Zobacz pełną wersję : Rozładowywujący sie akumulator
Hej mam problem z rozładowywaniem sie akumulatora. Mam akumulator nowy od 2 -3 lat i problem ponieważ jak nie jeżdze Honda tak przez tydzien to po tygodniu pada mi akumulator . i musze go ładowac spowrotem. Macie jakieś pomysły co to może byc. Czy to juz wina akumulatora czy np jakies elektryki.
No właśnie możemy mieć takie pomysły jak Ty. Bez posprawdzania to możemy wróżyć z fusów. Miernik w łapę i do dzieła. Jak nie umiesz to podjedź do fachowca. Poza tym uzupełnij profil żeby było wiadomo jaki masz samochód.
W jaki sposób można sprawdzić sprawnośc akumulatora , ewentualnie czy to problem z elektyką.
Najprostszy tester akumulatora to rezystor symulujący duże obciążenie prądowe wraz z woltomierzem. Sprawdza się spadek napięcia przy dużym obciążeniu prądowym. Możesz też zmierzyć napięcie na wyłaczonym silniku bez obciązenia a potem powłączać wszystkie odbiorniki typu światła dmuchawa itp. i zmierzyć znowu napięcie. Jeżeli pod obciążeniem spada poniżej 10V to masz duże szanse że aku powoli pada.
Test na to czy nie pobiera Ci za dużo prądu w stanie spoczynku musisz wykonać amperomierzem. Odpinasz jedną klemę właczasz w obwód amperomierz i patrzysz ile mA ucieka. Jak za duzo to masz coś w instalacji nawalone.
Hej mam problem z rozładowywaniem sie akumulatora. Mam akumulator nowy od 2 -3 lat i problem ponieważ jak nie jeżdze Honda tak przez tydzien to po tygodniu pada mi akumulator . i musze go ładowac spowrotem. Macie jakieś pomysły co to może byc. Czy to juz wina akumulatora czy np jakies elektryki.
Czy posaidasz w swoim ufo seryjną nawigacje z sterowaniem głosowym i BT?
nastepnym razem jak bedziesz auto zostawial na dluzej,odlacz kleme. Jak wrocisz,zaloz ja i zobacz jak zapali. Jesli bedzie to samo to wiadomo ze aku juz taki slabiutki ze musisz czesciej jezdzic :) a jesli zapali normalnie to trzeba szukac przyczyny w aucie ale ja bym stgawial na ta pierwsza wersje
Czy posaidasz w swoim ufo seryjną nawigacje z sterowaniem głosowym i BT?
haha, mam dokladnie ten sam pomysl;)
grypsownik
30-01-15, 11:46
Miernikiem sprawdź podlaczajac szeregowo. Auto zamknij, wyłącz wszystko w środku. Podłącz czerwony przewód miernika do wejścia z napisem 10A czarny do com i pokrętło dajemy na 10A i odłącz kleme minusowa i czarnym przewodem miernika złap bolec akumulatora a czerwonym złap kleme. Odczekać chwile mogą być wahania wskazania i jak się ureguluje odczyt to napisz ile ci wskazało A. Mniej więcej do 0.05A wskazanie jest prawidłowe jak by było 0.1A to juz coś nie tak jest coś ci bierze prąd na postoju.
Chyba trafilo i na mnie :/ dzisiaj nie udalo mi sie odpalic auta :(
Tylko nie wiem czy to wina zuzytego aku czy w aucie cos konsumuje za duzo pradu (np wlasnie modul BT). Aku ma 5 lat. Musze zrobic jakies pomiary, zeby sprawdzic
grypsownik
01-02-15, 19:04
Chyba trafilo i na mnie :/ dzisiaj nie udalo mi sie odpalic auta :(
Tylko nie wiem czy to wina zuzytego aku czy w aucie cos konsumuje za duzo pradu (np wlasnie modul BT). Aku ma 5 lat. Musze zrobic jakies pomiary, zeby sprawdzic
Zrób jak wyżej napisałem
Musze miernik znalezc bo nie pamietam gdzie go dalem ;)
grypsownik
01-02-15, 21:01
Znajdź i zrób pomiar i ci powiem co dalej ale musze mieć wynik
Musze miernik znalezc bo nie pamietam gdzie go dalem ;)
Filip a sprawdz czy modul jest cieply-u mnie mial zwarcie wewnetrzne i tyle pradu bral ze sie grzal
raz dzialal a raz nie, czasem mi pokazywalo ikonke telefonu na wyswietlaczu a czasem gasla
u Ciebie dziala normalnie?
Tak, nie zauwazylem zadnych anomaliow w dzialniu HF. Natomiast od paru miesiecy mam wpiety na stale modul ELM, wiec moze on troche wcina pradu?
Filip, 5 lat to w sumie juz dojrzaly wiek. Moj rekord to lekko ponad 8 lat, ale auto jezdzilo w dlugich trasach. Ja ostatnio jak nie moglem nawet otworzyc auta z pilota z uwagi na aku wymyslilem sobie, ze zaloze wylacznik akumulatora na kleme. Jedno przekrecenie jesli planuje dluzej nie jezdzic i aku odlaczony. Na allegro sa jakies wylaczniki/pokretla na kluczyk - bede to konsultowal na ile to mozna/jest bezpiecznie zalozyc i jak cos bede wiedzial to dam znac.
Filip, 5 lat to w sumie juz dojrzaly wiek. Moj rekord to lekko ponad 8 lat, ale auto jezdzilo w dlugich trasach. Ja ostatnio jak nie moglem nawet otworzyc auta z pilota z uwagi na aku wymyslilem sobie, ze zaloze wylacznik akumulatora na kleme. Jedno przekrecenie jesli planuje dluzej nie jezdzic i aku odlaczony. Na allegro sa jakies wylaczniki/pokretla na kluczyk - bede to konsultowal na ile to mozna/jest bezpiecznie zalozyc i jak cos bede wiedzial to dam znac.
W sadzomiocie to aku ma chyba ciezsza robote niz w benzyniakach. W benzynowych Hondach aku zyly wybitnie dlugo, mimo, ze mialy znikoma pojemnosc (np 45Ah).
Rozwazam wymiane aku, bo faktycznie 5 lat to juz nie nowka sztuka, ale musze wczesniej zmierzyc, czy nie mam jakis pradowych skrytozercow na pokladzie ;) bo jak mam to i nowy aku zamorduja
u mnie prierwszy aku z 2005 zostal wymieniony w 2012 i to wylacznie z powodu dzwona, po ktorym stal kilka tygodni na mrozie i dopiero padl.
polecam aku ukrainskiej produkcji w dobrej cenie - specbat.
http://allegro.pl/akumulator-specbat-12v-74ah-680a-i4971609755.html
znajomy mi polecil, bo mowi ze oni robia aku, ktore maja wytrzymac ciezkie warunki i poki co chodzi jak zly
butler.gdansk
03-02-15, 15:22
Mój od nowości jeszcze... hehe (2007)
Ja swój wymieniłem w sierpniu 2014 czyli 8 lat wytrzymał. A w Mondeo dizel 7,5 roku działał. Z tym że ja lubię 2-3 razy w roku naładować aku na full tak profilaktycznie..
Faktycznie dobra cena. Chyba podjade do jakiegos elektryka, niech zbada pobor pradu na postoju i zrobi test aku, bedzie wszystko wiadomo
45Ah do benzyny 130zl :) taniej chyba sie nie znajdzie
To i ja się pochwalę. Ja w swojej EM2 miałem aku od nowości czyli 2001 do 2014 :D Zapewne radio ci zżera prąd. Odłącz samo radio i zobacz po kilku dniach czy aku osłabł czy nie :)
Moj wymienilem pod koniec 2014, a auto z 2007. Podejrzewam, ze byl ori.
Kolego ja rowniez stawiam na koniec akumulatora mialem u siebie to samo, jak tylko auto postalo przez noc to zaczynal slabiej krecic rozrusznik, a zostawienie auta bez odpalania w sierpniu na dwa tygodnie skonczylo sie ładowaniem aku, bo był rozładowany na maxa. Teraz na nowiutkim pali po mroźnej nocy jak marzenie.
Wymiary aku są w dieslu takie same jak w 1.8 benzynie?
Jesli tak, może ktoś podać wymiary?
EDIT :
Znalazłem, są 237 x 127 x 227 mm do FN1 :)
Kupiłem EXIDE PREMIUM SUPERIOR POWER EA457 45AH 390A, zobaczymy jak będzie się sprawować :)
mam prośbę jaki aku idzie do 1.4? 45?czy 38? bo wymiar pokazuje jego plastikowy pojemniczek ok 20cm na 11cm szerrokosc. Dzis kupilem specbat 45Ah i niestety wymiar nie pasuje bo aku ma 23 na 12;5cm i to jest 45Ah. Starego niestety nie mam zeby porownac wymiar
witam.
Mam pytanie. Rozladowal mi sie akumulator po tym jak auto postalo 3 dni pod domem. Przejzalem ten temat i zaczalem szukac. Okazuje sie, ze po dotarciu do modulu bluetooth (z ktorym w aucie mam chyba problem bo nie moge sparowac telefonu) modul ten jest bardzo cieply. Czy to moze byc przyczyna? Po pomiarze szeregowo podlaczonym dobrym amperomierzem ustawionym na zakres 40A po odlaczeniu modulu spadl z 1,4A do 0,6A po kilku minutach od zamkniecia auta pilotem.
Nawet to 0,6A to jest za dużo, szukaj dalej...
Nawet to 0,6A to jest za dużo, szukaj dalej...
Jaka wartość powinna być optymalna w Civicu VIII jeśli nie mamy żadnych urządzeń dodatkowych? :)
grypsownik
13-03-15, 14:44
Ja mam 0.02 A
Jaka wartość powinna być optymalna w Civicu VIII jeśli nie mamy żadnych urządzeń dodatkowych? :)
Sprawdzę u siebie i dam znać na dniach bo teraz nie mam kiedy.
Sprawdzę u siebie i dam znać na dniach bo teraz nie mam kiedy.
To może inaczej, myślę pytanie proste dla elektryków :D Mając najprostszy miernik jak poniżej, przytrzymuje plus miernika z plusem w aku i minus miernika z minusem w aku i jaką wartość ustawić na mierniku by sprawdzić ile pobiera prądu w spoczynku? :)
http://www.img.chh.pl/large_size/e3a0e0f0ec100bd728f0acbcd57b0c8c.jpg
Jak wepniesz plus miernika na plus aku a minus miernika na minus aku to zrobisz zwarcie!!!!!
Pomiar robi się miedzy zaciskiem aku a odpięta klemą.
Tak, spokojnie to zrobisz, tylko najpierw ustaw zakres na 10A.
Po włączenie samego miernika prosto w instalację powstanie "duży" impuls prądu, więc włączenie na niższym zakresie spowoduje spalenie bezpiecznika wewnątrz miernika.
Jak pomiar wyjdzie taki, że lepiej było by go mierzyć na zakresie 200mA, to trzeba wpiąć miernik równolegle z klemą jeszcze na aku. Potem odpiąć klemę nie ruszając miernika, wtedy bezpiecznik powinien wytrzymać.
Miernikiem sprawdź podlaczajac szeregowo. Auto zamknij, wyłącz wszystko w środku. Podłącz czerwony przewód miernika do wejścia z napisem 10A czarny do com i pokrętło dajemy na 10A i odłącz kleme minusowa i czarnym przewodem miernika złap bolec akumulatora a czerwonym złap kleme. Odczekać chwile mogą być wahania wskazania i jak się ureguluje odczyt to napisz ile ci wskazało A. Mniej więcej do 0.05A wskazanie jest prawidłowe jak by było 0.1A to juz coś nie tak jest coś ci bierze prąd na postoju.
Czy dobrze rozumiem że czerwony przewód miernika podłączam pod odłączoną klemę ujemną a czarnym przewodem miernika za ujemny bolec akumulatora a do plusa w akumulatorze z podpiętą klemę nic nie dotykam ?
grypsownik
15-03-15, 17:02
Czy dobrze rozumiem że czerwony przewód miernika podłączam pod odłączoną klemę ujemną a czarnym przewodem miernika za ujemny bolec akumulatora a do plusa w akumulatorze z podpiętą klemę nic nie dotykam ?
Tak
Auto zamknij, wyłącz wszystko w środku.
Jeszcze jedno pytanie, czy auto mam zamknąć z pilota czy tylko żeby zamknięte w sensie zatarzśnięte drzwi były bez uruchamiania alarmu ? Chyba jak uzbroje alarm i odepnę klemę to uruchomie alarm. Sorry za głupie pytania :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.