Zobacz pełną wersję : Orientacyjna cena naprawy?
Witam!
To mój pierwszy post na forum, dlatego witam wszystkich serdecznie. Potrzebuję drobnej opinii specjalistów w wycenie naprawy auta.
Dostałem w spadku Hondę Civic 1.4iS sedan z 1996 roku, z przyczyn czysto sentymentalnych chcę doprowadzić to auto do stanu użytkowania, gdyż wymaga drobnych napraw. Nie znam się niestety na samochodach, a tym bardziej na cenach w warsztatach, dlatego jeśli to możliwe, to bardzo proszę, aby Panowie pomogli mi, abym nie dał się nabić w butelkę :)
Spis "usterek":
- tylne nadkola do wymiany,
- jakiś czujnik lambda1 (jest coś takiego?!) do wymiany,
- cieknie mu trochę olej, ale to ze względu na jakąś starą, spłaszczoną uszczelkę miski, więc ona do wymiany,
- przednia szyba ma pęknięcie (nie jest ono duże, ale szyba do wymiany),
- jak się auto mocniej przygazuje, to bierze spaliny do środka, więc znów jakaś nieszczelność,
- ma słabe hamulce, nie wiem czy są zapowietrzone, bo trochę auto stało, czy klocki/tarcze do wymiany
- wydaje mi się, że końcowy tłumik dość głośno chodzi (niektórzy to lubią, dla mnie to przesada), więc do wymiany,
- wymiana rozrządu,
- jakieś osłony przegubów też do wymiany, tak mi się obiło o uszy.
To tyle, jak wspomniałem, auto ma dla mnie charakter czysto sentymentalny, dlatego chciałbym je doprowadzić do ładu, ale nie wiem w jakiej kwocie się to może zamknąć, czy 2000 zł starczy na wyeliminowanie tych usterek?
Z poważaniem
miishq
!.duzo pochłonie wymiana nadkoli z lakierowaniem, jak nadkola to i pewnie progi poleciały
2.czujnik jest w miare tani
3. jak uszczelka to oem i jest drozsza niz elringa ale tez trzyma dłuzej
4.nie wiem ile szyba ale za około 500-600 chyba powinny miec i wymienic
5. sam musisz sprawdzic
6. do sprawdzenie niestety nikt nie widzi ani nie jechał twoja honda
7. to kolo 150zł
8. koniecznosc sprawdz ceny w sklepach
9. to zalezy ile jaki mechanik wezmie za zrobienie
A tak apropo to dział liftbackow a nie sedanow:D no i ile wezmie dany mechanik to ich własna kwestia, moze jakies przygody po drodze jak bedzie cos dłubał.
Jeśli jest mocno zeżarty a pewnie jest. Bo zaniedbane nadkola to zazwyczaj też progi.
Sam koszt blachy może ci przekroczyć ten budżet. Mi wyceniono na 2500 z malowaniem.
Ale to było u gościa, który robi jakieś super fury po wypadkach. Rzucił zaporówkę bo mu się nie chciało. Myślę, że w 1500 się możesz zmieścić z tymi nadkolami i progami. Tylko uważaj, bo Pan Zdzisław z sąsiedztwa vel "Szpachla" może ci to zrobić tak, że po roku znów ci wyjdzie.
Dziękuję za szybkie odpowiedzi :) Otóż nie, auto nie jest zjedzone przez rdzę, progi są praktycznie nieruszone, tylne nadkola też nie są tragiczne, ale chcę żeby wszystko było ok z samochodem. Lakierowanie nie będzie jakoś bardzo potrzebne, najwyżej wymiana lewego błotnika i tyle.
Przepraszam za pomylenie działów :)
3. jak uszczelka to oem i jest drozsza niz elringa ale tez trzyma dłuzej
a OEM kto produkuję?:cool:
Lakierowanie nie będzie jakoś bardzo potrzebne, najwyżej wymiana lewego błotnika i tyle.
To jak ci zrobią te nadkola bez lakierowania w podkładzie?
Ja miałem na myśli lakierowanie całego samochodu, nie wiem o czym pisali poprzednicy ;)
To po co zaczynać wątek jak się nie czyta tego co piszą inni. Do rzeczy pisałeś o nadkolach więc lakierowanie z cieniowaniem wchodzi też w grę.
Co do ceny to nie ma szans na zrobienie tego wszystkiego w 2k
Reperaturka tylna to 80 zł za sztukę lakier to przeciętnie 300 za element. Szyba w zależności od okolicy ja płaciłem 400 tu kolega pisze 350 więc masz już jakieś rozeznanie w tej sprawie. Uszczelka OEM w zależności od sklepu 150. Rozrząd z pompą to jakieś 400. Do tego wszystkiego robocizna no i reszta o której nie pisałem bo nie mam w tym względzie rozeznania.
A jak rozrząd będzie robiony to dopilnuj by wszystkie rolki zostały wymienione.
W dzisiejszych czasach oszustów jadąc do mechanika trzeba prosić o wymienione części bo lecą sobie grubo w kulki.
A jak rozrząd będzie robiony to dopilnuj by wszystkie rolki zostały wymienione.
wszystkie= 1 sztuka - to nie szmelcwagen zeby najebali rolek co 5 centow......
Uszczelka OEM w zależności od sklepu 150
nie wiem ile kosztuje w aso ale mozliwe ze 150 peelenow ale nie wierze zeby uszczelka victora reinza kosztowala drozej niz 80 zlociszy
jak uszczelka taka droga to pasta i uszczelnic pasta koszt 26 pln
Rozrząd z pompą to jakieś 400
nie znalazlem drozej niz 300 za pasek mitsuboshi, napinacz koyo i pompa wody chyba doltz
nie wiem ile kosztuje w aso ale mozliwe ze 150 peelenow ale nie wierze zeby uszczelka
Jak nie masz zniżek to ceny są kosmiczne wie kolega ile w Malborku od mojego znajomka chcieli za uszczelkę pod głowicę OEM? 240 zł
A żeby było śmiesznie to do peugeota 206 w serwisie w poznaniu uszczelka pod pokrywę zaworów 150zł w sklepie erlinga kosztowała 15 zł.
A jeśli chodzi o OEM to żadna z tych firm nie jest OEM uszczelką
a skad Kolego wytrzasnales to uszczelke pod glowice - w tym temacie nikt nic nie pisal ( zalozyciel watku ) ze ma cos nie tak z UPG....
prosze czytaj dokladnie - ja pisze caly czas o uszczelce pod miske.... a Ty sie upierasz o UPG......
BTW 240 zlotych za uszczelke pod glowice OEM to nie jest duzo... bo w sklepie w VR kupisz za wlasnie okolo 150 zlotych
http://haparts.pl/11251-p01-004.html - polecam - poszukaj takiej żeby pasowała do Twojego silnika ta w linku pasuje do mojego akurat, a nie wiem czy one są wszystkie takie same
rozrząd ja płaciłem 500 z robocizną
pytanie czy chodzi przypadkiem o samą sondę lambda, nie dalej jak miesiąc temu kupiłem za 200zł z boscha 4pin z wtyczką
przednia szyba 350-400 zależy od zakładu
o osłony przegubów zadbaj jak najszybciej bo osłona kosztuje 30 zł a przegub z wymianą może wyjść koło 200 a jak obie no to dodaj sobie sam
Po kiego grzyba piszecie, żeby wymienił pompę wody przy rozrzadzie? Pompa nie jest napędzana rozrządem tylko oddzielnym paskiem... Honda również nie wspomina o wymianie pompy tylko o sprawdzeniu. Jeśli nie cieknie i nie hałasuje to po co generować koszty?
Wysłany z Piątej Galaktyki
Po kiego grzyba piszecie, żeby wymienił pompę wody przy rozrzadzie? Pompa nie jest napędzana rozrządem tylko oddzielnym paskiem...
O patrz,a ja głupi tyle rozrządów wymieniałem w D-serii i pasek rozrządu dawałem na pompę wody. Cholera będę musiał do wszystkich zadzwonić i zwołać na akcję serwisową :p
Pompę wody warto wymienić chociażby dla tego żeby uniknąć niespodzianek.
...zeby na przykład 10k km później nie robic znów tego samego.
ja tam wymieniam z pompa i nie zauwazyłem tam osobnego paska chyba ze d14a8 jest inaczej albo ja cos pojebałem
Ja też mam jakiś dziwny silnik bo u mnie wszystko jest na jednym pasku :cool:
A jak rozrząd będzie robiony to dopilnuj by wszystkie rolki zostały wymienione.
wszystkie= 1 sztuka - to nie szmelcwagen zeby najebali rolek co 5 centow......
Może się źle wyraziłem bo miałem na myśli łożyska wałka rozrządu i wale korbowym chyba, że znów źle myślę.
Pompa nie jest napędzana rozrządem tylko oddzielnym paskiem...
O patrz,a ja głupi tyle rozrządów wymieniałem w D-serii i pasek rozrządu dawałem na pompę wody.
Może powinien to być jakiś 4 pasek klinowy.
Może się źle wyraziłem bo miałem na myśli łożyska wałka rozrządu i wale korbowym chyba, że znów źle myślę.
Weźcie już nic nie piszcie,bo za dużo śmiechu, to też nie zdrowo :D
Może się źle wyraziłem bo miałem na myśli łożyska wałka rozrządu i wale korbowym chyba, że znów źle myślę.
zdecydowanie zle..... uszczelniacz walka rozrzadu i uszczelnia walu przod.... siemeringi
Weźcie już nic nie piszcie,bo za dużo śmiechu, to też nie zdrowo :D
Ty sie nie smiej .....organizujesz juz akcje serwisowa :p bo cudow tu sie dowiadujemy :)
Da sie podwiesic ten watek ?
żeby sobie humor poprawić w zle dni :) :D
To zapisz sobie jako subskrybcję i masz z głowy
Ogólnie to się uśmiałem nieźle i muszę u siebie w wszystkich 3 autach zobaczyć czy mam 4 pasek do pompy wody :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.