Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Remont silnika d15b7



Piekal
22-02-15, 08:13
Siemka. Mam civica ej2 coupe d15b7 i zamierzam zrobic remont silnika bo pobiera oliwe i puszcza delikatnie dymka przy odcince. I teraz mam pytania bo doł jest od d15b2 i do tego zalozony ssacy od d15b7 i czy jak bede kupowal czesci to mowic ze to do d15b2 czy b7 ? A moze to bez różnicy? I jakie czesci bede potrzebowal oprocz tych:
-pierścienie
-uszczelka pod głowice
-uszczelniacze zaworowe
-uszczelka pod pokrywe zaworów
-płyn chłodniczy
-olej i filtr
-splanowanie głowicy
-kompletny rozrząd

Kupować wszystko OEM z neta czy pojsc do motoryzacyjnego i kupic tam podroby czy ori ? Prosze o pomoc

toxic
22-02-15, 10:12
Wydaje mi się, że do b2 bo z b7 masz tylko ssący, przepustnicę i wtryski a reszta jest z b2.

krzysiek50
22-02-15, 10:29
to jest ten sam blok. jedyna roznica miedzy slupkiem b7 a b2, to walek rozrzadu (b2 ma "ostrzejszy" o ~0,5mm)

tupski
22-02-15, 15:13
Dokładnie tak jest jak mówi Krzysiek. Kolego będziesz potrzebował jeszcze sylikon temperaturo-odporny, film sylikonu pod uszczelkę pod głowicę, a jak całośc to jeszcze panewek tutaj nie widzę. Co do nich do panewki główne bardzo rzadko się wycierają więc tak jak u mnie jak robiłem d15b2 bez modów to wymieniałem tylko orbowe. Do złożenia czapki i dokręcenia panewek potrzebujesz klucza dynamometrycznego. Warto silnik wbrew pozorom "kleić" na doktora. kiedy zakładasz wałek na wyczyszczoną czapkę warto przesmarować doktorem a nie olejem bo olej spływa a doktor nie a taka ilość doktora potem i tak jest wyłapana przez filtr więc na pewno nie zaszkodzi, a daje to że pierwszy rozruch nie idzie na sucho. Po zdjęciu głowicy zobacz w jakim stanie masz śruby od głowicy i czy nie należy się im wymiana (nie polecam śrub wymieniać na zamienniki tylko oryginały !!!). Nie wiem czy chcesz oddać głowicę do planu razem z docieraniem zaworów czy będziesz docierać sam. Ja robiłem sam przy pomocy wkrętarki i pasty do docierania i nie powiem zajęło to troszkę czasu ale efekt powalił i w sumie jak robiłem dla siebie to i satysfakcja większa :D nie wiem czy przy b7 jest dalej aparat zapłonowy ale chyba tak. jak jest to wymień uszczelniacz na wałku pod aparatem, koszt zerowy, a potem sporo zabawy żeby poustawiać zapłon jak należy. Jeszcze do uszczelek masz też uszczelkę na misce olejowej, niektórzy piszą że jej nie ma ja jednak ją kupiłem i zakładałem więc występuje :D. W razie pytań pisz :D

Powodzonka z Hanią

Piekal
22-02-15, 21:34
a moge jakos podniesc moc ? mam prZelot i kolektor 421

qureku.
22-02-15, 21:54
a moge jakos podniesc moc ? mam prZelot i kolektor 421

poczytać http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6078-Jak-zbudowa%E6-szybkie-D15B7-opis-dowiadczenia-wykresy&highlight=szybkie+d15b7

DemoN
22-02-15, 22:33
Kolego będziesz potrzebował jeszcze sylikon temperaturo-odporny, film sylikonu pod uszczelkę pod głowice

Co takiego? Szalony? Oryginalna uszczelka tylko i wyłącznie i planowanie głowicy.

A co do mocy to przelot i 4-2-1 cos poprawią ale przydalby sie tez dolot, jak masz wiecej hajsu to poczytaj o minime na d16z6 kilka gratów i masz v-tec