PDA

Zobacz pełną wersję : Źle ustawione zawory/spalanie stukowe? B18C4!



fełtek
28-01-15, 19:14
Mam problem z pojawieniem się metalicznego dzwięku przy okolicy 7000obr. Zaczyna też trochę wtedy silnikiem trząść.

Niedawno były regulowane zawory bo na ciepłym gubił moc. Pomogło to bo już jej nie gubi,ale z pokrywy wydostaje się taki dzwięk.
Co to może być? mógł mechanik nie każdy zawór źle ustawić?
Czy to coś innego?
B18C4 ma czujnik spalania stukowego? Bo może to one?
Ale regulowałem aparatem i nic to nie daje.

Odsyłam do tematu założonego w innym dziale i tam też sa dwa filmiki z owym dzwiękiem. Choć Youtube trochę Go zniekształciło.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?231295-Spalanie-stukowe-B18C4

Labed2007
28-01-15, 21:06
1.B18C4 ma czujnik spalania stukowego? Bo może to one?
2.Ale regulowałem aparatem i nic to nie daje.



1. Owszem, zalejesz kiepskie paliwo(za mało oktanów w stosunku do liczby deklarowanej przy dystrybutorze - PB o bdb jakości raczej mało u nas w kraju ). Czujnik to 'wykryje' i zacznie korygować zapłon(w tym wypadku cofać).
Odsyłam do google, hasło 'knock sensor', o ile znasz angielski znajdziesz sporo przydatnych informacji, jeśli nie - trochę mniej.
2. Jak przed regulacją zapłonu nie zwarłeś złącza używanego do samodiagnostyki, to takie ustawianie na nic(komputer będzie sobie korygował w jakimś tam zakresie).

piroman
28-01-15, 21:12
B18C4 nie ma KS

Labed2007
28-01-15, 21:16
Ja z kolei 'wygooglałem' że knock sensor mają silniki B16A/B16B/B17A/B18C4/B18C/H23A/H22A

fełtek
28-01-15, 21:23
Zworka była robiona. Paliwo leje zawsze na jednej stacji i nic nie było. Dopiero po regulacji takie cyrki. Stawiam ze coś mogło się obluzowac. Musze odkręcić dekiel i sprawdzić.

felootno
28-01-15, 21:36
Zworka była robiona. Paliwo leje zawsze na jednej stacji i nic nie było. Dopiero po regulacji takie cyrki. Stawiam ze coś mogło się obluzowac. Musze odkręcić dekiel i sprawdzić.

Widziałem w necie tutek regulacji zaworów w b serii.poczytaj trochę,doucz się i będzie ok, może kontra za słaba była.

piroman
28-01-15, 21:36
Ja z kolei 'wygooglałem' że knock sensor mają silniki B16A/B16B/B17A/B18C4/B18C/H23A/H22A

no to błędne info dostałeś od wujka

Labed2007
28-01-15, 21:42
Pamiętaj również żeby silnik przed regulacją zaworów był całkowicie wystudzony - najlepiej zostawić na całą noc.

ElDiablo1212
28-01-15, 21:50
Bez przesady zimny całkowicie nie musi być. W manualu jest napisane jak dobrze pamiętam że wystudzony około 40 stopni. Kasowniki obstawiam może ktoś jeszcze się wypowie co myśli o tym.

fełtek
29-01-15, 06:06
No będą ruszane zawory z nocy.
Oby nie kasowniki. I postaram się nagrać film może uda się uchwycić dźwięk z innej kamery.

Davido_
29-01-15, 10:37
Sprawdź sobie ustawienie zapłonu - najszybsza opcja żeby sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył . U mojego ojca w d14z2 powyżej 6000 obr był dźwięk jak byś brzeszczotem napieprzał po bloku ... jeździł tak długo , po jakimś czasie to rozebrałem i okazało się , że rozrząd przestawiony dwa ząbki . Tak mi się skojarzyło bo dźwięk podobny ;)

fełtek
29-01-15, 10:49
Sprawdź sobie ustawienie zapłonu - najszybsza opcja żeby sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył . U mojego ojca w d14z2 powyżej 6000 obr był dźwięk jak byś brzeszczotem napieprzał po bloku ... jeździł tak długo , po jakimś czasie to rozebrałem i okazało się , że rozrząd przestawiony dwa ząbki . Tak mi się skojarzyło bo dźwięk podobny ;)

Dobra dzięki za radę. Ściągnę dekiel to sprawdzę przy okazji rozrząd.
P.s a ma znaczenie kolejność ustawiania zaworów w cylindrze Tak jak podaje manuał manual 1/3/4/2?
Bo z tego co mi wiadomo mechanik ustawial ten który pierwszy się otwierał. I nie było kolejności zachowanej.

mirasek
29-01-15, 16:23
Zawory właśnie w takiej kolejności się otwierają :) ale nie ma to znaczenia, istotne aby tłok w cylindrze na którym regulujesz zawory był w gmp między suwem sprężania a pracy, czyli wszystkie zawory zamknięte, na jałowym profilu krzywek. Możesz sobie nawet od końca regulować :) tylko po co, jak po kolei (1-3-4-2) będzie najszybciej.

fełtek
03-02-15, 17:22
Panowie problem dalej jest. Dziś porządnie ustawione zawory. Ssący 0.17 wydech. 0.20.
A dalej od okolicy 7000 metaliczne brzeczy.
Oglądałem filmy z zuzytymi kasownikami LMA i w każdym filmie klepaly w dolnym zakresie obrotów.
A u mnie wysoko I to jest jak by bzyczenie w sumie tak jak by coś sztywnego wpadalo w rezonans.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Czy Kasowniki tez tak wysoko mogą dać znać o sobie?

P.s czy to prawda że kasowniki z H22 podejda do B18? Tylko z jakiego modelu H22? Podobno są tańsze.

marcus209
03-02-15, 17:37
Zużyty LMA klepie na niewłączonym VTECU. Jego zadaniem jest dociskanie vtec-owej dźwigienki zaworowej do krzywki na wałku. Przy 7000 tyś powinien być załączony vtec, wiec LMA bym wykluczył. No chyba że nie załącza ci się VTEC i klepie LMA :D

fełtek
03-02-15, 17:43
Zużyty LMA klepie na niewłączonym VTECU. Jego zadaniem jest dociskanie vtec-owej dźwigienki zaworowej do krzywki na wałku. Przy 7000 tyś powinien być załączony vtec, wiec LMA bym wykluczył. No chyba że nie załącza ci się VTEC i klepie LMA :D

Normalnie się vtec włącza. Ale w sumie na jałowym biegu tego nie słychać.
Jeszcze mam jedno spostrzeżenie.
Jak Regolowalem zawory to sprawdziłem czy pasek rozrządu nie przeskoczył. Praktycznie na kółkach znaki UP były u góry, ale dwa małe nacięcia te TDC co w pozycji UP powinny się zgrywać nie do końca się zgrywaja. Tzn jest różnica między ich poziomem może max pół ząbka a o tyle się chyba nie da paska przesunąć. Myślicie że te kreski powinny być idealnie do siebie naprzeciw , czy jest dopuszczona minimalna różnica?

Karpiczek
03-02-15, 18:56
Vtec nie załącza się na postoju chyba, że masz grzebanego kompa. Od H22 pasuja LMA ale trzeba kombinować z podkładkami. Na którymś z for było to opisane.

fełtek
04-02-15, 10:41
Chłopaki nikt nie zakłada rozrządu? Potrzebuję inforamcji.
Widoczne niżej na obrazku znaki TDC są idealnie do siebie,ale u mnie jak ustawie UP-y do góry i Biały znak na kole pasowym na znak to TDC nie są idealnie do siebie.
Są rozminięte o 1m do 2mm(ciężko dokładnie zdiagnozować,bo idzie przewód od wspomy)
Czy to może wpłynąć na brzęczącą pracę silnika na wysokich obrotach? To rozminięcie TDC wygląda jak by było około połowy ząbka paska rozrządu.a tyle to czyba raczej nie przestawię.
Proszę o odpowidz,bo nie wiem czy nie szukać dalej problemu.

https://lh3.googleusercontent.com/-WL6b3n5YnAU/VNHnh_3gusI/AAAAAAAACeg/FBf2NCqsgCE/w375-h367-no/Przechwytywanie.JPG

Michał102
04-02-15, 14:37
Źle ustawiony rozrząd może objawiać się tym co się dzieje u Ciebie.
Znaki muszą pokrywać się idealnie tak jak nakazuje manual.

fełtek
04-02-15, 15:38
Ten rozrząd mógł mi ewentualnie przeskoczyć.
Ale te znaki TDC różnią się odległością około 1mm i myślisz ze tyle na pasku da się przestawić? Sam ząbek paska ma sporo więcej. To wtedy wydaje mi się ze znów będzie w druga stronę za dużo?
Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Michał102
04-02-15, 16:17
Tu się musi wypowiedzieć ktoś, kto dobrze zna się na B-serii i się w tym grzebał.

Karpiczek
04-02-15, 16:30
Ja rowniez mam lekko przestawione. Jezdzilem tak dlugo teraz wymieniam walki i taka sama jest minimalna roznica. Tego nie zniweluje sie.
Przy obrotach rzedu 6 tys IAB moze sie zalaczac i tak halasowac.

mirasek
04-02-15, 17:50
Przy mocno splanowanej głowicy znaki na kółkach w dohc będą się minimalnie rozjeżdżać, wałki będą delikatnie opóźnione.
Jeśli określacie gmp po znaku na kole pasowym, to może być też taka sytuacja że klin koła jest za mały (dorabiany) lub wpust na kole/wale jest wybity (było poluzowane koło) i znak przekłamuje.

fełtek
04-02-15, 18:11
Właśnie dziś jak dawałem jej z ****e na jałowym to gdy otwierał się zawór iab zaczynał się ten dziwny dźwięk. Może się coś w ssacym odkręcić i rezonowac? Czy poluzowac?

fełtek
06-02-15, 12:10
Chłopaki doszedłem :p nie do orgazmu choć prawie :p

Metaliczne brzęczenie wydobywa się z kolektora ssacego po załączeniu IABów. Miał by ktoś jakiś pomysł co to może być?
Przypomniałem sobie że jakoś z dwa miesiace jeździłem na niesprawnym czujniku EVAP który jest na kolektorze. Może to w jakiś sposób na niego wpłynęło?