Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap z D13B2 na B16A (170KM) Pare pytań



Honda-Niunia93
22-02-15, 11:38
Witam , mam Civic'a V gen. 1.3 (75Km) i padł mi silnik ,wiem że nie opłaca mi się go naprawiać , wcześniej rozważałem Swapa na jednostkę 1.6 ( np. B16A1 lub A2 ) ale znalazłem silnik na sprzedaż po remoncie kapitalnym o oznaczeniu B16A (CRX EE9) (170KM) ale bez osprzętu (tz. sam słupek) i zadzwoniłem po gościa i powiedział mi że na dotarciu zaczął go wysoko kręcić i obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie ,więc mam pytanko co trzeba byłoby zrobić w takiej sytuacji jeśli bym się zdecydował kupić i naprawić ten silnik ,wolę zaczerpnąć fachowej wiedzy niż później się bujać z silnikiem ,i czy w ogóle opłaca się kupować sam słupek ?

I jakie rzeczy muszę kupić żeby to wszystko działało poprawnie po zamontowaniu silnika w budzie.
I jeszcze co do skrzyni czy z silnikiem B16A będzie dobrze współgrać skrzynia Y2 ?

Silnik po wymianie:
-panewki acl race
-pierścienie,uszczelniacze zaworowe
-dotarte zawory
-kanały ssace powiększone i wypolerowane
-wał w stanie idealnym

*********
JAK WYGLĄDA PRZERÓBKA ŁAP SILNIKA?
JAKIE CZĘŚCI SĄ POTRZEBNE OD CRX DO SWAPA?
GDZIEŚ SŁYSZAŁEM ŻE TRZEBA WYMIENIĆ SANKI
*********
PROSZĘ O KONTAKT JEŚLI JUŻ KTOŚ TO ROBIŁ (POTRZEBUJĘ WIADOMOŚCI OD A DO Z)

qureku.
22-02-15, 12:14
ale znalazłem silnik na sprzedaż po remoncie kapitalnym o oznaczeniu B16A (CRX EE9) (170KM)

Jezeli z CRXa, to ma 160 koni, a nie 170 ( b16a były dwie generacje, a on oferuje pierwszą)

I jeszcze co do skrzyni czy z silnikiem B16A będzie dobrze współgrać skrzynia Y2 ?
będzie, ale w Civicu 4 gen. U ciebie powinna być skrzynia hydro z nowszych silników b serii

zadzwoniłem po gościa i powiedział mi że na dotarciu zaczął go wysoko kręcić i obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie ,więc mam pytanko co trzeba byłoby zrobić w takiej sytuacji jeśli bym się zdecydował kupić i naprawić ten silnik

wygooglowałem sobie tą aukcję. Za 1500zł słupek po panewce ?.... o tysiąc prawie za dużo. Moim zdaniem chora cena i absolutnie się nie opłaca

Honda-Niunia93
22-02-15, 12:31
Dobrze dziękuje ,a co do silniczka to co musiałbym wymienić żeby to dobrze chodziło ?

qureku.
22-02-15, 12:54
Dobrze dziękuje ,a co do silniczka to co musiałbym wymienić żeby to dobrze chodziło ?

Wróżenie z fusow, trzeba byłoby rozebrac silnik i dokładnie sprawdzic-= nie opłaca się

Arturvf500
23-02-15, 13:27
jak obróciło nową panewkę to silnik był źle złożony, więc o całej operacji remontu źle to świadczy, a jak to była ACL Race to wał raczej jest już śmietnik; co do samego swapa z D13 - potrzebujesz WSZYSTKIEGO z B16A co jest z przodu + bak

ZdanoG6
23-02-15, 20:03
Przy takim motorze najpierw wywal bębny z tyłu i zrób normalne hamowanie, zrób zawieszenie, wymień gumy a potem silnik

Tiga
23-02-15, 21:07
Jak nie masz okolo 10k zl, to lepiej szukaj kompletnego swapu na D serie VTEC.