Zobacz pełną wersję : Żre prąd - pomocy
Poszukiwania Acco w ES trwają, niestety jestem jeszcze zmuszony wozić się przez jakiś czas civikiem, którego już szczerze nienawidzę.
Temat już poruszany, ale może ktoś coś podobnego przeżył.
Sprawa wygląda tak, że samochód żre prąd na postoju. Czasami w tydzień, czasami w 12h potrafi akumulator rozładować do zera. Nie znam dnia ani godziny kiedy czeka mnie fakap. (właśnie przed chwilą miałem jechać na święta do domu...)
Badany przez elektryków:
- pobór na postoju ok
- lampki wszystkie się nie świecą (w bagażniku również).
- ładowanie ok (na światłach, bez świateł, z radiem, bez radia - wszystkie możliwości).
- auto w garażu podziemnym - zimno odpada również.
Akumulator już trzeci w ciągu 3 lat. Co sezon niszczy każdy jak leci. Więc trefny aku też wykluczony.
Ogólnie dzieje się to losowo, czasami stoi długo i jest ok, czasami rozładuje w jedną noc.
Dodam, że nie zostawiam go na światłach, ani z włączonym radiem, ani z żadną lampką.
Panowie, czy ktoś się spotkał kiedyś z taką magią?
Na wstępie to ja bym się przyjrzał radiu - wyciągnąć i pomęczyć się kilka dni przy słuchaniu bulgotu silnika :P Może też dokładany był centralny z pilota?
Jeśli nie chcesz szukać problemu teraz zimą to zrób sobie odcięcie prądu z aku gdzieś w kabinie i wyłączaj jak wiesz, że nie wyjedziesz w ciągu kilku godzin (można sobie wmówić dodatkowo, że jest to kolejne zabezpieczenie ;))
Radio to Pioneer 6000UB, sprawdzane ustawione tak na kablach by trzymało pamięć. Centralny na pilota, owszem, dołożony.
Może ktoś polecić ogarniętego elektryka w Krakowie? Krowodrza? Może sprawdzę to jeszcze raz.
Problem może być mocno nietypowy jeśli to nie wina radia albo dokładanego centralnego.
Proponuję (upierdliwy ale skuteczny sposób) za każdym razem po skończonej jeździe wyjmować na noc bezpiecznik No.36 (50A) pod maską.
On podaje zasilanie na bezpieczniki w środku. Jeśli problem minie wykluczysz sporą część instalacji wysokoprądowej.
To jest rzeczywiście dobry pomysł - jeśli pomoże to nie dość że będziesz miał spokój na chwilę, to jeszcze zawęzisz możliwe przyczyny problemu.
Problem może być mocno nietypowy jeśli to nie wina radia albo dokładanego centralnego.
Proponuję (upierdliwy ale skuteczny sposób) za każdym razem po skończonej jeździe wyjmować na noc bezpiecznik No.36 (50A) pod maską.
On podaje zasilanie na bezpieczniki w środku. Jeśli problem minie wykluczysz sporą część instalacji wysokoprądowej.
Ok. Lepsze to niż wyjmowanie klemy.
Dzisiaj mierzyłem pobór na postoju. Wszystko w porządku, 0,02. Nie jestem jednak pewien tego wyniku i pojadę to sprawdzić do polecanego elektryka. Może będzie miał receptę na to. Wydaje mi się, że problem jest głębszy i niestety nie do namierzenia...
EDIT: Zmierzyłem po swojemu wg instrukcji z tego forum.
Dwoma różnymi miernikami.
Z radiem w trybie uśpienia: 0.18
Z odpiętym radiem: 0.02
Z oświetleniem wnętrza: 0.23
Chyba wszystko jasne. Radio żre prąd. Zastanawia mnie jedno, jak elektrycy do tego nie doszli.
Ale to też nie jest jakiś nie wiadomo jaki pobór, żeby po nocy nie odpalić auta, niemniej jednak spory ...
Jacek, to nie jest tak, że ona nie odpali po 24h. Zdarzyło się tak po krótkich odcinkach. Po pełnym naładowaniu trzymała około 5 dni. Co w porównaniu do Kia mojej matki jeżdzonej raz na miesiąc jest wynikiem tragicznym.
Auto mi służy do wyjazdu po zakupy, na codzień chodzę do pracy na piechotę.
Najgorsze jest to, ze wymienialem alumulatory jak glupi po wizytach w warsztacie.
ja bym przyjrzał się alternatorowi, gdzieś czytałem, że często jest sytuacja kiedy zaraz po odpaleniu nie ma pełnego ładowania (dlatego nie zaleca się włączania ogrzewania tylnej szyby, świateł , radia w jednym momencie) napisałeś że gównie jeździsz na krótkich odcinkach, z drugiej strony mówisz że na pełnym akumulatorze też pada po kilku dniach... ja bym sprawdził ten alternator :) na pewno nie zaszkodzi
Sprawdzałem ładowanie. Bez obciazenia i z radiem, światłami, dmuchawa cos około 14.5 jeśli dobrze pamiętam.
a w radiu masz podtrzymanie pamięci?
Tak. Niestety chyba źle podłączone przez szpeca. Wyciagnalem radio na razie i podlacze je inaczej. Na razie jest tak: goo.gl/UnVEzk
W tej konfiguracji zre prąd.
Gdy zolte byly do zoltych i czerwone do czerwonych nie pamietalo stacji.
to być może masz winowajcę :) u mnie było tak ( zdarzało się to losowo): gdy wyjmowałem radio ale nie całkowicie tylko tak żeby nie świecił się ekran i następnego dnia przychodziłem do auta - otwieram a radio gra, nie mogę tylko dojść kiedy samo się włączało bo raz mogło grać nawet 4 dni a w tym czasie na bank by rozładowało aku. podejrzewam że prawdopodobnie coś było źle podpięte i jak otwierałem auto z pilota to w tym momencie radio się załączało, problem ustąpił od kiedy przestałem wyjmować radio. spróbuj podjechać do jakiegoś elektryka co będzie to ogarniał. albo odłącz radio i sprawdź czy problem zniknie
Na razie wyjąłem je całkiem. Auto stoi na zewnątrz. Spróbuję je podłączyć inaczej. Wtedy sprawdzę pobór jeszcze raz. Mam jeszcze stare LG w szafie. Może to drugie nie będzie brało prądu na podtrzymaniu.
To, że radio włącza się dopiero po przekręceniu kluczyka to nic nie zmienia. Przerabiałem to kiedyś w swojej starszej hondzie i teraz też będę musiał bo po dłuższym postoju, auto słabo kręci. Pociągnij sobie z bezpieczników lub z zapalniczki napięcie i będziesz miał pewność, że radio nic nie ciągnie. Mam alpine'a i one lubią żreć prąd nawet jeśli nie można odpalić radia bez zapłonu. Co do kabli to wychodzi na to, że u Ciebie jest na odwrót, czyli: żółty to + po zapłonie, czerwony - stały. Podłącz czerwony do żółtego, a żółty do czerwonego. Na przyszłość warto zaopatrzyć się w multimetr nawet za 20zł.
0,18A to jest zdecydowanie za dużo i tak duży pobór przez radio w "czuwaniu" jest niedopuszczalny. 0,18A x 12V = 2,16 W.
Takie coś rozładuje akumulator w góra półtorej doby.
0,02A jest w normie.
Grzesiek_P
30-12-14, 09:16
Nie miales czasem podpiete radio tak ze dzialalo bez kluczyka w stacyjce?
Grzesiek, mialem podpiete jak na zdjeciu w linku. Stacje pamieta i dziala bez klucza. I zre prąd.
Grzesiek_P
30-12-14, 10:18
Sorki przegladalem na telefonie i linka nie zauwazylem. Masz remote i staly plus polaczony razem do stalego plusa i radio ma 24h zasilanie. Jesli ci to nie potrzebne to wez miernik i podlacz tak jak byc powinno po kluczyku drugi plus, wtedy nie powinno byc problemu.
Miernik przygotowany :) Musze jechac pod galerie handlowa bo na urlopie w rodzinnym mieście nie mam garazu. Strasznie zimno i śnieg pada. Jak przelacze i pomierze dam znac co to dało.
Grzesiek_P
30-12-14, 10:35
Wyciagnij kluczyk. Pomierz kable, na jednym znajdziesz stale napiecie. Nastepnie wloz kluczyk i powinno sie pojawic kolejne. pobaw sie tez swiatlami moze znajdziesz napiecievpo swiatlach i jezeli twoje radio obsluguje przygaszanie tez to mozesz podlaczyc. Zreszta z tego co widzialem to masz tam opisane kabelki i ktos je chyba tylko przecial. Sugeruj sie tez kolorami. Powodzenia.
Podlączylem inne radio. Stare, poczciwe LG. Bez kluczyka pobór 0.03. Pamięta stacje, uruchamia się automatycznie. Pioneer niech czeka na lepsze czasy gdy znajdę Acco 2.0 ES. Być może będę miał więcej czasu by się pobawić kablami.
Mam nadzieję, że problem się skończył. Teraz zostaje podziękować elektrykowi partaczowi.
Dzieki za pomoc koledzy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.