Zobacz pełną wersję : Zbyt twarde poduszki silnika
Witam mam zamontowane 3 poduszki silnika z PU strasznie trzęsie budą wszystko trzeszczy... Nie wiem jakiej są twardości ale chyba sporej skoro tak się dzieje... Można je nawiercić? Robił ktoś już tak?
Szkoda poduszek z poli. Za grosze dostaniesz oryginalne w dobrym stanie, a te z zyskiem możesz sprzedać.
problem w tym że chcę silnik tylko na 3 mieć zawieszony, a oem czy zamiennik chyba tego nie wytrzyma.
PIMPEK_EJ2
14-01-15, 22:44
A z których chcesz zrezygnować? Ja wsadziłem dwie dolne z pu i była maskra
Może warto zalać klejem do szyb oemy?
Rozumiem, że te dolne stabilizujące wywalasz? A dlaczego?
Mam wszystkie oem zalane klejem o mimo, że jest mniej twardo niż na poli to i tak kierownica drży na wolnych jak w starym dieslu :p
Albo rybka albo pipka.
Skoro na 3 to domyslam sie ze wywalil torque mounts czyli przednie dolne poduszki z lewej i prawej.
O te:
http://1.bp.blogspot.com/-faO9Da1qytE/UBZtMQgXPYI/AAAAAAAABJs/-MSmMN5-PVY/s1600/EG6+Torque+Mount+Stopper+001.jpg
Jak chcesz miec ladnie pod maska i silnik na 3 lapach to niestety bedzie trzeslo.
Tak wywalilem te dwie bo w sumie i tak pękały. Hmm wydaje mi się że trzęsie budą bo są pełne i dzieje się taki efekt jak z dużymi cukierkami...
Albo rybka albo pipka.
Skoro na 3 to domyslam sie ze wywalil torque mounts czyli przednie dolne poduszki z lewej i prawej.
O te:
http://1.bp.blogspot.com/-faO9Da1qytE/UBZtMQgXPYI/AAAAAAAABJs/-MSmMN5-PVY/s1600/EG6+Torque+Mount+Stopper+001.jpg
Jak chcesz miec ladnie pod maska i silnik na 3 lapach to niestety bedzie trzeslo.
Te poduszki,ktore wkleiles sa od B czy D-serii?
One chyba sa takie same. Jak robilem swapa to zostaly moje z D13:P
A jak wymienialem na nowe to juz nie pamietam wg ktorego katalogu bralem.
Wracajac do tematu, Dawid, jest tak jak piszesz. pelne mocowania z poliuretanu nie daja niemal zadnej amortyzacji, za to trzymaja sztywno silnik na miejscu. Niestety w efekcie drgania sie przenosza na bude. Do jazdy na codzien nie chcialbym czegos takiego.
Tak wywalilem te dwie bo w sumie i tak pękały.i...
o boshe janusze mechaniki biora sie za tunning ....ta popekana guma w około niema zdnej funkcji poza utrzymaniem metalowej tuleji i oboju na miejscu jak lezy na połce w sklepie
funkcja tej poduszki zapobieganie nadmierenmu wychelniu zeposłu napedowego podczas przyspieszania i hamownia
nie ma znaczenia czy sa popekane czy nie bo zakres pracy to podłożnica - dolna obejma poduszki
Ja dodam, że zamiast zalewać klejem do szyb główne poduszki to właśnie zalałem te dolne pomocnicze i było fajnie. Było czuć, że zawieszenie silnika jest sztywniejsze (mniejszy ruch) a jednocześnie nie było dużo większych drgań. Taki tam półśrodek
No ja dodam ze smigałem bez tych dolnych poduszek i jakiegos negatywnego ich braku nie odczułem wczesniej juz były popękane moze dla tego.
U mnie po zalaniu tych poduszek zdecydowanie za sztywno. Sluchajcie jakie pasowanie powinno byc pomiedzy tuleja metalowa poduszki a trzpieniem z mocowania poduszki(tym przykreconym do bloku)
Powinno być sporo luzu, z tego co pamiętam to u mnie było koło 5mm (a może nawet więcej) różnicy w średnicach pomiędzy wewnętrzną średnicą tulei poduszki, a zewnętrzną powierzchnią trzpienia. Też na początku myślałem, że brakuje tam jakiejś tulejki niwelującej ten luz, ale jednak taki luz powinien tam być :)
Mam wkładki poliuretanowe założone w dwóch przednich dolnych łapach i jak dla mnie jest bardzo na plus. Drgania na budzie są i to nawet spore w porównaniu do OEM poduch, ale mi akurat się to podoba. ;)
Do autora tematu na 3 poduszkach też będzie spokojnie śmigać, tylko pasowało by zalać klejem chociaż tą tylną od ściany grodziowej bo silnik będzie ci się strasznie bujał w komorze przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem na niskich biegach. Efekt tego jest taki, że czuć nie miłe szarpnięcia całą budą, a szczególnie denerwuje to przy jeździe w korkach kiedy samochód "skacze tzw. żabką" jak niektórym świeżakom w L-kach z nauki jazdy :p
Autor tematu ma te 3 glowne poduchy z poliuretanu, tam juz nie co zalewac.
Autor tematu ma teraz seryjna poduche silnika skrzyni i grodziowa z pu pierwsze testy pokazaly ze jest dobrze:) Te poduchu z pu sa własnie jakies mega twarde z takiego przezroczystego pu bede próbował je naciać cos na wzór oem i zobacze jak bedzie latac:)
Gorlis a Ty jak masz to rozwiazane? Karpiczek zalales dwie pomocnicze i jest Ci za sztywno? Czym to zalewaliscie? Moze klej do szyb jest po prostu troche za twardy... co wy na to zeby uzyc np. silikonu?
Cywa, zalezy co kto chce osiagnac.
W kwestii osiagow/prowadzenia usztywnianie poduch ma na celu zminimalizowanie "wheel hop".
Ale poniewaz ja nie tylko upalam, ale tez jezdze swoim civem na codzien i przenoszenie drgan z silnika na cala bude odpada, to zajalem sie wheel hopem w innym waznym miejscu - przy dolnych wahaczach. Tylna tuleje dolnego wahacza przedniego (ta najwieksza montowana taka obejma do budy) zastapilem najtwardszym dostepnym poliuretanem.
Odczulem znaczna poprawe.
Z innych mozliwosci: ostatnio znalazlem ciekawy pomysl, zeby wolne przestrzenie w poduszkach wypelnic pocietymi gumowymi wezami, i reszte zalac klejem do szyb (weze pozostaja puste w srodku dajac troche amortyzacji)
http://1.bp.blogspot.com/-OPQJ50DCMVY/UBZtSdtiUeI/AAAAAAAABKU/hnRYGcSjthc/s1600/EG6+Torque+Mount+Stopper+006.jpg (http://honda-eg6.blogspot.com/2012/07/eg6-torque-mount-aka-stopper.html)
Albo opcja z engine torque damperem, ale tu ciezko mi sie wypowiedziec w jakim stopniu przenosi on drgania na bude.
Tak, zalałem te dwie przednie dolne, zwane torque mounts. Klej do szyb samochodowych, firmy Boll. Jak dla mnie jest za sztywno. Po roku sprawdzałem te poduszki, klej trochę się odkleja od brzegów metalowych poduszki. Dodatkowo mam wrażenie, że powstał jakiś luz, co zwłaszcza uwydatnia się przy nagłych wciśnięciach gazu.
W sumie się wzorowałem na tej stronie: http://importnut.net/motormount.htm (moje poduszki nie były aż tak zerwane, że oddzieliła się tulejka od reszty gumy.
Cywa ja mam zalane silikonem chyba do akwariów i jestem zadowolony bo zrobiło się sztywniej ale kiera się jakoś specjalnie nie trzęsie. Jedyny problem to schnięcie koło 4 dni.
Mozna tez kupic zestaw 2 czesciowy poliuretanu do wylewania i dobrac sobie twardosc w takim przypadku.
Ja jako ze chce zrezygnowac z dolnych 2 lap wybralem poliuretan o twardosci 85A wiec o 10 jednostek twardszy niz renomowanych firm jak hasport czy avid.
Fakt, ze oemowe lapy nie beda tak ladnie wygladac jak dociete z alu na cnc lapy w/w firm ale jednak spelnia role.
Proces stworzenia takiej lapy to nic bardziej prostego jak zalanie obecnej lapy (z zaklejeniem dokladnie jednej strony tasma zbrojona) i zostawienia do wyschniecia. Najlepiej robic to w pojemniku na lody jako, ze taki poliuretan ma kosystencje plynnego miodu i tak czy siak przecieknie go troche przez tasme. Wystarczy tylko po pierwszym wylaniu dac mu zachnac i dolac do pelna ;)
Poliuretan do wylewania, ktory ja kupilem mial czas pracy (w tym mieszania) 5 minut. Na schniecie zeby mozna bylo tym sie juz zajmowac jak jednym solidnym kawalkiem trzeba bylo poswiecic godzine. Pelna wytrzymalosc osiagana w ciagu 15 godzin.
Kolor nie mial dla mnie znaczenia i dalem sobie spokoj z barwnikami (chociaz i te mozna dokupic i dodac), bo nawet jesli mozna to malowac farba z puchy ;) 'Moj' poliuretan zastyga w kolorze bursztynowym i sadze ze taki zostawie, bo i tak pod katem przyjmuje inne barwy.
A ponizej zdjecie pogladowe pod swiatlo. Jakby kto byl zainteresowany to moge wrzucic wiecej zdjec jak to wyglada pod innym katem.
http://i38.servimg.com/u/f38/16/50/33/88/20150123.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.