PDA

Zobacz pełną wersję : Przerobić kolektor czy kupić przepustnicę - co lepsze ??



toby86
29-01-15, 20:29
Tak jak w temacie chodzą mi po głowie dwa mody, ale nie wiem który lepszy.
Mam ori kolektor z D16Z6 i myślałem dokupić jeszcze kolektor z B16, obciąć flansze z D serii i zespawać z B serią, taka jest pierwsza myśl a druga to do kolektora D serii dokupić tylko przepustnicę z H22.
Który mod jest lepszy ?

maras78
29-01-15, 20:31
mówisz o ssącym kolektorze?
zostawić ten z Z6 i wystroić to :P

toby86
29-01-15, 20:44
mówisz o ssącym kolektorze?
tak

Jakieś uzasadnienie dlaczego zostawić ??

maras78
29-01-15, 21:14
ten od Z6 jest najlepszy z d serii, w D15Z6 był podobny ale nie dam łapy sobie uciąc czy miał takie samo plenum
wszystkie te zmiany dolotów, wydechów nic nie dadzą bez ponownego wystrojenia :)

toby86
29-01-15, 21:47
no dobrze ale mnie chodzi o odcięcie flanszy z D16 i wspawanie do kolektora z B16A2. Strojenie to jest rzecz jasna, silnik buduje od podstaw więc tak czy siak muszę to zrobić ale chodzi mi o to jaki zabieg da przyrost mocy.
Na aftermarketowy kolektor mnie niestety nie stać stąd moje pytanie.

Lysy
29-01-15, 21:50
Kolektor z b16 z flansza od dserii sprawdzi się tylko wtedy jak silnik będzie dobrze pomodzony i będzie ostry wałek

toby86
29-01-15, 22:13
silnik jest złożony na nowych gratach, panewki ACL Race, głowica po portingu i planowaniu z nowymi prowadnicami Supertech, uszczelniaczami i dotartymi zaworami tak że myśle że powinno się sprawdzić.

qureku.
29-01-15, 22:18
silnik jest złożony na nowych gratach, panewki ACL Race, głowica po portingu i planowaniu z nowymi prowadnicami Supertech, uszczelniaczami i dotartymi zaworami tak że myśle że powinno się sprawdzić.

Ale to nadal pozostaje praktycznie seryjny silnik. Jak masz już otwarty silnik, to ja bym pokusił się o jego dopręzenie..Wtedy własnie (IMO) warto dać taki ssący

Sam będę wsadzał taki ssący, ale w d16 z CR ok 12 i ostrym wałkiem

toby86
29-01-15, 22:24
u mnie nie wchodzi w grę doprężenie bo docelowo ma być kompresor

Fawor
30-01-15, 07:37
No to też nie ma sensu taki dolotowy. Ogólnie w wielu projektach hybryda nie zdziałała nic na plus w stosunku do serii D16Z6 czy Y8/eco.

toby86
30-01-15, 09:49
czyli lepiej zainwestować w większą przepustnicę czy zostawić seryjną ?

eMAGIeliK
30-01-15, 23:26
N/A większa przepustnica, kompresor seryjna(znikome znaczenie będzie mieć większa średnica przy wymuszonym oddychaniu)

Fawor
01-02-15, 11:05
N/A większa przepustnica, kompresor seryjna(znikome znaczenie będzie mieć większa średnica przy wymuszonym oddychaniu)
skąd Wy bierzecie takie teorie..

maras78
01-02-15, 11:06
Janusze tuningu 😝

toby86
01-02-15, 17:13
Fawor czyli wystarczy przepustnica i tyle ??? Od H22 może być czy szukać czegoś z B16 ??

kamil39
01-02-15, 22:40
rozmiary przepustnic: (motylka)
d15b7 - 56
d16a6 - 55
d16y7 - 56
d16y8 - 56
d16z6 - 56
ZC - 55
d16a1 - 55
d16a8 - 55
b18c1 - 60
b18c4 - 60
b18c5 - 62
b18a - 58
b18b - 60
b16a SiR - 58
b16a Sir2 - 60
b16a2 - 60
b16a3 - 60
b20b - 60
b20z - 60
h22a - 60
h23a - 60
f20c - 62
f22 - 60
f23 - 60
Pierwsze dane z wujka googla- H22 to jest najwieksza seryjna przpustnica, mozesz taka zapodac, jak chcesz wiecej to rozwiercic z d16 lub nawet ta z h22.