Zobacz pełną wersję : moja nowa/stara Hania i pytania
Witam, niedawno kupiłem Hanie '99 5d 1.5 vtec o taką http://www.allegro.pl/item387876848_honda_civic_1999r_1_5_v_tec_115_km_. html zresztą pytałem nawet o ABS was, i mieliście rację oczywiście. Teraz z perspektywy 2 dni i 250 km przejechanych mam parę pytań jako średni-laik.
1. Temperatura silnika skacze, kiedy hipotetycznie podzielimy sobie ten wskaźnik na 4 to wskazówka chodzi w dwóch środkowych ćwiartkach. Grzeje się w korkach, na trasie też jak mu się pociśnie, ale potem bardzo szybko temperatura spada. Co mnie cieszy wskazówka w czasie jazdy nigdy nie przekracza tych 2 środkowych ćwiartek. Co wy na to ?
2. Radio które dostałem, a które jeżeli jest też z '99r to ja jestem pokahontas (sony ma cd ale design przypomina mi czasy seryjnych radyjek poloneza) nie gra jeżeli kluczyk w stacyjce nie jest przekręcony o jeden skok. Czy to normalne ?
3. Jak wyłączam silnik i wyjmuje kluczyk to takie 3 piknięcia zawsze są. (światła wyłączone rzecz jasne). Co to jest ?
4. Sprzęgło ma jakieś 3 cm luzu z góry dopiero potem chwyta, na pewno będzie do wymiany, ale czy już powinienem się tym przejmować ?
5. 3 lampa stopu ta na szybie nie działa, czy jestem w stanie sam to wymienić ? Odkręcę tą lampę i sprawdzię zarówkę jeśli będzie ok to gdzie szukać bezpiecznika ?
O la Boga jaka litania, ale mam nadzieję że ktoś mnie oświeci trochę.
jeśli chodzi o radio- kwestia gustu podłączającego, ale fajna sprawa, przynajmniej nie rozladujesz aku przez noc niechcacy, mi sie zdarzylo... zawsze mozesz podlaczyc inaczej.
jezeli chodzi o sprzego, to zupelnie normalne, ten luz musi byc i jest we wszystkich hondach(a na pewno we wszystkich 5D VIgen), i nie oznacza niczego zlego.
U mnie sprzęgło i radio też tak ma. Co do temp. to nie wiem, bo mi nie skacze.Jeżeli działa stop w tylnych lampach to raczej chyba nie jest wina bezpiecznika, tylko samej lamy lub jej podłączenia.
a wlasnie, co do temperatury, to nie jest w porzadku, normalnie powinna sie ustabilizowac na okolo 1/3 skali od dołu i nie wykazywać znaczących wahań... moze coz termostatem nie tak, warto tez skontrolowac pyn.
hariusz, tan na początek to powinieneś dostać ostrzeżenie.
Na wszystkie Twoje pytanie są już odpowiedzi na forum więc używaj opcji szukaj
a co do punktu 3 to zanim zgasisz silnik to wyjmij panel od radia i nie będzie pikało / sony ma takie przypomnienie o pozostawionym panelu /
Sory aczkolwiek możesz mi wierzyć, że czytam to forum od tygodnia po 2-3h dziennie po kilkanaście stron wstecz żeby się doedukować ale najwidoczniej akurat nie dotarłem do właściwych tematów. no offence.
Dziękuje za już udzielone odpowiedzi, radio w takim razie zostaje jak jest, stopa odkręce i sprawdzę żarówkę. To grzanie mnie kurcze martwi, dziś zrobiłem trasę Krk- kielce i od jej połowy temperatura się ustabilizowała. A co do sprzęgła to mimo wszytsko wydaję mi się , że nisko chwyta, musiałbym zobaczyć w innej hondzie (mój kumpel ma rovera 440 i jemu dzaiła od początku, ale faktem jest że to jednak nie dokładnie to samo + on wymieniał je na nowe).
Sprawdź w standardowy sposób, czy Ci się nie ślizga, jeśli nie, to nie martw się tym sprzęgłem, też jak pierwszy raz wsiadłem do hanki to myślałem że coś jest nie tak.
co do temp. na 99% do wymiany termostat tania rzecz
odp.
1. Temp powinna jak juz napisanowachac sie w okolicach 1/3 od dolu. Jesli nie tzn ze termostat nie dziala prawidlowo i nie otwiera obiegu chlodnicy w odpowiednim czasie. U hanki term zaczyna otwierac w okolicach 78-80 stopni C.
2. Radio podlaczone jest prawidlowo na kostkach w standardzie ISO. Tak ma byc, ale mozna to przerobic aby plus podawany byl na stale a nie po stacyjce. Nie polecam.
3. Jesli nie wyciagniesz panela przed wylaczeniem stacyjki to radio przypomina o pozostawionym panelu. Taka funkcje posiadaja takze inne radia niz sony np. Pioneer
4. U mnie tez jest i byl zawsze taki luz. Wiec nie ma problemu.
5. Prawdopodobnie zarowki, ale to musisz sprawdzic.
Dziękuje Ci i Wam bardzo za odpowiedzi. Lampka stopu była przepalona, wymieniłem ale nie było nikogo pod ręką żeby mi powiedział czy działa już :).
Z temperaturą to rzeczywiście może być termostat który się za późno otwiera.... będę musiał go obczaić.
ps. Honda ma chyba największy zbiornik na płyn do spryskiwaczy w historii motoryzacji, dziś wlałem tam z 2,5l płynu i jeszcze nie podszedł nawet pod wlew.
Jakbyś miał spryskiwacze reflektorów to byś się dopiero zdziwił ile płynu można wlać :)
do mojej wchodzi cos kolo 5-6l wiec 2,5 to nie jeszcze tak zle:)
ps. Honda ma chyba największy zbiornik na płyn do spryskiwaczy w historii motoryzacji, dziś wlałem tam z 2,5l płynu i jeszcze nie podszedł nawet pod wlew.
czym ty wczesniej jezdziles :D
w felicji wchodzily 5l
w nowym avensis cos kolo 6-7l
w civicu jak juz kolega Xus powiedzial 5-6l
czym ty wczesniej jezdziles :D
w felicji wchodzily 5l
w nowym avensis cos kolo 6-7l
w civicu jak juz kolega Xus powiedzial 5-6l
Czym ? Seicento :) (w sense że był mój i ja go "serwisowałem" bo rzecz jasna nie tylko tym autkiem jeździłem).
Moje dalsze spostrzeżenia po kolejnych 200 km. Termostat działa prawidłowo chyba, tylko musi się rozgrzać na logikę to zachowuję się on tak: na początku zimny, rozgrzewa się , w 2/3 skali przypomina sobie "aaaa muszę się otworzyć" i od tej pory jest ok trzyma się poniżej połowy :) płyn w chłodnicy mam pod korek.
Dziś osiągnąłem przerażającą prędkość ;) 160 km/h i muszę przyznać że chyba trzeba wymienić pierdółki w stylu końcówki drążków itp bo kierownica zrobiła się taka jakby "lekka" (?) i samochód tak minimalnie zaczął pływać, oprócz tego wyczuwalne są minimalne drgania na drążku zmiany biegów i kierownicy (pisaliście gdzieś że to mogą być poduszki pod silnikikiem, może...).
Ogólnie mam duży fun z tej fury i jutro biorę się za upgrade podświetlenia zegarów i chciałbym też podświetlenie zegarka wymienić bo nie działa i tu pojawia się problem. Za nic w świecie nie wiem jak wyjąć radio + boję się czy nie zakoduję się po odłączeniu od zasilania. Jak już pisałem to bardzo stare radio sony na CD. Macie jakiś pomysł ? Czytałem tu na forum o łyżkach z pioniera czy jakoś tak, muszę je zdobyć ? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej materii ?
EDIT: wymieniłem termostat, teraz jest ok z temperaturą stoi w 1/3 skali.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.