08, 16:02
No nie wiem, 2 autka tak załatwiłem, może miałem szczęście po prostu. I mam cichą nadzieję, że to samo będzie z moją, bo brak mi czasu na rozbieranie całego silnika, planowanie, szlifowanie, itp.
Swoją drogą uszczelniacze coś jednak muszą dawać, skoro są stosowane w silnikach, u mnie ewidentnie są do roboty, bo ciśnienie pod klawiaturą mam zbyt wysokie i, jak wspominałem, przy ostrzejszej jezdzie olej wywalany jest przez odmę do przepustnicy, skąd trafia z powietrzem do cylindrów...
Z ciekawości sprawdziłem, czy i jak mocne przedmuchy są po wyjęciu bagnetu olejowego... i są, ale prawidłowe, od pracującego wału.

@ Janek, że wywala olej, to ok, w końcu przy okręconym korku widzisz pracujący wałek rozrządu i zawór, czy dwa. Co do dmuchania, jest cykliczne? Może coś się ulatnia (spaliny na przykład)?

Misiek_vti
05-02-09, 10:55
witam,
podepnę sie pod temat bo mam ten sam problem. posiadam ciffa po kaziku i luckym eg6 b18c4
cilnik pożera ok 1litra na 300km przeważnie przy ostrej jeździe, z wlewu oleju trochę dmucha ale regularnie ze szczeliny do miernika paliwa też dmucha ale nie kopci.
z wydechu kopci tylko podczas bardzo ostej jazdy na wysokich obrotach vteca i bardzo delikatnie niebieską chmurką, prawie nie widać. olej to castrol edge 10w60
i co na to powiecie???

kzysiek_23-85
05-02-09, 11:14
no litr oleju na 300 km to bardzo duzo (az za duzo)a co do kastrola goscie z serwisu hondy twierdza ze niejest zalecany dotej marki auta najleprzy wedlug mnie jest VALVOLINE lub TEZ MOTUL polecany zreszta tez przez ziomkow z HONDY

pozdro:)

jero11
05-02-09, 11:16
jeśli masz możliwość wymiany samych uszczelniaczy bez zwalania głowicy to możesz próbować, jeśli musisz zwalać głowicę to lepiej zmienić też pierścienie bo okaże się że uszczelniacze nie wystarczyły a uszczelka pod głowicę i robocizna tania nie jest niestety
przy tej ilości spalanego oleju to raczej pierścienie olejowe też padły.

Misiekemeryt160
05-02-09, 18:02
czy i jak mocne przedmuchy są po wyjęciu bagnetu olejowego... i są, ale prawidłowe, od pracującego wału. ja tu nierozumniem czegoś...

Swoją drogą uszczelniacze coś jednak muszą dawać, skoro są stosowane w silnikach

uszczelniaja prowadniće zaworową zeby podczass załózmy cyklu ssania nie wciagneło ci do komory sopalania całego oleju z pod klawiaturyy...tak w skrócie

zrób sobie przyjacielu próbe olejową i ona ci powie więcej co jest do robienia.

Piotrek83
05-02-09, 19:38
Z tego co udało mi się doczytać, próba olejowa nie zawsze jest miarodajna - często zdarza się, że pierścienie uszczelniające trzymają a olejowe puszczają olej do komory spalania - w takim wypadku kompresja wyjdzie prawidłowa a silnik i tak będzie palił olej "dołem".

Moje D14A4 też popija olej, ok. 1 litra na 1000 km. Sam zastanawiam się, którędy może on zwiewać, silnik jest suchutki z zewnątrz, nie ma żadnych przedmuchów z odmy czy bagnetu. Silnik dymi prawie niewidocznie na wolnych obrotach i podczas przyspieszania, podczas przygazówki niebieski dym pojawia się dopiero przy schodzeniu z obrotów. Podobnie po hamowaniu silnikiem dotknięcie pedału przyspieszenia generuje spory niebieski obłok dobrze widoczny w lusterku. Na logikę to uszczelniacze, tylko ilość spalanego oleju wydaje się zbyt duża.

Misiekemeryt160
05-02-09, 19:43
Z tego co udało mi się doczytać, próba olejowa nie zawsze jest miarodajna - często zdarza się, że pierścienie uszczelniające trzymają a olejowe puszczają olej do komory spalania - w takim wypadku kompresja wyjdzie prawidłowa a silnik i tak będzie palił olej "dołem".

no to ze niby którędy ten olej sie przedostaje do komory spalania?? i gdzie to czytałeś?

Piotrek83
05-02-09, 20:08
Pierścienie zgarniające czyli tzw. olejowe mają za zadanie zgarniać nadmiar oleju z gładzi cylindra i nie pozwalać na przedostawanie się go powyżej. Ponad nimi są pierścienie uszczelniające, które z kolei uszczelniają komorę spalania i nie pozwalają na przedmuchy spalin w dół do bloku. Problem w tym, że pierścienie uszczelniają jednokierunkowo. Jeżeli padną olejowe, to uszczelniające nie zapobiegną przedostawaniu się oleju do komory spalania, a przy wystąpieniu zjawiska pompowania mogą nawet wspomagać ten proces.
Co do próby olejowej w hondach, wyczytałem to na forach (nawet nie wiem, czy nie na tym forum). Nie jest to może najlepsze źródło informacji, ale często można się dowiedzieć o różnych ciekawostkach.

Misiekemeryt160
05-02-09, 20:11
dzięki za wyczerpującą wypowiedź.:) nie wiedziałem szczerze mówiąć nic o tym jednokierunkowym działaniu pierścieni. jeszce raz dzięki

jawe
05-02-09, 20:35
Ok, tak więc, sumaryzując, nie ma co gdybać, tylko sprawdzać bebechy. U mnie olej dalej wywala, ale tylko przy ostrej jeździe (najczęściej dłuższe trasy, duże prędkości = wysokie prędkości), część na pewno leci przez odmę, bo przepustnica znów jest usyfiona strasznie i silnik krokowy też zaczął szwankować (a parę miesięcy temu czyściłem).
Ale ja nie mam zamiaru uziemiać auta, kupuję drugi taki sam silnik (sam blok + głowica) i jego będę ewentualnie dłubać, potem szybki swap i będzie dobrze. Przy Y7 cena używanego silnika (zakładając znane źródło) jest niższa niż ewentualny remont.

Misiek_vti
08-02-09, 16:21
Jak już pisałem moje B18C4 pije ok 1l oleju na 300km, a najdziwniejsze jest to że prawie wcale nie kopci. Czy na zimno czy przegazówka podczas postoju...kopci tylko delikatnie niebieską chmurką podczas ostrej jazdy na vtecu przy wysokich obrotach, ale w kabinie czuć swą spalonego oleju. Co się z nim dzieje? przecież przy zużyciu 1l na 300km powinno być za nim niebiesko jak za gromadą ruskich kamazów. Kontaktowałem się z Kazikiem i pisał że wymieniał panewki, pierścienie i wzmacniane uszczelniacze + komplet uszczelek przy ok 150-160kkm, teraz ciff ma 208kkm. czy to możliwe, że po tak krótkim przebiegu wszystko mogło szlag trafić. przypomne, że ciff ma ostre wałki skunkunka, tłoki i korby od integry głowice polerowaną na wzór integry. Jest to dośc wysilony silnik kazik twierdzim, że czasem potrafiła spaclic ok 1l na 1000km.
jeżdzę obecnie na castrolu edge 10w60 planuję zmienić na moluta 6100 synergie+ 10w40, zobaczymy może zmniejszy się zużycie, a jeżeli nie to zawsze tańszy koszt jazdy-tańszy olej o ok pół ceny bo jak na razie nie stać mnie na remont silnika na który trzeba wyrzucić min 2koła

May
16-06-09, 16:55
Tak dla uscislenia to jezeli pod filtrem paliwa tam w tej komorze tuz pod przepustnica jest mala kaluza oleju (wody zasadzonej ?? ? - Ciezko mi bylo stwierdzic bo walilo benzyna ogolnie) to znaczy ze pierscienei padly ?

stopex
16-06-09, 20:56
Nawiązując do tematu chciałbym was zapytać jaki jest koszt oryginalnych uszczelniaczy lub może moglibyście polecić jakieś sprawdzone marki.

ptasior127
16-06-09, 22:20
Mam pytanie jezeli bierze mi olej w ilościach podobnych do paliwa:P i po odkręceniu korka wlewu oleju dmucha tak ze nie da się oleju dolać (na zapalonym silniku oczywiście;)to czy mam już zamawiać pierścienie czy jet inna możliwość np uszczelniacze??

muzammil
16-06-09, 22:27
zamawiaj nowy silnik.

jawe
16-06-09, 23:18
Prawda, remont silnika w takim stanie jest nieoplacalny...
Ja z moim dalem juz spokoj, sprawdzalem sprezanie, jest b. dobre,okazuje sie, ze u mnie olej, poza delikatnym uciekaniem przez pierscienie olejowe, ucieka glownie przez uszczelke misy olejowej i uszczelniacz przy kole rozrzadu! I dzieje sie tak tylko podczas naprawde ostrej jazdy w trasie, w miescie (jezdze spokojnie) praktycznie nic nie ubywa i pod samochodem nie ma zadnych plam.

pobo22
10-09-09, 10:59
czy firma goetze robiąca uszczelki jest dobra ?

skolopendra
10-09-09, 17:42
goetze

w fordach się sprawdza. i na tym koniec

pobo22
10-09-09, 22:16
a np hpr albo tym podobne ?? bo mam takie w pracy a silnik trzeba zrobić :(

civicolsztyn
10-09-09, 22:26
Ja mialem niezla przygode z moim d15b7, otoz padla mi glowica, przez co jaral olej 1l/100km, przy czym s trasznie sie dlawila w dolnych obrotch.
Wymienilem pierscienie i dalem glowice do remontu, Bylo to jakis rok temu a dokladnie 35tyskm temu i jak o tej pory silnik bierze tyle ile powinien prac palowany silnik, od wymiany do wymiany jakas szklanke

juras22
12-09-09, 19:14
a co dokładnie stało ci sie z głowica bo ja mam podobny objaw z tym ze robiłem remoncik bo wywaliło mi uszczelke pod głowica wymieniłem ją plus uszczelniacze zaworowe i po złożeniu wszytkiego i odpalenie strasznie kopci poprostu masakra i dlawi go nie pali na wszytkie gary z powodu iz zalewa caly czas jedna swiece bierze oleju ok1L na 100 tak jak u ciebie

civicolsztyn
14-09-09, 15:46
a z tylu ostra zaslona dymna ;) NIe wiem co sie tam stao...
Zdjalem z ziomkiem glowke i zawiozlem do specjalisty, nie wiem co konretnie tam zrobil ale wszystko jest w porzadalu, przy okazji poszly pierscienie nowe oraz uszczelniacze, jedyny blad jaki zrobilem to odrazu nie zamontowalem uszczelki z ASO tylko jakiegos syfnego erlinga... no i oczywiscie trzeba bylo znowu glowke sciagac zeby wymienic na tego z ASO, teraz juz jest cud malina. Ogolnie remont glowy wyniosl mnie 850 zl a caly ten bajzel prawie 3 tys :eek: za ta cene mialbym 125 kucy a nie 101 ;) ale co tam czlowiek uczy sie na bledach....

tukisowy
14-09-09, 17:17
Ja mam podobnie z tym ze zasłonę dymną puszcza dopiero jak mu mocno przyduszę , jak odpuszczam ani śladu dymu. Zdarza się też tak że jak zaczynam kręcić to wypuszcza dym jak zwalniam. Przy spokojnej jeździe ani śladu dymu,może ktoś tak miał? Dym taki ni to niebieskawy ni to biały

arekgr
15-09-09, 06:29
Ja natomiast wczoraj oddałem głowicę z mojego Z6 do roboty... Panowie, to co tam na niej się działo - dramat. Wczoraj jeszcze wyciągłem tłoki i co się okazuje, pierścienie w bardzo dobrym stanie... Pada więc podejrzenie, że 1l/500km było spowodowane uszkodzeniem głowicy... No cóż, miałem nadzieję, że jakiś pierścień będzie pęknięty, czy masakrycznie zużyty, a tu zapewne prowadnice zaworów są tak wytrzaskane, że...

Mimo to oczywiście zakładam na tłoki NPR-y, grzechem by było zdjąć głowicę i przy okazji pierścieni nie zmienić.

Co do uszczelki pod głowicę, kupiłem właśnie metalowego Elringa. Mimo różnych opinii - nie boję się na nim złożyć ;)

civic lsi dubi
15-09-09, 22:36
czy firma goetze robiąca uszczelki jest dobra ?


ja zakladałem pierścienie tej firmy 30tys temu i puki co daja rade

civicolsztyn
16-09-09, 00:03
wlasnie tego erlinga ja zalozylem i grzal sie wiec tylko ASO

Evan1982
21-09-09, 00:03
Mam podobny problem. Przy głębszym wciskaniu gazu bierze olej. Przy spokojnej jeździe zużycie nie budzi takich podejrzeń jak pierścienie, czy uszczelniacze. Nie pałuję silnika, bo mnie na razie na remonty nie stać. Ostatnio zrobiłem trasę na Mazury (ode mnie 280 km) nie żałując sobie. Zeszło mi z 3/4 stanu do nieco poniżej minimum. Zalałem do połowy i w drodze powrotnej jechałem już bardziej płynnie i spokojniej. Nawet nie zeszło mi do minimum. Jednak zużycie i tak jest za duże. Mam nieśmiałą teorię, że w niektórych przypadkach przyczyną może być "zwykła" uszczelka pod pokrywą zaworów. Mój kumpel w dwulitrowej Omedze '93 miał ten sam problem. Po wymianie rzeczonej uszczelki stan po "jego" trasie na Mazury i z powrotem nie zszedł ani o milimetr.

Lcfr
21-09-09, 16:47
Mój kumpel w dwulitrowej Omedze '93 miał ten sam problem. Po wymianie rzeczonej uszczelki stan po "jego" trasie na Mazury i z powrotem nie zszedł ani o milimetr.
Honda to nie OPEL...(na szczęście)
Jakby tyle ciekło przez uszczelkę dekla (czyli 3/4 stanu na 280km) to byś widział bo cały blok byłby zasyfiony olejem.

muzammil
21-09-09, 20:44
Mam podobny problem. Przy głębszym wciskaniu gazu bierze olej. Przy spokojnej jeździe zużycie nie budzi takich podejrzeń jak pierścienie, czy uszczelniacze. Nie pałuję silnika, bo mnie na razie na remonty nie stać. Ostatnio zrobiłem trasę na Mazury (ode mnie 280 km) nie żałując sobie. Zeszło mi z 3/4 stanu do nieco poniżej minimum. Zalałem do połowy i w drodze powrotnej jechałem już bardziej płynnie i spokojniej. Nawet nie zeszło mi do minimum. Jednak zużycie i tak jest za duże. Mam nieśmiałą teorię, że w niektórych przypadkach przyczyną może być "zwykła" uszczelka pod pokrywą zaworów. Mój kumpel w dwulitrowej Omedze '93 miał ten sam problem. Po wymianie rzeczonej uszczelki stan po "jego" trasie na Mazury i z powrotem nie zszedł ani o milimetr.

przyczyna: zuzycie cylindrow.
Nawet szwedzki remont niewiele da(albo da na krotka mete a przy kreceniu i tak bedzie bral olej). Jedyne wyjscie to szlif cylindrow,co za tym idzie wieksze tloki i pierscienie. Jedyna sluszna opcja(kosztowna zarazem). Duzy minus i wada konstrukcyjna silnikow Hondy-cylindry maja tendencje do owalnego wycierania.

arekgr
22-09-09, 06:46
Panowie, wg Was ile "układają" się pierścienie po wymianie? Bez honowania, po prostu założone nowe NPR-ki. Czy przez pierwsze ~25km ma prawo to jeszcze troszkę dymić?

civicolsztyn
22-09-09, 16:56
Jak ja zalozylem swoje to docieralem moze z 200 kilosow a pozniej ogien i wszystko porzo

muzammil
22-09-09, 19:49
Panowie, wg Was ile "układają" się pierścienie po wymianie? Bez honowania, po prostu założone nowe NPR-ki. Czy przez pierwsze ~25km ma prawo to jeszcze troszkę dymić?
100-200 km max.
Jak ja zalozylem swoje to docieralem moze z 200 kilosow a pozniej ogien i wszystko porzo
nie dociera sie silnika jesli nie robilo sie tulejowania cylindrow. przy samej zmianie pierscieni nie ma czegos takiego jak docieranie.

civicolsztyn
22-09-09, 23:36
no moze docieranie to zle slowo ktore uzylem, poprostu przez te 200 kilosow oszczedzalem silnik, a pozniej to ile fabryka dala az do dzis :)

Evan1982
23-09-09, 20:01
...a co potem? Blow engine? :D

Widzę, że w przypadku silników Hondy sprawa ma się nieco inaczej. Ostatnio czytałem trochę o docieraniu silnika po remoncie (pierścienie, panewki, uszczelniacze), i padło właśnie dużo stwierdzeń o nie pałowaniu silnika do osiągnięcia przebiegu ok 200km, potem, aż do 1000km stopniowo zwiększać obciążenie (większy zakres obrotów itp.)

Ale załóżmy, że w takiej mojej Hani będzie dopiero pierwszy taki remont. Czy mój silnik też wymaga tulejowania cylindrów? Słyszałem o szlifowaniu, itd, ale tulejowanie?

piroman
23-09-09, 21:16
Ale załóżmy, że w takiej mojej Hani będzie dopiero pierwszy taki remont. Czy mój silnik też wymaga tulejowania cylindrów? Słyszałem o szlifowaniu, itd, ale tulejowanie?
Nikt tutaj wróżką nie jest, jak rozbierzesz silnik to się wszystko okaże. Jak zmierzysz owalizację cylindrów i będzie OK to wymień pierścienie i uszczelniacze a panewki to też już zależy w jakim będą stanie.
Można zrobić tulejowanie, które polega na wyfrezowaniu większego otworu cylindra i wciśnięciu tuleji o średnicy nominalnego tłoka lub takiego jak klient posiada. A można zrobić szlif i wsadzić tłoki w nadwymiarze. Wszystko zależy od tego w jakim stanie są tłoki i cylindry

muzammil
23-09-09, 23:15
Ale załóżmy, że w takiej mojej Hani będzie dopiero pierwszy taki remont. Czy mój silnik też wymaga tulejowania cylindrów? Słyszałem o szlifowaniu, itd, ale tulejowanie?
Raczej nie znajdziesz silnika hondy po kilku remontach:)
Sa one tak palowane i eksploatowane ze nikt remontow nie robi(bo sa wogole nieoplacalne;mowa o tulejowaniu czy szlifowaniu i wiekszych tlokach). Do tego silniki Hondy sa (wbrew powszechnie krazacej opinii) bardzo delikatne - wystarcza 2 tygodnie krecenia i palowania na zimnym zeby z idealnego silnika zrobic dymiacy smietnik. Czesto tak bywa gdy ktos sie przesiada z np VW do Hondy( co jak co ale niemieckie silniki sa POD TYM wzgledem duzo bardziej wytrzymale).

arekgr
24-09-09, 06:48
muzammil, myślisz że tak szybko można zarżnąć silnik? (pewnie masz na myśli głownie uszczelniacze zaw.).

Jakie macie podejście do "rozgrzewania" silnika? Ja nie przekraczam 4tyś aż wskazówka temp nie osiągnie swojego "stałego poziomu". Wiem że olej wolniej się grzeje, ale teraz jak jest jeszcze na zewnątrz ciepło, to w sumie już powinien się zrobić w miarę rozgrzany...

Zastanawiam się nad olejem Valvoline VR1 10W60. Na mój rozum do "pałowania" jak znalazł ;)

pobo22
24-09-09, 06:54
byłem u jednego mechanika i powiedział mi że winne są zawory za ginący olej Czy to prawda ? dodam że z rury nie leci a pod samochodem i na silniku nie ma śladów oleju

skolopendra
24-09-09, 08:29
zawory za ginący olej

tak trochę nie bardzo


muzammil, myślisz że tak szybko można zarżnąć silnik? (pewnie masz na myśli głownie uszczelniacze zaw.).

raczej coś więcej :)

Evan1982
24-09-09, 19:03
Niech to, same wyzwania z tymi silnikami :D

kornel861
06-10-10, 19:28
a ja mam pytanie,moze ktos uzywal tych uszcelniaczy
Power Enterprise
http://allegro.pl/uszczelniacze-zaworowe-honda-civic-accord-zaworow-i1261859902.html

warto je wziasc wogole czy jednak lepiej sprawdzone OEM,chodzi o to ze auto w 80% czasu jazdy to pod odcinke krecone.


Czy ktos moglby sie wypowiedziec?

skolopendra
06-10-10, 21:18
czy jednak lepiej sprawdzone OEM


jednak tak