Zobacz pełną wersję : D13B2 na B18C4 w Jajku
Siemanko !
Otóż planuje kupić Sobie Civica 5gen. Zawsze był moim marzeniem ;) Głównym celem jest znaleźć go ze zdrową budą. Znalazłem kilka ogłoszeń w dobrej monecie ale są one z silnikami 1.3 75km Finalnie chciałbym, żeby w aucie siedziało B18C4, lecz znalazłem tutaj na forum jeden temat o tym, gdzie ludzie piszą, że strasznie dużo roboty z tym jest, trzeba rzeźbić ( chodzi o przeróbki pod maską jakieś ? - pardon, nie rozumiem :D ), że trzeba zmieniać bak paliwa, itd..
Czy ktoś może mi coś powiedzieć o tym ? Czy rzeczywiście roboty jest z tym aż tak dużo ? Po co zmieniać bak ?
Znalazłem kompletne SWAPy po ~6 tysi z możliwością montażu silnika w firmie z Krakowa, coś ktoś może o nich słyszał ?
Tak, tak, wiem. Auta jeszcze nie ma a już myśli o zmianie silnika - taki jestem Chce żeby Cif został u mnie na dłużej, a za jakiś czas będę chciał troche wiecej mocy :rolleyes:
Kup cos gotowego, z juz przelozonym silnikiem, hamulcami, zapewne trafi sie jakies zawieszenie, staby. Zaoszczedzisz duzo kasy.
Kupowanie EG3 skoro od razu wiesz, ze bedziesz predzej czy pozniej swapowac na B18 to bezsens.
sam szukałem
i za 8 to same dojechane sztrucle
ciezko dorwać zdrową bude i zdrowy silnik z b18 a jak juz jest to trzeba jednorazowa z rekawa parenascie (11-12)kafli wyłożyć
z mniejszymi silnika duzo łatwiej znalezc zdrowa bude+potem silnik zdrowszy bo jeszcze nie dojezdzany na projekcie
fakt ze wyjdzie to wiecej ale raz ze mozna na raty dwa ze mozna pod siebie
sa plusy i minusy moim zdaniem
Kup cos gotowego, z juz przelozonym silnikiem, hamulcami, zapewne trafi sie jakies zawieszenie, staby. Zaoszczedzisz duzo kasy.
Kupowanie EG3 skoro od razu wiesz, ze bedziesz predzej czy pozniej swapowac na B18 to bezsens.
Nie będę miał jednorazowo całej gotówki ;) Chce kupić auto i na początek zrobić np. zawieszenie i jakieś pierdółki, przez wakacje gdzieś wyjechać i zarobić i wtedy robić SWAPa silnika, potem hamulców, itd. To nie ma być plan na pół roku tylko na dłużej.
Jak reaktor napisał, chce mieć auto zrobione pod Siebie i wszystko bede robił Sobie przez dłuższy czas.
Zapytałem tylko wstępnie, jakie trudności by mnie przy silniku czekały przy zmianiach z 1.3 bo to raczej nie jest P&P jak z D16Z6 :(
Standardowo, zmiana pompy z bakiem + przewody i filtr paliwa. Wymiana wiązki w zależności jaki komp tym będzie sterował. Kompletny swap silnika wraz ze skrzynią i półosiami + łapy pod b serię do 5gena, wydech, heble + zrobić kilka rzeczy w silniku przy swapie jak rozrząd itd, płyny. I swap porządny b18 to niestety koszt między 8-10k - nie licząc w tym wydechu i hebli. Jak jesteś ogarnięty i zrobisz sobie sam to w 10 się zmieścisz z heblami i wydechem.
Zapytałem tylko wstępnie, jakie trudności by mnie przy silniku czekały przy zmianiach z 1.3 bo to raczej nie jest P&P jak z D16Z6 :(
mniej wiecej tak samo trudne jak d16z6 tez trzeba pompe bak i filter przełozyć jesli robisz w 1.3
tylko dochodzi elektryka w zaleznosci od kompa
Robiac d16z6 w eg3 tez raczej musisz ciagnac wiazki nowe, bo niby skad masz miec wiazki pod wtryski ?? b18c4 i d16z6 to jest to samo obd i taka sama praca z nimi jest- tylko roznica w kwocie zakupu swapa.
Robiac d16z6 w eg3 tez raczej musisz ciagnac wiazki nowe, bo niby skad masz miec wiazki pod wtryski ?? b18c4 i d16z6 to jest to samo obd i taka sama praca z nimi jest- tylko roznica w kwocie zakupu swapa.
B18c4 obd2
D16z6 obd1
Może i praca z nimi podobna ale to dwie różne wiązki (inne wtyczki np. Przy wtryskach)
B18c4 obd2
D16z6 obd1
No tak i pozniej do tego obd2 dokupujesz przejsciowke zeby moc stroic, to juz lepiej wiazki dac odrazu obd1 .
dokładanie lepiej od razu obd1 wsadzić.
Co do trudności łatwe to nie jest potrzebujesz zbiornika z pompką bo w d13 jest mechaniczna w głowicy chyba że pokombinujesz z elektryczną poza bakiem ale przy cenie zbiorników nie warto,wiązka trzeba drzeć deskę zostaje tylko żyła idąca na tył i trochę kabinowej jak pokombinujesz ale moim zdaniem łatwiej wyrwać wsio i wsadzić odnowa,hamulce bo to co masz teraz to śmiech na sali najprościej zwrotnice z del sola luba vti+ zacisk i tarcza 262 plus pompa większa tył nie jest konieczny ale dobrze jak też jest mocny,staby żeby jako tako się to prowadziło no i zawieszenie żeby klamkami nie trzeć na zakrętach,dolot zrobisz w małych pieniądzach wydech to większy wydatek ale da się go zrobić w nie wielkim budżecie do tego dochodzą łapy do b serii i patyki do skrzyni bo z d są inne i półosie .
Jak chcesz dobrze to rób sam od początku bo na zdrowe jajko z b trzeba dobrej kasy a i naszukać też nie mało.
No kompa chciałbym ori od B18, potem przy dalszych modach będę myślał o jakimś Standalone.
A nie moge od razu puścić całej wiązki pod OBD2 ? Bo nie rozumiem :D
Wiązkę będę chciał puścić całą od nowa, żeby było wiadome co i jak. O hamulcach właśnie słyszałem, że porażka straszna :( Stabilizatory jakieś OEM+ ? Czy zupełnie inne ? Zawias będzie robiony jako pierwszy ;)
Wydech nie podejdzie jakiś ori od EG6 ? Bo jak nie, to wtedy Sobie zamówie z kwasówki :D Łapy wszystkie bede chciał zamówić na alledrogo, półośki dostanę razem z silnikiem, bo swapa chce kompletnego.
Prawdopodobnie wszystko będę Sobie robił u taty w firmie ;)
Możesz na początku jeździć na oryginalnym kompie z B18. Później jak będziesz chciał wystroić wystarczy podmienić sam komputer na np. P28(można go stroić) Wtyczki z B18 pasują i nie potrzeba przejściówek.
Jeśli chodzi o hamulce i zawiechę to najczęściej wszyscy wsadzają z MB6. Czyli przód 282 mm i tył 260 mm tarcze. Zawieszenie też jest przystosowane pod cięższy silnik. Wszystko pasuje p&p. Stabilizatory również można z tego modelu włożyć.
tak ale jak hamulce będzie miał z vti to zostaje na standardowym rozstawie czyli 4x100 a nie takim jak w angielce i itr pod tamte ciężej felgę dobrą w niewielkiej kasie znaleść.Staby weź z vti jak ci nie wystarczą w co wątpię idź w te od itr poco puszczać wiązkę pod obd2 jak jest upierdliwa obd1 jest lepsze i taką radze ci puścić.Wydech podejdzie od eg6 ale ma za małą średnice do b18 zamów z kwasa.Jeśli chodzi o zawieszenie to jest dużo opcji zależy od kasy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.