Zobacz pełną wersję : Czarna sadza w kolektorze ssącym D16Z6
Witam od wczoraj jestem dumnym właścicielem silnika D16Z6. Zaniepokoiła mnie jedna rzecz, a mianowicie czarna sadza w kolektorze ssącym. Z zewnątrz przepustnica wygląda dobrze( ma taki mosiężny kolor) na natomiast z drugiej jest pokryta sadzą. Dalej jak sięgałem paluchami też było tej sadzy trochę. Ktoś wie co jest tego przyczyną?
Tapatalk..
skolopendra
23-02-15, 10:48
wymyj całą przepustnice i dopiero obserwuj z czasem..
Arturvf500
23-02-15, 10:51
całkowicie normalne - odma robi swoje
Tak jak wyżej odma opary oleju itd idzie w kolektor i sieę syfi, jedyne rozwiązanie to umycie i oil catch tank
Ok dzięki na dniach ściągnę kolektor i go dokładnie wymyje:) pozdrawiam
Tapatalk..
Nie będę zakładał nowego tematu, mam jeszcze jedno pytanie.
Chciałbym do tego silnika założyć skrzynie z 1.3..
a więc moje pytanie brzmi:
czy sprzęgło zostawić z 1.3 czy brać z 1.6 ?
Arturvf500
24-02-15, 15:42
sprzęgło masz na zamachu, nie na skrzyni, więc nie założysz 200mm z 1.3 na zamach z z6
Jak nie założy ? Jestem prawie pewny, że pasują zamiennie Arturze :)
Nawet świta mi coś, że ktoś tam kiedyś spekulował o uślizgach i osoba, która właśnie miała wsadzone mniejsze, pisała że nie ma problemu.
o ile sie nie myle jest to róznica 12mm i raczej problemów nie powinno być wkoncu i to d seria i to
Ok dzięki na dniach ściągnę kolektor i go dokładnie wymyje:) pozdrawiam
Tapatalk..
Sciagać kolektora nie musisz!Kupujesz preparat w sprayu do czyszczenia zaworów egr i psikasz w kolektor w/g instrukcji.Ja to robiłem przed wymianą oleju i kolektor wewnątrz wygląda jak nowy...
A ten syf nie spłynie do kanałów dolotowych? Aplikuje sie go na pracującym silniku czy jak?
Tapatalk..
ja bym na twoim miejscu wyciagnoł i wyczyscił porządnie po 1 wszystko ci to spłynie a po 2 nie zrobisz tego dokładnie bo te srodki przykładowo do czysczenia egr/turbo nie sa aż takie cudowne :D
Arturvf500
26-02-15, 15:05
Jak nie założy ? Jestem prawie pewny, że pasują zamiennie Arturze :)
Nawet świta mi coś, że ktoś tam kiedyś spekulował o uślizgach i osoba, która właśnie miała wsadzone mniejsze, pisała że nie ma problemu.
ale że co? nawiercisz i nagwintujesz nowe otwory na docisk? bo nie rozumiem
Tak jak pisze Artur nie założysz sprzęgła z 212mm w miejsce 200mm na koło zamachowe pod sprzęgło 200mm.
Jak chce kolega wrzucić sprzęgło na 212mm(np d16z6) to musi zmienić zamach na większy niż ma obecnie jeśli ma sprzęgło 200mm.
Przerabiałem to kiedyś. Bo miałem sprawne sprzęgło exedy z d16z6 a zamach ze sprzęgłem 200mm(d15z6) i niestety musiałem wrzucić większy zamach :)
A ten syf nie spłynie do kanałów dolotowych? Aplikuje sie go na pracującym silniku czy jak?
Tapatalk..
Tak aplikujesz na pracujacym silniku i ten syf caly potem jest spalany razem z paliwem...
ja bym na twoim miejscu wyciagnoł i wyczyscił porządnie po 1 wszystko ci to spłynie a po 2 nie zrobisz tego dokładnie bo te srodki przykładowo do czysczenia egr/turbo nie sa aż takie cudowne :D
Widać ze nie masz pojęcia o tym co piszesz wujku dobra rada...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.