Zobacz pełną wersję : Kody D 16y7
Witam. Mam problem z błędami. Wywala mi 12, 16, 18, 54 i 61. Zrobiłem reset i jest to samo. Nadmieniam, że mam kolektor od y8 na dwóch tłumikach z kwasówki bez kata, ok. 1000 km temu wymieniałem rozrząd, przepustnica, krokowy wyczyszczone, nowa uszczelka pod przepustnicą ( pionowa). Jest tez problem z obrotami tzn. gdy zdejmuje nogę z gazu obroty spadają na 800 następnie skaczą do ok. 1200, dwie, trzy sekundy na 1200 i wracają na 800. I tak jest praktycznie za każdym razem jak dodam gazu. czy ktoś miał coś takiego u siebie i co z błędami?
12 Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
16 Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)
18 Ustawienie zapłonu
a 54 i 61 musiałeś źle odczytać bo nie ma takiego numeru błędu... chyba że ja się mylę.
Muzyk-Grzes
11-01-15, 16:09
54 - CKF - crank fluctuation sensor
61 - Podstawowy czujnik powietrza
18 Ustawienie zapłonu
A skąd takie określenie tego błędu?
ps: Moje D16Y7 nie posiada ,ani EGR (12), ani CKF (54) ,który masz rok auta?
rocznik 97, sprawdzałem kilka razy te błędy i raczej nie ma pomyłki (miga kontrolka od ABS-u) a czujnik powietrza jest na obudowie filtra?
Muzyk-Grzes
13-01-15, 06:06
(miga kontrolka od ABS-u)
A ma migać kontrolka Check engine
12/16/18 - Czujnik koła pierścień zembaty
54 - Zablokowany przełącznik w pozycji wyłączonej
61 - napięcie zapłonu.
no nie check engine jest ok. mruga kodami kontrolka ABS. I co w związku z tym?
Muzyk-Grzes
14-01-15, 19:30
A jak jedziesz to ABS (kontrolka) też świeci? Precyzując błędy ABS:
Czujnik koła/pierścień zębaty - możliwe że masz po prostu pozaklejane błotem (pierścienie zębate) i tak
12 - FR - Przód prawy
16 - RR - Tył prawy
18 - RL - Tył lewy
54 - Zablokowany przekaźnik w pozycji wyłączonej (możliwe że przyczyną są czujniki nie działające)
61 - Napięcie zapłonu (zbyt niskie/zbyt wysokie)
Co do objawów z pierwszego posta, możliwe że po czyszczeniu przepustnicy nie robiłeś "uczenia" odłączając bezpiecznik Back Up (pod maską) na 10 sek. U mnie obroty "szalały" tak po czyszczeniu przepustnicy i wymianie uszczelki , po resecie ustały.
W czasie jazdy nie świeci. Wydaje mi się, że ABS działa poprawnie. Musze w takim razie zresetować błędy bo być może w pamięci zostały. Co do obrotów to też robiłem reset kompa i uczenie i nie pomogło.
Muzyk-Grzes
15-01-15, 18:47
Możliwe że to stare błędy ,ale powinny zniknąć po resecie kompa.
Co do obrotów ,sprawdź czy z silniczkiem krokowym jest OK.
Reset kompa pomogl ( nie bezpiecznikiem tylko zworka , hamulec, zaplon itd.... Błędów brak.
Musze tylko pojezdzic troche i zobacze czy cos wyswietli. Krokowy czyscilem kilka razy , moze tylko go za bardzo rozebralem bo odkrecilem ten dekielek na dwie male śrubki i nie wiem czy dobrze zakrecilem gdyz jest tam regulacja.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.