Zobacz pełną wersję : Pytanie o rozrusznik
Interesuje jaki prąd płynie podczas rozruchu - ktoś wie ktoś mierzył???
Interesuje jaki prąd płynie podczas rozruchu - ktoś wie ktoś mierzył???
Jeżeli Ci chodzi o wrzucenie aku z motocykla, to śmiało :). U mnie taki siedzi ( w samochodzie do uplania, który nie ma radia, elektr szyb itd) i nawet w mrozy dawał radę
Nie o akumulator mi chodzi (nawiasem akumulator tez zmieniam - kupilem juz Odyssey PC680 raptem 7kg i bardziej przypomina baterie niz akumulator... ;) )
Chodzi mi o kabel bo go terz chce wymienić i sie zastanawiam czy 170A na blisko 5 metrach to wytrzyma, próbuje znaleść jakieś rzeczywiste informacje ale nic znalesc nie moge...
Teraz mam kabel 36mm2 a kupiony ma 24mm2 i wyglada na zaj..scie cieniutki w porownaniu do tego na ktorym smigam. Wole sie najpierw dowiedziec wiec jak by kto mial jakies pomiary czy nne rzeczywiste inormajje to prosze o podpowiedz. mam jeszcze ze 2 dni innej roboty zanim sie tym zajmę. W innym razie podłącze i sprawdze, aczkolwiek wolał bym nie robic tego metoda prób i błędów..
35mm to moim zdaniem absolutne minimum. A jaki prąd płynie to nie wiem, mój Civic odpalał bez problemu na paru metrach takiego kabla z normalnego akumulatora w bagażniku. Drugi taki sam leciał do skrzynki z bezpiecznikami.
A tam przesadzasz... i cieńszy pociągnie... tylko nie wiem o ile cieńszy..
Zobacz jaki przekrój ma klema łącząca kabel z akumulatorem w najcieńszym miejscu i daje rade... pytanie tylko czy na 5 metrach pociągnie bo tu juz kabel da dodatkowy opór..
Jeśli chciałeś tylko potwierdzenia, wystarczyło napisać "wiem co robię, chciałem tylko podzielić się tą historią". Zobacz jakie kable są w samochodach, któe seryjnie mają bateryjkę w bagażniku.
Człowieku ciężko z tobą gadać...
Tą droga ''zobacz jakie jaka...'' daleko nie zajdziemy...
Zobacz jakie sie montuje seryjnie akumulatory do eg... - 30, moze 45Ah... a ja mam 16Ah i hula az miło...
Seryjnie masa rzeczy jest na wyrost... Szczegolnie elektryka... Nie rozumiem po co sie wogóle udzielasz, az tak ci sie nudzi ze na X forach nabijasz tysiące postów...
Jeśli któś zna odpowiedz na pytanie z pierwszego postu, bardzo proszę o jej udzielenie, w przeciwnym razie darujcie sobie chłopaki...
NIe da się tego prosto stwierdzić - inny prąd będzie podczas odpalania ciepłego silnika w letni dzień, a inny w mroźny zimowy poranek kiedy wszystkie płyny w aucie mają gęstość margaryny.
Generalnie myślę że możesz założyć prąd maksymalny w okolicach 500-700A (tak, pięćset amperów).
500A. ale żeś ****ol ;p sprawny rozrusziki w silniku benzynowym pobiera 80 do 120A prądu, przy poborze 140A uznaje się że trzeba go regenerować
Przy zablokowaniu silnika rozrusznik weźmie max co da akumulator czyli nie więcej niż 350 do 400A
Tą droga ''zobacz jakie jaka...'' daleko nie zajdziemyDaj 10mm, styknie z zapasem. To nie ze mną się cięzko dyskutuje. Nie widzę żadnego powodu, dla którego miałbyś zastosować kabel o przekroju mniejszym niż 35mm. To kosztuje takie grosze, że szkoda gadać. Pchaj tam drucik od lampki i nie jęcz jak dostajesz rozsądną odpowiedź. Stestowałem, działało, więc taki polecam. Ty nie musisz się tego trzymać, możesz jeździć na drucie od lampki, to w końcu tylko Twoje bezpieczeństwo.
Zobacz jakie sie montuje seryjnie akumulatory do eg... - 30, moze 45Ah... a ja mam 16Ah i hula az miło...Potrafisz wyjaśnić jaki związek z zadanym pytaniem ma pojemność akumulatora? Podpowiem - żaden.
A przypadkiem na rozruszniku nie ma wybitej jego mocy znamionowej? Dzielisz moc przez napięcie i otrzymujesz natężenie jakie pobierze, może w ten sposób uda się dojść.
edit: moc 1kw czyli może pobrać 90-100 amper
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3022133133350-LAU_220319-O5202-rozrusznik.html
Tam wszystko jest na wyrost, a ideą tuningu jest przecież robić odwrotnie - minimum wymagań, bo kabel od lampki będzie kilogram lżejszy od kabla 35mm :rolleyes:
A przypadkiem na rozruszniku nie ma wybitej jego mocy znamionowej? Dzielisz moc przez napięcie i otrzymujesz natężenie jakie pobierze, może w ten sposób uda się dojść.
edit: moc 1kw czyli może pobrać 90-100 amper
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3022133133350-LAU_220319-O5202-rozrusznik.html
Plus trochę na 5m kabla. Myślę, że 170A kabel powinien pociągnąć...
Dzieki wielkie Marcin.
Nie, nie pociągnie. Pisałem już o tym wcześniej. Takich tabel jest w sieci pierdylion, większość jest bardzo zbliżona do tej:
http://lightsoundlovers.pl/wp-content/uploads/2013/11/fot-3-grubosci-kabli-car-audio.gif
Jakim problemem jest montaż kabla 35mm? Za drogi? Za ciężki? Czy po prostu lubisz ryzyko i tuning ekstremalny?
Ta tabelka nie daje moim zdaniem żadnego poglądu na to jaki przekrój kabla jest potrzebny, ponieważ najważniejszy jest spadek napięcia jaki wystąpi.
Można to policzyć tym kalkulatorem, w zależności od materiału z jakiego jest wykonany, długości oraz przekroju http://www.calculator.net/voltage-drop-calculator.html
Na miedzianym kablu 5m o przekroju 16,8mm2 przy poborze 100A napięcie teoretycznie powinno spaść o 1,03v, na 21,2mm2 o 0,82V, a przy kablu 33,6mm2 o 0,51v.
Jak widać róznica pomiędzy 21 a 33 mm2 jest marginalna, a grubszy kabel waży swoje i kosztuje więcej, a poza tym taką parówę ciężko jest poprowadzić.
Pytanie tylko jaki spadek napięcia jest dopuszczalny, oraz czy tylko plus będzie prowadzony oddzielnie, czy również kabel masowy - wydaje mi się że masę lepiej brać z karoserii.
Ja bym wrzucił 25mm2 miedziany (!) - należy się wystrzegać cca ofc czyli aluminium miedziowane, na alu napięcie klęknie znacznie bardziej niż na miedzi.
Nie ma ŻADNYCH problemów z przeciągnięciem i ułożeniem kabla 35mm. 15zł za metr, gruby majątek. Waga? No błagam...
Po to, żeby zostawić sobie odrobinę zapasu, jak ze wszystkim. W sumie na 10mm też powinien odpalić, będzie jeszcze taniej i lżej.
Można, tylko po co?
Poto zeby markos miał dobry dzień bo postawił na swoim... Daj sobie z nim spokuj koleś bedzie się przekomarzał bo widać jest z tych co zawsze mają racje...
Dzięki za podrzucenie kalkulatora - jest naprawde spoko! :)
Markosowi totalnie zwisa czy spłoniesz w samochodzie, albo czy Twoje auto w ogóle będzie odpalać w niskich temperaturach, serio, ale jeśli może mieć choć taki wpływ, że podzieli się jakimś dobrym, sprawdzonym rozwiązaniem, to to zrobi. Bo poza tym to rób sobie co chcesz, montuj nawet drucik z lampki, a najlepiej wytnij zbędną część wiązek z samochodu, bo może waży pół kilograma i auto jest wolniejsze.
...
Jak juz musisz wiedzieć... od dawna mam 36mm2 na aucie - hula to dobrze, ale zmieniam na cieńszy.
Wiązkę już dawno powycinałem - o ile pamięć mnie nie myli 4kg.
Ja niczego nie muszę, jak już pisałem - zwisa mi to jakie kable kładziesz. Pytałeś, odpowiedziałem, nie pasuje Ci i robisz po swojemu - trudno. Wciąż taki sam zwis :)
tak tyllko pytałem o co innego a ty mi odpowiedziałeś nie na pytanie - moze czytaj ze zrozumieniem... :p
Chodzi mi o kabel
Teraz mam kabel 36mm2 a kupiony ma 24mm2 i wyglada na zaj..scie cieniutki w porownaniu do tego na ktorym smigamOdpowiadam więc, że kabel 35mm jest dobry i zmiana na taki o mniejszej średnicy niekoniecznie jest najlepszym rozwiązaniem. Pełne zrozumienie i odpowiedź zgodna z treścią pytania. A to, że masz problem, że nie mam na to tęgich wyliczeń i dowodu na papierze, to już nie moja wina. Masz dobry, nie wymieniaj go, bo nie ma takiej potrzeby, prosta sprawa i problem rozwiązany.
Chłopie... NAUCZ SIE CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM... Nie cytuj mi tu mojej odpowiedzi na czyjegoś posta - to nie pytanie tylko odpowiedz/historyjka/wyjaśnienie dlaczego potrzebuje jakiejś inormacji... Pytanie zostało zadane w piewszym poscie - o prąd, nie pytalem JAKI kabel najlepiej użyć, nie pytałem JAKĄ kto ma opinie, zapytałem o prąd tylko i wyłącznie bo tak naprawde w dupie mam czy ktoś ma 36mm i go uzywał przez jakiś czas i było OK, czy ma 200mm czy ma 1,5mm. Nie to mnie interesowało a jaki bedzie u mnie sam sobie wylicze / przetestuje / uznam czy spełnia moje wymagania - nie jestem debilem który usłyszy że ktoś z tłumu krzyknąl 36! i tak ma być. Sam podejmuje ostateczne decyzje. Więc nie pieprz mi tu, ze czytasz ze zrozumieniem...
Poluzuj warkocz.... :rolleyes:
Tak jak przypuszczałem - 24mm w zupełności wystarcza w moim aucie, mimo 5 metrów długości + ok 1m orginalnego kabla pod maską i szacunkowym spadkiem blisko 1V auto odpala bez zająknięcia! Testowałem wielokrotne odpalenia jedno po drugim w temperaturze 0C na zimnym silniku nie palonym od ponad tygodnia, odpalałem wiele razy az akumulator zaczął słabnąć - kabel nie zagrzał się nawet o drobinę...
Po co mniejszy przekruj?
Po 1 - Stary był bardzo sztywny i z metr krótszy przez co nie mogłem go ułożyć jak chciałem i leciał przez środek.
Po 2 - Różnica w wadze zaskoczyła mnie samego - nowy kabel waży 1,2kg mniej!! :D
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.