Zobacz pełną wersję : Honda CRX B16 Turbo, Walki???
Nazar Zinyk
11-02-15, 14:01
Dzień dobry! Chcę zainstalować na swoim silniku walki і sprężyny Skunk2 Tuner Stage 3. Czy to nie będzie za dużo dla turbo?
Może ktoś sugerują, że najlepsze dla turbo? Dzięki z góry.
Napisz może dokładniej jaki masz setup silnika, bo może się okazać że montaż wałków wcale nie jest taki potrzebny :)
Czy to nie będzie za dużo dla turbo?
Pojęcie bardzo względne
Ps. Pojawicie się w tym roku na zlocie ?
Są przecież wałki specjalnie do turbo, np. Brian Crower Stage 2 Turbo.
Niektóre wałki NA działąją bardzo fajnie w turbo, ale setupy muszą być już na prawdę hardcore'owe, ZTCP Skunk2 Pro1. Aczkolwiek w każdej B16/18 do 650KM spokojnie starczają wałki z ITR.
Nazar Zinyk
11-02-15, 17:26
W tym roku mam zamiar być na zlocie. Oczekiwanie na uzupełnianie w rodzinie w tym miesiącu. Powinno być dzieckiem w pierwszych miesiącach życia, przyzwyczajeni do sportach motorowych. Kiedy w tym roku zlot? i gdzie?
Moja konfiguracja
MODEL: CRX EE8
SILNIK:
- b16A2 (1.6 vtec)
-tłoki JE
-korby Scat
-uszczelka Cometic
-panewki ACL
-tuleje standart (blokhard)
-śruby głowicy ARP
-wałki B18C4
-regulowane kółka USA
-chłodnica wody USA
-chłodnica oleju USA
UKLAD DOLOTOWY:
-filtr stożkowy Fujita
-przepustnica 72mm
-kolektor ssący Edelbrock VictorX
-Blov Off USA
-Turbosprężarka USA
UKLAD WYDECHOWY:
-kolektor wydechowy ''baran''
-westgate USA
ELEKTRONIKA:
- komputer P30
-wtryskiwacze RC 550cc
-standart
-pompa paliwowa Walbro 255
-3 barowy map-sensor
-wakaźniki Defi
UKLAD NAPĘDOWY:
-standart półosie
-skrzynia ze szperą z B18c4 standart
Mam te walki Skunk2 Tuner Stage 3 z mojego poprzedniego silnika atmosferycznego.
Oczekiwanie na uzupełnianie w rodzinie w tym miesiącu. Powinno być dzieckiem w pierwszych miesiącach życia, przyzwyczajeni do sportach motorowych
Gratulacje! :)
A o terminie zlotu i miejscu dowiesz się niedługo. 350 km od Warszawy, 750 km od Lwowa :( Ale możecie przyjechać w czwartek i zostać do poniedzialku :)
A wałki najlepiej sprawdzą się od B18C6 - na duuuuuży zapas mocy. Kolega Sawczen ma 500+ w B16A2 i jeszcze wałki pozwalają na więcej.
Nazar Zinyk
13-02-15, 09:54
Jeśli mogę umieścić te walki Skunk2 Tuner Stage 3, сzy to będzie lepsze niż z walkami B18c4??? Jakie są plusy i minusy?
Jeśli mogę umieścić te walki Skunk2 Tuner Stage 3, сzy to będzie lepsze niż z walkami B18c4??? Jakie są plusy i minusy?
raczej nikt Ci nie odpowie na to pytanie, musisz sam sprawdzić.
Nazar Zinyk
13-02-15, 10:23
Kto może mi pomóc z stroenie samochóda? jaka jest cena?
Wystroimy.pl czyli Niuton. Cena 500-800 zł w Warszawie.
Arturvf500
13-02-15, 14:49
w wałkach do NA masz bardzo duży i szeroki overlap, szczególnie na krzywkach vtecowych; już stroiłem kilka aut T na ostrch wałkach NA i po zmianie na dedykowane do T było znacznie lepiej, szczególnie w zakresie 4-7tys RPM, przy 8-9tys wyniki były zbliżone, czasami trochę lepsze przy wałkach NA, ale kosztem sporej różnicy poniżej, więc moim zdaniem nie ma sensu
Starstruck
13-02-15, 16:13
Gratulacje! :)
A o terminie zlotu i miejscu dowiesz się niedługo. 350 km od Warszawy
Oho, to sobie pojechałem na zlot :(
Nazar Zinyk
14-02-15, 11:08
w wałkach do NA masz bardzo duży i szeroki overlap, szczególnie na krzywkach vtecowych; już stroiłem kilka aut T na ostrch wałkach NA i po zmianie na dedykowane do T było znacznie lepiej, szczególnie w zakresie 4-7tys RPM, przy 8-9tys wyniki były zbliżone, czasami trochę lepsze przy wałkach NA, ale kosztem sporej różnicy poniżej, więc moim zdaniem nie ma sensu
Na 1/4 mili мyślę, że powinno być lepiej niż z walkami B18C4-C6 ?
Arturvf500
16-02-15, 08:44
tak, ale osobiście sprzedał bym wałki NA i kupił dedykowane pod T
w wałkach do NA masz bardzo duży i szeroki overlap, szczególnie na krzywkach vtecowych; już stroiłem kilka aut T na ostrch wałkach NA i po zmianie na dedykowane do T było znacznie lepiej, szczególnie w zakresie 4-7tys RPM, przy 8-9tys wyniki były zbliżone, czasami trochę lepsze przy wałkach NA, ale kosztem sporej różnicy poniżej, więc moim zdaniem nie ma sensu
dokładnie tak, jak mówi artur - w autach NA 'sportowe' wałki mają duże współotwarcie zaworów, aby przyspieszać efekt napełnienia cylindra po suwie wydechu (wykorzystując energię spalin opuszczających komorę spalania). W autach z turbo, gdzie powietrze jest wtłaczane do komory, wałki powinny charakteryzować się dużym wzniosem, ale malym współotwarciem, żeby powietrze nie 'przelatywało' między zaworami.
Wg mnie również pod turbo wałki z ITRa albo dedykowane do doładowania.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.