Zobacz pełną wersję : D14A8 grzeje się.
Witam, przybywam z kolejnym pytaniem do Was... Chodzi o to, że wymieniłem ostatnio termostat bo dolny wąż chłodnicy był cały czas zimny. Założyłem nowy termostat (sprawny - sprawdzałem) i dalej jest to samo. Na dodatek ze starym termostatem silnik się nie grzał, teraz grzeje. Jednak w ciągu 30 sec. można zbić temp do odpowiedniej włączając ogrzewanie. Płyn zalałem nowy Petrygo. Wąż górny gorący i nie jest twardy, dość miękki nawet bym powiedział. Wentylator włącza się... Najbardziej dziwi mnie, że wąż po wymianie termostatu dalej jest zimny. Szczerze mówiąc nie podpatrzyłem jak ułożony był stary termostat ( w którym miejscu był ten mały pływaczek ) i czy to może mieć jakieś znaczenie ? Macie jakieś pomysły ?
Stalker1943
14-02-15, 17:20
Chłodnica zabita albo pompa wody się skończyła.
Idzie jakoś to sprawdzić ?
Wejdź w instrukcję na forum i tam jest w linku jak ma być ten mały dzyndzel. Nie chce mi się w to wchodzić sam wejdź. Jak wąż jest zimny i niepełny to dalej nie idzie z termostatu ; ) Przez chłodnice i tak by przeszło a jak by była nabita syfem to by nie chłodziła i były gorący. Odpowietrz układ ; ) Może to to po wymianie ; P
Odpowietrzyłbym ale podobno sama się odpowietrza... nie ma nigdzie odpowietrznika. Przynajmniej nie znalazłem
Zależy jaka wersja. D14A8 z 97 to nie wiem - wtedy byłby odpowietrznik. Ale podnieś przód np. na krawężniku i niech trochę popracuje z odkręconym korkiem chłodnicy. Dolej. Jak nie to znowu sprawdź termostat. Chłodnice chociaż obejrzyj czy żebrka mają prześwit. Bo do środka nie zaglądniesz ; P Jak nic nie da to sprawdzać pod kątem uszczelki pod głowicą może to jej wina. Ja ogrzewaniem zbijałem temp przy zdupczonym termostacie. Może coś źle dobrałeś albo zmontowałeś. Grom wie.
maaaster109
15-02-15, 00:26
Jesli termostat puszcza to pewnie pompa ew zasyfiona chlodnica. Kiedy robiles ta pompe?
pompe robiłem nie całe 40 tys temu. Żeberka mają ładne prześwity, jednak co do termostatu to tak jak mówiłem nie zwróciłem uwagi jak zamontowałem ten odpowietrznik, później sprawdze i ewentualnie poprawie. Wtedy dam znać czy poprawilo sie cos.
EDIT: Więc tak, termostat poprawiłem, tzn. obr obróciłem dzyndzelkiem do góry. Dalsze obserwacje : termostat otworzył się na postoju, podczas jazdy już nie. Chłodnica gorąca. Wentylator się nie załączył, a wczoraj się załączał normalnie. Dalej się grzeje ...
Jak masz plywaczek na trrmostacie to koniecznie musi byv on go gory on sluzy do odpowietrzania, jezeli jest w dol to moze tak byc ze przy nowym termostacie zrobila sie poduszka powietrzna - stoi bombel powietrza - a bimetal ruszy sie tylko w cieczy i Ci go nie otwiera. To tlumaczylo by zimny waz oraz grzanie sie silnika. Spraedz to kolego. W mojej hondzie d15b2 silnik taki odpowirletrznik byl. Mam nadzieje ze pomoglem ^^ pzdr [emoji1]
Nie doczytalem do konca bo 1szy raz prze taptalk. Wybacz. Dalej przyczepil bym soe do czujnika temperatury. Mozesz miec 2 jeden jest silnika powiniem byc gdzies na bloku on odpowiada za wskazanie na blacie temp a drugi wkrecony w magostrale wodna on odpowiada za zalaczanie sie wentylatora. Wystarczy ze bedzie zabrudzony syfem z ukladu i moze szwankowac jak nie to mozesz zaryzykowac wymiane taki czujnik to koszt ok.15 zl.
Odswieze i podepne sie. Od dluzszego czasu temp. mi sie podnosi ponad norme :(
Wszystko jest niby ok, ale jak stane w korku, czy po prostu zatrzymam sie na kilka minut na wlaczonym silniku, to czasem temp. zaczyna rosnac, a wiatrak sie nie wlacza. Udaje sie zbic nawiewem, lub po prostu jazda, choc z raz zdarzylo sie to podczas poruszania sie. Gorny waz jest goracy na tyle, ze nie da sie go przytrzymac dluzej niz kilka sekund, a dolny jest po prostu cieply.
Ktore czujniki powinienem sprawdzic/wymienic i gdzie one sie znajduja?
Dodam, ze pompa wody wymieniona wraz z rozrzadem ze 20 kkm temu.
Standardowy zestaw czyli termostat i czujnik włączania wentylatora (czy jakoś tak), znajduję się on w obudowie termostatu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.