Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z aparatem zapłonowym Civic V gen d15b2



mod_y
19-01-15, 12:05
Witam. Samochód ma uszkodzoną cewkę, lub czujnik wału, postanowiłem wymienić cały aparat ponieważ wymiana poszczególnych elementów jest bardziej kosztowna i pracochłonna a potrzebuję jeździć hondzią. Zakupiłem aparat zapłonowy wyglądający identycznie jak mój jednak jest problem ponieważ jedna kostka się różni,a mianowicie w tym aparacie który zakupiłem w jednej kostce jest więcej pinów i kostka jest szersza, można to jakoś przerobić czy muszę szukać ? Proszę o wyrozumiałość, oraz szybką odpowiedź, Pozdrawiam!

mod_y
19-01-15, 19:35
Mój aparat zapłonowy ma oznaczenia TD 40U pod spodem 4307, Aparat który nabyłem ma oznaczenia TD 41U pod spodem 5D25

delek
19-01-15, 20:17
Samochód ma uszkodzoną cewkę, lub czujnik wału Na 100%? Sprawdziłeś je? :) Pierwsze, co bym obstawiał, to moduł zapłonowy. Ściągnij serwisówkę, jest po angielsku ale ogarniesz i zobacz jak go sprawdzić. Niestety nie pomogę, wszystko o V genie zniknęło mi z klamota. Gdyby to moduł to naprawiłem sam 2 sztuki za grosze do d13, a guzik się na tym znam.

mod_y
20-01-15, 01:10
Przepraszam że nie wspomniałem silnik D15b2. Samochód jeździł ale przerywał, z czasem przerywanie zaczęło się częściej i intensywniej. Ostatnia droga to strzelanie z tłumika obroty ledwo co i jazda 20 km/h, zajechałem w miejsce parkingowe i tak jak stanalem zgasł i tyle. Zostawiłem go bo wziąłem firmowy samochód, po trzech dniach podjechalem ją odpalić, odpaliła o dziwo, skoczyla na 1,5 - 1,7 tyś obrotów czyli normalnie jak zawsze na ssaniu i po dluzszym postoju, pochodziła tak z 20 sekund nagle bez zadnego strzalu czy cos zgasła i tyle. DODAM WAŻNĄ ISTOTNĄ RZECZ KTÓRA MI SIE RPZYPOMNIAŁA. Jak zaczeła się przygoda z przerywaniem jadąc na biegu z górki ( hamowanie silnikiem ) przy np 3 tyś obrotów wskazówka z obrotomierza skakała między zerem a tymi 3 tyś obrotów.

kataklysm
20-01-15, 01:20
"DODAM WAŻNĄ ISTOTNĄ RZECZ KTÓRA MI SIE RPZYPOMNIAŁA. Jak zaczeła się przygoda z przerywaniem jadąc na biegu z górki ( hamowanie silnikiem ) przy np 3 tyś obrotów wskazówka z obrotomierza skakała między zerem a tymi 3 tyś obrotów. "

No to by się zgadzało, obroty brane są właśnie z cewki więc jak ta wariuje to wskazania obrotów będą złe :) Załatw sobie odpowiedni aparat i pewnie problem zniknie

mod_y
20-01-15, 02:59
Gdy jeszcze chodziła ale przerywała gdy wyjąłem jedną fajkę iskra była, w momeńcie "przerwania" iskra się na chwile traciła i tak na każdym cylindrze, dodam też największe zaskoczenie było gdy wyjąłem fajkę nabliżej aparatu zapłonowego, iskra waliła tam tak jak by z podwójną siłą/przebicie. Do problemu doszedłem generanie sam bo do którego mechanika nie pojechałem to mi mówił że takimi autami się jeździ a nie się naprawia a światła awaryjne służą do dziękowania heh

Tiga
20-01-15, 06:22
Uszkodzony modul zaplonowy. Koszt ponad 100zl. Wymiana bezproblemowa.

delek
20-01-15, 08:52
Dokladnie. Impulsy do obrotomierza napewno nie sa brane z cewki ;), na 99% podaje je jeden z pinow modulu i wlasnie wariacje wskazowki na niego
kieruja podejrzenia. Moze to tylko zimny lut, a wtedy modul jest do naprawienia.
Zobacz tu
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?213725-Modu%B3-zap%B3onu-d13b2-Rozbi%F3rka

mod_y
20-01-15, 18:28
Dziękuję bardzo za zainteresowanie moim tematem, z tego co czytam w tym i w drugim temacie mają Państwo rację że to moduł, spytam jeszcze gdzie owy moduł się znajduje bo w tym drugim temacie piszą że znajduje się w aparacie zapłonowym ale to d13b2, czy w d15b2 również moduł zapłonowy znajduje się w aparacie zapłonowym?

delek
20-01-15, 18:36
W aparacie. Cuś takiego
http://i1303.photobucket.com/albums/ag153/Somegirlin_Arizona/EIM_zpscd5f4aee.jpg

mod_y
21-01-15, 00:59
Ok, super, czyli najbezpieczniej jednak zostać by wymienić cały aparat zapłonowy, wtedy mam pewność że nie wymienie modułu a np za miesiąc znów coś szlak trafi, jak wiadomo reakcja łańcuchowa moduł mógł podszarpać na kondycji coś innego heh :) Na prawdę cieszę się że Państwo mi pomogliście nigdzie nie znalazłem podobnego tematu z moim problemem, jestem zaskoczony waszym profesionalnym podejście, DZIEKI WIELKIE ! :) :*

Tiga
21-01-15, 06:28
Fajnie, ale chcesz kupic nowy aparat zaplonowy? To sporo zaplacisz, nie wiem czy sa jeszcze nawet dostepne. Za cene aparatu mozna zrobic zawieszenie na PU na ten przyklad ;)

mod_y
21-01-15, 07:46
Oryginalna używka sprawdzona 100 - 150 zł :P

mod_y
26-01-15, 19:30
Witam. Muszę niestety jeszcze raz zawrócić Wam w głowie i zapytać o jedną kwestie - mój aparat ma oznaczenie TD40U 4307 - Czy to 4307 ma jakieś znaczenie ? znalazlem aparat TD40U ale bez dalszej numeracji oznaczenia, kW się zgadzają czyli 66, możecie mi doradzić ? http://allegro.pl/honda-civic-v-1-5-66kw-93r-aparat-zaplonowy-td-40u-i5018512707.html

Sheiva
26-01-15, 22:50
Dalszy numer jest nieistotny.
Cena też jest w normie o dziwo.

mod_y
27-01-15, 01:36
Czy moduł z aparatu TD41U mogę przełożyć do aparatu TD40U ?

mod_y
27-01-15, 13:01
Odświeżam. Czy moduł z aparatu TD41U mogę przełożyć do aparatu TD40U ?

delek
27-01-15, 13:35
Jesli zgadza sie ilosc przewodow i kolory to ja bym zaryzykowal. Tylko warunek, zeby w obu aparatach byl taki sam sposob podawania impulsow z obrotow walka na modul, tzn. Te zebatki na walku w aparacie czy jak tam to jest rozwiazane. Najlepiej jakbys jeszcze porownal rezystancje uzwjen pierwotnych cewek, jesli sa takie same to w sumie nie madz czego zepsuc.

Tiga
28-01-15, 00:40
Wiekszosc Hond z tamtych lat ma ten sam modul.

mod_y
31-01-15, 03:55
Witam ponownie. Zakupiłem aparat zapłonowy w/w, po założeniu nowego aparatu Honda w ogóle nie chce odpalić tylko burknie w wydechu co jakis czas a tak tylko rozrusznik kręci, po włożeniu z powrotem starego aparatu odpaliła i jechała z początku pare razy poprzerywała potem było okey, zrobiłem jej przepalenie ponad 150 km zrobiłem. Następnego dnia wsiadam znów nie chce odpalić. Poradźcie mi ludzie co z nią bo oszaleje..

siara87
31-01-15, 16:01
Jak nie bedzie chciala odpalic odchyl dywan pod nogami pasazera i zobacz jakie bledy wyblyska

mod_y
10-02-15, 01:11
Moduł zapłonowy padnięty - zgnity + kopułka do wymiany. :)

delek
10-02-15, 08:17
Czyli potwierdzila sie diagnoza z pierwszej strony tego tematu. Modul ma cala elektronike zabezpieczona "kisielkiem" przed wilgocia, a przynajmniej w d13 tak jest, wiec tam nie ma co zgnic. Daj go do jakiegos grzebka jak nie znajdziesz nowegio ro ci moze naprawi.

mod_y
11-02-15, 01:59
Moduł przerzucony z TD41U, identyczny, może to dziwne ale dużo lepszego kopa. Szła dobrze ale na tym z 41U czuć przeskok od niskich obrotów w fotele ciągnie :P

mod_y
12-02-15, 03:36
Aparat TD 41U Sprzedany użytkownikowi z forum, Pozdrawiam :)

toxic
15-02-15, 20:29
Witam,
nie chcę rozpoczynać kolejnego tematu z tym samy problemem więc podłączę się tutaj. Tez mam problem z odpaleniem-brak iskry. Wykręciłem świece podpiąłem pod kabel WN przyłożyłem do pokrywy zaworów-brak iskry. Myślałem, że to może brak masy i przyłożyłem świecę do budy-również nic. Teraz pytanie cewka czy moduł? Czytałem trochę i wiem, że ciężko to jednoznacznie określić. Mam już namierzony kompletny aparat do D15B2 ale zanim go zakupię to chciałbym wykluczyć ewentualne inne usterki. chciałem zrobić samodiagnostykę, ale nie mogę zlokalizować wtyczki, w której trzeba zewrzeć styki-pytanie czy w ogóle sens to robić? Kolejna rzecz to wyłącznik uderzeniowy(wydaje mi się mało prawdopodobne ale czemu by nie sprawdzić)-pytanie czy EG4 z 94 roku w ogóle go posiada? W miejscach gdzie teoretycznie powinien się znajdować go nie ma. Wymieniać aparat czy szukać czegoś dalej? Pomóżcie bo temat jest dość pilny.

DIAMENT
15-02-15, 20:31
Cewka z aparatu może ? mi już 2 razy cewka padła kupowałem NGK i też jebła a teraz mam jakąś made in China za 60zl na szybko kupioną i odziwo dziala jeszce :D

Zanim kupisz aparat cały pożycz od kogoś może albo kup cewke za 60zł jak ja i sprawdź może czy to nie w tym problem tkwi :D

delek
15-02-15, 23:48
Multimetru zakladam, ze nie posiadasz. Mozesz odkrecic kopulke aparatu, odlaczyc cewke, a w jej miejsce podlaczyc malutka zaroweczke. Zakrec krotko silnikiem (bez kopulki), jesli zaroweczka blysnie to winna cewka.

toxic
18-02-15, 21:54
Dostęp do multimetru mam problem w tym, że za nic nie mogę odkręcić śrub mocujących kable do cewki. Może i jakoś bym się z tym uporał ale czytałem, że pomiary cewki mimo iż są w normie to nie do końca oznacza, że cewka jest dobra. Zgadzacie się z tym? Teraz nawet nie mam zbytnio czasu, żeby się nią zająć. Pytałem o cewkę w hurtowni-do ściągnięcia w cenie ok.90 zeta. Aparat mogę zakupić od kolegi z forum w dobrej cenie i teraz pytanie do Was czy spróbować z cewką czy wziąć ten aparat? Po wymianie aparatu dochodzi jeszcze ustawienie zapłonu, a z tym też może być problem.

toxic
01-03-15, 12:23
Panowie problem nadal jest. Fakt, że aparat wymieniłem auto po kilku próbach odpaliło, świece włożyłem nowe. Teraz problem jest tej natury, że po odpaleniu silnika pali się cały czas check engine. Sam silnik pracuje równo, ale po przekroczeniu 2,5 tys obr. strasznie strzela i jest lekko mułowaty. Co z tym fantem teraz? Macie jakieś pomysły? Próbowałem regulować kąt zapłonu i w sumie w pozycji, w której jest obecnie silnik pracuje najlepiej. Zrobić samodiagnostykę? (z tym, że mam problem ze zlokalizowaniem tej wtyczki, którą trzeba zewrzeć)

toxic
01-03-15, 16:10
No więc tak zrobiłem samodiagnostykę-błąd 8 czujnik GMP lub jego obwód. Jak się do niego dostac i go wymienić? Szukam w necie od godziny i nic nie mogę znaleźć. Pomocy