Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pytanie! Honda Civia aerodeck mc2



Kisiel
27-01-15, 20:05
Witam!Czy ktoś może mi podpowiedzieć dla czego żarzą mi się delikatnie kontrolki bez kluczyka?Wstałem rano i zauważyłem ,że mam rozładowany akumulator,po naładowaniu go wszystko funkcjonuje tak jak trzeba,ale wracając z trasy wieczorem zauważyłem,że żarzą mi się kontrolki od oleju,ręcznego poduszki itd,doszedłem na razie do tego ,że mam lampkę w bagażniku w monecie otwarcia bagażnika zapala się i tam coś jest nie tak,a mianowicie kiedy ten przełącznik wyłączę całkowicie i zamknę klapę kontrolki gasną a jak wezmę na pozycję inną czyli świeci się lampka po otwarciu klapy albo przełączę na ciągłe świecenie to kontrolki mi się żarzą!Może jakaś podpowiedź?

MM63
27-01-15, 20:09
Gdzieś ******a masa.

Kisiel
27-01-15, 20:10
A dodam jeszcze,że jak jest lampka z tyłu włączona to centralny mi też szwankuję czyli zamyka ale nie sygnalizuję kierunkami,że zamknął ,a jak wyłączę lampkę kompletnie to centralny zamyka i sygnalizuję mi kierunkami,że zamknął,ale wtedy żarzą mi się te kontrolki,pomóżcie!

fełtek
27-01-15, 21:03
Masa. Dokładnie jak MM63 radzi.

Kisiel
27-01-15, 21:48
ok muszę popatrzeć!

Kisiel
28-01-15, 22:20
Witam!Dzisiaj popatrzyłem wszystkie grube masowania,poczyszczone i przykręcone,komputer też sprawdzałem i bez rezultatu,cały czas żarzą mi się te kontrolki i lampka tylna przy bagażniku a nawet dzisiaj podczas zamknięcia auta siedziałem w środku i przełączyłem tą lampkę z tyłu koło bagażnika i się dowiedziałem,że mam alarm,włączył się alarm.Te żarzenie ustaję kiedy włożę kluczyk do stacyjki i przekręcę aż zaświeci się wszystko i wtedy lampka z tyłu koło bagażnika gaśnie i jest ok,jak auto chodzi to wszystko jest ok!Jakieś sugestie?Może być winny za co centralny?Przy żarzących kontrolkach i lampce tylnej zamykam auto i podczas otwierania auta otwiera się na 2 sek i później sam się zamyka!

Nigdy takiego czegoś nie miałem wcześniej,dodam,że przy elektryce nie było nić grzebane!

dezeRRter
28-01-15, 22:50
A czyściłeś styki w stacyjce i okolicach bo wygląda to na problem w tej okolicy. Ja bym rozebrał i przeczyścił kontaktem do styków.

Kisiel
28-01-15, 23:41
nie tego nie robiłem,jutro zobaczę, ale dręczy mnie ta lampka z tyłu dlaczego podczas przełączenia jej na pozycję 1 czyli podczas otwarcia klapy zapala się załącza mi się alarm!

ostatnio trochę padało,morze gdzieś coś zaciekło tylko gdzie?

bartek_levis
30-01-15, 12:35
może czujnik od alarmu jest spięty z czujnikiem otwarcia klapy który de facto włącza lampkę bagażnika i jest jakieś zwarcie

Kisiel
30-01-15, 13:30
Może i tak tylko gdzie taki czujnik się znajduję?dzisiaj rozebrałem klapę bagażnika i nic nie znalazłem wszystkie połączenia są orginalne wraz z wiązkami, wszystko wygląda ok!

Ten alarm był już jak te auto kupiłem, nie mam żadnego schematu ani nic!

Kisiel
02-02-15, 23:03
Wstałem rano patrzę a wszystko działa tak jak wcześniej ,centralny zaczął działać tak jak wcześniej i tylna lampka też,nie mam pojęcia co to było!

Bartko
03-02-15, 08:09
Nie martw się, prędzej czy później problem wróci... ;)

Kisiel
03-02-15, 20:27
Też tak myślę,bo też ten problem pojawił się z dnia na dzień i też tak zniknął !

Kisiel
04-02-15, 19:57
No i problem powrócił:(

fełtek
04-02-15, 21:04
Moim zdaniem to masa. Te w komorze silnika są ok? Odkrec przykrec, prysnij np. Wd40. Bezpieczniki podociskaj. Kombinuj coś.

bartek_levis
05-02-15, 10:51
jakim wd40 przecież to odrdzewiacz, masę pryska się smarem miedzianym po uprzednim oczyszczeniu z syfu zaśniedziałych przewodów, sprawdź masy pod deską i ewentualnie te pod panelami w bagażniku niestety nie pamiętam gdzie dokładnie są ale jak zdejmiesz boczki to znajdziesz...

fełtek
05-02-15, 11:47
Wd40 po to ze nie jedno krotnie gwinty wkreconych śrub są zardzewiale. Warto tam psiknac. A miedzianym później.

Kisiel
07-02-15, 15:24
Masy pod maską wszystkie odkręcone przeczyszczone i zakręcone i bez zmian!

Kisiel
20-02-15, 14:52
od jakiegoś czasu wszystko wróciło do normy,wszystko funkcjonuję tak jak wcześniej,problem nie został znaleziony!

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie hamulców tylnych,a mianowicie chodzi o to jak wcisnąć tłoczek tylnego zacisku,próbowałem ale nie mogę za żadne skarby,trzeba go jakimś sposobem wkręcić albo coś takiego,oczywiście nie używając młotka,dodam też ,że ręczny nie działa prawie w ogóle a mam linkę podciągniętą dosyć mocno,muszę to naprawić tak mi powiedzieli na przeglądzie!Proszę o podpowiedź jak się do tego zabrać nie jadąc do mechanika.

fełtek
20-02-15, 15:11
Tłoczek wkręca się,nie wciska. Jak dobrze pamiętam to w prawą stronę. Ja używam prostego narzędzia. Dużego śrubokręta. A co do ręcznego to nie wiem nawet jak to działa dokłądnie :p

Marecki
20-02-15, 15:38
Jesli chodzi o reczny, to regulacja jest w srodkowej konsoli pomiedzy fotelami. Najlepiej dostac sie do niej z tylnego siedzenia. Na ktory zabek ci lapie?

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

Kisiel
21-02-15, 08:18
ok dzięki co do tego tłoczka idę walczyć,a co do regulacji ręcznego to łapie mi bardzo szybko na 2-gim już a na 5-tym już jest max,jest mocno podciągnięty bo już podciągałem właśnie w tej konsoli środkowej,ale mimo tego naciągnięcia prawie w ogóle nie łapie!

fełtek
21-02-15, 17:23
ok dzięki co do tego tłoczka idę walczyć,a co do regulacji ręcznego to łapie mi bardzo szybko na 2-gim już a na 5-tym już jest max,jest mocno podciągnięty bo już podciągałem właśnie w tej konsoli środkowej,ale mimo tego naciągnięcia prawie w ogóle nie łapie!

Coś sie pewnie wysrało. Ale i tak nie licz na to że będzie mocny. Ręczny w VTI to jakaś porażka. Moim zdaniem typowy postojowy,nie do łychy :p

creative177
25-02-15, 19:24
Mam pytanie odnośnie tego świecenia przy zamykaniu centralnego. Masz w aucie alarm czy sam centralny zamek?

Kisiel
25-02-15, 20:11
Odnośnie centralnego to mam alarm,bo niedawno się dowiedziałem,że mam,po prostu za zaczął wyć he he

A co do ręcznego to wymieniam tylne zaciski w niedziele i w tedy zobaczymy czy coś się poprawiło!

Kisiel
01-03-15, 11:31
Niestety wymianę zacisków muszę przerzucić na następną sobotę,wtedy się odezwę czy pomogło!

Kisiel
05-03-15, 18:14
Koledzy może mi ktoś opisać na jakiej zasadzie działa ten ręczny z tyłu?Czy zapowietrzony nożny może mieć coś do tego,że ręczny słabo hamuję?I jak daleko powinien wysunąć się tłoczek po zaciągnięciu ręcznego,u mnie wychodzi gdzieś z 5mm i to max na lewym i prawym zacisku!Dzięki bardzo!

Dodam,że to są już drugie zaciski z innej MC2!

Kisiel
09-03-15, 20:37
Dobra nie ważne bo widzę,że nikomu się nie chce pomóc!Szczęki wymienione już!

A może z innej beczki,auto delikatnie ściąga mi w lewo,byłem za zbieżności i przez jakiś czas było ok,ale powróciło z powrotem,mam też tak ,że jeżeli leciutko skontruję w prawo to tak jak by ciągnęło w prawo a jak w lewo to tak jak by ciągnęło w lewo!Czy to normalne?Przy przyspieszaniu dziwne uczucie raz ciągnie w lewo raz w prawo!

Bartko
10-03-15, 09:31
Gdzieś może jest luz w zawieszeniu albo w układzie kierowniczym.
No powiem Ci Kolego, że masz cierpliwość. Jakby moja Honda się tak sypała (bez obrazy) to bym się wściekł... :D

Marecki
10-03-15, 14:16
Z takimi pytaniami to najpewniej do warsztatu. Tutaj ciężko podpowiedzieć, bo to może być cokolwiek. Przeguby, wahacze, amortyzatory, zapieczone hamulce itd.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

arthi
10-03-15, 17:19
Kisiel, gdzie kupiłeś, regenerowałeś zaciski?

Kisiel
10-03-15, 21:49
zacisków regenerowanych nie kupowałem tylko wykręciłem z mojej drugiej MC2 (anglika)

A co do mojej cierpliwości to nic w niej nie robiłem odkąd kupiłem oprócz wymiany maglownicy i teraz wychodzi to tu coś to tam!Co do zawieszenia to gumy wyglądają na ok,morze to być kolumna kierownicza?

Zacisków nie regenerowałem!

Marecki
10-03-15, 23:53
To, ze gumy wygladaja w porzadku nie znaczy ze sa dobre. Trzeba wjechac na kanal i porzadnie sprawdzic luzy. Moze odboje amortyzatorow lub same amory sa mocno zuzyte?

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

Kisiel
11-03-15, 20:45
Może to być też wina kolumny kierowniczej?nie maglownicy!

Kisiel
13-03-15, 20:01
Koledzy jak można wyregulować ręczny ,żeby mi brał równo na dwa koła,klocki są nowe,główną śrubą od ręcznego już naciągałem,ale i tak jedno koło bierze dużo mocniej niż drugie!

szastal
13-03-15, 20:19
Z tym to czasem pomaga standardowa regulacja jaka jest opisana na forum a czasem trzeba zaciski rozbierać i regenerować

Kisiel
15-03-15, 00:38
Koledzy ręczny jakoś ustawiłem,poluzowałem do końca linkę ręcznego kupiłem nowe klocki i wykręciłem tak cylinderki,żeby pasowały idealnie na tarcze z klockami i kilka obrotów śrubą regulacyjną ręcznego i hamuję jak na moje oko dobrze,zobaczymy czy przejdzie przegląd w poniedziałek!

Dodam,że tłoczek przy zaciągnięciu ręcznego wysuwa się tylko 4 do 5 milimetrów !

szastal
15-03-15, 15:30
A nie robiłeś tej regulacji że na zdjetej lince pompowane było aby regulator się ustawił a później się naciąg linki robi, mi jeden mechanik mówił że tu nie może być że łapie od 1 zabka

Kisiel
15-03-15, 23:05
Kilka razy było pompowane na całkowicie poluźnionej lince,czyli tak ja by była zaciągnięta, i później regulowałem wykręcając tłoczek,u mnie hamuję dopiero mocno na 7-9ząbku,jeżeli podkręcę ,że będzie mi już hamował mocno na 5-tym ząbku to w tedy koło po zakręceniu ręką blokuje się po połowie obrotu!

fełtek
16-03-15, 07:50
Chyba też muszę zrobić regulacje ręcznego bo mam dość słaby. Trzeba poczytać manual jak to ogarnąć.

piter-t
16-03-15, 07:57
Ja też się męczę ze swoimi hamulcami... ale powiem szczerze, że o regulatorze tam żadnym nie słyszałem... tym bardziej, że ja u siebie widzę 100% mechaniczny ręczny.. linka, która ciągnie dźwignię ręcznego - jest zupełnie niezależna od układu hydraulicznego, który działa ok. Już różne cuda robiłem, żeby dwa koła hamowały równo na ręcznym... łącznie ze skracaniem linki, żeby tłoczki zaczęły iść w tym samym momencie... dlatego sugestia u mnie była taka, żeby zakupić komplet z jednego auta które miało dobry ręczny a nie tu jeden zacisk a tam drugi... a jeden zacisk miałem wymieniany a drugi też wymieniany i później jeszcze regenerowany... w sobotę zacząłem się rozglądać za zaciskami i natrafiłem na jakieś cudo firmy NTY i niby nowe..... nawet posta założyłem z pytaniem czy ktoś z tym miał styczność... bo cena z regenerowanymi podobna.

Kisiel
16-03-15, 20:17
Ręczny zrobiony przegląd zrobiony na przeglądzie wyszło po 165 (siła hamowania)na stronę !Dzięki koledze za podrzucenie info o samo regulatorze!

Dzięki jeszcze raz za info :D

Kiedyś poruszałem też kwestię odnośnie żarzących się kontrolek w aucie wyładowanym akumulatorze i włączającym się alarmie po załączeniu tylnej lampki tylnej klapy,problem rozwiązany.Usterka czujnika przy zamku maski oraz słaba masa całego zamka maski,czujnik (krańcowy)wymieniony oraz wymiana śrub na nowe i oczyszczenie otworów z rdzy= lepsza masa i już wszystko jest ok zero problemów z alarmem i żarzącymi się kontrolkami:)

fełtek
16-03-15, 22:30
Kisiel opisz dokładnie jak to zrobić z tym samoregulatorem. Gdzie to jest itp...

arthi
17-03-15, 03:37
Zwróć uwagę, że tam tłoczki są 30mm, u nas tarcze z tyłu 260mm, zacisk większy i tłoczki 34mm.

Kisiel
17-03-15, 13:24
OK są troszkę mniejsze tłoczki ale samo regulator powinien się dostroić czy są małe czy większe tłoczki

A więc,luzujesz linkę od ręcznego na maksa tak aby dźwignia od ręcznego przy zacisku wróciła się do zera,czyli oparła się o bolec, jeżeli nie wróci się dźwignia samo regulator nie zadziała ( dla pewności weź jakimiś kombinerkami albo żabką z ciągnij dźwignię do bolca) potem wkręcasz tłoczki (w prawą stronę się wkręcają) na równo z metalem,zakładasz nowe klocki po obu stronach,wsiadasz do auta odpalasz i pompujesz hamulcem nożnym parę razy!

Wtedy ustawia się samo regulator,po tej czynności powinno hamować jak tra lala,ewentualnie podkręcić ze dwa obroty śrubą regulacyjną na lince od ręcznego!Po tym wszystkim podnieś auto na lewarek i zakręć kołem i zobacz czy swobodnie się obraca czy nie jest za ciasno,przejedź się parę razy niech klocki się ułożą i zobacz czy jest ok!

arthi
17-03-15, 13:40
Przepraszam, nie zacytowałem. Pisałem do piter-t, zaciski NTY nie pasują do naszych civiców.

Kisiel
17-03-15, 13:41
jeżeli to nie za działa to regeneracja zacisków albo drugie!

ok nie ma problemu!

Kisiel
23-03-15, 22:14
Koledzy wymieniałem ostatnio u mnie z przodu amortyzatory , sprężyny i odboje po obu stronach i mam takie coś,że przy skręceniu kół na maxa jedno z kół obciera mi o rant błotnika dodam,że mam standardowe koła 15/55/195.Dodam też,że amortyzary i sprężyny są prawidłowo złożone,co może być tego przyczyną ,jakieś sugestie?

Może być tak ,że sprzedawca sprzedał mi amorki i sprężyny nie do tej wersji silnikowej?

szastal
25-03-15, 02:41
Może tak być, pokaż foto jak to siedzi

Kisiel
25-03-15, 21:11
fotki muszę dopiero zrobić,ale nie siedzi zbyt nisko, odległość od opony do błotnika jest na szerokość dwóch palców około 3cm

Kisiel
04-04-15, 23:24
Koledzy wracając do poprzedniego tematu odnośnie delikatnych luzów na kierownicu i pływaniu auta po ulicy,wymieniałem wcześniej maglownicę,ale to nie było to,dzisiaj postanowiłem wymienić kolumnę kierowniczą i efekt super zero luzów i pływania po ulicy w moim przypadku była to kolumna kierownicza:)