Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Stukanie w silniku



Powered
20-12-14, 19:55
Wygląda to tak -
Nie dawno to zauważyłem , przy odpaleniu silnika ( gdy jest zimny , nie odpalany przez kilka godzin ) zazwyczaj rano słychać dość cichy klekot / stukanie przy ok 2,5 - 3 k obr. dźwięk dobiega tak jakby z góry sinika .
Na ciepłym silniku tego nie słychać , co ten dźwięk może oznaczać :confused:

Marecki
21-12-14, 00:11
Zawory?

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

Powered
21-12-14, 09:24
Wszystko na to wskazuje , za niedługo prawdopodobnie Hanka poleci do mechanika więc się okaże :D

Guscioren
21-12-14, 11:17
Wszystko na to wskazuje , za niedługo prawdopodobnie Hanka poleci do mechanika więc się okaże :D

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/d6/ae/27/d6ae27f480c228efe0ee2ea0b9578a91.jpg
A tak ogółem nie ten dział kolego :D to jest dział Rove... tfu sory Civiców 5d :D Ustaw zawory jak kolega wyżej pisał i wtedy w razie co można szukać dalej.

wiesko1261
21-12-14, 12:58
bardziej obstawiał bym winę oleju (pewnie już wypracowany ,słabszej jakości,) rozgrzany
ścieka za szybko i dlatego po dłuższym postoju klepie nim złapie smarowanie
potem na pewno może być gorzej np; panewki :)
sam zauważyłem ze przy większych ujemnych temperaturach pod koniec terminu wymiany oleju (10-15tyś , 5w50) ciężej kręci :D a po wymianie , wraca do normy , trochę dziwne :)

Poll
21-12-14, 13:10
Ja Ci zadam inne pytanie. Czemu zakładasz kolejny temat dotyczący Ej9 w Ma/MB/MC?
Brak podstawowej wiedzy. Jak są luzy na zaworach, które się kasują po nagrzaniu to na zimnym silniku zawory muszą klepać. Proste jak cep. Więc to nic dziwnego w autach bez zaworów hydraulicznych.

wiesko1261
21-12-14, 16:48
nie koniecznie :) kumpel ma świeżo ustawione luzy zaworowe i ma te same objawy
klepania po nocy , tylko przez chwilę , potem jest dobrze :confused:

Poll
21-12-14, 17:01
O tym mówie. Czytaj dobrze co piszę. Po to są te luzy, że się kasują i jest cicho. Ale dopóki nie złapią temperatury to klepią, bo mają luzy rzędu ~0,2 mm. Zjawisko wyeliminowane z popychaczami hydraulicznymi.

wiesko1261
21-12-14, 17:29
na zimnym silniku zawory muszą klepać. Proste jak cep.
nie muszą :p

Poll
21-12-14, 18:20
Gdzie Ci nie klepią? Nie zwracasz uwagi po prostu.

Powered
21-12-14, 19:16
Olej i filtr był niedawno wymieniany i cały czas auto jeździ odkąd pamiętam na tym samym oleju Mobil one 10w40 .
Padnięte panewki mają inne objawy :D


Ja Ci zadam inne pytanie. Czemu zakładasz kolejny temat dotyczący Ej9 w Ma/MB/MC?
Brak podstawowej wiedzy. Jak są luzy na zaworach, które się kasują po nagrzaniu to na zimnym silniku zawory muszą klepać. Proste jak cep. Więc to nic dziwnego w autach bez zaworów hydraulicznych.

A skąd ta pewność że chodzi tutaj o ej9 ? ...
Nie mam wiedzy na takie tematy widocznie skoro się o to pytam ? proste jak cep ...

PS : klepanie słychać czasem od 2 k z resztą na dniach H poleci do mechanika .