PDA

Zobacz pełną wersję : Honda civic 1.7 ctdi



dzimii
30-12-14, 11:25
Witam chcę kupić civic'a 1.7 ctdi. Aktualnie mam 6g 5d i mniej więcej wiem na co mam zwracać uwagę aczkolwiek jeździcie nimi i znacie się lepiej na tym modelu.
Z góry dzięki

qureku.
30-12-14, 12:05
Poszperać wpierw na forum, a potem zakładać nowy temat..


Co do silnika, to jedyne co mogę powiedzieć os siebie( zrobiłem nim parę tys km), że choć kulturą pracy nie powala, to potrafi byś naprawdę oszczędny

siara87
30-12-14, 22:55
Z ta kultura nie jest chyba az tak zle,mi tam sie podoba ze turbina glosno syczy. Jedyny problem jaki mialem to awaria czujnika przeladowania turbiny,po ostrym ruszeniu z miejsca lub po przekroczeniu 160km/h turbina mi sie odlaczala wywalalo check engine i silnik nie przekraczal wtedy 2000obrotow, ale po zgaszeniu i odczekaniu 30sek bylo znowu ok. Takze poczytaj troche o tym bo bylo sporo takich przypadkow na forum

drevan
31-12-14, 15:50
Do autora wątku: Turbina w EP4 ma zmienna geometrię łopatek co oznacza, że jazda emerycka może skończyć się ich zapieczeniem. Trzeba im pozwolić pracować w różnych pozycjach otwarcia, a więc od czasu do czasu "depnąć" przysłowiowo. Oczywiście o turbinę trzeba dbać i też nie wolno przesadzać z doładowaniem - tego typu porad jest cała masa w sieci więc warto z niektórych skorzystać. Użytkowałem EP4 przez krótki czas, ale zimową porą w ciężkich warunkach i złego słowa nie powiem o tym modelu. Bez problemu pokonałem jednorazowo przeszło 700km i jak dla mnie kultura pracy silnika jest naprawdę niezła. Warto wiedzieć, że wersje przedliftowe nie mają przepływowego podgrzewacza paliwa, który jest przydatny podczas silnych mrozów.

spidek
02-01-15, 15:08
Ja od siebie dodam że również polecam ! To już drugie ep4 i następne tez by było no ale już ich nie robią tzn. nie idzie kupić czegoś w miarę młodego...z awarii alternator, czujnik położenia wału i doładowania. Ja osobiście wolę tego diesla niż 1,4 czy 1,6 tam wystarczy awaria skrzyni i pozamiatane koszt przekroczy naprawę w/w bolączęk tego ctdi. Kultura pracy hmm no do rajdów to to nie jest :D o ile sama kultura pracy spoko bo to common rail to dynamika raczej przeciętna choć porównując do 1,4 to rakieta :)

Co do turbo nie miałem nigdy problemu ale tak jak wspomniał kolega wyżej trzeba umieć korzystać z turbo o zmiennej geometrii czyli pozwalać mu pracować w pełnym zakresie. To nie wina tego modelu to "wina" zmiennej geometrii która jest w większości aut i może zdarzyć się w każdym aucie.

tattoodragon
22-02-15, 12:53
Ja mam ep4 juz rok ;) no generalnie tak jak koledzy pisza, nie jest to rakieta ale do sprawnego przemieszczania sie wystarczy ;)
Z mojej strony mankamenty to toporna skrzynia i sprzelo. W 1,4 tam wszystko chodzi bardzo lekko

wielgo13
24-02-15, 09:53
Mam ponad rok ep4 i mam zamiar ja teraz zmienic. Z pewnoscia nie jest to zle auto. Malo pali, ogolnie oszczedne. Tylko uwazaj na zawieszenie silnika bo lubia padac poduszki a na rynku bardzo malo ich a sa kosztowne.