Zobacz pełną wersję : D15Z8 Turbo
Witam.
Mam takie pytanko , znajomy posiada d15z8 seria w turbo 0.5 bar'a i ze stukającą panewką.
Teraz pytanie , warto ten silnik zakuć i dmuchnąć 0.7 ? Jakie byłyby koszta ?
Jak stuka panewka to nie warto...
Koszt zakucia duży ;) jak w D16 ;)
Korby, tloki, pierścienie, panewki, uszczelki, planowanie głowicy, śruby i zapewne jeszcze wiele innych ;)
Arturvf500
14-01-15, 12:01
nie ma za rozsądne pieniądze grubych korb do D15Z, BTW wszystkie korby są kute...
nie pomyliło Ci się Artur z wałem korbowym? ;)
Czyli wsadzic d16 i przelozyc turbo nadal dmuchajac 0.5? Jedyne rozwiazanie w rozsadnej cenie
krzysiek50
14-01-15, 16:04
wyjdzie cie to taniej i szybciej, niz szukanie kucizny do z8, a jednoczesnie wieksza moc/moment przy wzglednie mniejszym ryzyku wysrania ;) a kuć, zeby dmuchac 0,7 jak dla mnie nie ma sensu :D
PIMPEK_EJ2
14-01-15, 22:49
Tylko pytanie czy znajdziesz sprawne z6/z9?
Ciężko znaleźć zdrowe D15Z6/Z8, a co dopiero D16.
Wszystko upalone i pozarzynane :/
nie pomyliło Ci się Artur z wałem korbowym?
Bo wszystkie są kute....
.... poza odlewanymi :)
.... poza odlewanymi
ta, do statków..
Arturvf500
16-01-15, 15:53
nie pomyliło Ci się Artur z wałem korbowym? ;)
nie nie pomyliło mi się, jak myślisz od czego na korbach są paski na bokach jak nie po obcinaniu odkuwek? na wale masz takie same ślady
Czyli optymalnie będzie jeżeli wymienię mu panewki z ewentualnym szlifem wału.
Byłby problem jeżeli zrobiłbym swap samego słupka z d15z8 na d16z6 ?
Czy przy turbo nie będzie znaczącej różnicy,
D15z8 na pionowej przepustnicy + wydech 3 cale osiągnął moc 170 KM
nie nie pomyliło mi się, jak myślisz od czego na korbach są paski na bokach jak nie po obcinaniu odkuwek?
od górnej i dolnej części kokilki odlewniczej? ;) Moja wiedza pamięta tyle, że większość korb jest odlewana w pakietach. Aczkolwiek mam niedaleko w biurze mojego doktorka z silników to dopytam :)
nie nie pomyliło mi się, jak myślisz od czego na korbach są paski na bokach jak nie po obcinaniu odkuwek? na wale masz takie same ślady
Odlewane są w formach piaskowych, gdzie masz dwie części i na tym łączeniu dwóch form wychodzi ten "Twój pasek"
Dementuję - korby również są kute :) To jest ślad po matrycy.
seryjne od D-serii znalezione na google obrazki, na pewno nie są odkuwane :p
Arturvf500
20-01-15, 15:25
seryjne od D-serii znalezione na google obrazki, na pewno nie są odkuwane
zamontuj sobie obrazki do silnika, korby są kute i koniec tematu; jako finalny produkt odlewa się żeliwo lub staliwo, stal stopową po odlaniu się walcuje lub odkuwa, na zimno lub na gorąco; bez znaczenia czy to blacha, kęs czy wał - jak ma być sprężyste i wytrzymałe, musi być odkute lub walcowane
Odlewane są w formach piaskowych, gdzie masz dwie części i na tym łączeniu dwóch form wychodzi ten "Twój pasek"
widziałeś kiedyś formę cyrkonową na oczy? wiesz do jakich elementów się je stosuje? bo na pewno nie do płaskich detali... nie wspominając, że przez to Twoje "łączenie", które ma 4mm wypłynął by materiał, który nie wiadomo którędy podawano, bo po tym też nie ma śladów
Czyli optymalnie będzie jeżeli wymienię mu panewki z ewentualnym szlifem wału.
Byłby problem jeżeli zrobiłbym swap samego słupka z d15z8 na d16z6 ?
Czy przy turbo nie będzie znaczącej różnicy,
D15z8 na pionowej przepustnicy + wydech 3 cale osiągnął moc 170 KM
bez szlifu!! wał hondy jest azotowany na grubości ok 0.1mm, jak to zdejmiesz będzie bardzo miękki; poza tym 170KM to raczej niski wynik, w D14A8 mam ponad 200KM, D15Z spokojnie wytrzyma 240Nm, więc pod 220KM na seryjnym wałku
na forum hondy jak kto się uprze, że tani model hondy jest esencją najlepszych technologi, to temat zamknięty. :)
na forum hondy jak kto się uprze, że tani model hondy jest esencją najlepszych technologi
ale tu nikt nie mówi stricte o Hondzie, tylko po prostu o technologii wykonywania korbowodu. Każdego.
Panowie powiedzmy że mam 1500 zł zł na zabawę i co robić
Panewki w tym silniku ( d15z8 ) i dalej śmigać taką serią na 0.5 bara ?
Czy może zrobić swap słupka na d16z6/9 ?
Co będzie lepszym rozwiązaniem ? ( na słupek miałbym gwarancję : P)
Panowie powiedzmy że mam 1500 zł zł na zabawę i co robić
Panewki w tym silniku ( d15z8 ) i dalej śmigać taką serią na 0.5 bara ?
Czy może zrobić swap słupka na d16z6/9 ?
Co będzie lepszym rozwiązaniem ? ( na słupek miałbym gwarancję : P)
Ale jak juz jest na wale obrócona panewka to co chcesz zrobić? Nowe dać? Po to żeby znowu ja obróciło? Jak się juz tak remontu uparłeś to przynajmniej "nowy" wał musisz mieć.
Odkopię jeszcze temat :)
Co się okazało na wale są delikatne ryski ( wyczuwalne pod paznokciem ) i panewki były na taki oto wał założone i przetrwały rok zanim znów zaczęły grać.
Pytanie :
Honować wał ? Różne są opinie , jedni mówią że wału się nie szlifuje ponieważ jest on azotowany a panewki acl race poradzą sobie z drobnymi zarysowaniami
Inni natomiast proponują wymianę wału z jakiegokolwiek sohc ( muszę znać wymiar i przy kupnie mierzyć ? )
Arturvf500
24-02-15, 14:45
ryski masz od panewek które Ci teraz padły; honuje się tuleje, nie sworznie czy czopy - w przypadku wału polerowanie, ale jak są wyczuwalne rysy to już po zawodach
w sumie to sprawdzał ktoś jak zachowuje się wał szlifowany i ponownie azotowany?
właśnie fawor dobre pytanie bo wszyscy mówią że wału z hondy się nie szlifuje a czy ktoś wogóle próbował?
próbowal szlifowac nie jeden, mało ich jeździ do tej pory :) pytanie czy ktoś prawidłowo po szlifowaniu ponownie azotował.
Azotowanie traci twardość w głąb materiału. Mam swoje zdjęcia struktury. Więc po zebraniu materiału otrzymamy strukturę o danym składzie chemicznym z danej głębokości a twardość gwałtownie spada. Kolejny azot da dobry efekt, oprócz warstwy azotków epsilon i gamma ' - to taka biała pod mikroskopem, bardzo twarda (około 1500-1700 HV), ale krucha warstwa, którą wlaśnie się usuwa szlifem np 0,1 mm strona (warstwa ma mniej około 12 um, ale tyle się szlifuje dla uzyskania prawidłowej powierzchni współpracującej). Ale to zostawia się naddatek technologiczny pod to przed azotowaniem pod szlif. Już zeszlifowany wałek i ponownie azotowany musi być znowu szlifowany. Nie szlifuje się tylko powierzchni nie współpracujących. Także odejmijcie wymiar szlifu przed i po azocie ; ) Dalej jest alfa + gamma prim (azotek). Im bliżej rdzenia tym mniej tego (mówiąc prosto) i twardość spada. A no i koszt i parametry azotowania albo chociaż znać głębokość i wymaganą przez hondę twardość ; D To inna sprawa wtedy.
Także azotowany ponownie wał z parametrami jak fabryczne dałbym radę, ale prawdopodbnie musielibyście wykonać go od nowa ; )
A azotowanie plazmowe, miał ktoś z tym doczynienia:confused:
To dość rzadkie azotowanie aktualnie. Na pewno będzie drogo, bo nikt za flaszkę tego nie zrobi ; ) Na pewno dobra kontrola azotowania i brak warstwy niechcianych azotków jest możliwy. Nie zaryzykowałbym jednak stwierdzenia, że to nie popuchnie, albo się troche nie pokrzywi, żeby tego nie szlifować ; )
właśnie fawor dobre pytanie bo wszyscy mówią że wału z hondy się nie szlifuje a czy ktoś wogóle próbował?
Tak, i jeżdżą bez problemu, nawet w dość wysilonym silniku z mocą 400+ jeździ już 3 sezon, po ostatniej rewizji wszystko nadal wygląda idealnie. Także jak dla mnie to kolejna jakaś bzdura. :rolleyes:
czyli macie doświadczenia z szlifowanym wałem bez dodatkowych obróbek cieplnych? Apropo twardości to nie ma zadnego problemu, zeby go również ponownie zahartować. Nie wiem jakie HRC ma seria, ale pewnie w coś rozsądnego udałoby się trafic.
A co za problem zmierzyć seryjną twardość? Trudniej uzyskać odpowiednią, ale dla kogoś kto w tym siedzi to pewnie żaden problem.
Arturvf500
02-03-15, 12:47
Wały Hondowe są azotowane, nie hartowane; twardość ok 1000HV
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.