Zobacz pełną wersję : Kontrolka ciśnienia oleju
Witka,
Mam od niedawna taki objaw: po odpaleniu zimnego silnika kontrolka ciśnienia oleju normalnie gaśnie, a po ok 1 - 2 sekundach zapala sie na jakies 0,5 sekundy - tak "mrygnie", potem juz gasnie i jest gitara. Co to moze być? Wczesniej tak nie bylo. Mial ktos cos takiego?
Dodam ze najwyzsza pora juz zmienic olej wiec wszelkie porady "zmien olej" sa zbedne :-) Przed poprzednimi wymianami oleju sie tak nie dzialo. Oleju nie ubywa - poziom OK. Jezdze na syntetyku Mobila (za porady "zmien na Motul" tez dziekuje). Przebieg dobija do 200kkm.
Pozdro!
Mam takie same objawy jak u Ciebie z tym ciśnieniem oleju. Od początku po kupieniu to mam i się kilka razy zastanawiałem, ale nie znalazłem na ten temat nic wiec się przyzwyczaiłem. U mnie również przebieg przebił niedawno 200 tyś. Może ktoś wie co jest przyczyną takiego zachowania kontrolki ciśnienia?
W poprzedniej H tez mialem taki objaw przez chwile (co ciekawe tez przy 200kkm :)), w kazdym razie wymienilem olej na rzadszy +filtr i juz lampka sie nie zapalala. Stan oleju byl ok, filtr (OEM) tez zmieniany 10kkm wczesniej i tak naprawde nie wiem co bylo przyczyna.
Pzdr.
U mnie jest to samo. Jakis czas temu na forum wyczytalem, ze tak sie dzieje, jak nadciaga pora wymiany oleju, ale nie bardzo wiem jak mozna byloby to wyjasnic...choc rzeczywiscie lada dzien 10tys. na tym oleju stuknie.
p.s. Tomek- codziennie klikam na ten link z Twojego podpisu " www.civic5d.pl " ... kiedy stronka ruszy?
Wymień ten olej i zobacz co się dzieje. Jeżeli będzie się powtarzać proponuje wymienić czujnik ciśnienia oleju. Z tym nie ma żartów, może kiedyś okazać się że wracając do domu uszkodziłeś miskę, przez noc wyciekł ci olej, odpalisz silnik i sobie pomyślisz że znowu coś z kontrolką i pojedziesz. Mój kolega miał taką sytuację, musiał zrobić swapa.
U mnie jest to samo. Po wymianie oleju tego nie bylo. Teraz gdy juz mam na oleju przejechane 5 tys. zaczyna sie tak dziac, jak kolega wyzej opisal. Pytalem mojego mechanika, pozniej pytalem drugiego, to powiedzieli ze to normalna sprawa i nie ma sie czym bac.
Wymień ten olej i zobacz co się dzieje. Jeżeli będzie się powtarzać proponuje wymienić czujnik ciśnienia oleju. Z tym nie ma żartów, może kiedyś okazać się że wracając do domu uszkodziłeś miskę, przez noc wyciekł ci olej, odpalisz silnik i sobie pomyślisz że znowu coś z kontrolką i pojedziesz. Mój kolega miał taką sytuację, musiał zrobić swapa.
ale to nie jest tak, ze kontrolka swieci sie dlugo, albo zapala sie w czasie jazdy, po prostu po przekreceniu kluczyka gasnie(tak jak zwykle) i za sekunde raz mruga, tak jak kontrolka kierunkowskazów, i to wszystko, tego raczej nie da się pomylić z sytuacją, gdy zgubi się cały olej itp.
jaki poziom oleju macie przy tym ?
ja mam 3/4 a olej mam nowy przjechałem na nim moze z 500km. przebieg 235tyś olej castrol 10w40 :)
Ja mam 1/2, czyli rowno miedzy min a max. Przehulane na nim 5 tys km, przebieg 192 tys. km, olej motul 15w50. Dolewam oleju i na te 5 tys dolalem jakies 700ml, wiec poziom mam rozny, bo niekiedy 3/4, niekiedy 1/2 a migac zaczelo tak po 4 tys. km.
SPUTNIK1957
05-07-08, 13:53
Podejrzewam że jest to wina zbyt przrepracowanego oleju który poprostu traci swoje własciwości smarne i staje sę zbyt rzadki, miałem to samo, po zmianie na synyetyk 10W60 już tego nie było.
U mnie olej ma przejechane ok 8 tyś. i stan oleju to 3/4. Za kilka dni będę wymieniał olej i napiszę czy się coś poprawiło.
jaki poziom oleju macie przy tym ?
U mnie pomiedzy min a max, a przelatane na tym oleju juz 14kkm - wiem ze sporo ale ostatnio zrobilem 17kkm miedzy wymianami i takiego efektu nie bylo.
To moze jeszcze napiszcie jaki olej macie wlany?
ja mam mobil1 0w40, migać zaczęła po około 8tys.
To moze jeszcze napiszcie jaki olej macie wlany?
ja mam mobil1 0w40, migać zaczęła po około 8tys.
Ja teoretycznie tez (bo olej z beczki). Leje go od dwoch lat a efekt pojawil sie niedawno, tj po przejechaniu kilkunastu kkm na oleju.
Od jakiegoś czasu mam to samo. Widzę, że to dość powszechne zjawisko.
Olej Shell Helix Ultra 5w40 z beczki, stan 3/4, przejechane na nim 7,2kkm. Do tej pory zmieniałem regularnie co 10kkm.
Sugerujecie teraz wymianę przyspieszyć?
A jeśli to nie jest problem z olejem, to sprawdź czujnik, może jest gdzieś walnięty. Ale to faktycznie najprawdopodobniej wina przepracowanego oleju, który już nie ma takiej lepkości, czy gęstosci.
Pozdr.
Cze,
Pare dni temu zmienilem olej (Mobil 1 5w50 z butli) i filtr ale efekt mrygajacej kontrolki pozostal.
Pozostaje chyba czujnik...
Pozdro
U mnie co ciekawe problem ten pojawił sie zaraz po wymianie oleju (stary 10W40, nowy tak samo), pierwsze co sprawdzilem to poziom oleju i sie okazalo ze mechanik przeholował z laniem nowego i mialem troche ponad max. Spuściłem jakieś 0,3-0,4 l, poziom OK, problem raz sie pojawia a raz nie (bez reguły, jedynie zawsze przy zimnym silniku tylko przy pierwszym odpalaniu po nocce).
A mnie po kilkuset km od wymiany przestalo mrygac....
Moze olej, moze filtr, kto to wie...
Pozdro
Również mam podobny problem z tym, że u mnie po zapaleniu zimnego silnika kotrolka świeci się przez jakieś 5 sekund gaśnie i już nawet nie mrugnie - jest tak zawsze przy zimnym motorze. Przy ciepłym silniku ten objaw nie występuje. Zmieniłem czujnik ciśnienia ale objaw pozostał. Jeżdżę na półsynetetycznym Mobilu. Wcześniej - po sprowadzeniu z Niemiec -był półsyntetyczny Shell. Nie mam zielonego pojęcia w czym problem. Wybieram się do mechanika, żeby zmierzył ciśnienie oleju na zimnym silniku po odpaleniu - może coś wykaże. Jakieś inne pomysły na usunięcie usterki ?
U mnie nie pamietam jak bylo na mobilu 10w40 bo zalalem valvoline max life 10w40 od razu po zakupie i ten problem tez sie pojawia. To raczej nie wina oleju ani jego stanu bo przejechane mam na nim ze 4 tys a stan taki jak powinien pomiedzy min a max. To moze byc jescze wina filtra wczesniej mialem jakis taki maly nie pamietam jakiej firmy a teraz taki wiekszy mana bodajze. Moze ktos ma ten mniejszy i napisze czy efekt taki sam albo ewentualnie jakiej to firmy to moze mi sie wtedy skojarzy. Zazwyczaj zauwazylem ze dzieje sie to po tym jak 2 czy 3 dni nie odpalam auta to gasnie po odpaleniu i po jakis 2 sek zapala sie na jakies 2 - 3 sek
Lub moze niech ktos napisze jaki ma filtr oleju i olej i u niego nie wystepuje ten problem to wtedy porownamy czy ktos kot ma ten sam filtr problem jednak jest. Tak na marginesie ciekawe czy to moze miec jakis wplyw i jaki ewentualnie filtr najlepszy jest
Mam mobil1 10w40 i nic takiego się nie działo nawet jak auto stało 2 tygodnie (7tyś km przejechane od wymiany)
Filtr oleju najprostszy - filtron
No wlasnie to moze byc wina oleju. Teraz mam filtr manna i olej valvoline max life. Przy nastepnej wymianie sprobuje filtr np knechta i olej motula 6100 Synergie i zobacze
Witam, przed momentem zjechałem do domciu z wielkim strachem. Sprawdziłem wieczorem poziom oleju, jest ok 3/4 bagnetu, na oleju przejechane 3 tys km (było zalane na max - shel 10w40). Wsadziłem bagnet i jazda, a yu podczas dohamowania mrugnęła mi kontrolka oleju, i później jeszcze raz. Zjechałem na pobocze sprawdziłem stan na bagnecie, olej nie śmierdzi. Odpaliłem autko i do domku i już się nie zapaliła. Pytanie czy mogła być yo wina np. niedociśniętego bagnetu czy moze jakaś inna sugestia?
Pytanie troszke z innej beczki. Otoz ostatnio jak sprawdzalem i dolewalem oleju zapomnialem zakrecic korek od wlewu oleju. No i tak jezdzilem. Dzis sprawdzam a korek lezal w miejscu chlodnicy klimy (szczescie, ze sie nie zgubil). Miejsce gdzie jest wlew oleju lekko zalane olejem oraz zbiornik plynu hamulcowego i jego okolice. Oleju oczywiscie troszke ubylo (stan uzupelnilem). Miejsca oblane olejem wytarlem szmatka.
Czy moglem cos uszkodzic jezdzac bez korka wlewu oleju??
Miałem podobnie, z tym że korek był uszkodzony i wystrzelił. Jeśli ilość oleju przed dolewką mieściła się w normie na bagnecie to raczej wszystko ok:rolleyes: Miałeś szczęście.
Ilosc oleju byla troszke ponad minimum. No mialem szczescie, ale skleroza nie boli...
U mnie problem z kontrolką oleju przybrał zimą na sile - świeciła się na zimnym silniku 10 - 15 sekund więc musiałem zbadać temat.
Pomiar ciśnienia oleju wykazał że rzeczywiście przez te 10 - 15 sekund nie ma w ogóle ciśnienia oleju. Wyjąłem więc pompę oleju i rozebrałem ją ale nie wykazuje żadnych oznak zużycia. Z miską i smokie tez wszystko OK. Nie ma syfu w misce ani samej pompie - wszystko czyściutkie. I teraz ma ból bo nie wiem o co chodzi.
W akcie desperacji zamówiłem u maciekxxxx drugą używaną pompę oleju do D15Z8 ale mam dziwne uczucie, że to nie pomoże. Jakieś sugestie ?
najpierw sprawdz czy zeczywiscie nic nie pomoze... bo uczucia sa ... zludne.
jesli to nie pompa to cos musi byc przytkane... kanaly lub filtr oleju(ale to pewnie sprawdziles)
najpierw sprawdz czy zeczywiscie nic nie pomoze... bo uczucia sa ... zludne.
jesli to nie pompa to cos musi byc przytkane... kanaly lub filtr oleju(ale to pewnie sprawdziles)
Wiem że pozory mogą mylić ale ta moja pompa po rozebraniu nie nosiła żadnych śladów zużycia. Zawór przelewowy też nie był w żaden sposób zniszczony. Pompę zamówiłem i zamontuję ją - mam nadzieję, że to pomoże. Co do kanałów olejowych to ewentualnie płukanke mogę zrobić przy wymianie oleju a co do filtra oleju to zmieniałem już różne, wszystkie miały zawór zapobiegający powrotowi oleju do miski i nic nie pomogło - obecnie mam Knechta. Jak założę zamówioną pompę to dam znać co i jak.
Pompa wymieniona na inną użyuwaną i problem świecącje kotrolki na zimnym silniku narazie zniknął. Kontrolka gaśnie tak jak powinno być czyli już po przekręceniu rozrusznikiem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.