Zobacz pełną wersję : Proszę o poradę przy swapie silnika w MB :)
Panowie,
myślę jak zrobić, aby nie wydać za dużo a być zadowolonym.
Myślałem nad swapem b18c4, bo przecież plug&play, ale jest to 2x tyle co kosztowało mnie auto.
Dlatego pomyślałem o d16z6 (jednak jego trzeba by było modyfikować).
Auto ma jeździć w gazie, mam dobrą sekwencję i chcę ją zostawić.
Jeżeli miałbym wsadzić d16z6 to jakim sposobem chciałbym wyciągnąć je na 150km+. (na doprężeniu, wydechu i wkładce K&N, bo nie ufam dolotom co łapią piach).
Jeżeli możecie mi podpowiedzieć ile wyszło by mnie d16z6 z takimi planami jakie mam, czy bardziej się opłaca b18 ? jak to potem będzie tolerować gaz jako doprężony silnik ? Wydech jaki mam zamiar zamontować to pełen przelot Proex od Saiti :)
Jeżeli proponujecie modzenie d16 proszę o podpowiedzi co wymienić co zrobić aby osiągnąć 150+ :)
Dzięki za pomoc !
na 150 to dobrze zrobiony wydech, dolot, ostry walek lub doprezajace tloki +strojenie- d16z6 jest tansze od b18 , tylko kwestia czy cos trafisz jeszcze nie zarzniete ...
Właśnie jakbym kupił d16z6 to przy modzeniu od razu bym wyremontował :)
a jak kupię b18 to wątpię abym szybko kase znalazł :D a jakieś podpowiedzi, jaki wałek, jakie tłoki ? :)
Tłoki z d16z5(z crxow) wsadza sie i juz podbijaja cr wysoko, walek ostry to zebys nie myslal ze grosze, to sam zakup to kolo tysiaka , w wyszukiwarce wpisz ostry wałek d16z6 to wyskoczy Ci lista 50 tematów, który najlepszy:D
Jesli masz seryjny teraz motor to zakup d16z6 strzelam 2000zl(jak chcesz remontowac to kolejne 2000 zl na remont)+ wydech 1000zl okolo jak na kwasiaku chcesz, dolot z 200+strojenie to nie mam pojecia ile , a+ bys chcial walek to kolejny 1000 i Ci sie uzbiera juz ponad 5000zl ...i tak wartosc auta napewno przekroczy inwestycja:D
Mi chodzi o sam silnik, nie liczmy wydechu :) mam d14a2, warto rzeźbić w tym bloku, czy szukać swapa d16? jestem bardziej przekonany do niego, bo będę miał pewniaka chociaż :)
d14 nic nie zrobisz niestety, a przynajmniej si nie oplaca grzebac, rozsadnie po taniosci jest wrzucic d15z6 vtec e, i w razie potrzeby wrzucic walek i kawiature z z6 (bedzie pelny vtec)+ wydech, dolot i strojenie i 140-145 koni powinno byc, a swap idzie kupic 3x taniej od d16(za 500 -800zl mysle ze komplet na spokojnie)
A ile można uzyskać z d16 przy tłokach z d16z5? wolałbym się nie bawić w wałek bo droga sprawa :D strojenie też swoje kosztuje, a ja muszę wystroić i benzynke i gaz :P
Ku mojemu zdziwieniu h22a są bardzo tanie, za 2500-3000 można kupić, wtedy już modyfikacje raczej nie potrzebne :D co uważacie o swapie na h22?
Kupno h22 o najmniejszy problem- ale wsadzic to do civicxa to juz problem- polosie- lapy, poduszki etc, do tego silnik bardzo nisko lezy.
no to lipton :( trzeba kombinować... dobra dzięki wielkie wesołych !
Czy ktoś może się wypowiedzieć odnośnie d16 doprężonego po modyfikacjach z instalacją gazową, ponieważ tak samo jak kolega rozważam swapa na d16 + remont + modyfikacje i chciałbym zostawić instalacje gazową
Krzysiek15255
28-12-14, 23:39
Ja bym kładł b18c4. Kupiłem mc2 z tym silnikiem na sekwencji za 6 tysi. Rozsprzedajesz części i swap wychodzi dużo taniej.
Miałem 1.5 minime zrobione pewnie na około 140km i normalny gaz na blosie. Smigalo bardzo dobrze a na sekwencji pewnie jeszcze lepiej. Kwestia podzespołów lpg przy zmianie silnika czy będą wydajne. Ja miałem zwykły gaz 2 generacji i w miarę rozwoju modyfikacji zmieniałem elementy instalacji gazowej żeby wszystko razem wspolgralo.
bartek_levis
29-12-14, 00:29
remont z6 od początku do końca wyjdzie więcej niż zakup zdrowego b18 które jest młodsze i ma mniejszy przebieg albo i nie wymaga remontu jak macie mało kasy to albo d16y8 czyli nowsza z6 albo d15z6/d15z8 i ewentualnie dłubać. Skoro szkoda koledze kasy na pro wałek rozrządu niech zostanie przy d14 bo chyba nie zdaje sobie sprawy jakie są koszty z dłubaniem związane: na z6 wywalisz pewnie z 1500 kpl remont nawet 2500 3000 tysie wyjdzie jak by wszystko robić w sensie osiowanie wału szlif, honowanie cylindrów, wymiana tłoków z pierścieniami do tego obróbka głowicy z docieraniem zaworów czy polerowaniem gniazd jak to ma dobrze działać to może pochłonąć spory majątek policzyć teraz kpl uszczelek, płyny i robotę mechanika który to musi poskładać to się zastanów czy masz taki fundusz.
Wszystko zależy od tego ile chcesz wsadzić w auto. Nie zapomnij że przy swap silnika b18 będziesz potrzebował wiele gratów silnik, skrzynia, komp, półosie, wiązka koszt ok 5k. Znowu zabawa z d16 to też wydatki w tysiącach. Wszystko zależy od ciebie i zasobności twojego portfela. Oba te silniki to konkretna jazda.
bartek_levis
29-12-14, 17:40
Pozostaje d15z6/d15z8 w rozsądnych pieniądzach kupisz a na start juz 25 km więcej i powoli modzic albo na turbo zbierać
Zawsze można jeździć tym co się ma i zbierać na upragniony silnik zrobi d15 i za jakiś czas znowu będzie świtała w głowie większa jednostka a tak ziarnko do ziarnka aż zbierze się miarka.
Tylko ze msz na start 25 koni na plus- jak zacznie brakowac wrzucasz pelny vtec+ dobre kolektory i masz 140 koni i to w calkiem fajnych pieniadzach, ale jak komus to i tak bedzie malo to polecam sprzedac i kupic inny samochod, bo utopisz kup kasy, a potem ktos ewentualnie za grosze kupi ..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.