Zobacz pełną wersję : D15Z6 zaślepienie kanału EGR
Cześć
z racji tego że buduje mocne D15 zastanawiam się na zaślepieniem kanału EGR w głowicy, kanał połączony jest bezpośrednio z kolektorem dolotowym w wyniku czego cały czas grzeje go gorącymi spalinami, tego właśnie chciałbym uniknąć ze względu na to że chcę uzyskać jak najniższą temperaturę kolektora, macie jakieś pomysły czym to zatkać???? myślałem o zaspawaniu ale jest za duże ryzyko odkształcenia głowicy, poniżej fotka o co mi chodzi
http://images68.fotosik.pl/525/5fe6c63fd32138a3med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5fe6c63fd32138a3.html)
podnosisz zawór EGR dorabiasz podkładkę z puszki montujesz pod zawór i skręcasz do kupy, nad czym się zastanawiać
podnosisz zawór EGR dorabiasz podkładkę z puszki montujesz pod zawór i skręcasz do kupy, nad czym się zastanawiać
to już zrobiłem dawno
chodzi mi o całkowite odgrodzenie spalin od kolektora, wstawienie blachy pod zawór EGR zapobiega ponownemu zasysaniu spalin do komory ale nie odgradza ich od kolektora w wyniku czego całe ciepło nadal nagrzewa wszystko w koło
kazik2_h9w3
15-01-15, 22:20
Może nagwintować i wkręcić coś na Imbus by nie wystawało??
jeśli nie zasysa to niema przepływu spalin i co za tym idzie niema co oddawać ciepła więc zatyczka w głowicy to sztuka dla sztuki
jeśli nie zasysa to niema przepływu spalin i co za tym idzie niema co oddawać ciepła więc zatyczka w głowicy to sztuka dla sztuki
kwestia sporna...teoretycznie skoro nic nie zasysa to masz rację, ale należy pamiętać, że spaliny mają bardzo duże cisnienie więc tak czy siak są w ten kanał 'wpychane'. Czy dochodzą do kolektora czy stają gdzieś wcześniej...zapewne 'nowbody knows' :)
Nic nie jest wpychane, kolega wyzej dobrze mówi, nie ma przeplywu nie ma wys. Temp. Analogicznie do uklady chlodzenia, a dokladniej do duzego obiegu chlodziwa. Po cos jest termostat.
wiesko1261
16-01-15, 17:56
Może nagwintować i wkręcić coś na Imbus by nie wystawało??
ja mam nagwintowane 10x1 i wkręcone w dwóch głowicach ;)
Zamieszczone przez kazik2_h9w3
Może nagwintować i wkręcić coś na Imbus by nie wystawało??
ja mam nagwintowane 10x1 i wkręcone w dwóch głowicach
dzięki panowie za pomoc, o coś takiego właśnie mi chodziło ;)
PS.
materiał dla potomnych, gwintownik M10, śruba, szlifierka, trochę chęci oraz jedyne 10min wolnego czasu....
http://images68.fotosik.pl/528/4bab5d866c9c4e78med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4bab5d866c9c4e78.html)
http://images66.fotosik.pl/528/673161796da48284med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/673161796da48284.html)
http://images67.fotosik.pl/530/30f4c3a58b166af8med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30f4c3a58b166af8.html)
http://images68.fotosik.pl/528/ebc8d3a9b9317adamed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebc8d3a9b9317ada.html)
http://images67.fotosik.pl/530/79be6e9b041fc453med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79be6e9b041fc453.html)
wiesko1261
16-01-15, 21:22
ja brałem gotowe , na imbus bez łba :)
http://www.metalpedia.pl/img_products/DIN914_DDH.jpg
Ja dałem uszczelkę pod ssący homemade bez dziury na egr i po sprawie.
Odgrzeje temat i przy okazji poruszę jeszcze kilka spraw związanych z egr i temperatura kolektora.
Teoretycznie, czy nie będzie to samo jak nagwintuje otwór z egr i wkręcę śrubę w kolektor zamiast w głowice? Chodzi o ten otwór:
http://oi62.tinypic.com/315frzk.jpg
Kolejna sprawa to 4 otwory w kanałach pochodzące z tego samego systemu:
http://oi61.tinypic.com/nyy0b6.jpg
http://oi58.tinypic.com/25uo22s.jpg
Zaślepiać je? Żeby powietrze miało jeszcze lepszy przepływ. Czy one już nie mają aż tak wielkiego znaczenia? Jeżeli zaślepiać to też wkręcając śrubę? Czy wystarczy otwór zalać jakimś poxipolem/ośmiorniczką lub klejem do szyb?
Kolejna kwestia to układ chłodzenia samej przepustnicy o ile się nie mylę (w moim przypadku przepustnica z b18c4). Kiedyś coś słyszałem, że niektórzy zaślepiają otwory chłodzące przepustnicę w celu zminimalizowania jej nagrzania. Jak to się ma w praktyce? Stosował ktoś z Was taki sposób? Podobno mogą występować jakieś problemy jazdą w zimę.. Jakie?
Czekam na jakieś odpowiedzi :)
wiesko1261
14-02-15, 20:50
ja nie mam w ogolę podpiętej (układ chłodzenia ) przepustnicy i nawet krokowego :)
tylko mam tak strojone (zimny rozruch) i drugą zimę zero kłopotów
kolektor z EGR d15z6-z8 mam wsadzoną uszczelkę dorobioną pod dekiel pokrywy 2 zdjęcie i dodatkowo zaślepiony w głowicy śrubą bezłbową (przeszkadzało w sprawdzaniu szczelności zaworów , dlatego między innymi zaślepiłem )
Czyli zaslepiac dziure w kolektorze czy nie? :D bo juz sie pogubilem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.