Zobacz pełną wersję : Sonda lambda za katalizatorem 4 przewodowa.
Witam serdecznie posiadam Honde Civic 1.4 is 99r 5d.Zapaliła mi sie kontrolka żółta tzw.check engine po zdiagnozowaniu wywaliło błąd P0141 co oznacza ze usterka występuje po stronie 2 sondy lambda ta za katalizatorem chciałbym kupić używana sonde ale niewiem którą wybrać chodzi mi o kolory przewodów w tej co jest teraz założona są kolory biały biały i albo 2 szare albo czarny i szary natomiast w gnieżdzie do sondy to co jest w podłodze są inne kolory zielony biały biały czarny siwy i z tąd pytanie jaką sonde kupic?z jakimi kolorami przewodów.Katalizator jest wycięty :p.Może ktoś z Państwa posiada taką sonde w rozsądnej cenie?:D Pozdrawiam.
SorryAleNiChu
05-01-15, 12:48
Błąd wyskoczył przed czy po wycięciu katalizatora ?
Napisz jakie masz oznaczenie silnika.
Oznaczenie to D14Z3 błąd pokazał sie po wycieciu katalizatora ok miesiac wyskakiwał bład spalin który mogłem wykasować i jezeli sie autka niezamulało bład niewskakiwał jak np.jezdziła Żona do ok 60/h błąd wskakiwał ale mogłem go wykasować teraz zapalił sie błąd wyzej opisany i nieeda sie go juz wykasowac.
SorryAleNiChu
05-01-15, 16:01
Nie jest to problem z sondą tylko z katalizatorem (z jego brakiem). W uproszczeniu mówiąc druga sonda sprawdza czy katalizator jest sprawny (mierzy czystość spalin).
Muzyk-Grzes
05-01-15, 18:23
Załóż emulator sondy i po zabawie http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=emulator+sondy+lambda&search_scope=category-620&bmatch=seng-v6-p-sm-1-mt-1209 sprawdź tylko średnicę gwintu.
ps: Jesteś nowy na forum ,ale wystarczyło poszukać bo tematów o drugiej sondzie i wycięciu katalizatora jest sporo.
Katalizator jest wycięty
I w sumie to trzeba było zacząć temat od tego że po wycięciu katalizatora wywaliło błąd.
Jak błędu nie da się wykasować to znaczy że coś z sondą. Możliwe że uszkodziła się z przegrzania(katalizator przejmuje część ciepła ze spalin). Sonda od razu "nie zorientuje się" ze nie ma kata lub jest ale uszkodzony, tylko przy określonych warunkach - stała prędkość i dobrze nagrzany silnik. Ja po zmianie wydechu na przelot przerabiałem ten problem, przy b. dynamicznej jeździe ten błąd się może dopiero po długim czasie zapalić.
Labed2007 ma racje Emulator sondy wkręcony zaraz po wycięciu Kata co jakiś czas wywalało błąd odnośnie sondy nr.2 ktoś mi w tej sondzie obciął wtyczke i połączył ją na kostki elektryczne rozebrałem to wszystko pozakładałem tulejki zaciskowe oraz koszulki ale sonda nadal byla martwa niedziałała grzałka natomiast sonda po nagrzaniu wydechu podczas pracy silnika pokazywała na wykresie wskazania w przedziale 0.01V-1.11V dziś zakupiłem 2 sonde z oryginalna wtyczką bez zadnych przeróbek wkręciłem najpierw emulator w emulator sonde skasowałem błąd i jak narazie działa dziękuje bardzo za pomoc i pozdrawiam.
Można zamknać :) Hania bez błedu sondy działa jak ta lala.
No i git, sondę kupiłeś używaną czy nową?
Uzywka z ori.wtyczką bez zadnych łączen na przewodach
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.