Zobacz pełną wersję : Alpine i jego żarcie prądu
Czy jest sens podłączać radio pod zasilanie od bezpieczników skoro działa na zapłonie? Czy jakimś cudem może ciągnąć prąd alpine w takiej sytuacji? Mam nowy aku i wydaje mi się, że to radio ciągnie prąd bo miałem już taką sytuację z alpine, a po kilku dniach aku jest slabszy :)
Amperomierz w dłoń.. :) i sprawdź ile pobiera radio.
Wiem wiem, dzisiaj sprawdzę, a pytałem na szybko bo musiałem wracać do Poznania, a nie chciało mi się za bardzo zmieniać zasilania (rozbierać konsolę itp.) :D
Mam/mialem Alpine, niektore radia nawet w trybie standby zra taki prad, ze po tygodniu aku jest rozladowany. U mnie obecnie radio dziala tylko po przekreceniu zaplonu czyli zgodnie ze sztuka.
Mi chodzi o to czy jak w EM2 jest zasilanie na zapłonie to czy jest możliwość aby radio ciągnęło prąd? To, że alpine ciągnie prąd to wiem.
W radiu jest podtrzymanie pamięci - czerwony kabel który powinien być podpięty na sztywno do aku, i żółty czyli zasilanie główne po stacyjce.
Teoretycznie podtrzymanie nie powinno pobierać dużo prądu, w praktyce kolega założył radio alpine żonie do tigry i po 3-4 dniach stania auto miało problem z odpaleniem, po wymianie radia problem ustąpił, tylko nie mam pojęcia jaki to był model - zapewne jakiś tani. Zatem musisz sprawdzić miernikiem czy też nie masz takiego "farta"
MarcinWL chyba na odwrót :) żółty to pamięć (zasilanie stałe), a czerwony to zasilanie (na zapłonie) :) Dzisiaj posprawdzam i dam znać.
Hmmm mogło mi się pomieszać :P rzeczywiście jest tak jak mówisz
Pod pamięć radia mam podłączoną chyba centralkę. To cos zmienia?
Radio żre prąd. Tylko jak skoro w EM2 radio włącza się po zapłonie?
Podtrzymanie pamięci jest na stałe, i to jest przyczyną. Masz dwie opcje: wymienić radio, albo zrezygnować z podtrzymania pamięci
Centralka lub domykanie szyb mam podłączone pod pamięć radia. Czy to może być powodem?
w radiach alpine trzeba zmienić miejscami plusy, miałem to samo a radia Alpine tak mają. przez głupote wymieniłem aku boscha. Na pewno nie pomoże wyjmowanie panelu, założenie pstryczka też nic nie da bo będzie kasować pamięć.
Zmienić miejscami plusy? Tzn?
czerwony z żółtym
jeden plus jest główny który pobiera moc z aku cały czas na podtrzymanie pamięci a drugi plus jest tzw po stacyjce który pobiera prąd do grania. radia Alpine mają plusy pozmieniane.
Przecież pamięć radia (żółty) jest stały, a czerwony na zapłonie. Jak zamienię to nie będę miał stacji ani ustawień zapisanych.
miałem ten sam problem, znalazłem w internecie na forum vw golf, zrobiłem jak gość tam napisał i działa u mnie
Radio działa Ci bez kluczyka? Jak z pamięcią? jutro sprawdzę to ale dopiero wieczorem.
działa z kluczykiem, pamięć trzyma. po miesiącu postoju odpala od strzała.
Ok to cieszy mnie to :) dam znać jak jest po zmianie kabli :)
No i dupa. Zamieniłem plusy i nie trzyma pamięci co było oczywiste. Ostatni raz kupiłem radio alpine.
Przed zmianą wystarczyło sprawdzić multimetrem gdzie jest stałe zasilanie, a gdzie po stacyjce. Zmierzyłeś pobór prądu?
Zaraz sprawdzę :)
Z podłączoną kamerką wykazuje 0.07 natomiast po odłączeniu jej wynosi 0,78. Kamerka jest podłączona pod bezpieczniki z + po kluczyku. Odłączanie radia nic nie zmienia także ono jest chyba ok. Czy problem może leżeć w alternatorze? Przy włączonym silniku ładowanie wybosi ledwo 14V. Gdy przyśpieszam to słuchać jakby gwizd i wydaje mi się, że to alternator. Na klimatyzacji gwizd jest lekko głośniejszy.
Ok na 100% radio żre prąd. Jest ono dobrze podłączone także nie rozumiem tego. Zasilanie po stacyjce, a pamięć na stałe. Z ciekawości odłączyłem zasilanie, a zostawiłem samą pamięć. Sprawdzę wieczorem czy to pamięć tyle ciągnie.
Jednak radio jest winowajcą. Jestem zdziwiony ponieważ radio przestaje pobierać prąd kiedy odłączam czerwony kabelek czyli + po stacyjce. Sprawdzałem i nie ma tam napięcia. Przeciągnę napięcie od bezpieczników może to coś pomoże. Jakiś pomysł dlaczego tak jest? :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.