PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka rezerwy



djhubertusss
13-02-15, 15:56
Witam. Jak to jest z tą kontrolką? Wskazówka już prawie pod kreską 0 jest a ona nie świeci. Sprawdziłem żarówkę jest dobra. Więc miernik w łapę i pokazuje 12V wyciągam żarówkę led z oprawki i świeci a jak żarówkę zwykłą to nie świeci. Za niskie napięcie? dla żarówki a dla led dobre? Chyba że z miernikiem trafiłem na ten punkt szczytowy napięcia a z żarówką zwykłą na najniższy co nie zadziała żarówka.

MM63
13-02-15, 16:41
Najedz lewym tylem na krawężnik na przykład.
Jak nie zaświeci, to wyjmij plywak z czujnikiem. Jak przekręcisz zaplon i nie zaświeci, to czujnik do wymiany.

djhubertusss
13-02-15, 17:03
ok spróbuje to zrobić, ale jak to się ma do tego iż niby daje sygnał na kontrolkę rezerwy bo dioda led zaświeciła jakby pływak był uwalony to by nawet led nie mrugnęła. Może masz rację z tym iż musi opaść jeszcze niżej

cien3d
13-02-15, 20:12
pływak zapewne załącza masę a ledy mają to do siebie że nawet przy słabej masie potrafią się palić lub żarzyć. U mnie rezerwa zaczyna się palić jak wskazówka spadnie kilka milimetrów za ostatnią krechę

djhubertusss
13-02-15, 20:31
u mnie też tak było ale jak jeździ się na LPG i zaleje połowę baku benzyny to świeci rezerwa mi po ok 6-7 miesiącach od tankowania

Poll
13-02-15, 20:31
Odkąd mam 4 lata to ani razu nie widziałem rezerwy ; D

Albo termistor spalony albo za dużo paliwa, bo nie susze baku ; P

Radzyn
22-04-15, 15:06
Jako że dziś żebrak zaświecił się po raz pierwszy od zakupu auta, postanowiłem uczcić to pamiątkową fotografią.
Zdjęcie starałem się robić maksymalnie na wprost, żeby było widać położenie wskazówki.

http://images70.fotosik.pl/821/9268b8496045092bmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

smok
22-04-15, 15:47
Ja też jeszcze nie widziałem rezerwy... :) No ale ze wskazówka od paliwa to cuda się dzieją :P

grzezzz
22-04-15, 15:48
Jeśli coś Ci to pomoże, to u mnie rezerwa zapala się na prawdę bardzo głęboko. Jak wskazówka opadnie do dolnej kreski (zero), to jeszcze musi przez nią przejść i odsłonić będąc już po nią (!) i dopiero mruga rezerwa.

Jedras
22-04-15, 15:55
U mnie to z 0.5cm poniżej dolnej kreski i dopiero żyd się świeci :D ten typ tak ma [emoji14]

pafels
22-04-15, 17:49
@Radzyn jak będziesz na spocie to przygotuj się, że Ci wybebeszę tylną kanapę i kawałek wykładziny bagażnika :D, chce sprawdzić jaki masz opór na termistorze :P, a skoro przy temacie wskazówek jesteśmy to moja chyba dzisiaj ma okres, bak pełny wskazówka w okolicach górnej kreski a lata +/- 2mm góra/dół, tego jeszcze nie było, rozumiem że na zakręcie może się przechylić ale na prostej :eek:

Radzyn
22-04-15, 21:23
@ pafels - spoko. Do dzisiaj myślałem że mam walnięty termistor, bo ta lampka nigdy się nie świeciła. Wskazówka bywała poniżej kreski "0", ale może akurat dziś było właśnie najniżej, o jakieś 0,5 litra mniej, czy cuś?
Na spot zawitam, choć wiadomo że chciałbym "z czymś do ludzi" ;) Ale jak nie zdążę zrobić tego, co mam w najbliższych planach, to też pewnie się wybiorę. Po lekcję ;)

pafels
22-04-15, 22:07
wbijaj nie gadaj, nie takimi autami ludzie przyjeżdżają :cool:

Radzyn
22-04-15, 23:03
Nawet z podrapanymi zderzakami?! ;)
Spoko, to nie konkurs na najbardziej oku.wieńczą brykę świata, pojawię się kiedyś.
BTW - gdzie i kiedy? Sorry za OT, ale przeszukałem na szybko i nie znalazłem.

esel
22-04-15, 23:19
(...) bak pełny wskazówka w okolicach górnej kreski a lata +/- 2mm góra/dół, tego jeszcze nie było, rozumiem że na zakręcie może się przechylić ale na prostej :eek:
U mnie wskazówka zaczęła tańczyć po tym jak pękł przewód paliwowy. Po naprawie (na razie nadsztukowany w okolicy baku, w planach wymiana całych przewodów) paliwo nie cieknie, a wskazówka dalej lata jak psu jajca.

A zaświeconej rezerwy jeszcze nie widziałem. Dzięki za fotkę, Radzyn.

pafels
22-04-15, 23:27
Zła wiadomość... W październiku jeden przewod mialem wymieniany ale dzisiaj zostawilem auto na chwile zeby pochodzilo, i nie bylo widac zeby gdzies cieklo, pod autem sucho, kolo wtryskiwaczy sucho... Teraz juz jakby sie ustabilizowalo, pojezdze i bede obserwował :)

Radzyn
07-06-15, 23:24
@ pafels - i jak tam obserwacje?

BTW - tydzień temu żebrak zaświecił mi się ewidentnie powyżej kreski, zdjęcie jest z trochę innej perspektywy niż to, które wrzuciłem na poprzedniej stronie, ale robiłem w trakcie jazdy ;) Czyli reguły nie ma...
(sorry! nie zdążyłem posprzątać! :p)

http://images66.fotosik.pl/951/1490a3906d491969med.jpg (http://www.fotosik.pl)

kosyek
08-06-15, 09:01
jak w ogóle się zapali albo czasem pod kreska jedziesz 100km i dopiero wtedy się zapala.

rafa89
09-06-15, 22:41
wyjezdzil ktos calego 'zyda'?. Ile jestesmy w stanie na naszych MB zrobic na rezerwie?

Radzyn
10-06-15, 00:11
Myślę że dostaniesz kilka/naście zupełnie różnych odpowiedzi.
Poza tym zazwyczaj większa od ciekawości jest obawa np. przed zassaniem syfu z dna zbiornika, zgaśnięciem na skrzyżowaniu, itd.

Często dopuszczam do wskazówki na kresce. Żebrak zapalił mi się dopiero 2 razy od listopada, z tym że raz zrobił to gdy wskazówka była powyżej kreski.
Chyba reguły brak, więc i odpowiedzi mogą być bardzo różne,

LEMS
10-06-15, 09:23
50 km na zydku. Tylko to wszystko teoria. Ostatnio 20km przejechalem na kontrolce bo musialem juz ;) Wiecej jezdzic nie polecan bo szkoda pompy

Krawiec
10-06-15, 12:51
no to u mnie na ten przykład jeżdżę zawsze od pełnego baku do zapalenia się komornika. jak zajadę na stację od razu po zapaleniu kontrolki, to zatankuję 43-45litrów.
Wychodzi więc na to, że w momencie zapalenia komornika w baku jest jeszcze ponad 10 litrów paliwa, czyli spokojnie 100-200km do przejechania.

Z doświadczenia wiem że na jednym baku przy mojej jeździe robię ok 600km. Dwa razy w życiu sytuacja zmusiła mnie do dłuższej jazdy na rezerwie i udało mi się zatankować odpowiednio 54,89 i 54,9 litra, po przejechaniu 790km i 820km. Ale to były sytuacje wyjątkowe.

pafels
10-06-15, 13:26
Krawiec a powiedz na jakim poziomie jest wskaźnik w momencie zapalenia się żebraka? właśnie wróciłem ze stacji, pierwszy raz miałem sytuację kiedy wskazówka w była na równi z kreską na dole, zatankowałem dokładnie 27,5l czyli równo połowę baku, myślałem, że po zatankowaniu wskaźnik będzie minimalnie ponad 1/2 ponieważ tak jak wiekszość pisała paliwo kończy się gdy wskazówka spada 1-2mm poniżej dolnej kreski tak więc w mojej sytuacji pownienem mieć jeszcze kapkę paliwa w baku, jadnak po zatankowaniu wskaźnik pokazuje równo 1/2 wiem że wskaź nie pokazuje dokładnego stanu paliwa w baku, jednak jeśli faktycznie teraz po zatankowaniu 27,5l paliwa mam 1/2 baku to cud że dojechałem na stację ;)

Radzyn
10-06-15, 14:01
@ Krawiec - daj znać jak będziesz sprzedawał civa - nawet 200 km na 10 litrach to ja biorę bez targowania ;)
A serio - dobrze że podałeś konkretne wartości w litrach przy tych dwóch tankowaniach w wyjątkowych sytuacjach. Dotąd nie znalazłem takich informacji.

@ pafels - coorva, mam nadzieję że nie układasz zadań z matematyki na maturę :p
albo na studiach z logiki... albo teologii (było też o cudzie) ;)

Krawiec
10-06-15, 15:27
Krawiec a powiedz na jakim poziomie jest wskaźnik w momencie zapalenia się żebraka?
ciut poniżej dolnej kreski zazwyczaj. Komornik zapala się na początku zależnie od ukształtowania terenu - czasem lekko się żarzy, czasem zapali się by za moment zgasnąć. Czasem podczas jazdy świeci pełną barwą, a jak ustawię się pod garażem pod górkę to gaśnie. Wskaźnik poziomu nie jest super dokładny.... Ale daje większą orientację na to, ile jest paliwa w baku niż np. elektroniczny wyświetlacz w Fabii w dieslu. Po zatankowaniu do pełna przez kolejne 500km pokazuje 100%, a potem leci na pysk na dystansie 100km do 1/3 baku :)

MM63
10-06-15, 15:49
(...)udało mi się zatankować odpowiednio 54,89 i 54,9 litra, po przejechaniu 790km i 820km. Ale to były sytuacje wyjątkowe.

Nie wyjątkowe sytuacje, tylko wyjątkowe stacje.
Do 5litrowej bańki weszłoby tam z siedem litrów na miękko.

Kubuniek
10-06-15, 22:01
Jako że dziś żebrak zaświecił się po raz pierwszy od zakupu auta, postanowiłem uczcić to pamiątkową fotografią.
Zdjęcie starałem się robić maksymalnie na wprost, żeby było widać położenie wskazówki.

http://images70.fotosik.pl/821/9268b8496045092bmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

Trzy dni jeździłem ze wskaźnikiem w tej właśnie pozycji i kontrolka się nie zapaliła. Czy jest spalona żarówka? Nie wiem. Muszę sprawdzić, ale na 99% jest ok. Bałem się ryzykować w dniu jutrzejszym i wlałem mu dzisiaj 10l. A co? Stać mnie! Elektrykiem jestem:)

pafels
10-06-15, 22:09
spalona żarówka to rzadki przypadek, częściej pada temistor, wcześniej pisałem jak go sprawdzić, z resztą wszystko jest pięknie opisane w manualu :)

djhubertusss
09-07-15, 07:04
Panowie czy ktoś mi powie co jest grane z rezerwą? Nie spuszczałem paliwa a wskazówka w wskaźniku w zegarach dotyka od spodu kreski 0 i nie świeci. Zrobiłem test jak manual mówi i nie świeci żarówka. Żarówka cała, masa bodajże g504 sprawdzona i czysta. Co jeszcze może być przyczyną? Bo jak wypnie się tą 3 pinową kostkę od pływaka i wskaźnika rezerwy to omija się ten termistor i po zewrzeniu pinu 1 z 3 powinna zaświecić żarówka. Możliwe że kabel idący z tej wtyczki do zegarów gdzieś się przełamał?

spike891
25-04-16, 07:04
Widze nie tylko ja mam (mialem) problem:) Po kupnie 5 pływaków znalazlem ten sprawny który pokazuje mi rezerwe. Pozatym nie zgrywała mi sie kontrolka rezerwy ze wskazówka. Tzn zyd sie swieci a wskazówka nadal na 1/4 pozycji. Zrobiłem ze tak powiem "synchronizacje" kontrolki rezerwy ze wskazówka i jak narazie jest git:) Kilka fot:
http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6539866/17842878.jpg?1461560564
http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6539868/17842880.jpg?1461560662