PDA

Zobacz pełną wersję : Stuknięcie przy przyśpieszaniu / zmanie biegów Civic V



kataklysm
28-12-14, 01:38
Witam, moje auto stuka przy przyśpieszaniu lub zmianie biegów gdzieś jest luz jest to pojedyncze stuknięcie np przy ruszeniu lub zmianie biegu w momencie zasprzęglenia kiedy auto zaczyna ciągnąć jest stuknięcie, przy wpadnięciu w dziurę też jest słyszalne. Słyszałem to już wcześniej ale było tylko kiedy wpadałem w dziurę aktualnie zaczęło stukać jak szarpnie budą tak jak napisałem wyżej.

Stukot wydobywa się z przedniego koła od strony kierowcy. Auto to Civic V 94r.

Co to może być ? Sworzeń wahacza ? czy może coś innego ?

pawell007
28-12-14, 09:51
może poduszka silnika, lub coś w zawieszeniu

romekex
28-12-14, 10:00
sworzen dolny gorny lub drazek czy jego koncowka mialem to juz nie raz , tyle ze takie pojedyncze stykanie przy ruszaniu to najbardziej bylo na gornym sworzniu ,ale moze to tez byc cos innego

Kriss91
28-12-14, 18:56
Na dobry początek sprawdź dokręcenie nakrętek kół. Banał, ale bardzo możliwe, że o to chodzi.

kataklysm
29-12-14, 01:58
A więc tak, dzisiaj podniosłem auto na lewarku i zrzuciłem koło (nie wiem na ile mocno było dokręcone bo użyłem od razu pneumata) Ogólnie jeśli chodzi o sprawy z zawieszeniem to jestem raczej laikiem, ale kiedyś trzeba się nauczyć.

Obejrzałem wszystkie elementy i gumy nie są sparciałe, obracając zwrotnicę lewo - prawo jest wyczuwalny luz ale naprawdę nieduży i nie powoduje stuknięć.

Moje pytanie na dziś to jak poprawnie sprawdzić stan sworzni wahaczy górnych i dolnych ? Miałem pomysł szarpać za koło lub tarczę góra - dół ale nie wiem czy to coś da i bałem się ze auto spadnie mi z lewarka (chociaż użyłem hydraulicznego)

Ogólnie właściwie obejrzałem te elementy i ich gumowe osłony, oprócz niewielkiego luzu na drążku nic więcej nie stwierdziłem. Proszę o porady mam dostęp do dobrze wyposażonego warsztatu po godzinach. (Mógłbym poprosić pracownika żeby mi to zbadał ale chciałbym się czegoś nauczyć i zrobić samemu przy zawieszeniu)

Dodatkowa ciekawostka jest taka, że po założeniu koła stuknięcie przy ruszaniu ustało, ale nie do końca bo po przejechaniu kilku km od czasu do czasu ten stuk jest obecny ale dużo ciszej go słychać niż poprzednio.

Dodam jeszcze, że w dzień kiedy ten stuk zaczął się nasilać sporo ślizgałem się po lodzie ze znajomymi, czyżby kolega wyżej miał rację i mogły poluzować się śruby trzymające koło ?

Mam kołpaki przykręcane razem z kołami może to da jakieś światło na sprawę.

Jeszcze jedna informacja, ogólnie przy zakrętach i zawracaniu słychać stukotanie związane na 100% z zewnętrznymi przegubami, czy taki przegub może mieć także luz ? Taki który daje stuknięcie przy ruszaniu i zmianie biegów ? (oczywiście pytam o luz na prostych kołach)

Będę wdzięczny za każdą informację :)

Kriss91
30-12-14, 20:49
Przegub również może wydawać taki dźwięk jeśli jest mocno wyrobiony. Jak podniesiesz auto i bez odkręcania poruszasz energicznie kołem w przód i w tył to powinno być słyszalne. Bez kanału ciężko będzie coś tu zdiagnozować. Sprawdzałeś dokręcenie wszystkich kół czy tylko jednego, bo napisane niejasno?

kataklysm
31-12-14, 03:50
Aktualnie tego stuku nie ma, coś tam jeszcze słychać ale ewidentnie miałem poluzowane koło :) także dzięki za radę bo się sprawdziła.

Jak tylko pojadę na warsztat to sprawdzę jeszcze luzy, niestety kanału nie mam ale jest podnośnik (taki wielki warsztatowy na 4 łapy) więc chyba jeszcze lepiej :) wrzucę na niego auto i zobaczymy. Aktualnie problemem było niedokręcone koło (niedawno były zmieniane opony na zimowe i pewnie nie dokręcili jak trzeba przez te kołpaki które idą na felgę i zakręca się je na koła, chyba się ich pozbędę)

Rafał_JLB
31-12-14, 12:07
ja mam identyczny problem, a koło mam dokręcone

m1j4g1
31-12-14, 13:39
Ja tez mam taki problem w moim ej9, ostatnio jak bylem podratować trochę tłumik u blacharza to przy odkręcaniu kola powiedzial ze ja go nie dokręciłem tylko dopie*doliłem tak że to nie tylko w sile dokręcenia kola musi być problem, poprostu cos się pewnie zużyło, tylko co?

kataklysm
02-01-15, 00:44
Ja tez mam taki problem w moim ej9, ostatnio jak bylem podratować trochę tłumik u blacharza to przy odkręcaniu kola powiedzial ze ja go nie dokręciłem tylko dopie*doliłem tak że to nie tylko w sile dokręcenia kola musi być problem, poprostu cos się pewnie zużyło, tylko co?

Chyba nikt nie wywróży co się zużyło, zrób tak jak ja i zrzuć koło i chociaż obejrzyj stan, poruszaj zwrotnicą z tego co się dowiedziałem będzie słychać stukanie i ustalisz z którego elementu.

p.wirkus
08-01-15, 20:13
Mogą byś to lużne klocki hamulcowe brak blaszki docisku sam tak miałem albo blaszki sa tylko wyskoczyły oraz moze byc to łącznik stabilizatora

endriu21
11-01-15, 21:36
stuki przy ruszaniu itp mogą powodować przeguby wew.