Zobacz pełną wersję : Znosi mnie na prawo..
Witajcie.. mam uporczywy problem...jezdze civica sedan 92 rok... zmianilem jakis czas temu opony z zimowek na letnie... na zimowkach wszycho bylo siiii.. a teraz... jak trzymam prosto kiere to mnie maxymalnie na prawo znosi. i zeby jechac prosto musza ja delikatnie w lewa strone trzymac skierowana... to nowe kola mam wywazone.. zbieznosc ustawiona... i nic.. ciagle mnie na to rapwo zarzuca.. juz nawet zamianialem opony lewa na prawo.. i rozne inne kombinacje.. i nic.. czym moze byc spowodowane to znoszenie??
Jak puszczasz kierownicę to ściąga ?
siemens_15
11-07-08, 21:30
Sprawdź na początek na oznaczenie opony czy obraca się we właściwym kierunku. :) Jeżeli opony są ok, koła wyważone i są po odpowiednich stronach to musi być ok.
jak puszczam to mnie zarzuca.. praktycznie tak ze jak puszcze to mi zjezdza na 2 pas jezdni.. wszystko siiii z oponami..w ywazone sa..
siemens_15
11-07-08, 21:58
Zimowe kapcie miałeś na tych samych felgach?
Zbieżność na nowych kołach ustawiałeś ?
Hej,miałem ten sam problem,też jak założyłem koła letnie zaczęło mi ściągać auto i też na prawo, pojechałem na powtórne wyważenie kół, sprawdziłem zbieżność(była OK), w końcu się wq..łem i założyłem koła tylnie(były w lepszym stanie oponki) na przód i odwrotnie i.....nie ma problemu. Często winne są opony, radzę sprawdzić.
Zbieznosc ustawiona... jezdzilem na zimowkach... moze masz racje HOZE... jutro to zrobie.. zobaczymym co to da.. jak na arzie zamienilem rapwa przednia na lewa... i nic to nie dalo.. jutro sie pobawie z tymi oponami....
dokladnie przezuc tyl na przud i zobacz co sie bedzie dzialo bo jak jest zbieznos oki i wywazenie oki i jesli sa to kieruki i dobrze zalozyl to niema prawa tak byc.PS sprawdz przy okazji cisnienie w oponach czy jest jednakowe bo moze ziomki w wulkanizacji poprostu zele je dmuchli ale to tak na marginesie ;P
cisnienie mozesz miec mniejsze po jednej stronie isciaga, ja mialem roznice 0,5 na jednej stronie i sciagalo tak jak piszesz
Dobra.. to dzis to wszycho sprawdze.. ale jest jeszcze jeden maly klopot.. bo auto bylo pizgniete z prawej strony.. tzn dostalo po blotniku.. i delikatnie po zderzaku.. blotnik wymienilem..bo byl juz mega pogiety.. czy moglo sie prze co cos uszkodzis w ukladzie kierowniczym??
Dobra.. to dzis to wszycho sprawdze.. ale jest jeszcze jeden maly klopot.. bo auto bylo pizgniete z prawej strony.. tzn dostalo po blotniku.. i delikatnie po zderzaku.. blotnik wymienilem..bo byl juz mega pogiety.. czy moglo sie prze co cos uszkodzis w ukladzie kierowniczym??
Mogło geometrię ruszyć.
ciezko cokolwiek napisac bo auta nie widac ale bardzo mozliwe
A jezeli nawet ruszylo ta geometrie.. to co mozna z tym zrobic ?? bo rzpeciez tak jezdzic sie nie da.. a ile ustawienie tej geometrii kosztuje ?? bo tez cos czuje ze to wlasnie z tym jest problem...
Geometri nie ustawisz w naszych Civach chyba ze masz regulowane wachacze Skunka na przykład ;)
Zmień te koła jak Ci ziomy radziły czyli tył na przód. W innym warsztacie sprawdziłbym zbieżność jeszcze raz , jak nic nie pomoże to pokrzywiony wahacz może masz.
Dobra.. to ide zaraz te kola przelozyc.. jak to nic nie da.. to jade do mechaniora.. bo sam juz chyba nic nie wymysle.. tylko dziwi mnie ze na zimowkach jezdzil normalnie.. a jak na letnie przelozylem to sie zaczely takie cuda dziac...
Przelozylem przod na tyl.. i nic... ciagle mnie znosi na prawo... wiec co to moze byc... auto dostalo strzala w prawy blotnik... moze sie rzeczywiscie geometria przestawila... ale czy idzie jakos zrobic tak zeby jechal prosto??
Tu Ci moge powiedziec ze moze felga jakas trefna czy co ? U mojego ojca bylo podobnie ale jak wymienil opony na nowe (wraz z felgami) to problem ustal. Ale to byly stalusy :) Pozdr
Tu Ci moge powiedziec ze moze felga jakas trefna czy co ? U mojego ojca bylo podobnie ale jak wymienil opony na nowe (wraz z felgami) to problem ustal. Ale to byly stalusy :) Pozdr
Ale zmieniał je wszystkie na różne sposoby więc nie bardzo.
ja jak swoją kupiłem to miałem ten sam problem, tyle, że ściągało mnie na lewo. Sprawdzałem zawieche, zbieżność, wyważenie, ciśnienie w kołach, hamulce czy nie trą i nic... Dopiero gdy kupiłem dwie fabrycznie nowe opony na przód to problem całkowicie zniknął i teraz furka leci prosto jak po szynach.
jesli masz zbieznosc oki to zostanie ci nowe oponk kupic choc niewmei czy to da jak zmieniales tyl na przud i to samo
Wojtek Ksiezopolski
10-11-08, 19:02
witam, mam pytanko w podobnym temacie: czy jesli samochod byl bity i przez to sciaga, to da sie jakos zrobic zeby jednak nie sciagalo czy juz tzreba z tym zyc :)?
witam, mam pytanko w podobnym temacie: czy jesli samochod byl bity i przez to sciaga, to da sie jakos zrobic zeby jednak nie sciagalo czy juz tzreba z tym zyc :)?
u blacharza na płycie
Czasami jeszcze przyczyną ściągania ale tylko w przypadku jazdy w koleinach może być niski profil opony.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.