Zobacz pełną wersję : D15Z8 pęcherze w zbiorniku wyrównawczym i inne
Witam,
mam Civica z silnikiem d15z8 z LPG i pewne niepokojące mnie objawy a mianowicie:
- po odpaleniu samochód nie chodzi na wszystkie cylindry (dopiero przy przegazowaniu chodzi normalnie)
- po wyciągnięciu wężyka ze zbiornika od płynu chłodniczego i wsadzeniu go do butelki z wodą idą pęcherzyki powietrza (po tym jak trzymam silnik na wysokich obrotach) znalazłem na forum że może to być objaw wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Czy na 100%?
- jakiś czas temu pojechałem w małą traskę i zaczęła świrować temperatura. Zagrzał się pod czerwoną kreskę, potem spadło, potem znów się zagrzał.
Potem się to więcej nie działo. Co prawda nie jechałem nigdzie dalej...
- widać nieznaczne ale jednak ubytki płynu chłodniczego (ok 0,5l na 1000 km)
- pewnie to inna kwestia ale na LPG nierówno chodzi na wolnych obrotach tak jakby raz na jakiś czas zalewał się któryś cylinder. w dodatku lekko szarpie przy hamowaniu biegami. Ponoć LPG (Diego g3) jest dobrze wysterowane, ciśnienie dobrze ustawione.
wymienione kable, świece, palec, kopułka
Z góry dzieki za odpowiedzi.
fakt, termostat może być powodem świrowania temperatury. Ale to tylko jeden z objawów... w zasadzie to napisałem aby się upewnić czy to jest uszczelka... Kilkaset złotych drogą nie chodzi :D
- po odpaleniu samochód nie chodzi na wszystkie cylindry (dopiero przy przegazowaniu chodzi normalnie)
A na rozgrzanym pracuje równomiernie? Bo może to wypalone zawory od niewłaściwej LPG.
Wiesz, który to cylinder? Na rozgrzanym odepnij przewód od świecy i zobacz czy praca silnika się zmieni jakoś znacząco.
Ile masz przejechane na LPG?
- po wyciągnięciu wężyka ze zbiornika od płynu chłodniczego i wsadzeniu go do butelki z wodą idą pęcherzyki powietrza
Niestety, ale to może być to co myślisz.
- jakiś czas temu pojechałem w małą traskę i zaczęła świrować temperatura. Zagrzał się pod czerwoną kreskę, potem spadło, potem znów się zagrzał.
Jeśli temperatura rosła tylko na obrotach jałowych "na luzie" to zapewne masz za mało płynu chłodniczego.
Jeśli natomiast rosła w trakcie jazdy "na biegu" to zapewne termostat.
A na rozgrzanym pracuje równomiernie? Bo może to wypalone zawory od niewłaściwej LPG.
Wiesz, który to cylinder? Na rozgrzanym odepnij przewód od świecy i zobacz czy praca silnika się zmieni jakoś znacząco.
Ile masz przejechane na LPG?
Na LPG przy rozgrzanym też jest problem natomiast na benzynie pracuje idealnie.
A z LPG to była taka historia że 2 m-ce temu kupiłem tego Civica ze starą instalacją (na wężu do reduktora była śruba do regulowania gazu) i wymieniłem całą instalacje na używaną 4 letnią sekwencję. Zależało mi aby nie płacić 2,5 koła za nową sekwencję...
Tak czy inaczej dzisiaj mam w planie wymienić pierścienie, uszczelniacze, rozrząd i uszczelkę ...
Zrób test na co2 w układzie chłodzenia i będziesz wiedział na 100 % czy to upg.
A z LPG to była taka historia że 2 m-ce temu kupiłem tego Civica ze starą instalacją (na wężu do reduktora była śruba do regulowania gazu) i wymieniłem całą instalacje na używaną 4 letnią sekwencję. Zależało mi aby nie płacić 2,5 koła za nową sekwencję...
Tak czy inaczej dzisiaj mam w planie wymienić pierścienie, uszczelniacze, rozrząd i uszczelkę ...
Ciekawe podejście.
Na LPG przy rozgrzanym też jest problem natomiast na benzynie pracuje idealnie.
A z LPG to była taka historia że 2 m-ce temu kupiłem tego Civica ze starą instalacją (na wężu do reduktora była śruba do regulowania gazu) i wymieniłem całą instalacje na używaną 4 letnią sekwencję. Zależało mi aby nie płacić 2,5 koła za nową sekwencję...
Tak czy inaczej dzisiaj mam w planie wymienić pierścienie, uszczelniacze, rozrząd i uszczelkę ...
Znam taki przypadek jak reduktor był dupny i puszczał gaz w układ chłodniczy :| Też leciały bąbelki, ale w 80% przypadkach to jednak oznacza UPG :|
Jak LPG puszcza w ukł chłodzenia to wyrażnie czuć w płynie LPG . Zrób test na CO2 w ukł chłodzenia . Raczej wygląda to na UPG z opisu . Masz sladowe ilości płynu w cylindrze i przez to przy odpaleniu pracuje na trzech przez chwile , bo świeca jest zarzucona płynem chłodzącym .
maaaster109
02-02-15, 21:55
dla wszystkiego sprawdz cewke,swiece,przewody,kopulke...bo moze dostales felerne czesci czy cos. sprawdzic nie zaszkodzi. Ew mapy paliwa tez moga byc przyczyna, sprawdz sonde bledy...lepiej zaczac od prozaicznych rzeczy a potem zajac sie powarznymi wydatkami
okazało się że upg była walnięta. A tą robotę miałem tak czy inaczej do zrobienia bo autko brało sporo oleju. Tak więc zrobiłem pierścienie i uszczelniacze. W zasadzie wszystkie problemy rozwiązane poza tym że na LPG kiepsko chodzi.
Kupiłem na allegro interface do gazu i będę próbował sam ustawiać bo w NS jest jeden gaziarz, który ustawia instalacje Diego i w dodatku mam wrażenie że robi na odwal się. Nie chciało mu się ponownie zebrać map i ustawić gazu jak przyjechałem i powiedziałem że mi rwie na LPG i nierówno pracuje. Powiedział tylko że to może być zabrudzona przepustnica/krokowiec...
okazało się że upg była walnięta. A tą robotę miałem tak czy inaczej do zrobienia bo autko brało sporo oleju. Tak więc zrobiłem pierścienie i uszczelniacze. W zasadzie wszystkie problemy rozwiązane poza tym że na LPG kiepsko chodzi.
Kupiłem na allegro interface do gazu i będę próbował sam ustawiać bo w NS jest jeden gaziarz, który ustawia instalacje Diego i w dodatku mam wrażenie że robi na odwal się. Nie chciało mu się ponownie zebrać map i ustawić gazu jak przyjechałem i powiedziałem że mi rwie na LPG i nierówno pracuje. Powiedział tylko że to może być zabrudzona przepustnica/krokowiec...
Jeżeli na benzynie pracuje prawidłowo to nie możliwe że przepustnica lub krokowiec jest zabrudzony, przecież to logiczne raczej. Z resztą nie znam się na LPG ale takie moje zdanie.
Niech się gazownik douczy lub przestanie kłamać, hamstwo i złodziejstwo w tym kraju.
maaaster109
07-02-15, 17:00
Jesli na benzie pracuje ok to noe krokowiec. Tak sadze jesli sie myle to niech ktos poprawi wtedy wedlog mnie to wtryski od gazu lub filtry czy parownik do czyszczenia/wymiany. Generalnie jak bym bral uzywany gaz to wsYtko po koleji bym rozebral i wyczyscil filtry zmienil i tak dalej a potem na strojenie
Nie czytałem całego tematu ale może to pomoże. Mimo że UPG była zalnięta to sprawdził bym dla spokoju parownik (reduktor) lpg.
Ostatnio czytałem sobie forum na temat lpg i trafiłem na temat o puszczaniu gazu do wody przez nieszczelny parownik. Może tu przy okazji upg dostał po dupie i trzeba by go rozebrać i wyczyścić.
Parowniki średnio wytrzymują bez serwisu od 60 do 100kkm ale czasem nawet i 150kkm :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.