PDA

Zobacz pełną wersję : TEXTAR Tarcze hamulcowe.



fełtek
23-01-15, 13:46
Siema. Jestem na etapie tarcz hamulcowych do swojego VTI.
Zakupiłem klocki Ferodo Premier i potrzebuję coś do tego dobrać. Mowa o kasie w okolicach 300zł za przód.
Polecano mi tarcze ATE. Ale!
Gdy uderzyłem do zaprzyjaźnionego sklepu motoryzacyjnego kolega mi rzekł że od ATE aktualnie lepszy jest TEXTAR. bla bla bla,bla bla bla.....

Może ktoś z Was pracuje w w/w sklepach i ma jakieś info na Ich temat? Może ktoś użytkuje?
Prosił bym o wypowiedzenie się ludzi którzy wiedzą coś z autopsji,nie z teorii.
Pozdro.

Krawiec
23-01-15, 14:28
ATE mi się pogięły.... może to przypadek, ale jednak nie polecam ATE.

Guscioren
23-01-15, 14:59
Siema. Jestem na etapie tarcz hamulcowych do swojego VTI.
Zakupiłem klocki Ferodo Premier i potrzebuję coś do tego dobrać. Mowa o kasie w okolicach 300zł za przód.
Polecano mi tarcze ATE. Ale!
Gdy uderzyłem do zaprzyjaźnionego sklepu motoryzacyjnego kolega mi rzekł że od ATE aktualnie lepszy jest TEXTAR. bla bla bla,bla bla bla.....

Może ktoś z Was pracuje w w/w sklepach i ma jakieś info na Ich temat? Może ktoś użytkuje?
Prosił bym o wypowiedzenie się ludzi którzy wiedzą coś z autopsji,nie z teorii.
Pozdro.

No więc. Tarcze ATE są gówniane co usłyszałem nie raz od filiantów i dosyć często się to słyszy od znajomków w warsztatach. Klocki akurat robią dobre.
Co do tarcz TEXTAR wiem tyle że biorą je dla Policji od nas z IC. Ogółem marka sprzedaje się w IC bardzo dobrze i raczej nie widziałem na nie reklamacji.
Ja osobiście u siebie zamontowałem TRW i jestem w hooj z nich zadowolony.

kamil39
23-01-15, 15:00
Ja pracuje w hurtowni mot i handlujemy textarem(nie powiem na jakim stanowisku pracuje:D)- tarcze jak tarcze ( oni nie maja swojej fabryki-), reklamacji tego jest tyle co innych producentow, a powinno byc mniej bo niby marka premium- do porowanania z ATE nie mam, ale ATE teZ nie produkuje tarcz tylko pakuje- wiec co trafisz to loteria jednym slowem.

Marecki
23-01-15, 15:15
A ja m delphi w komplecie z klockami od jakiegos roku, i moge szczerze polecic. Klocki nie pyla nadmiernie, nie piszcza no i przede wszystkim hamuja jak trzeba.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

fełtek
23-01-15, 15:20
A ja m delphi w komplecie z klockami od jakiegos roku, i moge szczerze polecic. Klocki nie pyla nadmiernie, nie piszcza no i przede wszystkim hamuja jak trzeba.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

Tylko że ja mam VTI i nie zapominajmy o tym. Zdarza mi się na lotnisku z dużej prędkości hamować.

fakirsd
23-01-15, 15:29
Co do textara nie mam pojęcia, ale od pół roku posiadam z przodu zestaw tarcz i klocków ATE i nie mam się do czego przyczepić. Przejechałem na nich 10k km, nie biją, klocki nadmiernie nie pylą, hamują pewnie w każdych warunkach. Robią to, co do nich należy ;)

fełtek
23-01-15, 15:35
No więc. Tarcze ATE są gówniane co usłyszałem nie raz od filiantów i dosyć często się to słyszy od znajomków w warsztatach. Klocki akurat robią dobre.
Co do tarcz TEXTAR wiem tyle że biorą je dla Policji od nas z IC. Ogółem marka sprzedaje się w IC bardzo dobrze i raczej nie widziałem na nie reklamacji.
Ja osobiście u siebie zamontowałem TRW i jestem w hooj z nich zadowolony.

Skoro Guściorek też ma MB6 to też pójdę w TRW. Znalazłem kpl za 262zł z przesyłką.
Chyba że z Was ktoś w sklepie ma taniej . Kod części DF4908

lookaty
23-01-15, 17:38
Mam ate z przodu i tyłu i jest ok :)

fełtek
23-01-15, 17:59
Mam ate z przodu i tyłu i jest ok :)

Kpl przód i tył miałem w sreberku MB6 i było spoko. Ale teraz kupię TRW :)
p.s w InterCars mają ceny z kosmosu. Tarcze ATE o 60zł na sztuce potrafią być droższe. Makabra.

Marecki
23-01-15, 18:27
Tylko że ja mam VTI i nie zapominajmy o tym. Zdarza mi się na lotnisku z dużej prędkości hamować.
Ale to co, delphi nie da rady wyhamowac? Bo nie rozumiem.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

fełtek
23-01-15, 18:50
Ale to co, delphi nie da rady wyhamowac? Bo nie rozumiem.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

To ze hamulce muszą być lepsze. Większe prędkości etc.
Nie mowie ze Delphi nie wychamuje,tylko Vti z regoly jeździ się agresywnej i nie każda tarcza da rade.
Za tem Delphi w 1.4 nie koniecznie sprawdza się w 1.8.
No i nigdy nie słyszałem żeby ktoś je polecał do VTi.

Guscioren
23-01-15, 20:07
To ze hamulce muszą być lepsze. Większe prędkości etc.
Nie mowie ze Delphi nie wychamuje,tylko Vti z regoly jeździ się agresywnej i nie każda tarcza da rade.
Za tem Delphi w 1.4 nie koniecznie sprawdza się w 1.8.
No i nigdy nie słyszałem żeby ktoś je polecał do VTi.
Daruj sobie tarcze DELPHI, BOSCH, ABE, LPR jak używasz agresywniej auta ;)

Kpl przód i tył miałem w sreberku MB6 i było spoko. Ale teraz kupię TRW :)
p.s w InterCars mają ceny z kosmosu. Tarcze ATE o 60zł na sztuce potrafią być droższe. Makabra.

Bez znajomości sprzedawców to za dużo nie powojujesz w IC, Mógł bym Ci zamówić taniej ale za wysyłkę Ci dojdzie tyle że na allegro pewnie kupisz dużo taniej ;) Tarcze TRW mają czasami czarne ranty tarcz i KAŻDA oryginalna tarcza TRW ma wybity indeks na rancie czyli te DFxxxx

maciooZD
23-01-15, 21:57
a ja mam japońskie tarcze OYODO i na niektórych forach po nich jeżdżą jak po burej s...ce, a mnie odziwo sprawują sie wysmienicie od kilkunastu tys.

bartek1706
23-01-15, 21:59
Ja tam mam pełne zaufanie do tarcz blueprint'a. Serio. Takie katy jakie wytrzymują w aucie mojej mamy (raz zdarzyło mi się na ułęż nim pojechać) to za te pieniądze nie ma nic lepszego. Gdyby tylko występowały u nich 282 ale w rozstawie 4x100 to na pewno byłyby i u mnie w aucie.
Zaraz ktoś napisze, że blueprint tylko pakuje części. Fakt, ale nigdy nie miałem reklamacji jak jeszcze w częściach pracowałem :)

kamil39
23-01-15, 22:38
Powiedzcie mi czym sie rozni tarcza X od Tarczy Y drozszej? Czy wedlug was mozliwe jest zeby zeliwo bylo o innym skladzie (tansze gorszym?) zeby mialy inna odpornosc na przegrzanie ? Wedlug mnie nie, zeliwo to praktycznie zeliwo- wplyw ma tylko grubosc pierscieni i ich prawidlowe wykonanie( zeby pierscienie tarczy byly jak najgrubsze i tej samej grubosci- niestety wielu producentów oszczedza na materiale i tarcze maja taka sama grubosc , ale sa duzo lzejsze- ciensze pierscienie, przez to tarcza ma mniejsza "pojemnosc" ciepla i to spotkac mozesz w textarze, jak i BOSCH ATE TRW BLUE PRINT DELPHI- oni produkuja calkiem inne rzeczy, ale hamulce tez maja w ofercie, bo to sie czesto zmienia poprostu- bo oni nie robia w swojej fabryce tarcz, tylko kupuja od innych i przepakowuja.
Ja mam z przodu Textara, bo byly poprostu tanie- ale po nr na rancie to mam SBS(pewnie malo kto zna ta marke),
np. na przykladzie produktów Maxgear- pakowacz, ale pod nr tarczy do civica mozesz trafic chinskie gowno, chinska porzadnie wykonana tarcze, polskiego producenta(co maja swoja marke Rotinger)etc... w cenie 2x mniejszej.

Guscioren
24-01-15, 15:20
Powiedzcie mi czym sie rozni tarcza X od Tarczy Y drozszej? Czy wedlug was mozliwe jest zeby zeliwo bylo o innym skladzie (tansze gorszym?) zeby mialy inna odpornosc na przegrzanie ? Wedlug mnie nie, zeliwo to praktycznie zeliwo- wplyw ma tylko grubosc pierscieni i ich prawidlowe wykonanie( zeby pierscienie tarczy byly jak najgrubsze i tej samej grubosci- niestety wielu producentów oszczedza na materiale i tarcze maja taka sama grubosc , ale sa duzo lzejsze- ciensze pierscienie, przez to tarcza ma mniejsza "pojemnosc" ciepla i to spotkac mozesz w textarze, jak i BOSCH ATE TRW BLUE PRINT DELPHI- oni produkuja calkiem inne rzeczy, ale hamulce tez maja w ofercie, bo to sie czesto zmienia poprostu- bo oni nie robia w swojej fabryce tarcz, tylko kupuja od innych i przepakowuja.
Ja mam z przodu Textara, bo byly poprostu tanie- ale po nr na rancie to mam SBS(pewnie malo kto zna ta marke),
np. na przykladzie produktów Maxgear- pakowacz, ale pod nr tarczy do civica mozesz trafic chinskie gowno, chinska porzadnie wykonana tarcze, polskiego producenta(co maja swoja marke Rotinger)etc... w cenie 2x mniejszej.

Zacznijmy od jednej kwestii że BLUEPRINT to tylko pakowacz, jest takie święte powiedzenie w mechanice "Albo tanio, albo dobrze" tarcze droższych producentów różnią się tym że są bardzie wytrzymałe na ekstremalne warunki np. Jak masz rozgrzane tarcze i klocki to one nadal Ci będą hamować, a najtańszy śmietnik będzie się już ślizgać. Tarcze niszowych producentów potrafią pęknąć od upadku na ziemie, gdzie nigdy się z tym nie spotkałem przy tarczach z wyższej półki. Miałem z tym doczynienia przez pewien czas jak zbierałem na sektorze z tarczami hamulcowymi. Uwierz mi na słowo ;)
Osobiście znam dwa przypadki produktów ABE (najtańsze tarcze i klocki w IC) sprawowały się dobrze w dojazdach do pracy a wystarczyło pojechać w nasz piękne polskie góry i jedna z tarcz po 3 dniach po prostu pękła. A po pewnym czasie klocek się odkleił od reszty "metalu" klocka ;)