PDA

Zobacz pełną wersję : Błędne wskazania poziomu paliwa oraz temperatury CIVIC 5g



cysiuu
23-12-14, 13:54
Witam posiadam civic'a 5g, ostatnio spaliła mi się żarówka w zegarze na obrotomierzu więc postanowiłem ją wymienić. Dostałem się do zegarów, odkręciłem je, odpiąłem kostki, wyjąłem zegary na kolana, wymieniłem żarówkę, złożyłem wszystko w odwrotnej kolejności, włączyłem światła i "karmiąc raka" podziwiałem pięknie świecącą nową żarówkę.

I byłoby wszystko dobrze, gdyby nie fakt ze po odpaleniu samochodu i dojechaniu do sklepu (jakieś 3km) wskaźnik temperatury pokazywał ze 2-3mm ponad maximum... otworzyłem maskę i ku mojemu zdziwieniu silnik był ledwo ciepły tak samo jak i zbiornik płynu chłodzącego (ilość płyniu w normie). No ale cóż myślę sobie stary samochód, to może i ma jakiś kaprys. Wsiadłem i pojechałem dalej, po jakiś 5 minutach dalszej jazdy spoglądając na wskaźnik temperatury, moja uwaga skupiła się na wskaźniku poziomu paliwa, który pokazywał, że mam pół baku o.O, co jest niemożliwe gdyż od ostatnich 2-3 miesięcy hania nie miała więcej jak 1-2mm ponad rezerwę. Po skończonej przejażdżce i powrocie do domu nim jeszcze zgasiłem silnik, poziom paliwa wzrósł tak samo jak temperatura do jakiś 2-3mm ponad maximum.

Trochę się rozpisałem, ale konkretnie, co mogłem zepsuć wyciągając zegary i jak ewentualnie to naprawić? spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim? porady? sugestie?

Pozdrawiam! (z góry przepraszam jeśli był już taki temat, niestety po 20 min szukania nic nie znalazłem)

PlushaQ
23-12-14, 15:26
Napewno nie odkręcałeś śrub, które trzymają wskaśnik paliwa/temperatury?

cysiuu
23-12-14, 17:31
hmm, teraz przy tej wymianie żarówki to nie, jakieś 2 miesiące temu odkręcałem jak malowałem wskazówki i do tej pory wszystko działało bez zarzutu.

PlushaQ
23-12-14, 18:00
Bo to co opisujesz jest błędem charakterystycznym dla niedokręconej którejś śruby od spodu zegarów. Może gwint za słabo trzymał i jak trząsłeś nimi podczas wyjmowania to straciła styk? Może kompletnie wypadała? Na to trzeba zwrócić uwagę :) No i jeszcze oczyścić styki we wtyczkach i w gniazdach zegarów. Na tą chwilę tyle z dobrych rad wróżki Plusha :]

cysiuu
24-12-14, 10:24
hmm to w wolnej chwili spróbuje wybadać sytuacje i dam znac ; > dzięki ;P

PlushaQ
24-12-14, 12:12
Dawaj znać czy się powiodło ;)

cysiuu
25-12-14, 14:07
no to raczej w sobotę się za to wezmę ;P

cysiuu
28-12-14, 22:12
hmm jak na razie po oględzinach zauważyłem, że tak, wskaźniki temp. i paliwa są montowane na 3 śrubkach, jedna to + druga to -, a trzecia nie wiem od czego jest, lecz spostrzegłem, że śruby od + i - można dokręcić do momentu, aż dalej nie pójdzie, natomiast ta środkowa pomimo, że będzie do końca wkręcona dalej można nią kręcić, zastanawiam się czy może to nie jest jakaś regulacja czułości wskaźnika czy cos? bawił się ktoś kiedyś tym?