Zobacz pełną wersję : Temperatura wody turbo
Witam założyłem dodatkowy wskaźnik temperatury wody d16t moje pytanie jaka powinna się utrzymywać temp wody podczas spokojnej jazdy i podczas szybszej i jaki może być max temp jakiej temp starać się nie przekraczać
O temperaturze decyduje chłodnica, termostat i włącznik wentylatora. Wymień włącznik i termostat na chłodniejsze i zapomnij o problemie, a zegar możesz zdjąć i sprzedać komuś kto lubi niepotrzebne wskaźniki. Zawracasz nim sobie niepotrzebnie głowę. Temperatury podaje manual serwisowy, nie zmieniają się przy turbo na tyle, żeby warto poświęcać temu uwagę.
Znacznie bardziej powinna interesować Cię temperatura oleju. Woda sobie poradzi.
Ja na tablecie widzę ze mam ok 80 co jest trochę niska temperaturą a wskaźnik na liczniku jest trochę ponad połowa. A jak jadę ostro to mam ok 90 stopni. I dobrze kolega mówi ze lepiej zamontuj temp ale oleju a nie wody.
Ja na tablecie widzę ze mam ok 80 co jest trochę niska temperaturą a wskaźnik na liczniku jest trochę ponad połowa. A jak jadę ostro to mam ok 90 stopni. I dobrze kolega mówi ze lepiej zamontuj temp ale oleju a nie wody.
Mam temper oleju:) ,ale co jeden to co innego ktoś doradził ty masz turbo i nie masz wskaźnika temp wody dość ryzykowne więc założyłem . Dziś obserwowałem temp wody na termostacie mishimoto 68 na razie zdaje to egzamin, ale wolę zapytać jaka ma być temp.Ja podczas spokojnej mam koło 90 a jak trochę szybciej to spada , ale jak trochę dołoże do pieca od swiateł do świateł to jak stoje na zmianie rośnie nawet do 95 -97 i wtedy załacza mi się wiatrak
O temperaturze decyduje chłodnica, termostat i włącznik wentylatora. Wymień włącznik i termostat na chłodniejsze i zapomnij o problemie, a zegar możesz zdjąć i sprzedać komuś kto lubi niepotrzebne wskaźniki. Zawracasz nim sobie niepotrzebnie głowę. Temperatury podaje manual serwisowy, nie zmieniają się przy turbo na tyle, żeby warto poświęcać temu uwagę.
Znacznie bardziej powinna interesować Cię temperatura oleju. Woda sobie poradzi.
A czy jest takię coś jak chłodniejszy włącznik wiatraka :confused:
Wiesz według mnie temp wody tez jest ważna ale jak skoczy to się went włączy i spadnie a olej jak skoczy i nie wyczaisz to lipa. Co do wyłączników to ile masz na nim napisane ? Tam jest mały czujnik taki jak w innych autach ale w innych są to czujniki rezystancyjne bo komp włącza wentylatory. A w Hondzie jest typu wł wył .. Chyba w VW były takie 90 albo 85 stopni. ale były one dużego formatu Na klucz 32.
Arturvf500
16-02-15, 08:49
komputer w D16 włącza wentylator? to pokaż mi ten magiczny, ukryty pin w komputerze, który steruje wentylatorem ;)
komputer w D16 włącza wentylator?Nie, nie włącza. Przeczytaj jeszcze raz:
ale w innych są to czujniki rezystancyjne bo komp włącza wentylatory. A w Hondzie jest typu wł wył
ty masz turbo i nie masz wskaźnika temp wody dość ryzykowneMoim zdaniem zbędny zegar. Masz sprawny układ chłodzenia z zimnym termostatem i nie masz się czym przejmować.
A czy jest takię coś jak chłodniejszy włącznik wiatrakaNo pewnie jest jak o tym napisałem. Ja akurat miałem włącznik Buddy Club i termostat Mugena, ale jest też pewnie sporo innych. Chłodniejszy termostat bez wcześniej działającego włącznika moim zdaniem nie ma sensu, te 2 elementy powinny zawsze występować w komplecie, bo dzięki nim temperatura jest bardziej stabilna i cały czas w zakresie niższym niż seryjnie.
Wiesz według mnie temp wody tez jest ważna ale jak skoczy to się went włączy i spadnie a olej jak skoczy i nie wyczaisz to lipa. Co do wyłączników to ile masz na nim napisane ? Tam jest mały czujnik taki jak w innych autach ale w innych są to czujniki rezystancyjne bo komp włącza wentylatory. A w Hondzie jest typu wł wył .. Chyba w VW były takie 90 albo 85 stopni. ale były one dużego formatu Na klucz 32.
Na chłodnicy oleju też mam wiatrak więc jak widzę że leci do góry to włączam sobie , nie wiem ile jest na czujniku musze dziś zobaczyć od ilu włacza wiatrak
Czy będzie pasować do eg d16 http://www.ebay.com/itm/BUDDY-CLUB-RADIATOR-80-DEGREE-FAN-SWITCH-HONDA-CIVIC-EP3-EK9-S2000-DC5-DC2-Z0148-/261069860789
Włącznik do każdej Hondy jest taki sam, tyle, że dużo taniej ogarniesz sobie czujnik z jakiegoś innego samochodu. Gwint 18x1.5, popatrz w katalogi i dobierz coś chłodniejszego o tyle samo co masz chłodniejszy termostat. Seryjne włączenie-wyłączenie to 95-90.
Włącznik do każdej Hondy jest taki sam, tyle, że dużo taniej ogarniesz sobie czujnik z jakiegoś innego samochodu. Gwint 18x1.5, popatrz w katalogi i dobierz coś chłodniejszego o tyle samo co masz chłodniejszy termostat. Seryjne włączenie-wyłączenie to 95-90.
Dzięki
kolego jak masz zegar od wody to sobie go zostaw bo pewnie ci sie przyda . opisujecie temperature gdy na zewnątrz jest około ile 10 -20 stopni . to zobaczymy jak turbo bedzie pracowało na + 30 zwłaszcza ze masz doładowanie wieksze niż 0.5. nie zaznaczyłeś ze masz turbine chłodzoną cieczą i jeżdzisz na gazie gdzie temperatura spalin jest o około 100 stopni wyższa jeśli sie myle to prosze mnie poprawić. jak temperatura wyższa turbiny to i cieczy która ją schładza. nie masz odizolowanego dolotu zimnego powietrza więc będzie wyższa temperatura w dolocie. kolektor grzeje jak bardzo dobry grzejnik:). nie pożądane w upały. na krótkich odcinkach będzie ok ale jak będziesz jechał pod wzniesienie z 5 km temperatura na 100% podejdzie pod max
Nie, nie podejdzie. Nawet nie drgnie jeśli chłodnica jest dobra, a reszta układu sprawna.
komputer w D16 włącza wentylator? to pokaż mi ten magiczny, ukryty pin w komputerze, który steruje wentylatorem ;)
A12 FANC engine coolant temp switch Blu/red,
kolego jak masz zegar od wody to sobie go zostaw bo pewnie ci sie przyda . opisujecie temperature gdy na zewnątrz jest około ile 10 -20 stopni . to zobaczymy jak turbo bedzie pracowało na + 30 zwłaszcza ze masz doładowanie wieksze niż 0.5. nie zaznaczyłeś ze masz turbine chłodzoną cieczą i jeżdzisz na gazie gdzie temperatura spalin jest o około 100 stopni wyższa jeśli sie myle to prosze mnie poprawić. jak temperatura wyższa turbiny to i cieczy która ją schładza. nie masz odizolowanego dolotu zimnego powietrza więc będzie wyższa temperatura w dolocie. kolektor grzeje jak bardzo dobry grzejnik:). nie pożądane w upały. na krótkich odcinkach będzie ok ale jak będziesz jechał pod wzniesienie z 5 km temperatura na 100% podejdzie pod max
Co temp egt to na gazie jest wyższa , niż na metanolu:D ,ale i tak czeka mnie strojenie bo temp dochodzi mi do 900 przy w miarę ostrej jeździe , a raczej przekroczenie tej temp chyba nie wskazane , co do dolotu to muszę oddzielić filtr od komory żeby ciepłego nie zasysał , nie ma innej możliwości zamontować filtr inaczej , co do temp wody mam już czujnik który szybciej włączy wiatrak tylko muszę zrobić redukcje :) na razie śmigam i jest banan na twarzy krótsza skrzynie robi swoje
Nie, nie podejdzie. Nawet nie drgnie jeśli chłodnica jest dobra, a reszta układu sprawna.
Hmmm że tak zapytam co masz na myśli dobra chłodnica , czy gruby chińczyk jest do dddd , warto szukać np skunka czy mishimoto czy jest to aż tak duża różnica bo też mnie to zastanawia jaka jest różnica :confused:
!markos zapraszam w wakacje w góry i zobaczymy jaki masz sprawny układ chłodzenia i nie pisz ze nie drgnie. bo bez turbo jak będziesz kręcił to ci się podniesie :). chyba ze jeździsz bez klimy i z włączonym c.o (ogrzewaniem :))
Fąfą. Na szczęscie układ miałem na tyle sprawny, że nie musiałem się przy 350 koniach martwić, że coś mi się za mocno zagrzeje, nawet w największym upale. Na połówkowej chłodnicy.
Natomiast jak czytam o tym, że włączasz klimatyzację i ciśniesz doładowanym B16 5km pod górę, to jedyne co przychodzi mi na myśl, to to, że zapomniałeś czym jedziesz.
Panowie ale podpowiedzcie czy warto zakładać chłodnice skunk czy mishimoto czy to coś zmieni poprawi itd
Zmniejszy ciezar Twojej kieszeni tyle w temacie :) sa chlodnice 2x wydajniejsze niz seria za 200zl miedziane ;) w moim temacie chyba nawet nr podawalem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.