Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tłumik Ulter - rodzaje końcówek



Hartke
05-07-08, 10:42
Witam Hondziarzy

Jest dużo tematów o tłumikach ale i tak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a więc :

Przymierzam się do kupna dedykowanego ultera do mojej EJ2 tylko chciałbym żeby nie był on jakiś tam super głośny, chce żeby tylko pomrókiwał sobie basowo na niskich obrotach. Wyczytałem że ogólnie ultery takie są, ale czy rodzaj końcówki ma do tego jakieś znaczenie, bo przymierzam się do tej średnicy 100 no i nie wiem czy może 80 bedzię lepsza czy jakaś inna, dwururki odpadają. Pewnie ktoś z was ma potrzębną tu wiedzę :)

Pozdrawiam

Cegła
05-07-08, 10:51
raczej końcówka nie ma większego wpływu na dźwięk. Ja mam N10 i dość ładnie brzmi, po za dźwikiem przy 3k rmp gdzie słychać za dużo "metalicznego stukania" (brak kata się kłania :E )

woPo
05-07-08, 11:51
Ultery wszystkie są ciche, mają duże puszki, końcówki nie mają znaczenia, ja w poprzednim aucie miałem 100 mm i był prawie jak seria.

Hartke
05-07-08, 12:38
ja w poprzednim aucie miałem 100 mm i był prawie jak seria.


czyli co? nie było nawet tego basowego pomruku ala to ? :

http://video.google.pl/videoplay?docid=-6868948673443162871

woPo
05-07-08, 17:19
No może coś koło tego.

Sławek
05-07-08, 20:08
Ja mam końcowego Ultera, na dwóch środkowych przelotowych tłumikach, brzęczenia metalicznego nie ma- pomimo braku kata, jest troszkę głośniej niż na serii.

kfas666
06-07-08, 09:15
Ja mam końcowy dedykowany ultera z dwiema końcówkami 100mm i całkowicie seryjną resztą układu wydechowego. Do 2k obrotów jest bardzo głośno. Od 2k do 3k jest ok i tak się da normalnie jeździć po mieście. Powyżej 3k jest głośno, ale i tak lepiej niż u reszty znajomych gdzie końcowy jest całkowicie przelotowy ;)

poohcik
06-07-08, 09:37
Ja też mam dedykowanego Ultera. Dźwięk jak na tym filmiku taki jest ale jak się nachylę do tłumika bo normalnie stojąc jest bardzo cichy, bas łapie jak schodzi z obrotów. W środku to bardziej silnik słychać niż tłumik. W porównaniu do mojej byłej serii to jest cisza :D

najman
10-07-08, 17:59
A ulter niededykowany tylko uniwersalny w coupe 6 gen bez kata ze srodkowym tlumikiem od D16Y8 i kolektorem 4 2 1 jak sie bedzie sprawowal? Dedykowany jest cichszy? Sklaniam sie ku uniwersalnemu bo dedykowany drogi. Poki co to na seryjnym koncowym i srodkowym od D16Y8 samochod jakby troche sie zamulil. Ten koncowy uniwersalny ulter odmuli?

woPo
10-07-08, 19:12
Czy odmuli nie wiadomo. Dedykowane są z reguły cichsze od uniwersalnych.

Sławek
10-07-08, 20:31
Na pewno coś odmuli, bo seryjny końcowy nie jest przelotowy. A dedykowane są cichsze , bo maja większą puchę, która lepiej tłumi.

najman
11-07-08, 10:05
No wlasnie a do tego seryjny ma przelatane ponad 170tys wiec pewnie jest troche zasniedzialy w srodku;) Dzieki

blue_kos
07-10-08, 12:09
Witam Hondziarzy

Jest dużo tematów o tłumikach ale i tak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a więc :

Przymierzam się do kupna dedykowanego ultera do mojej EJ2 tylko chciałbym żeby nie był on jakiś tam super głośny, chce żeby tylko pomrókiwał sobie basowo na niskich obrotach. Wyczytałem że ogólnie ultery takie są, ale czy rodzaj końcówki ma do tego jakieś znaczenie, bo przymierzam się do tej średnicy 100 no i nie wiem czy może 80 bedzię lepsza czy jakaś inna, dwururki odpadają. Pewnie ktoś z was ma potrzębną tu wiedzę :)

Pozdrawiam


Mam pytanie czy zamontowales juz ULTERA, czy jest glosny, czy reszte ukladu masz seryjna i jakia srednice ma ulter na wejsciu??

Zastanawiam sie jak bedzie chodzil u mnie na kol. 4-2-1 + przelotowy srodkowy i calosc z 2"

MASZ MOZE JAKIS FILMIK i fotki???

pozdro







TAK WOGOLE CO JEST LEPSZE (rozmawiamy oczywiscie o dedtkowanych tlumikach)

ULTES vs SUPERSPRINT ??????????????????

* lepsze - poprawia nieco osiagi, jest ciche (jak najbardziej zblizone do serii), i cena jest przyzwoita (500-600zl. da sie przelknac, bo taniej chyba sie nieda???)

Czarek_JDM
07-10-08, 13:05
Moj znajomymi ma do sprzedania koncowy ulter z przyjemnym basowym pomrukiem, jak ktos jest zainteresowany to pw pzdr

RogeR
07-10-08, 13:15
Ja mam Supersprinta Magnum (strumienica zamiast kata) i jestem bardzo zadowolony, nie jest za głośny ani za cichy, dla mnie w sam raz :D Jeśli chodzi o różnice miedzy tymi tłumikami to największa jest w cenie. Ultera kupisz w granicach 500-600, a Supersprinta znalazłem kiedyś za 3x tyle. Moim skromnym zdaniem (a robię w tłumikach) jakościowo nie ma miedzy nimi dużych różnic, myślę że różnica w cenie bierze się z tego, że Ultery są produkowane w PL, a Supersprinty już nie (koszty transportu? marka?).
Jeśli chodzi o dźwięk z Ultera to wiele zależy od tego co jest "przed nim", czyli czy jest katalizator, jeśli nie, to co jest za miast niego. Czy jest tłumik środkowy, w jakim jest stanie. Jaki kolektor etc. etc. Komorowe tłumiki są "cichsze" od tłumików przelotowych (np. seria NRS, czy tzw. uniwersalne/montażowe), ale na pewno dają większy efekt od serii. Firma Ulter produkuje je tak, żeby nie przekroczyć dozwolonej przez prawo wartości decybeli (dlatego maja certyfikaty TUV), zakładając że reszta układu wydechowego jest seryjna. Przy tłumikach a'la mugen już można mieć problemy ;)

R-E-K-L-A-M-A
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1719564
- tłumiki ULTER do Honda Civic/CRX

:D:D

blue_kos
07-10-08, 13:31
ROGER, a przy ty co napisalem 4-2-1 srodkowy i calosc z 2" na koniec ULTERbedzie podobnie do seri czy nie
mam do zamontowania w.w. kolektor i calosc bede robil z 2" kwasowki, obecnie przy koncowym przelotowym ala mugen urwa glowe w trasie, jest fajnie jak sie scigam ale juz mi sie przejadl, a niechce umoczy kasy (calosc mocno ponad 1000 bedzie mnie kosztowala, chce zaplacic i zapomniec, MIEC CICHO!!!!)

RogeR
07-10-08, 14:11
Przy tym co planujesz na pewno nie będziesz miał tak jak w serii, jeśli chcesz mieć w miarę cicho (z lekkim basowym pomrukiem) to właśnie dedykowany będzie właściwym kompromisem między dłuższą jazdą, a szybkim sprintem spad świateł ;) Przy 4-2-1 czasem pojawiają się metaliczne dźwięki, szczególnie przy wycięciu kata, ale raczej/przeważnie przy przelotowym końcowym.
Jest jeszcze inna opcją, bardziej estetyczna, a nie dźwiękowa - sama końcówka do seryjnego wydechu :) Wtedy masz cicho i ładnie :)

blue_kos
07-10-08, 14:47
na tyle mi dal do wiwatu moj obecny wydech ze koncowke sama do seryjnego wydechu mogl bym wziasc pod uwage (wczesniej takie rozwiazana wogole nie bralem pod uwage), ale :
chcial bym miec taki koncowy ze stali nierdzewki i w gre wogole by nie wchodzilo przykrecanie koncowki, tylko ucinanie starej i przyspawanie odpowiedniej dlugosci nowej.....pod tym wzgledem jestem upierdliwy az do bolu (nie lubie takiej chały)

pomysle jeszcze nad dedykowany ULTEREM, a mam pytanie bo masz z tym stycznosc, ten pomruk basowy jest w calym zakresie obrotow, czy np. od 1000do 2500 a pozniej bardziej slychac silnik czy dudnienie i buczenie, jak jest w ulterze i w Twoim supsersprincie

RogeR
07-10-08, 15:16
Przy Supersprincie słyszę go >3500rpm, przy econojezdzie (2k - 3,5k obrotów) wiem, że mam tłumik sportowy, ale nie działa mi na nerwy, można jechać i spokojnie rozmawiać :) To z własnego doświadczenia. Na Ulterze nie jeździłem w Hondzie, ale troche ich założyłem u innych i z tego co wiem jest bardzo podobnie.

blue_kos
07-10-08, 15:20
kurde bije sie z myslami caly czas......dzieki za pomoc naswietlenie roznic miedzy dwiema firmami