PDA

Zobacz pełną wersję : problem z Honda 1,4 (90 km) sport (po lifcie), spaleanie oleju, spadek mocy



adamz8874
17-02-15, 14:47
Witam,
dodam że jestem nowy na forum, a także że nie mam zbyt bogatej wiedzy odnośnie mechaniki samochodowej. przepraszam jeśli powielam wątek jednak chciałem opisać swój przypadek.

Sprawa przedstawia się tak: autko z 2005r, przebieg ok 180 tys, na gazie od 9 lat, około 6 miesięcy temu autko się grzało początkowo typowana była usterka termostatu wymiana nie pomogła okazało się że to (proszę o poprawkę jeśli błędnie pisze) jakaś uszczelka poszła i to ciepło z silnika grzało wodę. Hondzia poszła do "specjalisty" który wymienił uszczelkę pod głowicą i coś (juz mowilem ze wiedza i specjalistyczne słownictwo jest u mnie ubogie) jeszcze uszczelnił ni to silikonem ni to smarem, w każdym razie czyms z tubki jak zaschnie podobno miało być ok. Jednak nic bardziej mylnego Auto faktycznie teraz się nie grzeje, ale odczuwam spadek mocy zarówno podczas jazdy (przyśpieszanie) jak również podczas ruszania, na niskim biegu po prostu bez dodania gazu tak żeby obroty były około 2,5 - 3 tys nie mogę ruszyć bo autko szarpie i może zgasnąć podobnie jak z jedynki wrzucę bieg 2 jeśli są obroty zbyt niskie (poniżej 2,5) tez może szarpać i zgasnąć. To jeszcze nie koniec zaobserwowałem znaczny ubytek oleju około 1 litr na 3 tysiące km. Jak jest zimna kopci na biało potem już nie kopci lub tak nie ze jest to mniej widoczne.
Wiem ze przede wszystkim trzeba ja oddać do mechanika jednak każdy mówi coś innego chcą naprawiać jak najwięcej i jak najwięcej zebrać kasy.

Proszę o opinie i rady co jest powodem takich objawów i jak to leczyć ????

Torwald
17-02-15, 21:00
Nie napisałeś skąd jesteś, ale...
Poszukaj w pobliżu kogoś, kto specjalizuje się w Hondach. To najlepsze rozwiązanie. Większa szansa na to, że usterkę usunie szybko i sprawnie.
Ostatecznością jest wizyta w ASO - tez sobie poradzą ale koszt większy...

Karoles
18-02-15, 05:38
Mozna by spr kompresje na poczatek, pytanie czym smarowal i po co bo uszczelki sie niczym nie smaruje, i czy byla glowica spr na szczelnosc czy tylko planowana bo pobor oleju moze byc tez od uszczelniaczy odnosnie szarpania itd mozesz miec przestawiony rozrzad. Biale kopcenie w zimie na gazie to norma para wodna itp

cosmo-pl
18-02-15, 10:18
A przed oddaniem do mechanika spalała olej?? Co wymieniał podczas roboty?? Szarpanie niech on poprawi. Oddał Ci takie auto??!!

adamz8874
18-02-15, 13:39
pierwszy objaw to było to grzanie się silnika, pierwsza diagnoza termostat była bledną grzał się nadal, wywalił wodę(płyn) tak że aż korek od wlewu zgubiłem, druga diagnoza uszczelka i ten niby specjalista powiedział ze coś jeszcze uszczelnił tym niby silikonem nie uszczelkę,(dopytam jeszcze co) ale po tym jest słabsza i zżera olej, przed grzaniem pobór oleju około 1l na 10 tys no i szarpie. Podejrzewam że to szarpanie to właśnie może być spowodowane tym rozrządem ale czy to wyjaśnia taki ubytek oleju, przypomniało mi się że jeszcze świece ten specjalista wymieniał ale to chyba nic nie zmienia???

mlawa85
18-02-15, 14:50
Zobacz czy plami. spr tez czy jesli przytrzymasz przez chwile ok. 5500 obr to z tylu zostawia dymek (niebieski/ czarny/ bialy)??

bunkerites
18-02-15, 18:05
Przegotowales silnik wiec glowica mogla dostac po dupie

rafal86
19-02-15, 11:35
przede wszystkim to oddaj mu to auto i niech Ci odda je sprawne skoro zabuliłes, przydałoby się też abyś wiedział dokładnie co Ci tam zrobił/robi i za co płacisz tak faktycznie :)

Karoles
19-02-15, 12:25
mam jak cos silnik 1.6 :)
154 tys km jakby co :D

cosmo-pl
19-02-15, 16:10
pierwszy objaw to było to grzanie się silnika, pierwsza diagnoza termostat była bledną grzał się nadal, wywalił wodę(płyn) tak że aż korek od wlewu zgubiłem, druga diagnoza uszczelka i ten niby specjalista powiedział ze coś jeszcze uszczelnił tym niby silikonem nie uszczelkę,(dopytam jeszcze co) ale po tym jest słabsza i zżera olej, przed grzaniem pobór oleju około 1l na 10 tys no i szarpie. Podejrzewam że to szarpanie to właśnie może być spowodowane tym rozrządem ale czy to wyjaśnia taki ubytek oleju, przypomniało mi się że jeszcze świece ten specjalista wymieniał ale to chyba nic nie zmienia???

Mógł się silnik uszkodzić z przegrzania i zaczął brać olej. Nadal jednak nie piszesz ile tego oleju bierze. Druga sprawa, jak już głowica była zwalona, to można było wszystko posprawdzać, a tak ktoś odp.. robotę. Jeżeli jednak przed uszkodzeniem uszczelki nie szarpał, to tym bardziej nie powinien po. Oprócz tego, to kto wymienia sprawny termostat i do tego, nie sprawdza potem czy to działa.. Ten mechanik ma totalnie w rowie Ciebie i Twój samochód, oraz to co z nim robi.. Jak zlikwiduje szarpanie, to zmień mechanika.