Zobacz pełną wersję : Spalanie stukowe? B18C4.
Chłopaki sprawa wygląda następująco.
Jakiś czas temu borykałem się z problemem szarpania przy zmianie Vteca.
Sprawa finalnie okazała się błacha,bo wymagała wyregulowania zaworów.
Z tym że rozwiązanie jednego problemu przyniosło drugi. Sprawa wygląda tak że Silnik ma ładnie moc. Ogólnie nic się dziwnego z nim nie dzieje.
Ale jak zaczynam pałować i przekraczam 7000 obr silnik zaczyna jak by wibrować,zachowuje się jak by miał już dość. I tak jak by przed samą odcinką już się uspokajał. Tego objawu nie było przed regulacją zaworów. Zawory ustawione według manuala na ssacy 0.16 wydech 0.18 . Paliwo leje pb 98 i zawsze ta sama stacja.
1.Może ktoś ma jakieś pomysły?
2.Mamy w B18C4 czujnik stukowego?
3.Czyściłem palec i aparat z nagaru,moze to coś ma wspólnego.
Czy miałeś strojony komp pod PB98?
Czy miałeś strojony komp pod PB98?
Komp jest seria P9K. Tylko że na 98 cały czas jeżdżę i przed ustawieniem zaworów nie było czegoś takiego.
Hm to dziwne, może lekko zbyt małe są te luzy zaworowe i jest zbyt ciasno niż powinno po rozgrzaniu motoru (ciepły metal się rozszerza jak wiadomo)
Generalnie jeżeli sterownik nie był strojony pod paliwo 98 to nie ma żadnych korzyści z lania takiego paliwa. Sam zalewałem PB98 przez kilka miesięcy po czym wróciłem do 95 bo to był trochę efekt placebo że lepiej jedzie :D
Ty masz B-Serię więc nie wiem jak u Ciebie jest z tolerancją 98 ale czytałem że w seryjnej D serii nie ma sensu lania takiej wachy. Gdzieś był nawet o tym obszerny temat i nie jedne kłótnie :D
Trochę poczytałem o Tym w necie. Żeby było jasno ja nie do konca jestem pewien czy to "spalanie stukowe".
Na jutro plan jest taki.
Mam bardzo mały stożek,bo poprzedni się przetarł przez niepoprawne umocowanie. Stożek jest jak by to powiedzieć do max 120hp.
Ściągnę Go i się przejadę,być może brakuje autu powietrza,bo malutki stożek nie wyrabia.
Jak nie będzie zmiany,odkręcę świece i sprawdzę.
Jak nadal będzie lipa pobawie się aparatem zapłonowym.
Jeśli nadal będzie kicha lecę ustawić znów zawory :)
No tak ten stożek masz mały jako na 170hp, nawet ja mam większy. Jak kupowałem to chwilę nad tym kminiłem ale jednak pobrałem większy ;p
Chociaż jeżeli wcześniej tak nie było to raczej nie jest wina stożka.
Przeczyść może jeszcze dla spokoju styki w kopułce rozdzielacza zapłonu :) wypada to ogarnąć przynajmniej raz do roku zawsze to iskierka silniejsza ;p
Styki wyczyszczone niedawno. To wykluczam.
Stożek właśnie zmieniłem jak robiłem te zawory, dlatego myślę że to może być przyczyną. Wcześniej jak jeździłem na innym większym było ok.
Fałszywy alarm! :D Żadne spalanie stukowe. Fakt jak ściągłem ten mały stożek to jest lepiej. Ale te "trzepanie silnikiem" to złudzenie,bo to mi wydech przy większych obrotach zaczyna drgać i lekko uderza o Shorta. Jak pociągnę gałkę biegów do góry efekt ustaje.
Tylko dziwne kurde,bo jakoś wcześniej mi wydech o Shorta nie uderzał. Może jakaś guma padła. Niestety nie mogę zweryfikować bliżej,bo leje deszcz.
Mialem podobnie jak tuleje na drążku zaczynały dawać dupy i robił się luz
No i jednak się pochwaliłem i dupka.
Problem jednak jest. Nagrałem dwa filmy.
Dla przypomnienia dodam że taki efekt sie dzieje po ustawieniu zaworów. Czy to może być powodem że są źle ustawione.
Dzwięk w tym filmie metaliczny pojawia się w 11s wydobywa sie z pod pokrywy zaworów. DORADŹCIE COŚ!
https://www.youtube.com/watch?v=whASw6Zkr-o
Zawory były ustawione na zimnym silniku. Szczeliny na ssącym były ustawione około 0.16 na wydechowym około 0.18.
A może kilka zaworów nie udało się mechanikowi poprawnie ustawić i ztąd taki dzwięk? A może to nie zawory?
A tu drugi film,bo w jednym poście nie mogę dodać dwóch.
https://www.youtube.com/watch?v=tbAK46d0sZQ
Faktycznie dziwny ten dźwięk, a może mechanik o czymś zapomniał lub złośliwie zostało coś zrobione nie tak. Takie przypadki też się niestety zdarzają w dzisiejszych czasach.
Chciałbym Ci pomóc ale moja wiedza niestety nie jest zbyt wielka, trzeba czekać aż obczają to nasi forumowi lekarze :)
Jak widać oprócz Ciebie nikt nie jest chętny do pomocy, niestety.
to nie stukowe, tym bardziej na seryjnym kompie i bez żadnego obciążenia
jeśli jesteś pewien, że dźwięk dochodzi spod pokrywy to ja bym sprawdził jeszcze raz ustawienie tych zaworów skoro objawy pojawiły się po ich regulacji.
to nie stukowe, tym bardziej na seryjnym kompie i bez żadnego obciążenia
jeśli jesteś pewien, że dźwięk dochodzi spod pokrywy to ja bym sprawdził jeszcze raz ustawienie tych zaworów skoro objawy pojawiły się po ich regulacji.
Jestem pewien,ale nie mogę tego nagrać spod maski bo jak tylko przekroczę 5000 obr to mi telefon nagrywa tylko sam ssssyk :)
Jutro może jeszcze spróbuję nagrać kamerką sportową może złapie dzwięk.
Stawiam na coś z zaworami,albo coś się poluzowało,albo jeden czy parę źle ustawił,tym bardziej że silnik wpada w lekkie drgania.
ElDiablo1212
28-01-15, 20:53
Na filmikach nic nie słyszę słaba jakość :/ Przy takim przebiegu mogą być już zużyte kasowniki vtec'a, przy b16a1 słuchać to było ja by zawory były źle wyregulowanie
Tez nad tym myślałem. Ale to było by tylko słychać od jednego zakresu obrotów? Tzn od 7000? Bo nie wiem jak kasowniki się objawiają.
ElDiablo1212
28-01-15, 21:09
A jak jedziesz to słychać ten dźwięk. W b16 miałem tak że podczas postoju gdy vtec nie działał to była rzeźnia, a podczas jazdy nie było słychać bo krzywka była sztywno
Nic. Jest cicho. Dźwięk pojawia się plus drżenie silnika przed 7000 obrotów i tak do odcinki. Posłuchaj dobrze filmik, nawet na słuchawkach. Słychać trochę. Ale też youtube znieksztalcilo. Jutro może nagram coś lepszego.
Po pierwsze sprawdziłbym czy wszystko zostało dokręcone co wymagało odkręcenia przy ostatniej pracy, czyli wspominałeś o stożku i regulacji zaworów. Sprawdź wszystko wokół dekla czy nie jest luźne i nie dokręcone, tak samo gdzieś tam koło filtra. Jeśli jest dobrze to następnie pofatygowałbym się o ponowny demontaż pokrywy klawiatury i sprawdzenie czy pod nią coś nie jest luźne, do tego kręcąc silnikiem sprawdź luzy na zaworach ( serwiskówka do civica w tym przypadku jest pomocna ).
Dziś mam mieć gości w domu i mała imprezę. Ale jutro ruszam z praca. Póki co dzięki za sugestie.
Diablo. Poogladalem trochę na yt i wydaje mi się ze to nie kasowniki. W pięciu filmach inne dźwięki i mało podobne objawy. U nich przede wszystkim to występuje na niskich obrotach, a na wysokich zanikają.
A przypomniałem sobie pewien fakt. Mianowicie mechanik ustawiał mi zawory nie po kolei jak mówi manual 1/3/4/2 tylko ten który akurat był otwarty. Może mieć to jakieś znaczenie?
ustaw ciut luźniej zawory powinna być poprawa
ustaw ciut luźniej zawory powinna być poprawa
No tak myślę ze zrobie. Ogólnie będę eksperymentował,zeby ustawić optymalnie.
ustaw 0.2 i 0.25
Czekaj. Manual mówi: ssący 0.15-0.19 wydechowy 0.17-0.21
Czyli sugerujesz żebym ustawił ponad manual?
Czekaj. Manual mówi: ssący 0.15-0.19 wydechowy 0.17-0.21
Czyli sugerujesz żebym ustawił ponad manual?
Ustaw górne wartości z manuala
Ustaw górne wartości z manuala
I tak zrobie. Mówię, będę testował.
ja ustawiłem wg. manuala i było za ciasno
potem ustawiłem 0.2 i 0.25 jak mi doradzono i jest dobrze
pamiętaj lepiej luźniej niż za ciasno
ja ustawiłem wg. manuala i było za ciasno
potem ustawiłem 0.2 i 0.25 jak mi doradzono i jest dobrze
pamiętaj lepiej luźniej niż za ciasno
Z tym ze przed tą regulacją miałem ustawione na ciepłym i były tak luźne ze po zagrzaniu silnika na Vtecu nie jechał.
na ciepłym się nie ustawia!
mnie wynik z hamowni na tak ustawionych zaworach zadowala i auto jedzie jak trza :P
na ciepłym się nie ustawia!
mnie wynik z hamowni na tak ustawionych zaworach zadowala i auto jedzie jak trza :P
Juz wiem ze się nie ustawia. Ale tamten fachowiec od Hondy mówił ze będę zadowolony, a nie byłem.
Panowie problem dalej jest. Dziś porządnie ustawione zawory. Ssący 0.17 wydech. 0.20.
A dalej od okolicy 7000 metaliczne brzeczy.
Oglądałem filmy z zuzytymi kasownikami LMA i w każdym filmie klepaly w dolnym zakresie obrotów.
A u mnie wysoko I to jest jak by bzyczenie w sumie tak jak by coś sztywnego wpadalo w rezonans.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Czy Kasowniki tez tak wysoko mogą dać znać o sobie?
P.s czy to prawda że kasowniki z H22 podejda do B18? Tylko z jakiego modelu H22? Podobno są tańsze.
Może wydech?
Był mechanik pod autem ja mu w gaz i nic nie stwierdzono od strony wydechu.
A jedno mam spostrzeżenie.
Czy znaki TDC na kółkach wałków muszą być idealnie do siebie? Bo u mnie jak UP jest do góry to te znaki nie pokrywają się idealnie. Tak jak by o pol Żabka ząbka, ale tyle to chyba nie da się przestawić paska?
Chłopaki nikt nie zakłada rozrządu? Potrzebuję inforamcji.
Widoczne niżej na obrazku znaki TDC są idealnie do siebie,ale u mnie jak ustawie UP-y do góry i Biały znak na kole pasowym na znak to TDC nie są idealnie do siebie.
Są rozminięte o 1m do 2mm(ciężko dokładnie zdiagnozować,bo idzie przewód od wspomy)
Czy to może wpłynąć na brzęczącą pracę silnika na wysokich obrotach? To rozminięcie TDC wygląda jak by było około połowy ząbka paska rozrządu.a tyle to czyba raczej nie przestawię.
Proszę o odpowidz,bo nie wiem czy nie szukać dalej problemu.
https://lh3.googleusercontent.com/-WL6b3n5YnAU/VNHnh_3gusI/AAAAAAAACeg/FBf2NCqsgCE/w375-h367-no/Przechwytywanie.JPG
Z tego co mi wiadomo to TDC muszą się zgrać idealnie, natomiast znaki UP są jako "pomocnicze".
Czyli na kole wału mam biały na znaku to TDC mi się idealnie nie pokrywają.
Wypowie sie jeszcze ktoś ?
Czyli na kole wału mam biały na znaku to TDC mi się idealnie nie pokrywają.
Wypowie sie jeszcze ktoś ?
Jak ustawisz rozrząd na znaki z TDC i na bloku przy kole pasowym to "up'y" będą lekko w lewo co widać na obrazku ;)
Gusciorek mam na kole pasowym biały znak na znaku :) a te na walkach TDC nie są idealne,jak mowie z milimetr może ciut więcej. Da się to wyregulować aż tak szczegółowo? bo sam ząbek ma więcej jak ta różnica.
I taka znikoma różnica może wpływać niedobrze na silnik?
robiłeś próbę na "luźniejszych" zaworach?
robiłeś próbę na "luźniejszych" zaworach?
Wcześniej miałem tak luźne ze nie miał mocy jak był ciepły. Błąd taki ze nie zobaczyłem ile to było.
Po tym ustawiłem ssący 0.16 wydech 0.18. I właśnie wtedy to się zaczęło. Teraz poprawione na ssący 0.17 wydech 0.20 sugerujesz żeby dać jeszcze luźniej?
Jak chcesz sprawdzać rozrząd to odnieś się do znaku TDC na kole zębatym wału korbowego względem tego co jest na obudowie pompy oleju, a następnie zobacz jak zgrywają się znaki TDC na walkach rozrządu. Jeśli jest git, nie czepiaj się rozrządu.
Jeśli chodzi o zawory, nie może być ani za ciasno ani za luźno. Więc tak jak masz teraz ustawione to bym zostawił. Jeszcze raz dokładnie bym sprawdził czy wszystko jest dokręcone, czy coś nie leży na silniku ( np, kol. ssacym ) co mogło by wpaść w rezonans. Zobacz tez na osłony termiczne wydechu, kol. wydechowego jeśli masz. Wystarczy że jedna srubka będzie zgnita i będzie brzęczeć. Przez internet ciężko problem zdiagnozować.
Jak chcesz sprawdzać rozrząd to odnieś się do znaku TDC na kole zębatym wału korbowego względem tego co jest na obudowie pompy oleju, a następnie zobacz jak zgrywają się znaki TDC na walkach rozrządu. Jeśli jest git, nie czepiaj się rozrządu.
Jeśli chodzi o zawory, nie może być ani za ciasno ani za luźno. Więc tak jak masz teraz ustawione to bym zostawił. Jeszcze raz dokładnie bym sprawdził czy wszystko jest dokręcone, czy coś nie leży na silniku ( np, kol. ssacym ) co mogło by wpaść w rezonans. Zobacz tez na osłony termiczne wydechu, kol. wydechowego jeśli masz. Wystarczy że jedna srubka będzie zgnita i będzie brzęczeć. Przez internet ciężko problem zdiagnozować.
Wydech mogę wykluczyć bo sprawdzony.
Będę szukał dalej.
Jutro jadę na wymianę oleju I jeszcze będę dlubal.
Chłopaki doszedłem :p nie do orgazmu choć prawie :p
Metaliczne brzęczenie wydobywa się z kolektora ssacego po załączeniu IABów. Miał by ktoś jakiś pomysł co to może być?
Przypomniałem sobie że jakoś z dwa miesiace jeździłem na niesprawnym czujniku EVAP który jest na kolektorze. Może to w jakiś sposób na niego wpłynęło?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.