PDA

Zobacz pełną wersję : Czy drążki kierownicze prawy i lewy mają być tej samej dlugości?



Dawid0688
01-01-15, 22:44
Witam mam dziwny problem. Wymieniłem maglownice w EJ2.Nowe końcówki drążków i drążki. Problem polega na tym ze miałem 2 maglownice i w jednej drążki (całe) miały tą samą długość a w drugiej która była zdjęta z auta były różne długości. Zbieżność(w ej z różnymi długościami) była robiona pół roku temu ale i tak miałem deczko przekręconą kierownicę myślałem ze przez luz na maglownicy. Idąc tropem krzywej kierownicy ustawiłem drążki na te same długości.Kierownica prosto koła prosto z delikatna rozbieżnością i lipa w jedna stronę mam 2 obroty a w drugą 1,75 obrotu.Szukałem czy drążki musza być równe czy nie ale nie mogę się doszukać. Ponoć niektóre auta mają podana długość jednego drążka a zbieżność reguluje się drugim tak wyczytałem. Drugie zapytanie to czy blokada kierownicy powinna ją blokować na prosto? bo tak gdzieś na jakimś forum Hondy czytałem odnośnie wymiany maglownicy. Miałem 3 Hondy i w żadnej kiera nie blokowała się w pozycji na prosto zawsze była lekko przekrzywiona. Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.

ma1ster
01-01-15, 23:33
Drugie zapytanie to czy blokada kierownicy powinna ją blokować na prosto? bo tak gdzieś na jakimś forum Hondy

Nie musi blokować na środku...

Co do drążków to nie ma znaczenia jakiej są one długości. Ważne, aby dało się ustawić zbieżność... I nie wolno się kierować ich długością przy ustawianiu zbieżności, czy długością gwintu.

Co do przestawienia kąta kierownicy, to również nie ma nic do znaczenia, kwestia odpowiednio prostego zablokowania kierownicy podczas regulacji zbieżności.

Dawid0688
01-01-15, 23:49
Czyli ustawie kiere prosto i na wieloklinie maglownicy ustawie tak żebym miał równo obroty prawo lewo. Drążki na oko prosto i zbieżność:) Co do blokowania kierownicy nie łatwiej by było pracować na zablokowanej kierownicy na prosto? Odbijanie kierunków chyba się nie popitoli ?