Zobacz pełną wersję : Gaz i kontrolka silnika...:/
marcin.kakol
07-07-08, 21:31
Witam!
Prosze o pomoc - nie wiem nawet czy dobrze robię że wpisuję ten temat w to miejsce jednak wydaje mi się że to przypadłość gazowa. Otóż jadąc ostatnio Hanią (VI gen. 1,4iS, gaz III gen.) na gazie zapaliła się mi kontrolka silnika... i teraz pytanko - czy może to być wina instalacji gazowej?
Kontrolki sie nie przestraszyłem, bo jeżdząc kiedyś zagazowanym oplem vectra "a" działo sie na gazie to samo - tzn. kontrolka zapalała się tylko na gazie na jakieś 30 sekund po czym gasła. Zapalała się nieregularnie - tzn jak chciała.
Dodam również że studiowałem podobne tematy na naszym forum, jednak w moim przypadku nie było ani skoków prędkościomierza, ani obrotów (wykluczam więc wadę silnika krokowego). Co prawda Hania ma trochę za niskie obroty na gazie przy postoju jednak to kwestia wyregulowania instalacji.
Najbardziej martwi mnie ta kontrolka - czy może ona być niebezpieczna czy to po prostu zwyczajowa forma uswiadczana przy instalacjach gazowych? Bo jesli jest to sytuacja identyczna jak w Oplu to raczej nie mam się czego bać - gorzej jednak jesli nie...w Oplu - jak sądzę było to spodwodowane tym że byc może silnik brał trochę powietrza do obiegu - choć nie wiem czy to merytorycznie uzasadnione myślenie. Bardzo prosze o poradę w tej materii.
Dzięki.
Bassmaster
07-07-08, 21:42
Każde zapalenie się kontrolki "check engine" oznacza jakiś błąd silnika. Należy sprawdzić kod tego błędu/błędów robiąc "samodiagnostykę" (wpisz to słowo do wyszukiwarki na forum, temat był wałkowany milion pińcet dwa dziewińcet razy) i sprawdzić co on oznacza.
Dopiero wtedy możemy pomóc w rozwiązywaniu twojego problemu.
marcin.kakol
07-07-08, 23:18
Każde zapalenie się kontrolki "check engine" oznacza jakiś błąd silnika. Należy sprawdzić kod tego błędu/błędów robiąc "samodiagnostykę" (wpisz to słowo do wyszukiwarki na forum, temat był wałkowany milion pińcet dwa dziewińcet razy) i sprawdzić co on oznacza.
Dopiero wtedy możemy pomóc w rozwiązywaniu twojego problemu.
Wiem, masz rację był poruszany jednak chciałem się upewnić czy aby na pewno nikt nie miał podobnych doświadczeń z powietrzem w obiegu - wykonam samodiagnostykę i dam znać. Dzięki.
Kontrolka check engine może się zapalić przy gazie nawet gdy masz odcięcie papy paliwowej gdy silnik pracuje na gazie.
A to ciekawa teoria :). Nie moze jak jest wszystko zrobione jak nalezy. Jedzilem/ mialem rozne samochody na lpg i nigdy w zadnym nie swiecila sie kontrolka, wtedy kiedy nie powinna.
marcin.kakol
09-07-08, 13:58
Kontrolka check engine może się zapalić przy gazie nawet gdy masz odcięcie papy
paliwowej gdy silnik pracuje na gazie.
A to ciekawa teoria . Nie moze jak jest wszystko zrobione jak nalezy. Jedzilem/ mialem rozne samochody na lpg i nigdy w zadnym nie swiecila sie kontrolka, wtedy kiedy nie powinna.
Jak mam interpretować więc oba powyższe zdania?:) Różniące sie znacząco...? Dziś mam zamiar zabrać się za samodiagnostykę - zobaczymy czy coś wyjdzie.
A to ciekawa teoria :). Nie moze jak jest wszystko zrobione jak nalezy. Jedzilem/ mialem rozne samochody na lpg i nigdy w zadnym nie swiecila sie kontrolka, wtedy kiedy nie powinna.
Nie wiem czyja ciekawsza ta teoria. Może po prostu nie miałeś odcięcia pompy paliwa w samochodzie, i nawet jak jeździłeś na gazie to pompka pracowała i dlatego się nie zapala. W moim aucie jest tak ze w momencie zmiany z benzyny na gaz zapala się kontrolka u znajomego tak samo w seicento tak samo jest.
Marcin u Ciebie to na pewno nie jest to bo jak wyżej napisałem u mnie to jest od nowości instalacji.
Nie wiem czyja ciekawsza ta teoria. Może po prostu nie miałeś odcięcia pompy paliwa w samochodzie, i nawet jak jeździłeś na gazie to pompka pracowała i dlatego się nie zapala. W moim aucie jest tak ze w momencie zmiany z benzyny na gaz zapala się kontrolka u znajomego tak samo w seicento tak samo jest.
Marcin u Ciebie to na pewno nie jest to bo jak wyżej napisałem u mnie to jest od nowości instalacji.
Po pierwsze nie powinno sie robic odciecia pompy paliwa. Pompa jest tak skonstruowana, ze bez problemu pracuje caly czas. Jedynym warunkiem jest odpowiednia ilosc paliwa w zbiorniku. Tym bardziej w Hondzie robienie czegos takiego mija sie z celem, jak pompy wytrzymuja po kilkaset tysiecy kilometrow.
Wiesz każdy ma swoje zdanie w w kwestii czy robić czy nie robić. Ja taka założyłem. I tylko stwierdziłem ze w takim przypadku kontrolka może się zapalić.
NO ok kazdy moze miec swoje. Ale po co robic cos co powoduje swiecenie kontrolki. Znam osoby co po 15 lat na gazie jezdzily i nikomu pompa nie padla, za to znam przypadki padniecia pompy przy przekazniku. Takze kazdy robi jak uwaza.
Wiesz każdy ma swoje zdanie w w kwestii czy robić czy nie robić. Ja taka założyłem. I tylko stwierdziłem ze w takim przypadku kontrolka może się zapalić.
a czy przypadkiem pompa pompując paliwo nie chłodzi wtrysków??
a takie odcięcie powoduje utratę chlodzenia i możliwość ich uszkodzenia??
pompy się podobno potrafią spalic gdy jet malo paliwa i wtedy są slabo chłodzone szczegulnie w gorące dni
np w uno podonno trzenba miećponad połowę zbiornika gdyż pompy sa tam bardzo słabe
tak i się cos o uszy obiło, może ktoś sprostuje jesli sie mylę;)
2 sprawa gdy się świeci bład silnika trzeba sprawdić np. samo kotrolą z jakiego powodu si e swieci
u mnie np.padla sonda lambda
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.