PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie głównie do posiadaczy pierwszych VIIg - korozja



Labed2007
05-01-15, 15:01
Witam,

mam aktualnie 6g, w przyszłości mam zamiar kupić 7gena(prawdopodobnie type-r).
Czy te auta mają jakieś problemy z korozją? Nie myślę o "bitych" egzemplarzach, tylko czy trapią je takie problemy jak 6g czyli nadkola, w 5g i starszych również progi.

Genax
05-01-15, 15:57
Ja mam EM2 i do dnia dzisiejszego nie mam żadnej rdzy :) Sprawdzałem nadkola dokładnie, pod kanapą itp. i nigdzie nie znalazłem najmniejszego ogniska rdzy także w VII gen nie trzeba się chyba o to martwić jak w VI gen. :)

FLIN
05-01-15, 16:46
Niestety, ale w 7 gen.problem rdzy istnieje.:(Moja honda jest z 2005r. i musiałem już robić ranty tylnych nadkoli oraz klapę z powodu rdzy pod chromowaną listwą.Pojawiają się ogniska korozji (nie tylko w mojej) przy zawiasach klapy bagażnika,rantów drzwi,podłogi.

Genax
05-01-15, 17:52
Trafiłeś chyba jakiś felerny model.

Labed2007
05-01-15, 18:40
Zdarzają się felery, znajomego wujek kupił mondeo MK4 zaraz po premierze w 2007 i po kilku miesiącach zaczęły rdzewieć drzwi.

13_Kanonier
05-01-15, 18:45
Chyba że od 2005r znów zaczęli jakieś ówniane blachy dawać...

Moja EM2 z 2004 jest zdrowiutka :)

bunkerites
05-01-15, 21:10
2002 r blacha zdrowa

siara87
05-01-15, 21:23
2004 r ranty ok ale gdy wyciagalem srodek znalazlem naloty w srodku progu, cos tez pokazuje sie w tylnej czesci podwozia i tylna belka pod zderzak gnije w kazdym jednym egzemplarzu

mlawa85
06-01-15, 09:57
Ni wiem czy wszystkie ale z pewnoscia coupe mialy ocynkowane budy, stad tez rdza je omija szerokim lukiem. Ale popowodziowy egzemplarz, albo tluczony moze rdzewiec. Bywaja tez wady fabryczne ale to raczej rzdkosc. Spotkalem sie juz wlasnie z rdzewiejaca tylna klapa bagaznika oraz zawiasami klapy.

cwiro2000
06-01-15, 17:13
Moja przedliftówka EM2 z 2002r. jedyne do czego mogę się przyczepić to przednia maska pare ognisk rdzy.

drevan
06-01-15, 22:59
VII nie ma przypadłości V i VI ponieważ blacha jest ocynkowana. Na pojawienie się korozji ma wpływ wiele czynników, a są to m.in.: źle wykonane naprawy blacharsko lakiernicze, stały kontakt pojazdu z wilgocią, przygody popowodziowe, niezabezpieczone miejsca zadrapań i odprysków na lakierze. Więc jeżeli ktoś dba(ł) należycie o samochód to karoseria powinna być zdrowa.

rafal86
07-01-15, 12:05
jak kupisz zdrową budę, oczyścisz podwozie i zakonserwujesz to masz problem z głowy, mam ep2 polifta i buda zdrowa - nie licze podwozia bo było tam sporo nalotu. Ale oglądałem kilka epek za granicą i jedna u niemca miała tak zjedzone nadkole że dawno takiej 5g nie widziałem.

LemonR
07-01-15, 14:41
Klapa bagażnika pod chromowaną listwą. Temat znany, kiedyś szeroko poruszany na forum. Myślę że dzisiaj wiele egzemplarzy których problem dotyczył (głównie przedlifty) jest po malowaniu klapy.

Adrieen
07-01-15, 15:51
ogólnie w VII genach nie rdzewieją nadkola czy błotniki jak w starszych Civicach. Podsumowując dla kolegi miejsca narażone na korozję:

- tylna klapa, szczególnie zawiasy
- maska, głównie pod uszczelką
- zdarza się przy wlewie paliwa, w powodu osiadającej wody

u mnie osobiście była kropka pod uszczelką na masce i minimalnie przy baku, zawczasu ogarnięte

inna sprawa to podwozie, tu jest znacznie gorzej, chyba, że trafisz na wersję, która była zabezpieczona - ja miałem to szczęście

Labed2007
07-01-15, 16:04
Dzięki za odpowiedzi.

Ja w moim 6genie nie zauważyłem przez 5 lat większych problemów z korozją podwozia. Owszem znalazło się kilka miejsc o niewielkiej powierzchni z lekkim rudym nalotem - zeszlifowałem,odtłuściłem na to podkład na rdzę i konserwacja :)
Nadkola z tyłu - jak dla mnie porażka, na klapie kilka kropek podniesionego lakieru(przy wycieraczce). Po za tym - zero rdzy, żadnych histori z rdzewiejącymi przednimi błotnikami czy drzwiami.

lajsta
07-01-15, 16:26
Mam swojego EU7 od nowości czyli egzemplarz z 2004 kupiony w 2005. Po niecałych dwóch latach rude pokazało się przy tylnej listwie nad tablicą rejestracyjną, ale ASO usunął niedoróbkę w ramach gwarancji. Do dzisiaj w tym miejscu jest spokój. Z końcem tego lata na krawędziach tylnych nadkoli pokazały się rude plamki z tym, że na błotnik nic nie wychodzi tylko na tej zagiętej do wewnątrz 1-cm krawędzi, na której widać punktowe zgrzewy. Temat do ogarnięcia za parę groszy czyli szczotka na wiertarce, podkład, lakier w spray'u. Tylna belka pod zderzakiem - to fakt - nie wygląda wyjściowo, ale to dość spory kawał grubej blachy, więc wg mnie nie ma sensu go czyścić, malować, bo zanim to zgnije to podejrzewam auta już dawno nie będzie. Innych rudych nie mam - drzwi, nadkola przód itd - czyste.

LeszekCIVIC
08-01-15, 14:14
ep1 - zdrowo , jedyne co to leciutko spod rdzewial ale pewnie dlatego ze stala w komisie u turka , brunox epox lakier bitex i czysto jest.

atizylak
08-01-15, 20:09
ogólnie w VII genach nie rdzewieją nadkola czy błotniki jak w starszych Civicach.
Jak nie rdzewieją jak rdzewieją.

U mnie 5drzwiowy hatchback 2005: Nadkola rdzewieją jak głupie, na podłodze wszystko we rdzy, tylna klapa rdzewiała przy listwie hromowanej. Podjąłem pewne działania naprawcze ale ogólnie wg mnie to VII gen ma tą samą przypadłość co poprzednie wersje. Często widzę vii z purchlami na nadkolach itd.

kurak91
08-01-15, 20:19
Jak nie rdzewieją jak rdzewieją.

U mnie 5drzwiowy hatchback 2005: Nadkola rdzewieją jak głupie, na podłodze wszystko we rdzy, tylna klapa rdzewiała przy listwie hromowanej. Podjąłem pewne działania naprawcze ale ogólnie wg mnie to VII gen ma tą samą przypadłość co poprzednie wersje. Często widzę vii z purchlami na nadkolach itd.

chyba to u ciebie tylko ja mam em2 z 2002 rok i jest czysto nie ma rdzy jedynie to maska ale to chyba u większości ja zżera ;)

Genax
08-01-15, 22:23
chyba to u ciebie tylko ja mam em2 z 2002 rok i jest czysto nie ma rdzy jedynie to maska ale to chyba u większości ja zżera ;)

U mnie nie :D

mlawa85
09-01-15, 07:41
kurak ma czarna dlatego zżera :P haha :)

Genax
09-01-15, 09:30
Wszystko przez to, że jest czarny? :D

kurak91
09-01-15, 11:48
Te czarnuchy he. A ja wam powiem czemu. Bo na początku jak kupowałem Hondę byłem ciemny z tymi samochodami i. Kolega który mi ja robił. Po. Kolizji. To założył nie oryginalna. Maskę a te maski to się nadają hu.. Warte :-P dlatego też oglądam się cały czas za maska w dobrym stanie

Awisn
10-01-15, 10:59
U mnie na zawiasach klapy bagażnika i w okolicach wlewu paliwa jest nalot. Jesli chodzi o podwozie, to był nalot, ale został ogarnięty a podwozie zakonserwowane, do dzisiaj podłoga wygląda jak nowa;)

Genax
10-01-15, 11:55
Ile płaciliście za zakonserwowanie podwozia? u mnie jest malultki nalot i wolę zrobić zawczasu :D

Chopper
10-01-15, 11:59
Cena wacha sie od 400 - 500 zl. Wszystko zalezy od ilosci ognisk korozji i od samego wykonawcy.

Wyslany za pomoca cegly przy uzyciu golebia

Awisn
10-01-15, 21:58
Ja zapłaciłem 350zł w promocji u swojego mechanika, bo ogarniałem u niego praktycznie wszystkie elementy zawieszenia wtedy + hamulce, normalnie 450zł, ale naprawdę warto.

YaroŁódź
11-01-15, 12:38
W mojej hondzie tylne nadkola mam do zrobienia :/dziś po myjce dokładnie obejrzałem i trochę jest.
Ja będę płacił za konserwacje podwozia 450 zł u znajomego mechaniora :)Od pierwszego auta jestem z nim :)

Genax
11-01-15, 13:19
Hmm więc zajadę do swojego mechanika, z którym znam się od lat i zobaczę jaka różnica. Lekki offtop zrobiliśmy chyba :D