PDA

Zobacz pełną wersję : pomoc w dobraniu skrzyni



pafels
10-01-15, 21:57
witam, od kiedy mam hondę (tj. nie cały rok) huczy mi skrzynia na 1 biegu i ostatnio zacząłem słyszeć ją też na 2. czeka wiec mnie wymiana łożysk, jednak przy okazji zdejmowania i rozbierania skrzyni chciałbym ( o ile to mozliwe) trochę ją zmodyfikować- chodzi mi to to żeby zmienić 4 i 5 bieg na dłuższe, obecnie przy zmianie biegu z 3 na 4 praktycznie tego nie odczuwam, 5 chciałbym dłuższą ze względu że nie jest to auto które powala osiągami, a i spalanie ma nie małe, wiec zmniejszenie prędkości obrotowych myślę że zmniejszyłoby trochę apetyt na paliwo ( proszę poprawcie mnie jeśli się mylę) tak więc pytania:
1. czy jest mozliwe włożenie dłuższej 4 i 5 do mojej skrzyni (mam silnik D14Z4 skrzynia to chyba 9L)
2. z jakiej skrzyni ewentualnie wyciągnąc 4 i 5 bieg?
3. jaka jest orientacyjna cena takiej przyjemności ( wymiana łozysk + włożenie nowej 4 i 5?
z góry dziękuję za podpowiedzi :)

mirasek
11-01-15, 13:36
1. tak, z tym że nie wiem czy warto dla różnicy 4% na czwórce i 6% na piątce bez zmiany przełożenia głównego
2. poszukaj tabelki ze spisem, potrzebna czwórka 0.909 i piątka 0.702
3. czterocyfrowa kwota

cien3d
11-01-15, 13:51
Przy takiej różnicy wydłużenia biegów biorąc pod uwagę koszta nie warta gra świeczki.

pafels
11-01-15, 14:16
3. czterocyfrowa kwota w takim razie przełożenia zostają takie jakie są, teraz- watro bawić się w wymianę łożysk czy lepiej kupić całą skrzynię?

Gacekk
11-01-15, 15:04
Ja tam jestem zdania, że lepiej zrobić swoją i mieć pewność niż kupować używkę ;)

mirasek
11-01-15, 15:17
Głównie łożyska nabijają tę kwotę. Dolicz demontaż/montaż, olej, hybrydyzacja niejako przy okazji wymiany łożysk wychodzi, a same przełożenia nie są drogie, czwórka w cenie złomu, długa piątka max 100 zł...
Jestem zdania że wymiana wszystkich łożysk jak leci jest bez sensu, patrz punkt 3 :) zwykle 1-3 łożyska hałasują, chyba że skrzynia jest mocno wyeksploatowana ale wtedy się ją wyrzuca.

Kupno drugiej skrzyni to też loteria, może szumieć jak Twoja, może zacząć szumieć za miesiąc, a może być całkiem ok. Kręcąc ręką za wałek sprzęgłowy można ocenić tylko czy jest dramat czy jeszcze nie :) Ogólnie ciężko jest już trafić bezszelestną skrzynię do D-serii, większość mniej lub bardziej szumi, i jeździ.

kamil39
11-01-15, 16:16
Jakies wyjscie to kupic skrzynie od jakiegos econo- tam masz ekonomie, ale biednie te d14 z ta skrzynia sie rozpedzac bedzie(te skrzynie beda w wiekszosci zdrowe, bo nikt ich nie wymienia z powodu rozlatywania a sie jedynie z powodu osiagow )
Uzywana Skrzynie bez super przelozen, a sprawna idzie nawet za 100zl kupic, wiec ja bym sie nie zastanawial,i nie wymienial lozysk za chora kwote,
tylko jak samnie bedziesz zmienial skrzyni to dolicz z 250-300zl za wymiane i 80 zl nowy olej

pafels
11-01-15, 16:24
właśnie boję się skrzyni z econo ze względu na osiągi... tam są wszystkie biegi dłuższe?

mirasek
11-01-15, 17:33
Tak obrazowo wszystko jest dłuższe o 13% (d15z6/8) lub 16% (d15z1/3)

Z tym że d14 ledwo uciągnie się na takiej skrzyni, Eco mają ~130Nm przy 2500 rpm, a d14 max ~120Nm przy 4500-5000 rpm... będzie słabo, a jeszcze włączyć klimę, wsadzić ludzi do środka i zamierzony efekt będzie odwrotny, zużycie paliwa raczej wzrośnie bo silnik będzie miał za ciężko.

Lepiej szukać skrzynki z MA8 d14a2 (ma takie biegi jakbyś chciał uzyskać w pierwszym poście) albo np. z EG4 d15b2 + długa 5

pafels
11-01-15, 19:26
dzięki za rozjaśnienie sprawy :) będę wiec szukał ten z d14a2 :)

felootno
11-01-15, 23:47
Może pomysł o skrzyni s20 z d15b2

VTECE
13-01-15, 11:58
Mając silnik d15z3 econo zmieniłem skrzynie na model z silnika d16y2. Może na długie trasy nie jest idealna (krótka piątka i wysokie obroty przy prędkości >150kmh) ale do miasta i na szybkie przelotówki - elegancka. Spalanie utrzymałem na podobnym poziomie. Koszt 200zł z przesyłką, bez szumów i zgrzytów od razu zalana mtf'em. Okazja :)