PDA

Zobacz pełną wersję : Wyprzedzenie zapłonu na LPG



MarcinWL
13-02-15, 14:16
Zastanawiam się czy jest sens kombinować z przyspieszaniem zapłonu na LPG? PB mogę lać nawet najdroższe v-power 100 oktanów dla bezpieczeństwa, a jak wiadomo LPG spala się dłużej i ma nieco większą liczbę oktanową od zwykłej PB. Jeśli tak to o ile można bezpiecznie wyprzedzić zapłon, i jak poznać że pojawiło się stukowe?

Muzyk-Grzes
14-02-15, 20:59
Pytanie jakie masz ECU? Bo jeśli masz P06 /P28 to jest jeszcze sens ,ale żeby specjalnie zmieniać ECU dla zmodyfikowania mapy zapłonów dla LPG to raczej nie warto.
Generalnie żaden wariator ( a te z AC szczególnie) nie jest w stanie obsłużyć aparatu zapłonowego z Hondy i przestawić sygnałów, więc nie pozostaje nic innego jak zmienić to w mapie samego sterownika silnika.
Co do spalania stukowego to musiał byś "na ucho" ustawić.

patrykos929
15-02-15, 09:05
na gazie nie występuje spalanie stukowe

snafu
15-02-15, 16:32
jak masz pisać takie głupoty to lepiej nic nie pisz :P

MarcinWL
16-02-15, 08:10
Mam ecu seryjne jakie było z tym silnikiem. Chodziło mi o kręcenie aparatem zapłonowym, nie o zmianę mapy zapłonu.

snafu
16-02-15, 10:11
seryjny zapłon ustawiony jest bardzo bezpiecznie by auto mogło jeździć na paliwach 91 oktan
więc zwiększenie wyprzedzenia zapłonu w przedziale +2* do +4* nie powinno wygenerować stuku

MarcinWL
16-02-15, 14:17
w d15z6 środkowa kreska na kole pasowym to +16' a boczne +/-2'?

yautja
21-02-15, 09:11
Jeśli będziesz lał PB 98, to spokojnie możesz w granicach 2-4 stopnie przyspieszyć. Do 18 stopni według mnie bez problemu nawet na 95.
Inna sprawa, że na LPG wzrost przyśpieszenia zapłonu z obrotami powinien być bardziej "płaski" niż na PB, więc przydałoby się jednaj zrobić drugą mapę tylko dla LPG i na nią przełączać w momencie przełączania się paliwa.

http://forum.autokacik.pl/files/279802177-277091549-benzyna-gaz.jpg

tomalacivic
21-02-15, 19:55
Piszecie o zapłonie ostatnio wymieniłem aparat i ustawiany był na paliwie po przełączeniu na gaz znak był ciut inaczej czy to normalne

MarcinWL
06-05-15, 14:35
Wyprzedziłem zapłon o około 4 stopnie, ustawiłem wolne obroty, wystroiłem staga i jest znaaaacznie lepiej jeśli chodzi o dół, przyspiesza chętnie i ma lepszą reakcję na gaz - różnica między pb i lpg jest znacznie mniejsza, praktycznie nieodczuwalna. Zalałem dla bezpieczeństwa pb98 i pocisnąłem z kompletem pasażerów na benzynie - nie było słychać stuków

Zamierzam przejść na obd1 bo podobno na p28 można wgrać dwie mapy za pomocą 2timer i przełączać między nimi w momencie przejścia na lpg.
Dzięki temu będzie można ustawić inne mapy zapłonu dla lpg, bez żadnych wariatorów i kombinowania oraz stroić silnik przy dalszym modzeniu.