Zobacz pełną wersję : komputer pokladowy a gaz ,srednie spalnie :)
piotrr1987
21-12-14, 18:02
Witam. Zagazowalem ostatnio CIVIC VSA .Mam pytanie czy komputer pokladowy powinien tak smao pokazywac jak jedzie na gazie i na benzynie ? bo mianowicie przed zalozeniem lpg sprawdzalem ile pali od zgasniecia do zgasniecia i przy jezdzie do 120 komputer pokazywal mi srednio 7.2 i w rzeczywistosci wychodzilo mi 8 litrow pb na 100km, a teraz po zalozeniu lpg komp srednio pokazuje mi 8,79 mam ciezko z zejsciem ponizej 9 )przy takiej samej jezdzie i lpg wychodzi mi okolo 10.5 na 100km , czy komp powinnien pokazywac tak samo na gazie i benzynie? jesli tak to co moze byc ze ppokazuje wiecej i duzo wiecej pali? czy jest za duza dawka czy za mala? instalacja sekwencja ,lisstwa baraccuda i reduktor do 200km w mojej siedzi
powinien pokazywać tyle samo (komputer wylicza spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny). Wg mnie masz źle wyregulowana instalację gazową (ubogo), komp benzynowy przy jeździe na LPG wydłuża czas wtrysku aby skład mieszanki się zgadzał co skutkuje wzrostem wskazania na wyświetlaczu
piotrr1987
22-12-14, 16:51
Czyli rzeczywiste spalanie tez moze byc wieksze od ubogiej mieszanki gazu ??
Muzyk-Grzes
26-12-14, 16:21
W EM2 jest komputer pokładowy montowany seryjnie ? W polifcie?
piotrr1987
28-12-14, 12:25
no nie byl ,ale niedawno nabylem civic 5d vsa 2.0 160km i juz ma :D
Muzyk-Grzes
28-12-14, 13:28
Czyli mamy do czynienia z przypadkiem opisanym przez Artura powyżej , za uboga mieszanka LPG powoduje że sterownik silnika (ECU) podwyższa czas wtrysku aby utrzymać AFR.
piotrr1987
28-12-14, 15:47
Ale czy przez to rzeczywiscie moze wiecej palic gazu?(na ubogiej moieszance)
Muzyk-Grzes
28-12-14, 20:06
Sonda lambda pokazuje ilość O2 w spalinach na tej podstawie ECU wylicza AFR (Air–fuel ratio) czyli współczynnik paliwa do powietrza. Aby utrzymać prawidłowy ECU reguluje (do około 3,5 tyś rpm) to czasem wtrysku benzyny (ilość wlewanego paliwa do silnika w skrócie) LPG ma wyższą liczbę oktanową ,ale jednocześnie niższą kaloryczność, więc trzeba go spalić o 15% więcej niż benzyny żeby AFR spalin był taki jak na benzynie.
Teraz o LPG. Instalacja gazowa sama nie reguluje ilości podawanego paliwa a czas wtrysku gazu (często powiększony o owe 15%) bierze z wtryskiwacza benzynowego.
Jesli instalator źle ustawił czas wtrysku czyli za krótki (bądź też wtryskiwacz ma za małą przepustowość) i ilość gazu jest za mała w mieszance to wtedy ECU podbije czas wtrysku benzyny by ustawić w ten sposób prawidłowe AFR bo dla niego (ECU) jest za mało paliwa PB.
Dlatego też komp. pokładowy pokazuje wyższe spalanie PB mimo że auto jedzie na gazie.
piotrr1987
29-12-14, 19:40
No dzięki wielkie :-) byłem u gazownika i podniusl mi mapę (widziałem na kompie) ze mam teraz większa mapę gazu od benzyny , i teraz komputer pokładowy pokazuje tak samo jak na benzynie czyli jest Oki ale przy końcu obrotów przełącza się na benzynę i zaczyna pikac jakby glazu brakowało mimo że jest z pól zbiornika (bo w innym aucie miałem ze przy odcięcu na benzynę przełączalo ale odrazu wracał na gaz a ten sam koles montowal. 4) )a coś powyżej 4000rmp jak ciągnę do końca to jakby mu mocy brakowało (na benzynie lepiej.) gł przed odcieciem wyłącza się gaz jakby nie było w zbiorniku ps. Reduktor mam do 230km ;-)
Muzyk-Grzes
29-12-14, 20:04
Napisz co do za reduktor bo różnie ludzie piszą moc.
ps: A wcześniej też wyłączał gaz przy wysokich obrotach? Bo to co się teraz dzieje ,to wyłączenie gazu z racji na za niskie ciśnienie.
A tu przyczyn może być kilka od za wolnych wtryskiwaczy do za słabego reduktora. A i napisz jaki masz silnik.
piotrr1987
29-12-14, 21:06
No silnik K20A3 2.0 160 km.reduktor TOMASETTO AT09 ARTIC 240HP - ZINTEGROWANY Z ZAWOREM GAZOWYM, listwa BARRACUDA
Wczesniej sie nie wyłączał , dopiero teraz jak mape podniusł,po ktorym spalanie na komp pokladowym sie wyrównało co do benzyny
Muzyk-Grzes
29-12-14, 22:34
Teoretycznie Artic powinien mieć 240 KM w Civicu mam AT 09 Alaska i D16Z6 i spokojnie daje radę, więc nie tu przyczyny trzeba szukać. Możliwe że to wina wtryskiwaczy ,gazownik jak założył i regulował i mu się zaczęło wyłączać to zmniejszył czas wtrysku, teraz jak podniósł to wtryskiwacze mogą nie nadążać. Musisz odwiedzić gazownika ,jak się podłączy do sterownika to od razu będzie widział co źle zrobił, tylko nie daj się zbyć że tak ma być bo ewidentnie coś jest źle dobrane.
Pewnie wywala komunikat, ze wtryski zapetlone i przelacza na bwnzyne bo albo dysze za male albo reduktor cisnienia nie utrzymuje (stawiam na to drugie)
piotrr1987
30-12-14, 14:30
No dzieki wielkie za podpowiedzi.>( Po nowym roku zajrze do swojego majstra
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.