Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kierownica przestała odbijać po kilku modyfikacjach - o co chodzi??



SCKAPE
01-02-15, 02:39
Jak w temacie.. Pacjent to moja honda civic eg.
Zachowanie: Kierowica normalnie mi odbijała, z czasem zwiększyłem kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kierownica zaczęła odbijać odrobinę mocniej, zawsze czułem ją w zakręcie im mocniej skręciłem tym bardziej pod ręką czułem że chce odbić z powrotem - normalna sprawa.. Dziś po dłuższej przerwie wsiadłem przetestować auto i masakra! Praktycznie nie odbija, a jak juz to robi to naprawde baaaardzo, ale to bardzo leniwie. Jade puszczaam kierownice a tu nadal sobie zakręca jak by nigdy nic, przypuszczalnie bym mógł zatoczyć pełne kółko.. Bardzo niepewnie mi się jechało - czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego??

Zrobione modyfikacje które moze miały na to wpływ:
- wymieniłem przedni i tylni stabilizator na znacznie grubsze
- wymieniłem praktycznie wszystkie gumy na twardy pouliteran - 90sha
- wymieniłem sworznie na przedłużone (przy okazji przód siadł mi o jakieś 20mm)
- zmienił się foset felgi z ok 35 na 30
- zmieniła się opona z toyo T1R na R888

Czy któraś z tych zmian mogła mieć az tak dramatyczny wpływ na to że kierownic prawie mi nie odbija??

!markos
01-02-15, 09:51
Nie.

ma1ster
01-02-15, 10:31
Pewnie coś źle złożyłeś, może uszkodziłeś, albo srożeń kupiłeś uszkodzony... Nie radzę tak jeździć, bo może koło odjechać na bok i zablokujesz niepotrzebnie ruch na drodze...

kwiatu
01-02-15, 14:59
Podejrzewam ze przy cofaniu na skreconych kołach kierownica będzie zachowywała się nienaturalnie.
Moim zdaniem zbieżność, auto troche sie obnizyło po zmianie swożni, i drążki kierownicze zmieniły kąt, przez co w linii maglownicy zrobiło się szerzej :)

Michał102
01-02-15, 22:25
Ja wymieniłem wszystkie sworznie, zarówno dolne jak i górne, do tego nowe końcówki drążków i mam to samo - kierownica nie odbija.
Jednak nie byłem jeszcze na ustawieniu zbieżności i pewno w tym trzeba upatrywać przyczyny.
Chociaż końcówki drążków, które kupiłem są identycznej długości co stare i zostały wkręcone dokładnie w te same miejsca.

SCKAPE
01-02-15, 22:59
Usłyszałem też opinie że sworznie muszą sie ułożyć...

pablo222
01-02-15, 23:15
Popieram wypowiedz kolegi kwiatu to na 100% zbieżność . Zrobić i latać.

Michał102
02-02-15, 00:10
Usłyszałem też opinie że sworznie muszą sie ułożyć...

Być może muszą się "rozchodzić"
Moje nowe CTR'y były nie do ruszenia gdy były luzem. Jak założyłem zwrotnice na wahacz, to zwrotnicą było ciężko poruszyć.

lozek
02-02-15, 01:09
Usłyszałem też opinie że sworznie muszą sie ułożyć...

Każdy mechanik, któremu sie nie chce robić tak mówi. Dla niektórych nawet śruby w zawiasie się muszą ułożyć...

ZBIEŻNOŚĆ

kubson012
03-02-15, 16:11
Mialem podobnie po wymianie koncowek, sworzni itp. i tez zbieznosc pomogla.